Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisroute: tips en suggesties welkom..

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jonas
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonas »

hallo,

Hier hebben jullie ons definitieve schema.

dag1, aankomst LA
dag2, bezoek downtown LA
dag3, bezoek Santa Monica, Venice beach, Hollywood
dag4, 's morgens vroeg vertrek naan Las Vegas, 's avonds de 'strip'
dag5, vertrek richting Grand Canyon
dag6, bezoek Grand Canyon
dag7, vertrek richting Monument Valley
dag8, vertrek richting Moab, bezoek Arches of Canyonlands
dag9, bezoek Arches en/of Canyonlands
dag10, vertrek richting Bryce
dag11, bezoek Bryce
dag12, vertrek richting Zion
dag13, bezoek Zion
dag14, vertrek richting Death Valley
dag15, Death Valley en dan naar Visalia
dag16, vertrek richting Yosemite, met doortocht Seqouia
dag17, bezoek Yosemite
dag18, vertrek richting San Francisco
dag19, bezoek San Francisco
dag20, San Francisco en dan richting Monterrey
dag21, bezoek Monterrey
dag22, Monterrey en dan terug richting San Francisco
dag23, s' Morgens vertrek naar Brussel

Ik denk een druk maar doenbaar schema. Enkele dagen veel miles rijden maar daar zien we niet tegen op.
Iedereen bedankt voor de tips en de opmerkingen!!
Toch een schitterend middel, zo'n forum!

thanks
groetjes, Jonas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Jonas,
Ligt alles al vast of mogen we nog opmerkingen maken?
Ik heb het idee dat je nog wel wat tijd kunt besparen waardoor je bij voorbeeld een extra dag in Yosemite kunt doorbrengen.

Je bezoekt Las Vegas tussen LA en de Grand Canyon waar het niet direct op de route ligt, terwijl je later van Zion naar Death Valley waarschijnlijk weer over Las Vegas rijdt. Mijn suggestie zou daarom zijn om Las Vegas na Zion te bezoeken.

Vanuit Yosemite ga je eerst naar San Francisco en vandaaruit naar Monterey op en neer. Je zou ook vanuit Yosemite rechtstreeks naar Monterey kunnen rijden, scheelt ook weer wat tijd.

Marianne
domi
Amerika-ontdekker

Bericht door domi »

Napa is een wijnstreek zoals hier in Europa. Ik zou zelf eerder naar de kust trekken, zeker het stuk ten zuiden van Monterey is zeer de moeite waard en niet zo ver uit de buurt van SFO.

Groetjes,

Domi
Jonas
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonas »

Hey Marianne,

Als je van LA dan direct naar de Grand Canyon wil is het toch we al heel erg ver rijden.
En als je dan toch ergens een tussenstop moet maken dan kan je net zo goed Las Vegas nemen.

Wat betreft Monterrey moet ik nog eens bekijken, maar ik denk het makelijker is om van Yosemite naar SF te rijden en dan door te rijden naar Monterrey.

Jonas
groetjes, Jonas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jonas schreef:Hey Marianne,

Als je van LA dan direct naar de Grand Canyon wil is het toch we al heel erg ver rijden.
En als je dan toch ergens een tussenstop moet maken dan kan je net zo goed Las Vegas nemen.
Het is een kleine 7 uur volgens streets&trips. Dat is een behoorlijke reis, maar op zich wel te doen. Voordeel van een stop in Las Vegas is dat je ook nog langs de Hoover Dam komt, en je kunt een stuk van route 66 meenemen. Ha, ha, ik weet het zelf ook niet meer.
Jonas schreef: Wat betreft Monterrey moet ik nog eens bekijken, maar ik denk het makelijker is om van Yosemite naar SF te rijden en dan door te rijden naar Monterrey.
Van Yosemite naar SF is inderdaad iets sneller dan naar Monterey maar daar staat tegenover dat je dan wel twee keer het stuk van Monterey naar SF hebt (ongeveer 2 uur rijden).

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Jonas schreef: dag3, bezoek Santa Monica, Venice beach, Hollywood
Wij vonden Venice Beach geweldig! Er lopen daar van die rare types rond, je kijkt je ogen uit. We hebben daar een prachtige zonsondergang gezien, maar na het donker begint het er toch wat onveiliger te worden. Kijk maar 'ns op deze 2 foto's:
Klik hier
Klik hier

Groetjes Elly
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Mooie foto's Elly!
Wij kwamen ook in het begin van de avond op het strand van Venice beach aan, en ik heb er geen normaal mens gezien :shock:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer