Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kamperen yosemite
kamperen yosemite
dag mensen,
heeft iemand ervaring met de campings in Yosemite? ik ben normaal in die regio 7 tot 10 juni. ik weet dat het nu al veel te laat is om te reserveren maar dit is niet mijn bedoeling omdat ik mijn planning flexibel wil houden.
ik las dat er een camping first come, first served is, maar veronderstel dat deze ook zéér snel volloopt.
wat zijn de beste alternatieven als de campings vol zijn in de valley?
ik kom uit de richting van San Fransisco
greetz Wim
heeft iemand ervaring met de campings in Yosemite? ik ben normaal in die regio 7 tot 10 juni. ik weet dat het nu al veel te laat is om te reserveren maar dit is niet mijn bedoeling omdat ik mijn planning flexibel wil houden.
ik las dat er een camping first come, first served is, maar veronderstel dat deze ook zéér snel volloopt.
wat zijn de beste alternatieven als de campings vol zijn in de valley?
ik kom uit de richting van San Fransisco
greetz Wim
Re: kamperen yosemite
ga er maar vanuit dat de campings vol zijn, je kan je wel op een wachtlijst laten zetten aangezien er altijd wel annuleringen zijn maar dit houd in dat je om vijf uur moet melden om te horen wie er in aanmerking komen voor een vrijgekomen plaats en wat je nieuwe nummer is voor de volgende dag. kom je niet opdagen dan vervalt je nummer, wij kampeerden er een week geleden en toen standen er ongeveer 35 personen op de wachtlijst.
ik ga er eigelijk ook vanuit dat alles zal vol zitten daarom dat ik graag al wat alternatieven zou vinden.
ik veronderstel dat er in die national forest gebieden rond yosemite ook wel campings zijn, maar heb geen idee in welke mate deze vol lopen.
ik veronderstel dat er in die national forest gebieden rond yosemite ook wel campings zijn, maar heb geen idee in welke mate deze vol lopen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk altijd een first come first serve camping proberen, zorg er dan wel voor dat je er zo vroeg mogelijk in de ochtend bent. Camp 4 is altijd vol met klimmers en voor niet-klimmers misschien niet zo geslaagd, maar het is wel de enige mogelijkheid in de vallei.
Ik neem aan dat thom doelt op de campings die je wel kunt reserveren. Kun je natuuurlijk ook proberen.
Een mooi alternatief in het park is Crane Flat. Ook zou je Hodgdon Meadows kunnen proberen. Als je meteen vanuit SF een plek wilt zoeken is Groveland een mogelijkheid, of rij via de 140 (Indian Flat bij El Portal). De mogelijkheden in de national forests ken ik niet, maar ik denk dat je daar altijd wel terecht kunt met een tent. Desnoods vraag je of je bij iemand anders kunt staan, de plaatsen zullen daar wel ruim genoeg zijn denk ik.
Wij zijn wel eens uitgeweken naar Housekeeping Camp omdat er geen camping meer vrij was. Is meestal ook vol maar je zou eens kunnen kijken of er voor de eerste nacht een tent in HKC of in Curry Village vrij is, dan ben je op tijd om naar een first come first serve camping te gaan.
Marianne
Ik neem aan dat thom doelt op de campings die je wel kunt reserveren. Kun je natuuurlijk ook proberen.
Een mooi alternatief in het park is Crane Flat. Ook zou je Hodgdon Meadows kunnen proberen. Als je meteen vanuit SF een plek wilt zoeken is Groveland een mogelijkheid, of rij via de 140 (Indian Flat bij El Portal). De mogelijkheden in de national forests ken ik niet, maar ik denk dat je daar altijd wel terecht kunt met een tent. Desnoods vraag je of je bij iemand anders kunt staan, de plaatsen zullen daar wel ruim genoeg zijn denk ik.
Wij zijn wel eens uitgeweken naar Housekeeping Camp omdat er geen camping meer vrij was. Is meestal ook vol maar je zou eens kunnen kijken of er voor de eerste nacht een tent in HKC of in Curry Village vrij is, dan ben je op tijd om naar een first come first serve camping te gaan.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 7104 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-