Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis sjoerd1983: zuidwesten
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis sjoerd1983: zuidwesten
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Gerben Steeg
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Behoorlijk
dit, maar het is je eigen topic..! Voetbal in Amerika niks voor je, ff Tammer bellen...En Rene, er is nog hoop...
Gr, Gerben
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gefeliciteerd met het behalen van de volgende ronde van de play-offs!!! Voskamp is echt een goudhaantje, he?
Nu waarschijnlijk tegen Sparta. Heel veel succes!!

Er is inderdaad nog hoop. Veendam komt nu nog 115.000 euro tekort en er is serieuze interesse in Micheal de Leeuw vanuit Engeland en clubs uit de eredivisie.
Nu waarschijnlijk tegen Sparta. Heel veel succes!!
Haha of met Blaise N'Kufo meegaan naar Seattle.Gerben Steeg schreef:Voetbal in Amerika niks voor je, ff Tammer bellen...En Rene, er is nog hoop...
Er is inderdaad nog hoop. Veendam komt nu nog 115.000 euro tekort en er is serieuze interesse in Micheal de Leeuw vanuit Engeland en clubs uit de eredivisie.
Groetjes René
-
sjoerd1983
- Amerika-ontdekker
Nog een vraag: IS het mooier om van LA via Palmsprings naar Phoenix te gaan, of is het mooier om van LA via San diego naar Phoenix te reizen?
Grtz Sjoerd
Grtz Sjoerd
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Sjoerd kijk even goed naar de campings in Yosemite.. waarschijnlijk kun je alleen nog terecht buiten de Valley. de campings daar zitten al een paar maanden vol. MIsschien zijn er op andere campgrounds wel plekken. Indien niet meer reserveerbaar (sommige plekken houden ze vrij voor de "first come first serve"- bezoekers), kun je misschien als je op tijd bent wel nog op White Wolf of andere campground net buiten het centrum / Valley terecht. Niet minder mooi hoor maar naar een winkel is het dan even rijden. Ach met een camper rijd je toch elke dag.
Probeer in de parken als je daar wilt camperen toch te reserveren of voor 13-14 uur aankomen.
Let ook op Memorial day!! Dat weekeinde is het stikdruk overal!
Ik zag overal de twijfels over Death Vally: verhuurbedrijven zijn heel duidelijk na 15 mei mag je er met de camper niet meer in! Ja het kan misschien... onverzekerd. Enfin, ik wilde even duidelijkheid scheppen.
Succes met planning en veel plezier daar!!!
Probeer in de parken als je daar wilt camperen toch te reserveren of voor 13-14 uur aankomen.
Let ook op Memorial day!! Dat weekeinde is het stikdruk overal!
Ik zag overal de twijfels over Death Vally: verhuurbedrijven zijn heel duidelijk na 15 mei mag je er met de camper niet meer in! Ja het kan misschien... onverzekerd. Enfin, ik wilde even duidelijkheid scheppen.
Succes met planning en veel plezier daar!!!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of er al iets in de planning veranderd is, maar je had maar een paar dagen tot aan Phoenix toch? Ik zou dan niet ook nog via San Diego reizen, zodat je nog wel een volle dag L.A. overhoudt.
Groetjes René
-
sjoerd1983
- Amerika-ontdekker
Dit is voor nu onze definitieve planning. Iemand nog tips of aanmerkingen?
Reisplanning Amerika 27 juni tm 18 juni
Do 27 mei Aankomst Linda Hotel Carmel by the Sea(Santa Monica)
Vrij 28 mei Aankomst Robert en Naomi Hotel Carmel by the Sea(Santa Monica)
Za 29 mei Ophalen RV C30 Cruise America vanaf 13.00
Start rondreis bezichtiging LA, beverly hills, Hollywood signs, Universal studios, walk of fame, camping bij kust LA. ( Contact opnemen met CA afhankelijk van tijdstip ophalen, route uitstippelen rest van de dag!)
Zo 30 mei Route naar San Diego of Palm Springs
Ma 31 mei Vertrek vanaf Palm Springs of San Diego naar Phoenix ( sjoerd ophalen 18.00)
Di 1 juni Vertrek richting Flagstaff (144 mile, 2 uur 22 min.) daarna door naar Grand Canyon Village (79,9 mile , 1 uur 39 min. Bezoek Grand Canyon viewpoints en zonsondergang.
Wo 2 juni Zonsopgang Grand Canyon, evt wandeling, vliegtuigvlucht over GC. Daarna richting Monument Valley (177 mijl – ca. 3 uur 32 min) zonsondergang. Slapen in of bij MV.
Do 3 juni Zonsopkomst MV, park bezichtigen, richting Page(121 mijl – ca. 2 uur 18 min) Camping zoeken.
Vrij 4 juni bezoek Antilope Canyon, Horshoe Bend, boottocht Lake Powell-Rainbow Bridge doen, na de middag door naar Bryce canyon (155 mijl – ca. 2 uur 58 min.) evt extra nacht ( page)
Zat 5 juni Bryce Canyon + bezoek park Peekaboo trail, rustmoment.
Zon 6 juni Bryce Canyon naar Zion 81,9 mijl – ca. 1 uur 44 min, Narrows, Emerald Pools. Overnachten Zion
Ma 7 juni Zion bezoeken met bezoek Angels Landing heel vroeg, loop van de dag richting Vegas(171 mijl – ca. 3 uur 6 min),(oppassen met wegwerkzaamheden Zion). Overnachting Las Vegas.
Di 8 juni Bezoek Vegas, lunchen bij Luxor, ’s avonds bezoek Cirque du Soleil. Overnachten Las Vegas.
Wo 9 juni Bezoek Hooverdam, Agassi, M&M’s World. Lekker zwemmen overnachten Las Vegas.
Do 10 juni Richting Lone Pine, onderweg bezoek Death Valley. 223 mijl – ca. 4 uur 25 min.
Vrij 11 juni Lone Pine naar Yosemite via Tioga pass bezoek Mono Lake(197 mijl – ca. 4 uur 1 min) camping zoeken en overnachten.
Za 12 juni Yosemite, mariposa grove, tuolumne en watervallen. Vernal trails, mist trail.
Zo 13 juni Yosemite-Point Reyes 228 mijl – ca. 4 uur 40 min
Ma 14 juni Inleveren RV: 796 66th Avenue
Oakland, California, 94621
Rental Reservations: (888) 551-6051
Grtz Sjoerd
Reisplanning Amerika 27 juni tm 18 juni
Do 27 mei Aankomst Linda Hotel Carmel by the Sea(Santa Monica)
Vrij 28 mei Aankomst Robert en Naomi Hotel Carmel by the Sea(Santa Monica)
Za 29 mei Ophalen RV C30 Cruise America vanaf 13.00
Start rondreis bezichtiging LA, beverly hills, Hollywood signs, Universal studios, walk of fame, camping bij kust LA. ( Contact opnemen met CA afhankelijk van tijdstip ophalen, route uitstippelen rest van de dag!)
Zo 30 mei Route naar San Diego of Palm Springs
Ma 31 mei Vertrek vanaf Palm Springs of San Diego naar Phoenix ( sjoerd ophalen 18.00)
Di 1 juni Vertrek richting Flagstaff (144 mile, 2 uur 22 min.) daarna door naar Grand Canyon Village (79,9 mile , 1 uur 39 min. Bezoek Grand Canyon viewpoints en zonsondergang.
Wo 2 juni Zonsopgang Grand Canyon, evt wandeling, vliegtuigvlucht over GC. Daarna richting Monument Valley (177 mijl – ca. 3 uur 32 min) zonsondergang. Slapen in of bij MV.
Do 3 juni Zonsopkomst MV, park bezichtigen, richting Page(121 mijl – ca. 2 uur 18 min) Camping zoeken.
Vrij 4 juni bezoek Antilope Canyon, Horshoe Bend, boottocht Lake Powell-Rainbow Bridge doen, na de middag door naar Bryce canyon (155 mijl – ca. 2 uur 58 min.) evt extra nacht ( page)
Zat 5 juni Bryce Canyon + bezoek park Peekaboo trail, rustmoment.
Zon 6 juni Bryce Canyon naar Zion 81,9 mijl – ca. 1 uur 44 min, Narrows, Emerald Pools. Overnachten Zion
Ma 7 juni Zion bezoeken met bezoek Angels Landing heel vroeg, loop van de dag richting Vegas(171 mijl – ca. 3 uur 6 min),(oppassen met wegwerkzaamheden Zion). Overnachting Las Vegas.
Di 8 juni Bezoek Vegas, lunchen bij Luxor, ’s avonds bezoek Cirque du Soleil. Overnachten Las Vegas.
Wo 9 juni Bezoek Hooverdam, Agassi, M&M’s World. Lekker zwemmen overnachten Las Vegas.
Do 10 juni Richting Lone Pine, onderweg bezoek Death Valley. 223 mijl – ca. 4 uur 25 min.
Vrij 11 juni Lone Pine naar Yosemite via Tioga pass bezoek Mono Lake(197 mijl – ca. 4 uur 1 min) camping zoeken en overnachten.
Za 12 juni Yosemite, mariposa grove, tuolumne en watervallen. Vernal trails, mist trail.
Zo 13 juni Yosemite-Point Reyes 228 mijl – ca. 4 uur 40 min
Ma 14 juni Inleveren RV: 796 66th Avenue
Oakland, California, 94621
Rental Reservations: (888) 551-6051
Grtz Sjoerd
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
ik denk dat 4 juni te vol zit: voor zover ik goed gelezen heb in mijn reisgids (:lol:) duurt de boottocht naar rainbowbridge verschillende uren (bijna een hele dag). Antelope zal toch ook wel min. 2 uur duren. en dan nog horseshoe bend en naar bryce rijden en daar wandelen...?
MIsschien dat je beter een aantal zaken naar de dag ervoor verschuift en een kortere boottocht op lake powell plant?
MIsschien dat je beter een aantal zaken naar de dag ervoor verschuift en een kortere boottocht op lake powell plant?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
4 juni is inderdaad erg vol. Antelope Canyon kun je goed doen op weg van Monument valley naar Page.
Ook 11 juni is erg vol; waar wil je overnachtne, heb je iets geboekt? Als je aan de westkant van Yosemite zit, is Tuolumne Meadows niet te doen op deze dag, dat kun je dan beter op 10 juni doen. Ook zowel de Mist Trail als de Mariposa Grove is veel op 1 dag, maar dat is ook afhankelijk van waar je zit. Ik zou me vooral concentreren op de Mist Trail (deze loopt langs de Vernal en de Nevada Fall, de vernal; Fall is dus geen aparte trail), de Lower Yosemite Falls en misschien Mirror Lake.
De Mariposa Grove zou je nog op 12 uni kunenn doen, of overweeg om naar Glacier Point te rijden. Er zijn ook sequoia's in de Tuolumne Grove en Merced Grove, beide in de buurt vna Crna flat.
Marianne
Ook 11 juni is erg vol; waar wil je overnachtne, heb je iets geboekt? Als je aan de westkant van Yosemite zit, is Tuolumne Meadows niet te doen op deze dag, dat kun je dan beter op 10 juni doen. Ook zowel de Mist Trail als de Mariposa Grove is veel op 1 dag, maar dat is ook afhankelijk van waar je zit. Ik zou me vooral concentreren op de Mist Trail (deze loopt langs de Vernal en de Nevada Fall, de vernal; Fall is dus geen aparte trail), de Lower Yosemite Falls en misschien Mirror Lake.
De Mariposa Grove zou je nog op 12 uni kunenn doen, of overweeg om naar Glacier Point te rijden. Er zijn ook sequoia's in de Tuolumne Grove en Merced Grove, beide in de buurt vna Crna flat.
Marianne
-
sjoerd1983
- Amerika-ontdekker
Ik heb net the north pines in Yosemite park nog kunnen reserveren voor 11 t/m 13 juni... Is overigens de enige cg die nog beschikbaar was... Ik heb site 314. Is dit trouwens een goede camping die als uitvalsbasis dient om Yosemite park te bezichtigen?
Grtz Sjoerd
Grtz Sjoerd
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mazzelaar! Je zit daar perfect met een camper.
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat kun je wel zeggen. Het is inderdaad geluk hebben dat je daar iets gevonden hebt; veel mensen hebben daar op 15 januari ontzettend voor zitten stressen om iets te reserveren.sjoerd1983 schreef:Ik heb net the north pines in Yosemite park nog kunnen reserveren voor 11 t/m 13 juni... Is overigens de enige cg die nog beschikbaar was... Ik heb site 314. Is dit trouwens een goede camping die als uitvalsbasis dient om Yosemite park te bezichtigen?
Grtz Sjoerd
Je zit daar heel goed; voor alle activiteiten in de vallei en de hikes die in de valei beginnen kun je de shuttlebus gebruiken.
Hier kun je de ligging van de campsites zien, en een foto van je campsite vinden.
Om een idee te krijgen van de liging van de camping, kun je eens op de NPS-site kijken. Je vindt hier een kaart van Yosemite en een kaart van de vallei.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wauw da's echt mazzel! Die campings zijn eigenlijk gewoon vol!. Nou mooie uitvalsbasis ook voor je wandeling van de Mist trail.
Ik zag dat jij je ook nog zorgen maakt om de werkzaamheden de route op 7 juni van Zion naar Vegas. De werkzaamheden heb je de dag ervoor al gehad als je van Bryce naar Zion rijdt, maar misschien had je dat al gezien. In dat geval heb ik niks gezegd..
Uiteraard kun je ook besluiten om de omweg te maken via Cedar City of een andere. Het omrijden kost een uur dus even informeren of internet raadplegen hoe het die dag ervoor staat.
Zelf denk ik erover om een uur verlies op de koop toe te nemen. Als blijkt (informeren bij Vis Center) dat het veel meer wordt kunnen we altijd omrijden.
Ik zag dat jij je ook nog zorgen maakt om de werkzaamheden de route op 7 juni van Zion naar Vegas. De werkzaamheden heb je de dag ervoor al gehad als je van Bryce naar Zion rijdt, maar misschien had je dat al gezien. In dat geval heb ik niks gezegd..
Zelf denk ik erover om een uur verlies op de koop toe te nemen. Als blijkt (informeren bij Vis Center) dat het veel meer wordt kunnen we altijd omrijden.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
sjoerd1983
- Amerika-ontdekker
Ik denk dat sommige mensen geannuleerd hebben en dat daardoor deze plekken zijn vrijgekomen. Ik heb nog voor de zekerheid ff gebeld met het reserveringsnummer van gov. Die zeiden inderdaad dat ik plek 314 of 307 nog kon nemen voor mijn C30. Dus hebben we enorm veel geluk gehad! Nu nog even gekeken op recreation.gov en alles is weer vol inderdaad.
Over die wegwerkzaamheden, dat moet ik nog ff uitzoeken want heb wel wat gelezen over wegwerkzaamheden maar weet nog niet precies welke weg en wat het alternatief zou zijn.
Sjoerd
Over die wegwerkzaamheden, dat moet ik nog ff uitzoeken want heb wel wat gelezen over wegwerkzaamheden maar weet nog niet precies welke weg en wat het alternatief zou zijn.
Sjoerd
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de weg open is, zou ik persoonlijk toch daarover heen willen rijden of stilstaan
.
Ik vond het een van de highlights van Zion. Een prachtige weg.
Ik vond het een van de highlights van Zion. Een prachtige weg.
Groetjes Inge
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 6181 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom