Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis sjoerd1983: zuidwesten
-
sjoerd1983
- Amerika-ontdekker
Reis sjoerd1983: zuidwesten
Beste amerika-kenners,
Ik ga met mijn vriendin en een vriendenkoppel voor de eerste keer naar het zuidwesten van Amerika. Hun drieen beginnen de 28e mei in LA, en halen de 29e mei onze RV op. Ik land ivm werk pas de 31e mei in Phoenix en daar komen zij mij ophalen met de rv. Daarna willen we verdergaan richting grand canyon, las vegas, death valley, yosemite park en nog een aantal parken. We eindigen op 14 juni in SF want dan leveren we onze rv daar weer in. Nu is mijn vraag natuurlijk of jullie een leuke route weten langs de aangegeven steden/parken hierboven. In Las Vegas zijn we overigens nog van plan om een hotel te nemen ipv in onze rv te overnachten. Ik ben benieuwd naar jullie tips en ideeen! Alvast bedankt voor de reacties.
Een voorzichtige opzet:
28 mei: Aankomst LA
29 mei: Ophalen RV en LA nog verder verkennen.
30 mei: Omgeving LA verkennen en de reis voortzetten naar Palm Springs
31 mei: Palm Springs naar Phoenix-Scottsdale, met onderweg bezoek aan Joshua Tree Park. Ik land om 18.00 in Phoenix dus daar word ik opgehaald.
1 juni: dan richting Grand Canyon waar we 2 a 3 nachten willen verblijven.
2 juni: Grand Canyon
3 juni: Grand Canyon
4 juni: Grand Canyon richting Bryce Canyon waar we ook 2 a 3 nachten willen verblijven
5 juni: Bryce Canyon
6 juni: Bryce Canyon
7 juni: Bryce CAnyon richting Las Vegas waar we 2 nachten willen verblijven
8 juni: Las Vegas
9 juni: Las Vegas
10 juni: Las Vegas, bezoek Hooverdam en dan richting death valley,
11 juni: Death Valley
12 juni: Death Valley richting Yosemite Park
13 juni: Yosemite Park
14 juni: Yosemite richting SF, rv inleveren
15 juni: SF
16 juni: SF
17 juni: terugvlucht naar Dusseldorf
Ik hoop dus dat jullie nog wat tips hebben wat we onderweg echt gezien moeten hebben op deze route!
Groeten,
Sjoerd
Ik ga met mijn vriendin en een vriendenkoppel voor de eerste keer naar het zuidwesten van Amerika. Hun drieen beginnen de 28e mei in LA, en halen de 29e mei onze RV op. Ik land ivm werk pas de 31e mei in Phoenix en daar komen zij mij ophalen met de rv. Daarna willen we verdergaan richting grand canyon, las vegas, death valley, yosemite park en nog een aantal parken. We eindigen op 14 juni in SF want dan leveren we onze rv daar weer in. Nu is mijn vraag natuurlijk of jullie een leuke route weten langs de aangegeven steden/parken hierboven. In Las Vegas zijn we overigens nog van plan om een hotel te nemen ipv in onze rv te overnachten. Ik ben benieuwd naar jullie tips en ideeen! Alvast bedankt voor de reacties.
Een voorzichtige opzet:
28 mei: Aankomst LA
29 mei: Ophalen RV en LA nog verder verkennen.
30 mei: Omgeving LA verkennen en de reis voortzetten naar Palm Springs
31 mei: Palm Springs naar Phoenix-Scottsdale, met onderweg bezoek aan Joshua Tree Park. Ik land om 18.00 in Phoenix dus daar word ik opgehaald.
1 juni: dan richting Grand Canyon waar we 2 a 3 nachten willen verblijven.
2 juni: Grand Canyon
3 juni: Grand Canyon
4 juni: Grand Canyon richting Bryce Canyon waar we ook 2 a 3 nachten willen verblijven
5 juni: Bryce Canyon
6 juni: Bryce Canyon
7 juni: Bryce CAnyon richting Las Vegas waar we 2 nachten willen verblijven
8 juni: Las Vegas
10 juni: Las Vegas, bezoek Hooverdam en dan richting death valley,
11 juni: Death Valley
12 juni: Death Valley richting Yosemite Park
13 juni: Yosemite Park
14 juni: Yosemite richting SF, rv inleveren
Ik hoop dus dat jullie nog wat tips hebben wat we onderweg echt gezien moeten hebben op deze route!
Groeten,
Sjoerd
Laatst gewijzigd door sjoerd1983 op 28 apr 2010, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis sjoerd, zuidwesten..
Ik heb even mijn best gedaan om een route voor jullie te maken. Ik neem aan dat jullie nog wel een aantal dagen in San Francisco blijven na het inleveren van de RV? In jullie periode is de kans klein dat je door Death Valley mag met de RV. Ik heb overigens in deze route 2 volle dagen Yosemite staan. Dat is absoluut niet te weinig, maar als jullie meer voor Las Vegas gaan, zou je eventueel nog een nachtje Yosemite minder kunnen doen, ten gunste van Las Vegas.:
28-05: Aankomst L.A.
29-05: L.A.
30-05: L.A. - Joshua Tree - Blythe
31-05: Blythe - Phoenix
01-06: Phoenix - Grand Canyon
02-06: Grand Canyon - Monument Valley
03-06: Monument Valley - Page
04-06: Page
05-06: Page - Bryce Canyon
06-06: Bryce Canyon - Zion
07-06: Zion
08-06: Zion - Las Vegas
09-06: Las Vegas
10-06: Las Vegas - Lee Vining (Waarschijnlijk mag je met de RV niet door Death Valley)
11-06: Lee Vining - Yosemite
12-06: Yosemite
13-06: Yosemite
14-06: Yosemite - San Francisco (Inleveren RV)
28-05: Aankomst L.A.
29-05: L.A.
30-05: L.A. - Joshua Tree - Blythe
31-05: Blythe - Phoenix
01-06: Phoenix - Grand Canyon
02-06: Grand Canyon - Monument Valley
03-06: Monument Valley - Page
04-06: Page
05-06: Page - Bryce Canyon
06-06: Bryce Canyon - Zion
07-06: Zion
08-06: Zion - Las Vegas
09-06: Las Vegas
10-06: Las Vegas - Lee Vining (Waarschijnlijk mag je met de RV niet door Death Valley)
11-06: Lee Vining - Yosemite
12-06: Yosemite
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
sjoerd1983
- Amerika-ontdekker
Hoi René,
Bedankt voor de snelle reactie,
Je route lijkt me prima, maar is het niet nodig om langer uit te trekken voor Grand Canyon? We willen namelijk alles op ons gemak bezoeken en niet alles snel snel, maar liever iets meer tijd voor bepaalde plekken. We kunnen namelijk altijd een keer teruggaan he.
Ik heb zelf ook een route gemaakt, die we min of meer een van het reisbureau kregen waar we geboekt hebben. Ik heb hem nu verwerkt in mijn eerst post.
Het reisbureau zei dat we wel nog door death valley mochten, maar dat dit dan wel op eigen risico zou zijn.
Groeten
Sjoerd
Bedankt voor de snelle reactie,
Je route lijkt me prima, maar is het niet nodig om langer uit te trekken voor Grand Canyon? We willen namelijk alles op ons gemak bezoeken en niet alles snel snel, maar liever iets meer tijd voor bepaalde plekken. We kunnen namelijk altijd een keer teruggaan he.
Ik heb zelf ook een route gemaakt, die we min of meer een van het reisbureau kregen waar we geboekt hebben. Ik heb hem nu verwerkt in mijn eerst post.
Het reisbureau zei dat we wel nog door death valley mochten, maar dat dit dan wel op eigen risico zou zijn.
Groeten
Sjoerd
-
georgesken
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
He sjoerd,
toch beslist om naar de states te gaan?
Ik ga toch ook nog dit jaar naar vegas. Pakketje gewonnen voor de wsop
Allee als je de sjoerd bent die ik denk die je bent ...
greetz
Peter
toch beslist om naar de states te gaan?
Ik ga toch ook nog dit jaar naar vegas. Pakketje gewonnen voor de wsop
Allee als je de sjoerd bent die ik denk die je bent ...
greetz
Peter
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
sjoerd1983
- Amerika-ontdekker
HAHAHA
Peter, tuurlijk ben ik die Sjoerd die je bedoelt,
Ja we hebben toch besloten om naar de States te gaan en ik heb er zin in!
Heb ook een aantal dagen uitgetrokken voor Las Vegas!
Wanneer ga je precies en voor welk event heb je wsop pakket gewonnen?
Alles ok verder?
Peter, tuurlijk ben ik die Sjoerd die je bedoelt,
Ja we hebben toch besloten om naar de States te gaan en ik heb er zin in!
Heb ook een aantal dagen uitgetrokken voor Las Vegas!
Wanneer ga je precies en voor welk event heb je wsop pakket gewonnen?
Alles ok verder?
-
georgesken
- Amerikakenner
Ik ben in Vegas van 30/6 tot 5/7 en speel event 54 mee.
Druk als altijd, maar dat weet je wel. En 2e keer papa geworden
Stel je je reis nu zelf samen of is alles via een reisbureau geregeld?
En ik zie dat je mijn raad gevolgd hebt en hier naar het forum bent gekomen
Rene heeft trouwens mijns inziens gelijk dat jullie veel te lang aan de grand canyon zijn, tenzij julle plannen van helemaal naar beneden te stappen (en dat is slecht voor je lies...). Je kan die dagen beter ergens anders spenderen.
BTW die playoffs toch..
Druk als altijd, maar dat weet je wel. En 2e keer papa geworden
Stel je je reis nu zelf samen of is alles via een reisbureau geregeld?
En ik zie dat je mijn raad gevolgd hebt en hier naar het forum bent gekomen
Rene heeft trouwens mijns inziens gelijk dat jullie veel te lang aan de grand canyon zijn, tenzij julle plannen van helemaal naar beneden te stappen (en dat is slecht voor je lies...). Je kan die dagen beter ergens anders spenderen.
BTW die playoffs toch..
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
sjoerd1983
- Amerika-ontdekker
We hebben alleen de rv via reisbureau geregeld, de vluchten hebben we los gedaan en hotels in La en SF ook, in Las Vegas moeten we nog hotel boeken. Dus de route kunnen we ook helemaal zelf bepalen. Daarom heb ik je advies opgevolgd en ben ik hier gaan kijken! Daarom ook fijn dat we reacties krijgen dat grand canyon drie dagen bijvoorbeeld te lang is. ( Zeker met mijn lies
hehe)
We hebben de play-offs gelukkig gehaald, maar de 1e wedstrijd thuis gisteren verloren mt 1-2.... Moeten nu minimaal met 0-2 winnen bij FC Den Bosch. Is zeker te doen, maar we moeten vol aan de bak!!
Ik wist al dat je weer papa geworden was! Had je nog gesmst he
...
Als jij nog tips hebt over de voorgestelde route laat maar komen!
Ook wat we onderweg absoluut moeten zien, en wat ook niet....
Grtz
Sjoerd
We hebben de play-offs gelukkig gehaald, maar de 1e wedstrijd thuis gisteren verloren mt 1-2.... Moeten nu minimaal met 0-2 winnen bij FC Den Bosch. Is zeker te doen, maar we moeten vol aan de bak!!
Ik wist al dat je weer papa geworden was! Had je nog gesmst he
Als jij nog tips hebt over de voorgestelde route laat maar komen!
Ook wat we onderweg absoluut moeten zien, en wat ook niet....
Grtz
Sjoerd
-
georgesken
- Amerikakenner
Re: Reis sjoerd1983: zuidwesten
ik zal ook eens een 1ste poging doen:
01-06: Phoenix - Grand Canyon (viewpoints en zonsondergang)
02-06: Grand Canyon (zonsopgang + evt stuk wandeling)- Monument Valley (zonsondergang)
03-06: Monument Valley (zonsopgang+bezoek)- Page (overnachten)
04-06: Page (antelope canyon (moet je zeker gezien hebben), horseshoe bend, boottochtje,..., en na de middag richting bryce)- Bryce Canyon
05-06: bryce canyon (rustmoment en bezoek bryce)
06-06: Bryce Canyon - Zion (vind ik persoonlijk een park om mooi te wandelen (verkeersvrij met pendelbus), maar niet iets uitzonderlijk zoals bryce, grand canyon,death valley)
07-06: Zion (enkele wandelingen, angels landing?,..)
08-06: Zion - Las Vegas (onderweg valley of fire bezoeken)(je zit mooi in de week in vegas, dat scheelt nogal in prijs, maar je schrijft dat je 2 nachten in vegas wil blijven en in je eigen schema zet je er 3 in. Wat wil je juist?)
09-06: Las Vegas (hooverdam, shoppen, zonnen,pokeren en feesten)
10-06: las vegas
11-06: Las Vegas - Death Valley (furnace creek of stovepipe wells als je het risico neemt)
12-06: death valley - Yosemite
Ik heb totaal geen ervaring met campers en campings in de USA dus daarvoor zul je je licht elders moeten opsteken. Maar als je in de parken zelf wil overnachten zal je wel heel snel moeten zijn denk ik (allee dat geldt toch voor de hotels in de parken zelf). voor je hotel in vegas kan ik je zeker nog wel helpen. En als je daar maar 2 nachten wil blijven, kan je die extra nacht elders inplannen: bv tss phoenix en GC in Sedana (kan ik zelf niet, maar schijnt mooie streek te zijn), toch extra nacht in GC of een extra nacht in Page of Yosemite. (maar persoonlijk zou 2 nachtjes vegas voor mij te kort zijn
)
Boek ook zeker je tickets voor Alcatraz online op voorhand.
Liggen de hotels in LA en San Fran al vast, en zo ja welke?
Succes met de return!
01-06: Phoenix - Grand Canyon (viewpoints en zonsondergang)
02-06: Grand Canyon (zonsopgang + evt stuk wandeling)- Monument Valley (zonsondergang)
03-06: Monument Valley (zonsopgang+bezoek)- Page (overnachten)
04-06: Page (antelope canyon (moet je zeker gezien hebben), horseshoe bend, boottochtje,..., en na de middag richting bryce)- Bryce Canyon
05-06: bryce canyon (rustmoment en bezoek bryce)
06-06: Bryce Canyon - Zion (vind ik persoonlijk een park om mooi te wandelen (verkeersvrij met pendelbus), maar niet iets uitzonderlijk zoals bryce, grand canyon,death valley)
07-06: Zion (enkele wandelingen, angels landing?,..)
08-06: Zion - Las Vegas (onderweg valley of fire bezoeken)(je zit mooi in de week in vegas, dat scheelt nogal in prijs, maar je schrijft dat je 2 nachten in vegas wil blijven en in je eigen schema zet je er 3 in. Wat wil je juist?)
09-06: Las Vegas (hooverdam, shoppen, zonnen,pokeren en feesten)
10-06: las vegas
11-06: Las Vegas - Death Valley (furnace creek of stovepipe wells als je het risico neemt)
12-06: death valley - Yosemite
Ik heb totaal geen ervaring met campers en campings in de USA dus daarvoor zul je je licht elders moeten opsteken. Maar als je in de parken zelf wil overnachten zal je wel heel snel moeten zijn denk ik (allee dat geldt toch voor de hotels in de parken zelf). voor je hotel in vegas kan ik je zeker nog wel helpen. En als je daar maar 2 nachten wil blijven, kan je die extra nacht elders inplannen: bv tss phoenix en GC in Sedana (kan ik zelf niet, maar schijnt mooie streek te zijn), toch extra nacht in GC of een extra nacht in Page of Yosemite. (maar persoonlijk zou 2 nachtjes vegas voor mij te kort zijn
Boek ook zeker je tickets voor Alcatraz online op voorhand.
Liggen de hotels in LA en San Fran al vast, en zo ja welke?
Succes met de return!
Laatst gewijzigd door georgesken op 28 apr 2010, 09:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij welke verhuurder huur je de camper? Bij de een mag je nog wel door Death Valley heen tot een bepaalde datum en bij anderen niet. De verschillende verhuurders hanteren verschillende data voor het verboden verklaren van Death Valley.
De Grand Canyon is vooral een "kijk"park. Het helemaal van boven naar beneden lopen en weer terug gaat je niet in 1 dag lukken. Aan 1 middag + 1 ochtend heb je in principe voldoende tijd voor de viewpunten aan Hermits'rest, de zonsondergang/opgang en een korte wandeling in/langs de canyon. De viewpunten aan de eastrim kun je meepikken op het moment dat je richting Page zou rijden, want dan kom je er automatisch langs.
28 mei: Dusseldorf - LA
29 mei: Ophalen RV/Sightseeing L.A.
30 mei: L.A. - Palm Springs
31 mei: Palm Springs - Phoenix
1 juni: Phoenix - Sedona
2 juni: Sedona - Grand Canyon
3 juni: Grand Canyon - Page
4 juni: Page (Antilope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
5 juni: Page - Bryce Canyon
6 juni: Bryce Canyon - Zion
7 juni: Zion
8 juni: Zion - Las Vegas
10 juni: Las Vegas (dagtocht hooverdam)
11 juni: Las Vegas - Death Valley (als dit mag...) - Bishop (anders omrijden via 95/6/120 en overnachting in Lee Vining)
12 juni: Bishop/Lee Vining - Yosemite
13 juni: Yosemite
14 juni: Yosemite - SF
Ik weet niet of het overnachten in Death Valley in een camper niet te heet is... dus heb het maar even niet gedaan. Een hotel is anders wel aan te bevelen mocht je daar willen slapen. Mocht je toch in Death Valley willen overnachten dan raad ik je aan een nacht Las vegas in te leveren voor een extra stop tussen Death Valley en Yosemite in Lee Vining.
De Grand Canyon is vooral een "kijk"park. Het helemaal van boven naar beneden lopen en weer terug gaat je niet in 1 dag lukken. Aan 1 middag + 1 ochtend heb je in principe voldoende tijd voor de viewpunten aan Hermits'rest, de zonsondergang/opgang en een korte wandeling in/langs de canyon. De viewpunten aan de eastrim kun je meepikken op het moment dat je richting Page zou rijden, want dan kom je er automatisch langs.
28 mei: Dusseldorf - LA
29 mei: Ophalen RV/Sightseeing L.A.
30 mei: L.A. - Palm Springs
31 mei: Palm Springs - Phoenix
1 juni: Phoenix - Sedona
2 juni: Sedona - Grand Canyon
3 juni: Grand Canyon - Page
4 juni: Page (Antilope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
5 juni: Page - Bryce Canyon
6 juni: Bryce Canyon - Zion
7 juni: Zion
8 juni: Zion - Las Vegas
10 juni: Las Vegas (dagtocht hooverdam)
11 juni: Las Vegas - Death Valley (als dit mag...) - Bishop (anders omrijden via 95/6/120 en overnachting in Lee Vining)
12 juni: Bishop/Lee Vining - Yosemite
13 juni: Yosemite
14 juni: Yosemite - SF
Ik weet niet of het overnachten in Death Valley in een camper niet te heet is... dus heb het maar even niet gedaan. Een hotel is anders wel aan te bevelen mocht je daar willen slapen. Mocht je toch in Death Valley willen overnachten dan raad ik je aan een nacht Las vegas in te leveren voor een extra stop tussen Death Valley en Yosemite in Lee Vining.
-
jta
- Amerika-expert
Heen en terug tot de Colorado wordt inderdaad sterk afgeraden. maar wel een haalbare en schitterende dagwandeling is via het bright angel trail tot platteau point en terug waardoor het park naast een kijkpark ook een zweetpark wordt.De Grand Canyon is vooral een "kijk"park. Het helemaal van boven naar beneden lopen en weer terug gaat je niet in 1 dag lukken.
Heb geen ervaring met camperreizen maar jullie doortocht aan de grand canyon is net na memorial day. alle loges zitten begin juni bomvol, de situatie voor campers ?
Jacques
Hmm ik ben niet zo'n hiker (iets met dat zweet wat me niet bevalt
) maar als je dat wilt dan moet je inderdaad 2 overnachtingen bij de Grand Canyon hebben. Maar ik weet niet of Sjoerd dat wel is...
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn ook niet zo'n wandelaars en kiezen meestal de korte/makkelijke wandelingen. Toch helpt dat al om de parken van een heel andere kant te zien. Je hoeft meestal maar een stukje te lopen om opeens het gevoel te hebben de natuur in ieder geval voor even voor jezelf te hebben.
Persoonlijk zou ik (en hebben wij ook beide keren) 2 nachten aan de Grand Canyon inplannen.
Wij zijn ook niet naar beneden geweest, maar hebben wel het rimtrail gelopen van Hermits Rest terug naar de Bright Angel Lodge.
Een geweldige route, waar je wel een aantal uren voor uit moet trekken. Het is een vlakke tocht en op zich niet moeilijk, maar door de hitte wordt het toch best lastig. Het voordeel van deze tocht is dat je bij ieder viewpoint kan besluiten niet meer verder te lopen en de shuttle terug te nemen.
Het mooie van zo'n wandeling is dat je de Grand Canyon even helemaal voor jezelf hebt. Weg van de viewpoints met de hordes toeristen en ook weg van de hekken.
Want bij de rimtrail loop je op een pad langs de rand zonder hekken.
Wij vonden het een geweldige ervaring en als ik er ooit weer kom, ga ik 'em weer lopen.
Als het lukt inderdaad ook Zion inplannen. De wandeling een stukje op weg naar The Narrows vonden wij super (en ook verkoelend in de hitte daar). In Springdale kan je schoenen huren hiervoor.
Voor Yosemite zou je ook een dagje meer kunnen gebruiken. Het is zo'n groot park, met zoveel mogelijkheden.
Al met al kan ik me dus goed vinden in de route van Rene, maar ik zou Monument Valley voor een andere keer bewaren (dan in combinatie met Moab?) en die nacht bij de Grand Canyon laten... Of een nachtje Page minder en toch naar Monument Valley.
Kortom: zoveel mensen, zoveel wensen.
Succes met beslissen.
Persoonlijk zou ik (en hebben wij ook beide keren) 2 nachten aan de Grand Canyon inplannen.
Wij zijn ook niet naar beneden geweest, maar hebben wel het rimtrail gelopen van Hermits Rest terug naar de Bright Angel Lodge.
Een geweldige route, waar je wel een aantal uren voor uit moet trekken. Het is een vlakke tocht en op zich niet moeilijk, maar door de hitte wordt het toch best lastig. Het voordeel van deze tocht is dat je bij ieder viewpoint kan besluiten niet meer verder te lopen en de shuttle terug te nemen.
Het mooie van zo'n wandeling is dat je de Grand Canyon even helemaal voor jezelf hebt. Weg van de viewpoints met de hordes toeristen en ook weg van de hekken.
Want bij de rimtrail loop je op een pad langs de rand zonder hekken.
Wij vonden het een geweldige ervaring en als ik er ooit weer kom, ga ik 'em weer lopen.
Als het lukt inderdaad ook Zion inplannen. De wandeling een stukje op weg naar The Narrows vonden wij super (en ook verkoelend in de hitte daar). In Springdale kan je schoenen huren hiervoor.
Voor Yosemite zou je ook een dagje meer kunnen gebruiken. Het is zo'n groot park, met zoveel mogelijkheden.
Al met al kan ik me dus goed vinden in de route van Rene, maar ik zou Monument Valley voor een andere keer bewaren (dan in combinatie met Moab?) en die nacht bij de Grand Canyon laten... Of een nachtje Page minder en toch naar Monument Valley.
Kortom: zoveel mensen, zoveel wensen.
Succes met beslissen.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
jta
- Amerika-expert
ja, het rimtrail is een schitterende wandeling, zon en wolken zorgen ook voortdurend voor een ,,andere" canyon.Wij vonden het een geweldige ervaring en als ik er ooit weer kom, ga ik 'em weer lopen.
Het moet niet hoor maar kan ik jullie echt niet overhalen maar een stukje Bright Angel Trail af te stappen tot bijvoorbeeld het 1,5 miles resthouse ? Je bent dan nog maar een heel klein stukje in de canyon, toch geeft het een enorme indruk over hoe groots onze vriend wel is. Terug omhoog stappen zal een beetje zweet kosten, maar..... er is daar boven een pub met lekker koel bier of water of eender wat.
Jacques
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Voetbal je zelf bij Helmond Sport of ben je slechts supporter? Heb er zelf nog 3 jaar in de jeugd gespeeld, toen was Mario Captein nog trainer.sjoerd1983 schreef: We hebben de play-offs gelukkig gehaald, maar de 1e wedstrijd thuis gisteren verloren mt 1-2.... Moeten nu minimaal met 0-2 winnen bij FC Den Bosch. Is zeker te doen, maar we moeten vol aan de bak!!
Anyway, terug on topic.
Ik zou de route van Jolanxyz aanhouden, die is goed te doen voor het aantal dagen dat je hebt en zo kun je nog rustig genieten in Las Vegas, Yosemite en San Francisco. Wordt een mooie reis, wij hebben het verleden jaar andersom gedaan.
-
sjoerd1983
- Amerika-ontdekker
Mensen,
tot nu toe bedankt voor de goede tips, we gaan er eens met z'n vieren goed voor zitten en mochten we nog eventueel vragen hebben dan zal ik die wel posten. We zijn allevier wel sportief aangelegd, dus zo'n wandeling of hike moet goed te doen zijn! Ik heb er in ieder geval nog meer zin in gekregen door het enthousiasme op deze site....
De camper hebben we bij cruise america gehuurd...
P.s ik voetbal er nu idd.
Grtz Sjoerd
tot nu toe bedankt voor de goede tips, we gaan er eens met z'n vieren goed voor zitten en mochten we nog eventueel vragen hebben dan zal ik die wel posten. We zijn allevier wel sportief aangelegd, dus zo'n wandeling of hike moet goed te doen zijn! Ik heb er in ieder geval nog meer zin in gekregen door het enthousiasme op deze site....
De camper hebben we bij cruise america gehuurd...
P.s ik voetbal er nu idd.
Grtz Sjoerd
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helmond Sport? Dat lag afgelopen vrijdag wat gevoelig. Ik ben supporter van BV Veendam namelijk en hoopte voor 1x dat Emmen zou winnen haha. In ieder geval gefeliciteerd met het behalen van de play-offs. Volgens mij speelde je hiervoor bij MVV of niet? Maak FC Oeteldonk maar flink in haha!
Groetjes René
-
sjoerd1983
- Amerika-ontdekker
Ja klopt idd, hehe, maar wij moesten ook winnen om nog mee te kunnen doen!
Ik speelde idd hiervoor bij MVV
Als je voor Veendam bent dan hoop ik dat je vanmiddag goed nieuws krijgt want het hangt erom bij Veendam geloof ik zo...
Bedankt nog voor je reactie op onze reis!
Ik speelde idd hiervoor bij MVV
Als je voor Veendam bent dan hoop ik dat je vanmiddag goed nieuws krijgt want het hangt erom bij Veendam geloof ik zo...
Bedankt nog voor je reactie op onze reis!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor wat ik net hoorde, is het afgelopen met BV Veendam.
Morgen wordt waarschijnlijk faillisement aangevraagd.
Ik vond het van Haarlem ook jammer trouwens. Dat was de tweede oudste club in ons land.
Jullie buurman Oss zal dan wel in de Jupiler League blijven bedacht ik me ineens.
Sorry dat ik zo off-topic reageer haha. Jullie gaan een prachtige reis maken. Ik zou in ieder geval Page ook meenemen in je route. Heb je al eens gezocht via google afbeeldingen op Antelope Canyon en Horseshoe Bend? Echt prachtig!! En als je de tijd hebt, zou ik ook zeker Zion niet overslaan. Ik vond de Upper Emerald Pool (Emerald Pools Trail) schitterend om te zien.
Morgen wordt waarschijnlijk faillisement aangevraagd.
Ik vond het van Haarlem ook jammer trouwens. Dat was de tweede oudste club in ons land.
Jullie buurman Oss zal dan wel in de Jupiler League blijven bedacht ik me ineens.
Sorry dat ik zo off-topic reageer haha. Jullie gaan een prachtige reis maken. Ik zou in ieder geval Page ook meenemen in je route. Heb je al eens gezocht via google afbeeldingen op Antelope Canyon en Horseshoe Bend? Echt prachtig!! En als je de tijd hebt, zou ik ook zeker Zion niet overslaan. Ik vond de Upper Emerald Pool (Emerald Pools Trail) schitterend om te zien.
Groetjes René
-
sjoerd1983
- Amerika-ontdekker
De hotels voor SF en LA hebben we al op voorhand geboekt. In SF hotel Adagio en in LA Carmel by the Sea in Santa Monica. Nu heb ik nog twee vragen, waar ik kan het beste kijken voor het reserveren van campgrounds bij de parken en steden die we bezoeken, en waar kan ik het beste kijken voor het reserveren van een bezoek aan Alcatraz?
Grtz
Sjoerd
Grtz
Sjoerd
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 6181 Weergaves