Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reis gooss: tips/bezienswaardigheden reis gezocht

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
gooss
Amerika-ontdekker

reis gooss: tips/bezienswaardigheden reis gezocht

Bericht door gooss »

Hallo allen!

Na onlangs mijn auto en vliegtuigtickets geboekt te hebben, ben ik nu de laatste hand aan het leggen aan mijn route (uiteraard al bedankt voor de eerder info). Mijn route ziet er als volgt uit, tussen haakjes de verblijfplaats:
July 31 Brussel - San Francisco (hostel)
Aug 01 San Francisco (hostel)
Aug 02 San Francisco (hostel)
Aug 03 San Francisco - Yosemite (North Pines)
Aug 04 Yosemite ( Hodgdon Meadow )
Aug 05 Yosemite - Lee Vining (Mono Vista)
Aug 06 Lee Vining - Death Valley (Furnace Creek Ranch)
Aug 07 Death Valley - Las Vegas ( ? )
Aug 08 Las Vegas ( ? )
Aug 09 Las Vegas - Zion (Watchman)
Aug 10 Zion (Watchman)
Aug 11 Zion - Bryce (South Campground / first-come, first-serve)
Aug 12 Bryce - Capitol Reef (Fruita Campground / first-come, first-serve)
Aug 13 Capitol Reef - Monument Valley (Gouldings)
Aug 14 Monument Valley - Page (Lone Rock Beach / first-come, first-serve)
Aug 15 Page - Grand Canyon (Mather Campground)
Aug 16 Grand Canyon - Kingman ( ? )
Aug 17 Kingman - Los Angeles ( ? )
Aug 18 Los Angeles ( ? )
Aug 19 Los Angeles - Tampa
Aug 20 Tampa
Aug 21 Tampa
Aug 22 Tampa- Brussel

De streek rond Moab en Sedona kon ik helaas niet meepakken, maar die reserveer ik dan voor een volgende reis :wink:
Ik heb getracht om een niet te drukke route te hebben, maar toch genoeg dingen te kunnen zien. Maar als er toch echt dingen zijn die volgens jullie niet kunnen, dan hoor ik het graag!!

Dan ben ik ook nog op zoek naar een leuke campeerplek voor een tent in Lee Vining, Bryce en Kingman. Voor Bryce in het bijzonder ben ik op zoek naar een plekje waar het ideaal is om 's nachts naar de sterrenhemel te kunnen kijken (dus ver van storend licht, niet teveel bomen,... ik ben veeleisend, ik weet het :lol: )

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door gooss op 18 mei 2010, 17:29, 9 keer totaal gewijzigd.
jolanxyz
Amerika-expert

Re: reis gooss: ontwerp route

Bericht door jolanxyz »

Bryce - Capitol Reef en vervolgens Capitol Reef-Monument Valley is prima te doen hoor en zelfs erg mooi. Tussen Bryce en Capitol Reef ligt het gebied Escalante en de U12 is een van de mooiste routes die je zult rijden. Tussen Capitol Reef en Monument Valley kun je via Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway en Valley of the gods naar Monument Valley toe en ook dat is dan een prachtige dag. Als je 's ochtends op tijd uit Monument valley vertrekt heb je die dag nog genoeg tijd voor Antilope Canyon bij Page. De volgende ochtend zou je dan Horseshoe Bend kunnen voor je naar de Grand Canyon vertrekt. Op je rit naar Grand Canyon kom je de viewpunten aan de eastrim al tegen, het enige waar je rekening mee moet houden is dat je op tijd in the Village bent voor de zonsondergang. De rit van Grand Canyon naar Kingman duurt een uurtje of 4 dus heb je de hele volgende ochtend nog om ook genoeg tijd te hebben voor de zonsopgang en de rest van de viewpunten. Ik zou wel de accomodaties IN de parken zoals Grand Canyon en Monument Valley op tijd boeken. Capitol Reef heeft trouwens geen hotel/motel, wel een camping. Voor hotels kun je terrecht in Torrey of Hanksville, waarbij Torrey meer keus heeft.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor een mooie (donkere) campground in Bryce kan je kiezen uit 1 van de 2 cgs binnen het park North of Sunset beide liggen gedeeltelijk in het bos maar hebben ook open plekken dus kan je het beste even een rondje over de cg doen om een mooie plek uit te zoeken
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik vind het een mooie route, waarbij je Capitol Reef inderdaad best mee kan pakken.
Wat ik me afvraag... Waar ligt Tampa? Ik neem aan dat je ook een speciale reden hebt om Tampa te bezoeken? Ik ken het eerlijk gezegd niet en ben nu een beetje nieuwsgierig. :P
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Tampa Florida denk ik?
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Tampa ligt in Florida ja en is vooral bekend om Busch Gardens.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

jolanxyz schreef: Tussen Capitol Reef en Monument Valley kun je via Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway en Valley of the gods naar Monument Valley toe.
Ik zou daar ook nog aan toe kunnen voegen: Goosenecks SP, waar de San Juan River een paar mooie slingers in de rotsen heeft uitgevreten. ( ... 054762958/).
Verder vind ik het via Capitol Reef NP een mooie en evenwichtige route.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Bedankt al voor alle reacties!! Er zitten een aantal zeer bruikbare tussen! Ik denk dat ik het dan maar hou op de route met Capitol Reef, super! Heb al een aantal logeerplaatsen geboekt, nu nog iets vinden nabij Lee Vining, Page, Grand Canyon, Kingman (allen tent) en Las Vegas (hotel). Voor Fruita (Capitol Reef) en North Sunset (Bryce) is het blijkbaar first-come, first-serve... Tips zijn nog meer dan welkom!
gleuknie schreef:Ik vind het een mooie route, waarbij je Capitol Reef inderdaad best mee kan pakken.
Wat ik me afvraag... Waar ligt Tampa? Ik neem aan dat je ook een speciale reden hebt om Tampa te bezoeken? Ik ken het eerlijk gezegd niet en ben nu een beetje nieuwsgierig. :P
Haha :lol: Het gaat hier inderdaad om Tampa aan de Westkust van Florida. Inderdaad niet veel te zien denk ik (behalve mss Bush Gardens), maar ga er iemand gaan bezoeken die ik vorig jaar in Chicago heb leren kennen, daarmee :wink:
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Zo, de route ligt ongeveer vast, en ik ben dan ook volop begonnen met verblijfplaatsen te zoeken (heerlijk toch als je dat vergelijkt met het zoeken naar vliegtuigtickets hetgeen enorm stressvol was!) Tussen haakjes zijn de verblijfplaatsen die reeds geboekt zijn. Voor Bryce wordt het waarschijnlijk Sunset/North Campground en voor de Grand Canyon de Mather Campground. Nu had ik graag geweten wie van de tentkampeer-fanatici er een goed idee heeft voor een campground (met tent dus) nabij zowel Lee Vining, Lake Powell en Kingman. Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat het mogelijk is om een tentje op te zetten op het strand nabij Lake Powell, maar kan niet direct iets terugvinden via de zoekfunctie...
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: reis gooss: campground Lee Vining, Lake Powell, Kingman

Bericht door hekkie »

Je kunt je tent zetten langs het gehele strand van Lone Rock Beach, iets ten noorden van Page en te bereiken vanaf de US 89. Hier wat informatie http://lonestartravelers.com/wordpress/ ... ake-powell

Afbeelding

In Lee Vining kun je goed kamperen in het Mono Vista RV park zowel met een tent als met een camper.

In Kingman hebben we een aantal malen gebruik gemaakt van de KOA campground aldaar. Het is daar behoorlijk heet in Kingman maar de campground is heel goed en elke tentplek heeft een afdak.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Hahaaaa... :thumbup: wij zijn ondertussen ook druk campings aan het uitkiezen (wij zijn ook tentkampeerders) en ik was net van plan om Wahweap vast te leggen voor Page maar het zien van hekkie's foto zet mij aan het twijfelen. Wij hebben nog nooit op Wahweap gestaan maar zijn er wel enkele keren langsgereden en het maakte een beetje asfaltvlakte-troosteloze indruk (zo op afstand althans) :| Of ben ik daar fout in?
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik ben geen fan van de Wahweap Campground. Wij hebben er jaren geleden een keer gestaan. Het is wel een mooie (wellicht wat luxere) camping, maar ook duurder. Bovendien ligt het op een heuvel en telkens naar boven en naar beneden te moeten lopen heeft ook niet mijn voorkeur en het is daar nogal winderig en veel asfalt.

De laatste jaren kamperen wij met ons tentje op Lake Powell Campground aan de Coppermine Road in Page. Dat bevalt ons uitstekend. Eind volgende week hopen we daar weer een week te zitten evenals vorig jaar. Er is ook een indoor pool wat o.a. best lekker is om het rode stof van je af te spoelen.

Kijk anders eens bij 20 t/m 28 april van mijn liveverslag (incl foto's) van 2009 (zie signature) voor een goede indruk van zowel de camping als de omgeving. Je komt één van die dagen ook nog kampeerders tegen op Lone Rock Beach.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het enige leuke aan Wahweap is de afvaart van de boten daar, maar zelfs dat is te voet een heel eind van de camping. Toiletten zijn op de camping, douches zitten in het hoofdgebouw, weer een eind die heuvel af en weer op. Bovendien is het inderdaad een winderige vlakte. Ik zou er niet meer gaan staan.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het prijsverschil tussen beide campgrounds (voor een camper) is $20,00
Lake Powell kost $ 25,00
Wahweap kost $ 45,00
Zeker als je er meerdere dagen blijft tikt dat dus behoorlijk door.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

De vraagstellers gooss en pushirubiano hebben het over tentkamperen en niet over campers.

Tentkamperen in Page:
Aan de Lone Rock Beach kamperen kost (bij mijn weten) $ 15
Lake Powell Campground in Page $ 18 (tentplaatsen hebben zowel water als stroom en er is gratis Wifi)
Wahweap Campground is veel duurder en douches moet je apart betalen. Bovendien is de tentarea meer bedoeld voor groepkampeerders.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

hekkie schreef:Je kunt je tent zetten langs het gehele strand van Lone Rock Beach, iets ten noorden van Page en te bereiken vanaf de US 89. Hier wat informatie http://lonestartravelers.com/wordpress/ ... ake-powell
Dankjewel Marjan! Hier ben ik zeker iets mee, ziet er me wel cool uit! :thumbup:
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Het heeft niet lang geduurd, of ik ben hier al met de volgende vraag... :oops:
Ik zit nog met een klein probleempje in Yosemite:

03 augustus: San Francisco - Yosemite: overnachting in North Pines
04 augustus: Yosemite: nog geen overnachting
05 augustus: Yosemite - Lee Vining: overnachting in Lee Vining

Zoals je ziet heb ik voor 04 augustus nog geen overnachtingsplaats in Yosemite (heb voor 02 en 03 augustus geboekt, maar heb noodgedwongen mijn planning een dagje moeten opschuiven waardoor ik op 04 augustus dus met een probleempje zit :( )
Ik check regelmatig op recreation.gov of er een tentsite vrijkomt in het park, maar voorlopig zonder succes! Daarom ben ik al eens op zoek naar een aantal mogelijke alternatieven. De enige mogelijkheid die ik nog zie om met mijn tent in het park te overnachten, is met behulp van een backcountry permit. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?? De meest populaire trails zijn uiteraard ook reeds volzet (zoals Glacier Point - Little Yosemite Valley; Happy Isles - Little Yosemite Valley; Happy Isles - Sunrise/Merced Lake,...) Voor deze trails kunnen er ter plaatse wel nog een aantal permits bemachtigd worden via first-come, first-serve. Zou ik voor één van deze trails gaan, of heeft er iemand een beter idee voor een andere trail? (waarbij mijn planning indachtig ik toch de belangrijkste dingen in het park gezien zou hebben). Er zijn nu eenmaal zoveel mooie dingen te zien denk ik, dat het een beetje moeilijk wordt om mijn dagen zinvol in te vullen.
Heeft er iemand een specifiek voorstel hoe in mijn dagen in Yosemite zou kunnen invullen en welke trail + overnachting ik zou kunnen doen als er niks meer zou vrijkomen in de vallei op de campgrounds? (zou graag de Mariposa Groove meepikken mocht dit mogelijk zijn..)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: reis gooss:ervaring met backcountry permit Yosemite?

Bericht door Martin & Marianne »

Het mooiste, en handigste zou natuurlijk zijn als het toch nog lukt om een plekje in de vallei te vinden. Je bent dan heel flexibel. 's Morgens vroeg kun je informeren of er nog plaatsen vrij zijn, of je kunt het bij een first come first served camping proberen, zoals Camp4. Of je kijkt naar een tent in Curry Village of Housekeeping Camp. Je bent dan wel duurder uit dan met een camping.
Met backcountry kamperen heb ik geen ervaring. Vorig jaar was er iemand die er mee bezig was, maar wat hij uiteindelijk heeft gedaan weet ik niet. En er is iemand die vanaf de Tioga Road naar Half Dome wil, maar ik weet niet meer wie dat was. Is wel een idee, je gaat dan met de hikersbus naar de trailhead en je loopt terug naar de vallei. Je hebt echter niet veel tijd, want je moet ook nog na terugkomst in de vallei naar Lee Vining rijden. Dat kost op zich niet veel tijd, maar er is onderweg veel te zien.

Als je ook naar de Mariposa Grove wilt, zul je dat het beste de eerste dag kunnen doen. En vergeet de Glacier Point Road niet. Is te combineren, op de dag dat je van SF komt.

Ik weet niet hoe makkelijk het is om bij White Wolf of Crane Flat iets te vinden; anders is dat ook een mogelijkheid. Dat geeft je de tijd om de eerste dag de vallei te bekijken, met wandelingen naar de Vernal Fall bijvoorbeeld of de Panorama Trail (je hoeft dan op 3 aug niet naar Glacier Point), en dan heb je de volgende dag een volle dag voor de Tioga Road en Tuolumne Meadows.

Globaal dus 2 mogelijkheden, waarbij ik gezien de beperkte tijd die je hebt voor de eerste optie zou kiezen. Ook makkelijker, want je hoeft niet je tent etc mee te slepen. Backpacken zal ook een andere uitrusting vergen.

03 augustus: San Francisco - Yosemite: overnachting in North Pines. Onderweg Mariposa Grove, en eventueel Glacier Point
04 augustus: Yosemite: overnachting in de vallei regelen of bij White Wolf. Mogelijkheden: vallei, Panorama Trail etc.
05 augustus: Yosemite - Lee Vining: overnachting in Lee Vining. Wandelingen Tioga Road, Tuolumne Meadows.

03 augustus: San Francisco - Yosemite: overnachting in North Pines (onderweg Mariposa Grove, en eventueel Glacier Point
04 augustus: Yosemite: met de hikersbus naar de Tioga Road en naar de vallei lopen
05 augustus: Yosemite - Lee Vining: rest wandeling naar de vallei. Aan het eind van de dag naar Lee Vining.

Marianne
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Super Marianne, bedankt! :thumbup:
Bij het doorspitten van de website van Yosemite moet ik over het hoofd gezien hebben dat er ook campings zijn waar je zonder reservatie terecht kunt... Aangezien ik volgens jou te weinig tijd heb om een overnight hike te doen, zal ik maar proberen om een plekje te bemachtigen op één van de first-serve, first-come campings. Aangezien ik al de dag voordien in Yosemite ben, moet ik normaalgezien de volgende morgen vroeg kunnen aanschuiven voor een plekje, op hoop van zegen dan maar! Die backcountry permit kan ik dan nog als plan B achter de hand houden.

EDIT: ondertussen heb ik een campingplaats gevonden in Hodgdon Meadow, niet in de vallei helaas, maar ben al blij dat ik in Yosemite kan verblijven. Uiteraard blijf ik regelmatig checken of er niks in de vallei vrij komt...
Laatst gewijzigd door gooss op 17 mei 2010, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Ondertussen zijn we weer een paar weken verder, en ben ik begonnen met mijn dagen een beetje in te vullen, met name in de Nationale Parken. Ik heb hiervoor een beroep gedaan op de posts in dit topic, enkele reisverslagen, internet,... Ik vond het persoonlijk raadzaam om mij toch op een zekere planning te kunnen baseren zodat ik eens ter plaatse, optimaal van de beschikbare tijd gebruik te maken...

Hier is een poging:
dag 1,2 en 3: Vlucht naar San Francisco + 2 volle dagen San Francisco

dag 4: San Francisco - Yosemite (3h46): kampeerspullen gaan kopen in de Wallmart - stop in Groveland? - Glacier Point Road - Mariposa Grove - terug naar vallei

dag 5 : Yosemite: zeer vroeg opstaan om de Half Dome Hike te doen (of toch eens kijken hoe ver ik geraak :) ), tegen de avond terug in de vallei om dan naar Hodgdon Meadow te rijden (weet er iemand of er een last check-in time bestaat voor de campings?)

dag 6: Yosemite - Lee Vining (1h46): Tioga Road - Tuolumne Meadow, groot deel van de dag besteden aan Tioga Road en bezienswaardigheden langs de weg

dag 7: Lee Vining - Death Valley (4h23): Mono Lake (of kan ik dat beter nog op dag 6 doen?) en Bodie bezoeken, 's middags vertrekken richting Death Valley, onderweg naar Furnace Creek Ranch eventueel nog paar bezienswaardigheden meepakken (welke?)

dag 8: Death Valley - Las Vegas (2h22): 's morgens nog enkele bezienswaardigheden (welke?) en dan vertrekken richting Las Vegas

dag 9 : Las Vegas

dag 10: Las Vegas - Zion (2h54 +1): aankomst na de middag in Zion, in de namiddag The Narrows tot Orderville Canyon (mogelijkheid om Valley of Fire mee te pikken?)

dag 11: Zion: Angels Landing Trail

dag 12: Zion - Bryce (1h58): Canyon Overlook Trail, combinatie Queens Garden - Navajo Trail in Bryce

dag 13: Bryce - Capitol Reef (2h30): groot deel van de dag uitreiken voor Scenic Byway 12 + korte wandeling in Capitol Reef, zie volgende post Waar overal een stop maken?

dag 14: Capitol Reef - Monument Valley (3h49): Natural Bridges - Muley Point - Moki Dugway - Valley of the Gods - Goosenecks - 's avonds Valley Drive (allemaal te doen in één dag?)

dag 15: Monument Valley - Page (2h25): eventueel nog eens de Valley Drive doen, Antelope Canyon (rond het middaguur) Welke bezienswaardigheden in/rond Page zou ik nog kunnen doen?

dag 16: Page - Grand Canyon (2h53 -1): Horseshoe Bend, viewpunten eastrim

dag 17: Grand Canyon - Kingman (3h31): in de voormiddag stukje afdalen in Grand Canyon (Bright Angel Trail), in de namiddag naar Kingman

dag 18: Kingman - Los Angeles (6h41 of 9h50 bij drukte): via Oatman, een stukje R66 meepakken tot in Topock, de I40 op, afslag 115 om zo op de 62 te komen die ten noorden van Joshua Tree loopt (dank aan Yeehaw voor zijn deskundige beschrijving in een andere topic :thumbup: ) tot in Santa Monica. Is het op deze (lange) reisdag mogelijk om nog iets van Joshua Tree NP mee te nemen. Of kan ik dat beter overslaan wegens te weinig tijd? Zou wel jammer zijn...

dag 19, 20 en 21: LA en Tampa

Nu is de vraag simpel: wat vinden jullie hiervan?? :) Zijn er dagen die overvol zijn of gewoon niet haalbaal zijn? (ik vrees vooral dagen 4, 10 en 14) of zijn er andere dagen waar ik gerust nog iets aan kan toevoegen? Of hebben jullie nog leuke alternatieven? Ik kijk alvast uit naar jullie reacties!!
Laatst gewijzigd door gooss op 20 mei 2010, 22:29, 7 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer