Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route met uurverschil zomer winter tijd ?
-
- Amerikafan
route met uurverschil zomer winter tijd ?
Kan er iemand ons helpen
ik snap niks van die uurverschillen in sommige staten en dan ook nog sommige die meedoen aan winter tijd en andere dan weer niet. dit is erg verwarreend zeker als we op tijd ergens moeten zijn zoals in page voro anteloppe canyon.Die vrouw van de anteloppe tour zegt dat we 1 uur moeten terug draiaen als we van bryce canyon komen dus 7 uur in bryce is 6 uur in page Klop dat allemaal en kan iemand met onze route het uurverschil zeggen day moeten terug draaien of bij tellen?
Dit is onze reisroute met uitstappen op een bepaald uur.
dag 1 loas angeles
dag 2 los angeles naar prismo beach
dag 3 prismo beach naar san fransisco
dag 4 san francisco
dag 5 san francisco
dag 6 san francisco naar yosmite park
dag 7 yosmite park naar death valley
dag 8 death valley naar las vegas
dag 9 las vegas
dag 10 las vegas naar bryce canyon
dag 11 bryce canyon naar page ( 11 uur antelope tour)
dag 12 page naar monument valley naar grand canyon
dag 13 grand canyon (10 uur helicioptervlucht ) naar phoenix
dag 14 phoenix naar san diego
dag 15 san diego
dag 16 san diego naar los angeles
dag 17 los angeles
dag 18 los angeles
dag 19 los angeles
dag 20 vroeg vertrek van los angeles naar belgie
ik snap niks van die uurverschillen in sommige staten en dan ook nog sommige die meedoen aan winter tijd en andere dan weer niet. dit is erg verwarreend zeker als we op tijd ergens moeten zijn zoals in page voro anteloppe canyon.Die vrouw van de anteloppe tour zegt dat we 1 uur moeten terug draiaen als we van bryce canyon komen dus 7 uur in bryce is 6 uur in page Klop dat allemaal en kan iemand met onze route het uurverschil zeggen day moeten terug draaien of bij tellen?
Dit is onze reisroute met uitstappen op een bepaald uur.
dag 1 loas angeles
dag 2 los angeles naar prismo beach
dag 3 prismo beach naar san fransisco
dag 4 san francisco
dag 5 san francisco
dag 6 san francisco naar yosmite park
dag 7 yosmite park naar death valley
dag 8 death valley naar las vegas
dag 9 las vegas
dag 10 las vegas naar bryce canyon
dag 11 bryce canyon naar page ( 11 uur antelope tour)
dag 12 page naar monument valley naar grand canyon
dag 13 grand canyon (10 uur helicioptervlucht ) naar phoenix
dag 14 phoenix naar san diego
dag 15 san diego
dag 16 san diego naar los angeles
dag 17 los angeles
dag 18 los angeles
dag 19 los angeles
dag 20 vroeg vertrek van los angeles naar belgie
Re: route met uurverschil zomer winter tijd ?
ff de info editten 
In Bryce heb je bergtijd. Normaal is er geloof ik 9 uur tijdverschil met NL, in Bryce is dat 8 uur. Die vrouw van het tourtje had dus gelijk

In Bryce heb je bergtijd. Normaal is er geloof ik 9 uur tijdverschil met NL, in Bryce is dat 8 uur. Die vrouw van het tourtje had dus gelijk

Laatst gewijzigd door Mel79 op 16 apr 2010, 01:27, 3 keer totaal gewijzigd.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
In Bryce is het tijdsverschil 8 uur, hoe dichter naar Europa hoe minder tijdsverschil niet hoe meerin Bryce is dat 10 uur

Rob schreef:In Bryce is het tijdsverschil 8 uur, hoe dichter naar Europa hoe minder tijdsverschil niet hoe meerin Bryce is dat 10 uur

Laatst gewijzigd door Mel79 op 16 apr 2010, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat klopt dat het in Bryce 1 uur later is dan in Californië, dus zit die tijd dichter bij de Nederlandse tijd en vandaar dat het tijdsverschil dan 8 uur vroeger is i.p.v. 9 uur vroeger.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Page inderdaad 1 uur terug, in MV 1 uur erbij, in GC weer 1 uur vroeger.
Misschien een idee om Monument Valley te laten vallen, dit is racen. Of sla de overnachting in Page over en rij er na Antelope Canyon naar toe, en overnacht daar. Dat is mooier dan er overdag langs rijden.
Voor Yosemite heb je ook wel heel weinig tijd.
Marianne
Misschien een idee om Monument Valley te laten vallen, dit is racen. Of sla de overnachting in Page over en rij er na Antelope Canyon naar toe, en overnacht daar. Dat is mooier dan er overdag langs rijden.
Voor Yosemite heb je ook wel heel weinig tijd.
Marianne
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De Navajo doen, zover ik weet, niet mee aan de daylight savings time (zomertijd).
-
- Amerikafan
eerste keer america en wou zoveel zien en ja beetje strak route gemaakt he 
we zullen wel veel zien hoop ik, maar ook veel dingen niet als ik zo alles opzoek en bekijk.
had de route beter korter gemaakt en wat langer hier en daar gebleven.
had de route gezien van het reisbureau usatravel best classic
In page gaan we eerst onderweg even stoppen aan die dam dan naar antelope canyon (tour van 2uur) en in de namiddag nog naar horseshoe bend ( als men vrienden dat nog zien zitten). Weet niet of dat gemakkelijk te vinden is.
We zouden volgende dag dan voormiddag vertrekken naar monument valley ( +1 uur) en er tegen middag aankomen. Dat zou zo'n 3 uur in park rijden en foto's nemen en dan rond 16.00 vertrekken naar grand canyon (-1uur).
Is dat te doen of niet de moeite ?
Zou het zo erg vinden moesten we m.v niet gedaan hebben , iedereen zegt dat je het niet mag missen.
moeten we van las vegas naar bryce canoyn een uur bijtellen?
ik bedoel daarmee als het in las vegas 8 uur is dat het dan niet in bryce 9 uur
om gek van te worden met al dat tijdgedoe
groetjes aan iedereen

we zullen wel veel zien hoop ik, maar ook veel dingen niet als ik zo alles opzoek en bekijk.
had de route beter korter gemaakt en wat langer hier en daar gebleven.
had de route gezien van het reisbureau usatravel best classic
In page gaan we eerst onderweg even stoppen aan die dam dan naar antelope canyon (tour van 2uur) en in de namiddag nog naar horseshoe bend ( als men vrienden dat nog zien zitten). Weet niet of dat gemakkelijk te vinden is.
We zouden volgende dag dan voormiddag vertrekken naar monument valley ( +1 uur) en er tegen middag aankomen. Dat zou zo'n 3 uur in park rijden en foto's nemen en dan rond 16.00 vertrekken naar grand canyon (-1uur).
Is dat te doen of niet de moeite ?
Zou het zo erg vinden moesten we m.v niet gedaan hebben , iedereen zegt dat je het niet mag missen.
moeten we van las vegas naar bryce canoyn een uur bijtellen?
ik bedoel daarmee als het in las vegas 8 uur is dat het dan niet in bryce 9 uur

om gek van te worden met al dat tijdgedoe
groetjes aan iedereen
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het klopt dat als je van Las Vegas naar Bryce rijdt en je de grens met Utah passeert de klok een uur voor uit moet zetten, want daar is het een uur later.
De volgende dag als je van Bryce naar Page gaat verdien je dat uur weer terug. Vlak voor Page kom je nl weer in Arizona en kan de klok weer een uur terug.
De dag daarop van Page via Monument Valley naar Grand Canyon hoeft er eigenlijk niets te gebeuren. Daar moet je niet moeilijk over doen. Het is idd officieel in MV een uur later maar daar hoef je je niets van aan te trekken en gewoon niet de klok veranderen. Niet moeilijker maken dan nodig is. Wat maakt het uit dat er dat kleine stukje en voor die 2 uurtjes in MV een uurtje tijdsverschil is? Gewoon de klok laten staan zoals die is.
Je programma is vol maar wel begrijpelijk dat jullie het zo doen de eerste keer. Je wilt toch zoveel mogelijk zien. Van Page via MV naar Grand Canyon is te doen, maar wel zo vroeg mogelijk vertrekken zodat je genoeg tijd hebt om ook te genieten.
Marjan
De volgende dag als je van Bryce naar Page gaat verdien je dat uur weer terug. Vlak voor Page kom je nl weer in Arizona en kan de klok weer een uur terug.
De dag daarop van Page via Monument Valley naar Grand Canyon hoeft er eigenlijk niets te gebeuren. Daar moet je niet moeilijk over doen. Het is idd officieel in MV een uur later maar daar hoef je je niets van aan te trekken en gewoon niet de klok veranderen. Niet moeilijker maken dan nodig is. Wat maakt het uit dat er dat kleine stukje en voor die 2 uurtjes in MV een uurtje tijdsverschil is? Gewoon de klok laten staan zoals die is.
Je programma is vol maar wel begrijpelijk dat jullie het zo doen de eerste keer. Je wilt toch zoveel mogelijk zien. Van Page via MV naar Grand Canyon is te doen, maar wel zo vroeg mogelijk vertrekken zodat je genoeg tijd hebt om ook te genieten.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-expert
nu en komende zomer ( zolang zomertijd gevolgd wordt) :ik snap niks van die uurverschillen in sommige staten
arizona, california en nevada is door zomertijd makkelijk : allemaal dezelfde tijd ( onze tijd min 9 uur) bv 14u00, bij ons dan 23u00
utah en navajo reservaat : 1 uur later dan arizona/california/nevada ( onze tijd min 8 uur) , in dat vb 15u00, bij ons nog altijd 23u00
vooral een beetje oppassen als je van in arizona naar monument valley rijdt en daar een tour geboekt hebt ( je verliest een uur). Ben je in Utah heb je het goede uur voor een tour in Monument Valley.
Jacques
Bedankt voor de uitleg.
Hebben Yellowstonepark en Moab dezelfde tijd als Monument Valley -8 , gaan we dan naar Grand Canyon en Page dan is het -9, naar Zion/Bryce -8 en Las Vegas -9?
Hebben Yellowstonepark en Moab dezelfde tijd als Monument Valley -8 , gaan we dan naar Grand Canyon en Page dan is het -9, naar Zion/Bryce -8 en Las Vegas -9?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal goed 

Rob, ik begin het al te leren...
(en jij succes met wachten...)

(en jij succes met wachten...)
-
- Amerikafan
Dank je iedereen voor al de informatie die jullie geven.
ik hoop dat men vrienden het ook zien zitten om zoveel te doen en dat ze mv niet willen weglaten
we hebben een namiddag en avond in yosmite park en volgende dag weer weg.
Ik weet dat je er dagen in yosmite kunt rondrijden.
Wat zouden raden jullie nu aan dat we zeker moeten zien die namiddag/avond in yosmite ?
Het zou tof zijn dat we direct weten wat ons doel is wat we gaan zien.
we logeren achteraf in oakhurst dat is een uurtje rijden van yosmite.
Dat geld ook eigenlijk voor gand canyon south rim om 10 uur helicopter vlucht van een uurtje dus zien we al heel veel vanuit de lucht.
Namiddag wil ik toch graag nog iets zien van vieuwpoints in grand canyon wat raden jullie ons aan dat we dan zeker moeten zien?
Het is 3.30 rijden naar phoenix voor de volgende overnachting dus denk dat we dan tot 17.00 in grand canyon kunnen blijven en dan daar iets eten voor we naar phoenix gaan?
ik hoop dat men vrienden het ook zien zitten om zoveel te doen en dat ze mv niet willen weglaten

we hebben een namiddag en avond in yosmite park en volgende dag weer weg.
Ik weet dat je er dagen in yosmite kunt rondrijden.
Wat zouden raden jullie nu aan dat we zeker moeten zien die namiddag/avond in yosmite ?
Het zou tof zijn dat we direct weten wat ons doel is wat we gaan zien.
we logeren achteraf in oakhurst dat is een uurtje rijden van yosmite.
Dat geld ook eigenlijk voor gand canyon south rim om 10 uur helicopter vlucht van een uurtje dus zien we al heel veel vanuit de lucht.
Namiddag wil ik toch graag nog iets zien van vieuwpoints in grand canyon wat raden jullie ons aan dat we dan zeker moeten zien?
Het is 3.30 rijden naar phoenix voor de volgende overnachting dus denk dat we dan tot 17.00 in grand canyon kunnen blijven en dan daar iets eten voor we naar phoenix gaan?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite: via de 120 het park binnen rijden en in de vallei parkeren (borden day use parking volgen, of bij Curry Village gaan staan.). Bestudeer het krantje dat je bij de ingang krijgt, of nog beter, doe dat alvast van te voren. Zie hiervoor www.nps.gov/yose en bekijk de map en zoek de Yosemite Guide van deze zomer, of die van vorig jaar als de nieuwste er nog niet op staat.
In welke tijd van het jaar ben je er en wil je voornamelijk rondrijden of ook wel hiken?
Voor een mooi overzicht van hikes zie www.yosemitehikes.com .
Vroeg in de zomer zijn de watervallen nog geweldig, en dan is een wandeling langs de Mist Trail een aanrader. Of wandel door de vallei of huur een fiets. Raften is ook geweldig al er nog voldoende water staat.
Als je snel uitgekeken bent in de vallei kun je naar Glacier Point rijden, maar dat zal wel krap worden. De wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point (beide een uur) zijn aanraders. Het beginpunt van beide trails ligt iets onder Glacier Point. Voor alleen het uitkijkpunt bij Glacier Point is het wel een eind rijden (een uur heen en een uur terug).
Aan het eind van de dag kun je doorrijden naar de Marposa Grove en deze bekijken als je de sequoia's wilt zien. Je zit dan vlakbij de uitgang bij Oakhurst. Vanuit Oakhurst is het een geweldig eind rijden naar Death Valley. Ik neem aan dat je weer door het park rijdt? Je neemt dan de route via de Tioga Pass. Vergeet niet om even bij Tunnel View te kijken. Langs de 120 kun je een kijkje nemen bij Olmsted Point en Tenaya Lake. Buiten het park is Mono Lake een kort bezoek waard.
Een overnachting in het park zou je aardig wat heen en weer rijden schelen. Om zoveel mogelijk te zien in Yosemite is het aan te raden pas na het bezoek aan het park naar het hotel te rijden.
Als je om 6 uur in of bij je hotel wilt eten is er helemaal geen tijd voor het park.
Wat eten betreft: mogelijkheden genoeg in de vallei, maar bij Glacier Point kun je alleen wat sandwiches krijgen.
Marianne
In welke tijd van het jaar ben je er en wil je voornamelijk rondrijden of ook wel hiken?
Voor een mooi overzicht van hikes zie www.yosemitehikes.com .
Vroeg in de zomer zijn de watervallen nog geweldig, en dan is een wandeling langs de Mist Trail een aanrader. Of wandel door de vallei of huur een fiets. Raften is ook geweldig al er nog voldoende water staat.
Als je snel uitgekeken bent in de vallei kun je naar Glacier Point rijden, maar dat zal wel krap worden. De wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point (beide een uur) zijn aanraders. Het beginpunt van beide trails ligt iets onder Glacier Point. Voor alleen het uitkijkpunt bij Glacier Point is het wel een eind rijden (een uur heen en een uur terug).
Aan het eind van de dag kun je doorrijden naar de Marposa Grove en deze bekijken als je de sequoia's wilt zien. Je zit dan vlakbij de uitgang bij Oakhurst. Vanuit Oakhurst is het een geweldig eind rijden naar Death Valley. Ik neem aan dat je weer door het park rijdt? Je neemt dan de route via de Tioga Pass. Vergeet niet om even bij Tunnel View te kijken. Langs de 120 kun je een kijkje nemen bij Olmsted Point en Tenaya Lake. Buiten het park is Mono Lake een kort bezoek waard.
Een overnachting in het park zou je aardig wat heen en weer rijden schelen. Om zoveel mogelijk te zien in Yosemite is het aan te raden pas na het bezoek aan het park naar het hotel te rijden.
Als je om 6 uur in of bij je hotel wilt eten is er helemaal geen tijd voor het park.
Wat eten betreft: mogelijkheden genoeg in de vallei, maar bij Glacier Point kun je alleen wat sandwiches krijgen.
Marianne
naar mijn beste weten is er in arizona geen daylight savings time wat dus inhoud dat arizona gelijk loopt met utah en niet met de westkust en nevada (tenminste, in de zomer).
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Arizona loopt in de zomer gelijk met California en Nevada een uitzondering hierop is Navajocounty daar moet je de Utahtijd aanhouden.
-
- Amerika-expert
inderdaad, en dus :naar mijn beste weten is er in arizona geen daylight savings time ]
- voor de zomertijd was het in california 14u00 als het in arizona al 15u00 was
- dan voert california de zomertijd in : 14u00 wordt 15u00, arizona doet niets, het blijft daar 15u00
vandaar : arizona, california en nevada in de zomer allemaal dezelfde tijd, utah en navajo nation wel één uur later
Jacques
-
- Amerikafan
@ marianne
Dank je voor de zoveel tips. Als we van san francisco komen gaan we direct naar het park. we rijden er 25 juni naartoe. Eten zullen we wel ergens in het park doen, hotel is enkel voor te slapen
We willen misschien gewoon tegen dat het donker word aan ons hotel zijn vermist het daar waarschijnlijk niet verlicht is en moeilijk de weg terug te vinden is. We hebben wel een huurauto genomen met gps dus hoop dat die ons de weg naar hotel wijst.
we gaan al zeker niet moutenbiken of raften vermits dat we te weinig tijd ervoor hebben.
Het dus eerder met de auto rondrijden en een paar wanderoutes doen.
Ik zou ook heel graag die mega grote bomen zien en een waterval kan ook misschien leuk zijn of wat daar ook echt de moeite is. Het moet ook wat haalbaar zijn natuurlijk. Dus met de auto wat dingen zien een wandeling of 2 , 3 doen van een uur lijkt me wel een leuke combinatie.
voor naar death valley geeft onze reisboekje deze route aan
naar Sequoia rijden en dan verder in de richting van de Sierra Nevada, u maakt een stop onderweg aan het Lake Isabella, om vervolgens door te rijden naar ridgecrest waar u dit park als laatste nog kan bezoeken
Overnachting: Stovepipe ( http://www.stovepipewells.com)
is jou route niet anders voor naar death valley te rijden en welk raad jij ons het meeste aan waar je veel ziet onderweg naar death valley ?
Dank je voor de zoveel tips. Als we van san francisco komen gaan we direct naar het park. we rijden er 25 juni naartoe. Eten zullen we wel ergens in het park doen, hotel is enkel voor te slapen

We willen misschien gewoon tegen dat het donker word aan ons hotel zijn vermist het daar waarschijnlijk niet verlicht is en moeilijk de weg terug te vinden is. We hebben wel een huurauto genomen met gps dus hoop dat die ons de weg naar hotel wijst.
we gaan al zeker niet moutenbiken of raften vermits dat we te weinig tijd ervoor hebben.
Het dus eerder met de auto rondrijden en een paar wanderoutes doen.
Ik zou ook heel graag die mega grote bomen zien en een waterval kan ook misschien leuk zijn of wat daar ook echt de moeite is. Het moet ook wat haalbaar zijn natuurlijk. Dus met de auto wat dingen zien een wandeling of 2 , 3 doen van een uur lijkt me wel een leuke combinatie.
voor naar death valley geeft onze reisboekje deze route aan
naar Sequoia rijden en dan verder in de richting van de Sierra Nevada, u maakt een stop onderweg aan het Lake Isabella, om vervolgens door te rijden naar ridgecrest waar u dit park als laatste nog kan bezoeken
Overnachting: Stovepipe ( http://www.stovepipewells.com)
is jou route niet anders voor naar death valley te rijden en welk raad jij ons het meeste aan waar je veel ziet onderweg naar death valley ?
-
- Amerikafan
iemand nog tips om van yosmite naar death valley te rijden om onderweg te zien.
weet niet welke route ik moet kiezen.
kan er ook iemand ons raad geven wat we in grand canyon op een namiddag zeker moeten zien ?
We moetens 'avonds wel naar phoenix .
weet niet welke route ik moet kiezen.
kan er ook iemand ons raad geven wat we in grand canyon op een namiddag zeker moeten zien ?
We moetens 'avonds wel naar phoenix .
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3268 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-