Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Hoog53: rondreis las vegas-san francisco
Reis Hoog53: rondreis las vegas-san francisco
Beste mensen,
Graag jullie ervaren deskundig comentaar en tips over onze geplande rondreis in april/mei 2010
Ter informatie: wij hebben een road bear camper gehuurd in LV, houden van natuur en van wandelingen van max 2 uur. SF en de kustroute is ons bekend; de parken en de route erna toe niet. Alleen in Yosemite aan het eind hebben we vastgelegd. Al de andere campings zijn hopelijk nog vrij in deze periode. Graag ook hier een advies.
26/4 Vlucht naar LV
27/4 dag in LV
28/4 camper ophalen in de middag en rijden naar Kingman
29/4 route 66 naar Grand Canyon
30/4 extra dag in GC (wandelroute gevraagd?
1/5 van GC naar Page
2/5 extra dag in Page (antilope canyon en boottocht?)
3/5 van Page naar Monument valley
4/5 van MV naar Moab
5/5 extra dag in Moab (is rafting leuk)
6/5 van Moab naar Capitol Reef
7/5 van Capitol Reef naar Bryce
8/5 extra dag in Bryce
9/5 van Bryce naar Zion
10/5 extra dag in Zion
11/5 van Zion naar Death Valley (furnace creek)
12/5 van Death Valley naar Mono Lake (lee vining)
13/5 van Mono lake naar Yosemite via de 108 of 55 naar Yosemite Lower Pines (heb ik nog voor 1 nacht kunnen reserveren)
14/5 van Lower pines naar Mariposa KOA camping
15/5 extra dag Yosemite (oa mariposa groove)
16/5 van Mariposa naar Gilroy
17/5 van Gilroy naar Road bear SF en de camper inleveren voor 10.00 uur aansluitend SF
18/5 extra dag SF
19/5 terugvliegen naar Ned.
Mochten jullie tips hebben over campings,restaurants of wandelroutes die je moet maken dan houden wij ons aanbevolen.
Alvast bedankt!! hansH
Graag jullie ervaren deskundig comentaar en tips over onze geplande rondreis in april/mei 2010
Ter informatie: wij hebben een road bear camper gehuurd in LV, houden van natuur en van wandelingen van max 2 uur. SF en de kustroute is ons bekend; de parken en de route erna toe niet. Alleen in Yosemite aan het eind hebben we vastgelegd. Al de andere campings zijn hopelijk nog vrij in deze periode. Graag ook hier een advies.
26/4 Vlucht naar LV
27/4 dag in LV
28/4 camper ophalen in de middag en rijden naar Kingman
29/4 route 66 naar Grand Canyon
30/4 extra dag in GC (wandelroute gevraagd?
1/5 van GC naar Page
2/5 extra dag in Page (antilope canyon en boottocht?)
3/5 van Page naar Monument valley
4/5 van MV naar Moab
5/5 extra dag in Moab (is rafting leuk)
6/5 van Moab naar Capitol Reef
7/5 van Capitol Reef naar Bryce
8/5 extra dag in Bryce
9/5 van Bryce naar Zion
10/5 extra dag in Zion
11/5 van Zion naar Death Valley (furnace creek)
12/5 van Death Valley naar Mono Lake (lee vining)
13/5 van Mono lake naar Yosemite via de 108 of 55 naar Yosemite Lower Pines (heb ik nog voor 1 nacht kunnen reserveren)
15/5 extra dag Yosemite (oa mariposa groove)
16/5 van Mariposa naar Gilroy
17/5 van Gilroy naar Road bear SF en de camper inleveren voor 10.00 uur aansluitend SF
18/5 extra dag SF
19/5 terugvliegen naar Ned.
Mochten jullie tips hebben over campings,restaurants of wandelroutes die je moet maken dan houden wij ons aanbevolen.
Alvast bedankt!! hansH
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: rondreis las vegas-san francisco
Ik vind het een hele mooie rustige route.
Wat ik persoonlijk zou veranderen is 1 dag minder Grand Canyon en die dag bij Moab voegen.
Als je niet van lange wandelingen houdt heb je aan een middag en de volgende ochtend ruim voldoende tijd om de GC te bekijken. In de omgeving van Moab is veel meer te zien zoals Arches, Canyonlands en Dead Horse Point.
Van MV naar Moab kun je Gooseneck State park, Moki Dugway en Muley Point bezoeken. Dat is een hele mooie route, zie hier ons verslag.
Marjon
Wat ik persoonlijk zou veranderen is 1 dag minder Grand Canyon en die dag bij Moab voegen.
Als je niet van lange wandelingen houdt heb je aan een middag en de volgende ochtend ruim voldoende tijd om de GC te bekijken. In de omgeving van Moab is veel meer te zien zoals Arches, Canyonlands en Dead Horse Point.
Van MV naar Moab kun je Gooseneck State park, Moki Dugway en Muley Point bezoeken. Dat is een hele mooie route, zie hier ons verslag.
Marjon
-
jta
- Amerika-expert
Re: Reis Hoog53: rondreis las vegas-san francisco
een paar mogelijkheden :30/4 extra dag in GC (wandelroute gevraagd?
- langs de rim stappen richting Hermits Rest, je kan afwisselen door af en toe de shuttle te nemen naar een volgende halte en dan opnieuw te stappen.
- bright angel trail : een dagwandeling. Naar bv Indian Gardens of nog iets verder ( wel vlak) tot aan Platteau Point, dat is een veel gemaakte wandeling.
Jacques
Ik sluit me volledig aan bij Marjon (Vana) en inderdaad 2 hele dagen in Moab blijven en maar 1 overnachting bij de Grand Canyon. De meest logische weg naar Page voert je langs de viewpunten aan de eastrim en daar kan je op je gemak de tijd voornemen. De afstand naar Page is niet zo groot en je hebt daar nog een dag extra voor de bezienswaardigheden rondom Page.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: rondreis las vegas-san francisco
Ik denk dat TO juist wel wandelingen wil maken?vana schreef:Wat ik persoonlijk zou veranderen is 1 dag minder Grand Canyon en die dag bij Moab voegen.
Als je niet van lange wandelingen houdt heb je aan een middag en de volgende ochtend ruim voldoende tijd om de GC te bekijken.
Om wat voor wandelroutes gaat het? Willen jullie ook een stuk afdalen? Zoals Jacques al aangeeft kun je ook langs de rim mooie wandelingen maken. Dat heb ik zelf ook al eens gedaan. De shuttebus stopt op diverse plekken zodat je zo weer een stukje verder kunt met de bus als je wilt.30/4 extra dag in GC (wandelroute gevraagd?
Als het de bedoeling is om slechts korte wandelingen te maken, dan is 1 dag voor de Grand Canyon in principe voldoende. Maar om daarover te kunnen oordelen is het misschien handig als je aangeeft wat voor wandelingen jullie bij de Grand Canyon willen maken.
Roland
Zelfs al gaat ie 's ochtends nog een wandeling van 2 uur maken langs de grand canyon en pas na de lunch via de viewpunten aan de eastrim naar Page, dan heeft hij naar mijn idee nog aan 1 overnachting voldoende.Hoog53 schreef:Beste mensen,
Ter informatie: wij hebben een road bear camper gehuurd in LV, houden van natuur en van wandelingen van max 2 uur.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Daar had ik even overheen gelezen.
In dat geval zou een extra volle dag inderdaad niet nodig zijn en kun je inderdaad ná de wandeling nog makkelijk een eind rijden.
Roland
In dat geval zou een extra volle dag inderdaad niet nodig zijn en kun je inderdaad ná de wandeling nog makkelijk een eind rijden.
Roland
Beste mensen,
dank tot nu toe voor jullie reactie. ga inderdaad GC verkorten voor een extra dagje onderweg (vermoedelijk Moab). Graag zou ik nog meer reacties willen ontvangen op mijn vragen.groet Hansh amerika -ontdekker
dank tot nu toe voor jullie reactie. ga inderdaad GC verkorten voor een extra dagje onderweg (vermoedelijk Moab). Graag zou ik nog meer reacties willen ontvangen op mijn vragen.groet Hansh amerika -ontdekker
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Het idee van die extra dag Moab i.p.v. Grand Canyon is inderdaad een goed idee als je geen lange wandelingen wilt maken. Eventueel zou je ook nog een nacht Bryce Canyon minder kunnen doen en ook die nacht eventueel bij Moab plaatsen.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
patrickvandepol
- Amerikafan
Voor camping in bryce canyon denk aan Ruby's Inn..is fijne camping net aan de ingang van het park met een shuttle service voor de deur!
Voor een camping in zion....Fruite campground!! echt de mooiste manier om wakker te worden in Amerika!!
Restaurant in San Francisco: E&O trading company! geweldig!
Voor een camping in zion....Fruite campground!! echt de mooiste manier om wakker te worden in Amerika!!
Restaurant in San Francisco: E&O trading company! geweldig!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fruite is niet in Zion maar in Capitol Reef. Mooie camping inderdaad.patrickvandepol schreef:Voor een camping in zion....Fruite campground!! echt de mooiste manier om wakker te worden in Amerika!!
Voor Zion kun je kiezen tussen een camping in het park of in Springdale. Bij de laatste heb je meer voorzieningen en je kunt met de shuttlebus het park in.
Hoog53 schreef:12/5 van Death Valley naar Mono Lake (lee vining)
Ik denk dat je de 50 of de 88 bedoelt in plaats van de 55?
Voor wandelingen in het park kun je eens op http://www.yosemitehikes.com kijken, of op de NPS-site. In mei zijn de watervallen natuurlijk een must. Voor de Lower Falls en de Bridalveil Falls hoef je niet veel tijd uit te trekken, dit zijn korte wandelingen. Iets langer en zwaarder is de Mist Trail die zeker in mei zijn naam eer aan doet. Prachtige uitzichten op de Vernal Fall en eventueel nog de Nevada Fall. Neem omhoog de Mist Trail en terug de John Muir Trail, die is minder steil en glad.
Als de Glacier Point Road open is, is een wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point een aanrader.
Marianne
Wij hebben op de volgende campings gestaan.
Kingman; Kingman Koa, niet echt bijzonder maar met zwembad
Grand Canyon; Desert View en op Ten-X (deze ligt een mijl of 10 buiten GC maar hele mooie rustige cg (vlakbij het vliegveld))
Page; Wahweap RV Park (Lake Powell) en Page Lake Powell cg (Page). In Page lekker gegeten bij Denny's.
Monument valley; Primitive Campground
Moab; Canyonlands Campground. Met vlakbij allerlei restaurants en winkels
Capitol Reef; Fruita cg
Bryce; North cg
Zion; Zion Canyon Cg in Springdale. Daarna ook nog op Watchman en South cg in het park zelf
Death Valley; Furnace creek. Lekker gegeten in Forty-Niner Cafe.
Gilroy; Gilroy Garlic USA RV Park. Heerlijk gegeten bij Famous Daves op loopafstand van de cg
Kingman; Kingman Koa, niet echt bijzonder maar met zwembad
Grand Canyon; Desert View en op Ten-X (deze ligt een mijl of 10 buiten GC maar hele mooie rustige cg (vlakbij het vliegveld))
Page; Wahweap RV Park (Lake Powell) en Page Lake Powell cg (Page). In Page lekker gegeten bij Denny's.
Monument valley; Primitive Campground
Moab; Canyonlands Campground. Met vlakbij allerlei restaurants en winkels
Capitol Reef; Fruita cg
Bryce; North cg
Zion; Zion Canyon Cg in Springdale. Daarna ook nog op Watchman en South cg in het park zelf
Death Valley; Furnace creek. Lekker gegeten in Forty-Niner Cafe.
Gilroy; Gilroy Garlic USA RV Park. Heerlijk gegeten bij Famous Daves op loopafstand van de cg
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
-
patrickvandepol
- Amerikafan
sorry was een beetje aan het slapen met de campings!!!!
Beste mensen,
Dank voor jullie tips!! Ik heb er al een paar verwerkt in de route. Inderdaad Marianne ik bedoelde de 88. Ik vroeg me af of de Alcatras tour de moeite waard is? Kost toch 64 dollar voor twee pers. Hoe lang duurt ie? (Uit en Thuis) Groet HansH
Dank voor jullie tips!! Ik heb er al een paar verwerkt in de route. Inderdaad Marianne ik bedoelde de 88. Ik vroeg me af of de Alcatras tour de moeite waard is? Kost toch 64 dollar voor twee pers. Hoe lang duurt ie? (Uit en Thuis) Groet HansH
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden de Alcatraz-Tour erg leuk en indrukwekkend. Het was het geld voor ons zeker waard. Je kunt er zo lang over doen als je zelf wilt. Ook al wil je de hele dag op Alcatraz blijven, maar dat denk ik niet haha.
Groetjes René
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Alcatraz is zeker de moeite! Het duurt een aantal uur denk ik. Wij hadden de avondtour geboekt en toen waren er 2 momenten om terug de boot naar SF te nemen. O.w.v. de koude hebben we toen de eerste genomen. 
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Alcatraz is zeker een aanrader! Wij vonden de avond tour geweldig. Wanneer de boot vertrekt begint het net donker te worden, dus je ziet een prachtige zonderondergaan vanaf de boot, maar het is licht genoeg om het eiland nog te zien bij aankomst. Terwijl je de tour in de gevangenis zelf doet wordt het helemaal donker. Lekker griezelig! Als je weer buiten staat zie je ineens alle lichtjes van SF aan de andere kant van de baai. Tip: doe de audio tour. Dan krijg je een beter idee van de sfeer in Alcatraz.
PS: Het wordt 's nachts heel koud, zeker als het waait en de wind over het water komt brrr. Wij hadden allebei een trui meegenomen, maar we hadden het nog steeds koud!
PS: Het wordt 's nachts heel koud, zeker als het waait en de wind over het water komt brrr. Wij hadden allebei een trui meegenomen, maar we hadden het nog steeds koud!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die is er zelfs in het Nederlands!guinevere schreef:Tip: doe de audio tour.
Groetjes René
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Maar ik zou toch aanraden hem in het Engels te zetten (als je dat voldoende machtig bent natuurlijk
). Geeft je net dat ietsje meer Alcatraz-gevoel 
Onze reisverslagen:
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden ook het echte Alcatraz-gevoel.
:
De rechter 2 zijn wij. Ik sta op de foto met 4 dwergen.
De rechter 2 zijn wij. Ik sta op de foto met 4 dwergen.
Groetjes René
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 7636 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-