Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Angela81: eerste camperreis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Angela81
Amerika-newbie

Reis Angela81: eerste camperreis

Bericht door Angela81 »

Hoi allemaal,

Op 11 juni vertrekken wij (Bjorn en Angela) voor de eerste keer naar Amerika. We gaan in totaal 23 dagen weg waarvan de eerste dagen in San Francisco. Daarna halen we de camper op en gaan op pad. Omdat het de eerste keer is vind ik het moeilijk in te schatten wat kan en wat niet. Ik heb een globale route gemaakt waar ik me nog verder in moet verdiepen, wat willen we waar allemaal zien en doen en ik zal misschien bepaalde plaatsen moeten schrappen. Graag hoor ik tips van jullie over de route die ik bedacht heb, en als het gekkenwerk is hoor ik het ook graag :D
Zoals denk ik wel aan de route te zien is gaan we vooral voor de natuur, de afstanden zijn overgenomen vanuit een reisgids voor autorondreizen en de plaatsen zijn bij benadering, alle campings moet ik er nog bij zetten.

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco – Candlestick RV Park
Dag 5: Candlestick RV – Monterey 196 km
Dag 6: Monterey – San Luis Obispo 217 km
Dag 7: San Luis Obispo – Santa Monica 318 km
Dag 8: Santa Monica – Palm Springs 170 km
Dag 9: Palm Springs – Sedona 600 km
Dag 10: Sedona
Dag 11: Sedona – Grand Canyon 164 km
Dag 12: Grand Canyon – Page 150 km
Dag 13 Page – Monument Valley 150 km
Dag 14: Monument Valley- Capitol Reef 250 km
Dag 15: Capitol Reef – Bryce NP 180 km
Dag 16: Bryce NP – Zyon NP - Las Vegas 400 km
Dag 17: Las Vegas – Death Valley 230 km
Dag 18: Death Valley – Mammoth Lakes 380 km
Dag 19: Mammoth Lakes – Yosemite NP 160 km
Dag 20: Yosemite NP
Dag 21: Yosemite NP – San Francisco: 300 km
Dag 22: San Francisco – Amsterdam
Dag 23: Amsterdam

We hebben pas deze week geboekt, dat is geloof ik nogal laat en er is nog veel uitzoekwerk te doen dus alle tips zijn welkom!!
patrickvandepol
Amerikafan

Re: eerste camperreis

Bericht door patrickvandepol »

druk druk druk druk! je hebt zo weinig tijd overal.
patrickvandepol
Amerikafan

bryce, zion, capitol reef, las vegas enz. je bent overal maar een dagje maximaal! is echt te kort voor al die mooie dingen! je mist zo heel veel.

probeer meer tijd tussen de plekken te laten. dus misschien minder zien en meer tijd voor alles
Angela81
Amerika-newbie

Bericht door Angela81 »

Bedankt voor je reactie!
Ik besef dat het druk is, een beetje druk is niet erg wat ons betreft, het moet echter wel haalbaar zijn.
Ik kan moeilijk inschatten hoe lang het rijden van de afstanden duurt, het ziet er op zich allemaal vrij kort uit, op enkele uitschieters na.
Misschien nog ter aanvulling, wij zijn geen grote wandelaars, kleine wandelingen voldoen wat ons betreft.
Verder is Las Vegas absoluut geen must maar omdat we op die avond toch ergens een tussenstop moeten maken staat ie er tussen.
Bij Page willen we alleen antelope canyon zien.
Death Valley mogen we niet in met de camper, ik wil dan ook een camping in de buurt zoeken en dan met een pendelbus naar Death Valley, kan dat?
Een overweging is denk ik om monument valley en capitol reef er uit te halen maar antelope canyon wil ik wel echt graag zien.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Je route is vol, maar ik weet niet wat je wilt doen. Wil je viewpunten bekijken of wil je ook wandelingen maken (en zo ja hoe lang dan). Het is zeker in weekenden druk in de parken dus je hebt dan meer tijd nodig om de viewpunten en korte wandelingen te kunnen doen. Parkeerplaatsen zijn dan voller om maar wat te noemen.

Het aantal kilometers rijden zegt niet alles, soms is een route bochtiger, druk bereden, vol met bezienswaardigheden en bovendien zul je met een camper minder snel kunnen rijden als met een auto. Hou er in ieder geval rekening mee dat in het donker rijden in afgelegen gebieden af te raden is. Er is geen verlichting, reflecterende markering, het gebied is onbewoond, gsm heeft amper of geen bereik en het (groot) wild steekt over zonder te kijken (hoe durven ze!)

Verder ben je al te laat voor het reserveren van een camperplaats in Yosemite zelf. Het is voor de parken het prettigst om er in te verblijven, dat voorkomt tijdverlies met het heen-en-weer rijden.

Ik weet niet bij wie je gehuurd hebt, maar van sommige verhuurders mag je in juni nog wel door Death Valley. Dat kan een rede zijn om de route om te draaien.
suusmars
Amerika-ontdekker

Bericht door suusmars »

Hai,

We hebben zelf 2 jaar geleden voor het eerst een camper gehuurd en wisten dus ook niet wat we konden verwachten. Je maakt een globaal reisprogramma, waar je vanaf moet kunnen wijken. Bryce zou je idd in dagdeel kunnen doen, maar Zion is te mooi om er doorheen te jagen. Death Valley vonden we zelf erg tegenvallen. Succes!

Groetjes Susu
patrickvandepol
Amerikafan

zoals je hem nu zet is het wel haalbaar maar echt te druk qua rijden en je ziet gewoon weinig je zou capitol reef kunnen weglaten. en waarom geen vegas?
De kustroute is ook een must?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De afstanden zijn allemaal wel te doen en behalve voor Zion heb je ook wel redelijk de tijd voor alles. Ik denk echter dat je je meer moet verdiepen in wat je ter plekke wilt doen. Ook al wil je niet veel wandelen, in sommige parken zul je toch wat meer tijd kwijt zijn, al was het alleen maar om van de ene bezienswaardigheid naar de andere te rijden. En soms zul je toch wat moeten wandelen om echt iets van het park te kunnen zien.
Hou er ook rekening mee dat je niet overal in het park zult kunnen overnachten (voor Yosemite zal dat niet meer lukken) en dat je dus tijd kwijt bent met heen en weer rijden.
Voor Zion nemen jullie helemaal geen tijd, wat erg jammer is.
Wil je Death valley bezoeken dan zal je dat een dag kosten. Ik zou het niet doen. Het is veel gedoe, en zo veel tijd hebben jullie niet.
Als je van Las Vegas in 1 dag naar Lee Vining rijdt win je weer een dag die je voor Zion zou kunnen gebruiken.
De route kan ook in omgekeerde volgorde, dan zullen de watervallen in Yosemite nog wat fraaier zijn. Of kijk eens of er ergens nog iets vrij is in het park (Crane Flat, Hodgdon Meadows?) en laat daar de route van afhangen.
En 1 nacht Las Vegas is al heel mooi hoor!

Marianne
Angela81
Amerika-newbie

Bericht door Angela81 »

Bedankt voor alle tips en zo snel al :D

We moeten ons zeker meer verdiepen in wat we overal willen doen en ben dus ook al blij met de tips die we nu krijgen.
We hebben er voor gekozen om de route in deze volgorde te rijden ivm de kustroute, we zitten nu aan de goede kant van de weg.
Misschien idd maar een dag langer voor Zyon.
ons is verteld dat de kustroute heel mooi is, het maakt de route wel een stuk langer idd.
Als we monument valley over slaan zouden we van page naar Bryce gaan denk ik, kan dat?
Dan missen we wel de mooie route (geloof ik) tussen capitol reef en bryce.
Er is zoveel moois dat we willen zien maar zullen idd moeten kiezen :?
We hebben een R-B camper, ik begreep dat we death valley niet in mogen.
Ik heb ook niet het idee dat ik daar heel lang wil zijn, even kijken en weer verder.
Ik had in gedachten dat we vooral ook veel genieten van al het mooie onderweg, naar viewpoints gaan en enkele korte wandelingen plannen.
Las Vegas trekt ons niet erg, leuk om even gezien te hebben maar heeft voor ons geen prioriteit.

Nogmaals bedankt voor de tips, ik ga er een nachtje over slapen :)
patrickvandepol
Amerikafan

Dag 1: Ams- SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Las vegas
Dag 7: Las vegas - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Bryce
Dag 10: Bryce
Dag 11: Bryce - Capitol Reef
Dag 12: Capitol Reef - Monument Valley
Dag 13: Monument Valley - Page
Dag 14: Page
Dag 15: Page - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Barstow
Dag 17: Barstow - LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA - Santa Barbara
Dag 20: Santa Barbara - Big Sur
Dag 21: Big Sur - SF

zoiets?!?!
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Angela81: eerste camperreis

Bericht door gleuknie »

Dag 4 zou ik naar Monterey rijden. Dat is maar 190 km. en ik zie in jullie route dat jullie L.A. ook niet gaan bezoeken? Met maar 1 nacht in Santa Monica ziet het eruit als een doorreisplek. In dat geval zou je ook van San Luis Obispo naar Palm Springs kunnen rijden. Op die manier win je 2 dagen, die je zou kunnen gebruiken voor Zion. In jullie route zijn jullie vanaf Sedona naar Yosemite elke dag aan het rijden. Ik denk dat het ergens in de route wel lekker is om te relaxen. Ik heb nu Zion gekozen, omdat je daar veel leuke wandelingen hebt. Aangezien jullie niet van hele lange wandelingen houden, zou je ook als rustpunt Las Vegas kunnen kiezen. Wij hebben daar ook even heerlijk een dagje uitgeslapen en een beetje over de Strip en door Fremont Street gewandeld. Wat ik erbij moet vertellen, is dat we echte natuurmensen zijn, maar een dagje Las Vegas tussendoor was best mooi.

Dit zou dan de route zijn, als ik hem uitwerk.:

Dag 4: San Francisco - Monterey
Dag 5: Monterey - San Luis Obispo
Dag 6: San Luis Obispo - Palm Springs
Dag 7: Palm Springs - Sedona
Dag 8: Sedona
Dag 9: Sedona - Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon - Page
Dag 11: Page - Monument Valley
Dag 12: Monument Valley - Capitol Reef
Dag 13: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 14: Bryce Canyon - Zion
Dag 15: Zion (Of een extra nacht Las Vegas)
Dag 16: Zion - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Pahrump (Death Valley)
Dag 18: Pahrump - Mammoth Lakes
Dag 19: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 20: Yosemite
Dag 21: Yosemite - San Francisco
Dag 22: San Francisco - Amsterdam
Dag 23: Aankomst Amsterdam
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Eigenlijk is alleen dag 16 behoorlijk vol, tenzij je alleen de Canyon Overlook Trail bij de tunnel voor Zion NP doet, dan is dat ook wel te doen zoals de hele route op zich wel te rijden is.
En dagelijks rondreizen met een camper is heerlijk, maar het lijkt me mij dat jullie onvoldoende rustpunten hebben.
De rit van Monument Valley naar Capitol Reef NP is inderdaad schitterend(!), maar misschien kun je Capitol Reef beter bewaren voor een volgende reis en dan combineren met de parken rond Moab.
Dan Sedona, mooi, maar als ik het goed uitreken zit je er in een weekend. Tenzij het sluiten van Red Rock SP alle bezoekers weghoudt zijn weekenden soms 'vervelend' druk.
Alternatief voor Sedona: niet in Palm Springs maar in Twentynine Palms overnachten, je zit dan bij de ingang en het mooiste deel van Joshua Tree NP. En de volgende nacht in Kingman en dan via Route 66 naar Grand Canyon. Daar win je een dag mee.

Zonder Capitol Reef NP (nog een dag winst), kun je het beste dit doen:
Grand Canyon NP - Monument Valley
Monument Valley - Antelope Canyon - Page
Page - Bryce Canyon NP

Voor Death Valley kun je vroeg uit Las Vegas vertrekken, een auto in Pahrump huren (vooraf regelen?), dag-excursie Death Valley en dan in Pahrump overnachten.
De volgende dag is Pahrump - Tonopah bijna 3 uur rijden, Tonopah - Lee Vining nog eens ruim 2 uur. Dan heb je misschien nog een beetje tijd voor Bodie (via een dirt road, sluitingstijd 6PM) en Mono Lake.

Optie Death Valley:
Pahrump - Shoshone (lunch?) - Badwater - Devils Golf Cource - Artist drive - Golden Canyon - Furnace Creek (late lunch?, General Store) - Visitor Center ($20 of betalen met parkpas, tevens een goede bookstore ) - Harmony Works en het ritje door Mustard Canyon - net voorbij Stovepipe Wells zit Mosaic Canyon (korte hike) - terug via Stovepipe Wells (ook een General Store) - Sand Dunes (had je op de heenweg ook al gezien) - Furnace Creek (pauze met versnapering?) - Zabriskie Point (mooi op de namiddag!) - eventueel nog sunset bij Dante's View (maar misschien is het al laat en donker) - Death Valley Junction (eigenlijk ook even stoppen en rondkijken!) - Pahrump.
http://lib.utexas.edu/maps/national_par ... park97.pdf

Johan
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Road Bear zegt dat je vanaf 15 juni niet meer door Death Valley mag. Toch jammer dat alles al geboekt is voor je de route maakte. Een paar dagen eerder vertrekken en dan de route omdraaien, dan had het wellicht wel mogelijk geweest. Nu zou ik het laten schieten. Je moet een hoop moeite doen (auto huren etc.) om er toch in te kunnen. Op zich is je planning niet onmogelijk (al is het vol), maar door wat te schuiven krijg je meer ruimte. Zoals je ook ziet in de route van Rene (Gleuknie).

Vanuit Las Vegas kun je in ongeveer 7 uur via de 95/6 naar Lee Vining rijden. Dat is een lang stuk, maar je houdt de dag in Pahrump over. Je hebt dan 2 dagen om mee te schuiven als ik me baseer op de route van Rene. Vanuit Lee Vining kun je dan de volgende dag via Bodie en Mono Lake door de Tioga Pas naar Yosemite.

Een extra dagje Zion is mooi omdat het daar een hele prettige omgeving is, maar als je een extra dagje hebt, zou die ook bij Page kunnen ipv Zion zo spreid je de rustdagen. Page biedt ook heel veel om te doen: antilope canyon, horseshoe bend, boottochtje over lake powel et . En hele dag in Las Vegas zou ik zeker doen, ook al ben je misschien geen stadsmens. Het is lekker voor shoppen, relaxen, uitslapen en vooral even bij te komen van het natuurgeweld. Je loopt het risico als je te veel parken te snel ziet dat je een soort van parkenmoe wordt en dan is een dagje stad er tussen wel zo fijn. Maar die keuze laat ik aan jullie.
Angela81
Amerika-newbie

Bericht door Angela81 »

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!
In het ideale geval zou het idd heel mooi zijn als we eerst een route hadden gepland en alles daarop hadden afgestemd.
Echter rekening houdend met ons werk en bepaalde gebeurtenissen in het voorjaar en de zomer (bruiloften en geboortes) hebben wij een vakantie van drie weken waarbij we niet eerder weg konden dan 10 juni en begin juli weer terug willen zijn, weinig flexibiliteit dus helaas.
Ik heb de route wat aangepast waarbij ik de route langs de kust iets anders verdeel met een overnachting minder, waarbij we Candlestick RV al geboekt is via de reisorganisatie omdat we de camper tussen 12 en 4 op kunnen halen, met inkopen doen erbij werd aangeraden geen rit te plannen erna. Verder hebben we besloten Death Valley toch maar over te slaan en er dus in één keer langs te rijden wat dus een lange rit gaat worden. Hiermee besparen we twee dagen die ik in Zyon heb geïnvesteerd. De route ziet er dan nu als volgt uit:

Dag 5: Candlestick RV – Plaskett 290 km
Dag 6: Plaskett – Santa Barbara 270 km
Dag 7: Santa Barbara – Palm Springs 328 km
Dag 8: Palm Springs – Sedona 600 km
Dag 9: Sedona
Dag 10: Sedona – Grand Canyon 164 km
Dag 11: Grand Canyon – Page 150 km
Dag 12: Page- Monument Valley 150 km
Dag 13 Monument Valley – Capitol Reef 250 km
Dag 14: Capitol Reef – Bryce NP 188 km
Dag 15: Bryce NP – Zyon NP 188 km
Dag 16 Zyon NP
Dag 17: Zyon NP – Las Vegas 280 km
Dag 18: Las Vegas – Lee Vining 575 km
Dag 19: Lee Vining –Bodie- Yosemite NP 150 km
Dag 21: Yosemite NP – San Francisco 250 km

Ik twijfel tussen een overnachting in Palm Springs en Twentynine Palms. Heeft iemand een advies over via welke weg naar Sedona te rijden, over de 40 via Kingman of over de 10 richting Phoenix? welke is het mooiste? Het is een lange reis dan is het wel zo leuk als het uitzicht mooi is!
Verder dacht ik van Zyon naar Las Vegas te rijden via Valley of Fire State Park.
Afhankelijk of we parkenmoe zijn kunnen we de dag rust in Zyon nog omzetten in een dag in Las Vegas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou voor 29palms kiezen en dan via de I-40 en Kingsman rijden.
29palms is wat koeler dan Palm Springs en je zit gelijk aan de mooiere (noordkant) van Joshua Tree NP, de I-40 bied wat meer afwisseling en je kan onderweg nog een (kort) bezoek brengen aan Seligman om een beetje Route-66 sfeer op te snuiven.
29palms RV & Golf Resort is een mooie campground.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou inderdaad ook voor 29 Palms kiezen. Behalve Seligman heb je aan de Route 66 ook nog prachtige plaatsjes als Oatman en Hackberry.

Kijk maar eens in het reisverslag van Markro bij dag 15: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Wij hebben deze zomer Las Vegas - Lee Vining gereden, een hele lange afstand maar wel goed te doen.... Weinig verkeer maar wel een goede weg.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Angela81
Amerika-newbie

Bericht door Angela81 »

Bedankt voor alle tips! Ik heb nu deze route gemaakt en dus monument valley en capitol reef er uit gelaten om wat meer rust te hebben.
Er staat nu een dag extra Las Vegas in, deze kunnen we evt ook nog bij Yosemite doen, afhankelijk van parkenmoeheid.....
De campings in Big Sur en Santa Barbara hebben we gereserveerd, verder nog niet.

Dag 5: Candlestick RV – Big Sur
Dag 6: Big Sur – Santa Barbara
Dag 7: Santa Barbara – 29 palms
Dag 8: Palm Springs – Sedona
Dag 9: Sedona
Dag 10: Sedona – Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon – Page
Dag 12: Page
Dag 13: Page - Bryce NP
Dag 14: Bryce NP - Zyon NP
Dag 15: Zyon NP
Dag 16 Zyon NP-Valley of Fire - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Lee Vining
Dag 19: Lee Vining –Bodie- Mono lake - Yosemite NP
Dag 21: Yosemite NP – San Francisco

Nu de dagindeling verder invullen, heb al heel wat info van deze site gehaald, echt geweldig :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route zo! Afhankelijk van wat je allemaal wilt doen zou je ook een dag minder in Page kunnen doen en die toevoegen aan Yosemite. Als je daar naar de Mariposa Grove wilt en naar Glacier Point en je wilt ook genieten van de watervallen, dan is 1 dag in het park erg weinig. Hou ook rekening met de tijd die je kwijt bent met heen en weer rijden.

Marianne
Angela81
Amerika-newbie

Bericht door Angela81 »

Ik ben nu aan kijken voor een camping bij Yosemite.
We zijn er in ieder geval de dagen die nu in het schema staan, als we tijdens de vakantie het gevoel hebben dat we ergens een dag kunnen besparen om aan Yosemite toe te voegen zullen we dit waarschijnlijk doe.
We zijn nu natuurlijk veel te laat voor een camping in Yosemite.
Op dag 18 zijn we van plan in Lee vining door te brengen.
Dan op dag 19 de dag doorbrengen in Yosemite om aan het einde van de dag aan de westkant van het park een camping te zoeken voor twee nachten.
Ik zie dat er een KOA is in Mariposa met vrije plekken en Yosemite Pines in Groveland.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is de afstand tot yosemite of zijn er betere alternatieven?
En is het voor een camping aan de westkant noodzakelijk om te reserveren?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer