Koen70 schreef:Wie omrijdt via Hwy 14, kan ook nog een ommetje maken langs Cedar Breaks National Monument. Ik ben er zelf niet geweest, maar vrienden hebben mij gezegd dat het veel weg heeft van Bryce Canyon en ook heel mooi is.
Hou er wel rekening mee dat dit park door zijn hoge ligging tot ver in juni gesloten kan zijn omdat de weg nog niet sneeuwvij is.
Ik reed er in juli 2008 over en kwam in een enorme hagelbui terrecht, was wel even schikken, maar de auto had geen schade..... ja t ligt hoog....
Ik neem dat uur vertraging er gewoon bij, en zie wel waar het schip strand...
We houden het in de gaten. Als de wachttijd binnen 1,5 uur blijft dan hebben we gewoon een lange lunch met uitzichten in de camper... als we het park uitrijden. Ik hoop alleen dat de bus (die heeft er ook last van) in ochtend wel op tijd rijd..... wandeling gepland.
1) geen probleem als je vanuit las Vegas via Interstate 15 Zion wil bezoeken ?
2) geen probleem om vanuit las Vegas naar Bryce te rijden via Interstate 15, Cedar City voorbij, route 20, dan 89, dan 12 en dan 63 ?
3) geen probleem om van Bryce naar Page via de Cottonwwod Canyon road ( als het niet regent) te rijden ?
Voor punt 2 las vegas ( of zion ) - bryce kun je de interstate al verlaten bij cedar city en via de 14 naar de 89 rijden en ben je terug op de ,,normale" route.
Zion bezoeken kan ook wel lastiger zijn.
Zie ook hier, bij de wegwerkzaamheden Yosemite. Ik zal de titel van dat topic even aanpassen.
People visiting Zion National Park via the park’s South Entrance who are camping, accessing the shuttle system, staying at the Zion Lodge or in the town of Springdale may experience traffic delays entering the park.
road work..... t hoort erbij.
ik ga deze zomer weer in springdale zitten, hoop niet dat het ene stuifbende gaat worden, dat hadden we in cook city ook vorige keer bij yellowstone....
En dan is er nog de grote vraag, wat gaan ze precies doen.......
Dus er is geen last als je van bryce canyon naar zion gaat?
Er zijn verschillende routes om van bryce naar zion te rijden :
- de meest gebruikte, de mooiste : via de 89 naar mount carmel junction en daar road 9 naar de oostelijke ingang van zion, via de tunnel en de haarspeldbochten bereik je zion np en springdale. het zijn die haarspeldbochten waar ze nu aan gaan werken, dus die route = verkeershinder.
- van bryce komende kan je op de 89 de 14 nemen richting cedar city - weg die naar meer dan 3000 m hoogte klimt ( sneeuw ?) - en daar de interstate 15 zuid tot afrit voor springdale en dan via de 9 naar springdale. dan heb je geen hinder maar je mist natuurlijk het mooie oostelijke gedeelte van zion np.
breaker9240 schreef:Dus er is geen last als je van bryce canyon naar zion gaat?
Ik weet niet waar je dat op baseert, vanaf mei heb je wel last van de werkzaamheden, zeker als je de normale route rijdt, maar een bezoek aan Zion zal sowieso oponthoud geven.
nieuwe info, alhoewel we nog niet veel wijzer worden : mogelijke sluiting tijdens de dag van 1 uur maar misschien ook 3 uur of meer en dat is natuurlijk geen goed nieuws.
People visiting Zion Canyon via the park’s South Entrance who are camping, accessing the shuttle system, staying at the Zion Lodge or in the town of Springdale will not be in the construction zone. Visitors in Zion Canyon are encouraged to use the town shuttle to avoid possible delays entering the park.
Travelers going through Zion from the South Entrance to the East Entrance, or vice versa, should expect delays and some temporary closures. Park management and the FHWA are working to manage the construction schedule for the least impact possible on travel through the park. Construction schedules are not yet available, but if much of the work can be accomplished at night, delays of up to an hour or more will occur throughout the day. If most of the work must occur during the daylight hours, daytime delays or closures may be up to 3 hours. Check this website weekly for updates on the construction schedule.
Nou dan slaan we die hele East Entrance maar over en gaan heen en terug via de South Entrance.
Gelukkig hebben we de mooie Mount Carmel byway al eens gereden.
Alleen de Canyon Overlook hebben we nooit gedaan, wel jammer dat we die dan moeten missen, maar ach, je kunt niet alles hebben hè?
Wij gaan over 4 weken voor de eerste keer naar Amerika.
We rijden van Las Vegas via de Valley of Fire naar Zion (Springdale).
Van Zion (Springdale) rijden we naar Bryce Canyon. Tenslotte van Bryce Canyon naar Page.
Nou ben ik het even kwijt hoe we nou het beste kunnen rijden vanwege de wegwerkzaamheden ...
Zou iemand dat hier nog even willen neerzetten? En wat betektent het voor de reistijd?
Hallo Nova,
Als je er voor half mei bent heb je nog nergens last van. Ben je er wel tijdens de werkzaamheden dan zou ik eerst eens kijken hoeveel tijd het gaat kosten. Een uur is nog wel te doen.
Wordt het een uur of 3 dan ligt het wat anders en dan zou je voor Bryce via Cedar City kunnen rijden. Scheelt qua reistijd ongeveer een uur denk ik. Ik weet niet of je al een kaart hebt (de Hallwag is erg handig), koop er anders een, dan kun je je alvast wat orienteren.
In de eerste berichten van dit topic staan ook al wat alternatieve routes genoemd.
We zijn 14 mei in Las Vegas en rijden 17 mei van Zion naar Bryce. De dag erna naar Page.
Ik denk dus dat we wel last gaan krijgen van de wegwerkzaamheden..?
Heb nog geen kaart gekocht. We hebben wel een tomtom en ook wilde ik via google maps routes gaan uitprinten.
Ik denk dat ik nog wel een kaart ga halen.
Ik begrijp dat we alleen tussen Zion en Bryce Canyon misschien een alternatieve route moeten rijden?
Het duizelt me even voor de ogen door alle routes
Ja, dan heb je er wel last van lijkt me hoewel "approximately mid-May " wel wat vaag is..
Ik kan me voorstellen dat het je duizelt! Daarom is zo'n gewone, papieren kaart ook zo handig. Gewoon even rustig op tafel de kaart uitvouwen, de route bekijken, en kijken wat de scenic routes zijn. De Hallwag is bij de ANWB en veel boekhandels verkrijgbaar.
Wij zijn 3 dagen geleden door Zion gereden. De werkzaamheden starten half mei.
Als ik het goed begrepen heb, dan heb je problemen als je uit de richting checkerboard mesa komt en niet als je vanuit Las Vegas/St. George/Springdale komt.
Als je richting Bryce rijdt, dan moet je dus om rijden.
Dan kun je beter terug via Springdale en de I-15 om vervonlgens via panguitch naar Bryce te rijden.
Of via de 14 (Cedar Breaks NM).
Dat is al met al 30-45 minuten extra.
Als je richting Kanab gaat, dan is via Hurricane en Colorado City de beste route gok ik.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.