Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Yosemite naar Las Vegas
-
Angelique1984
- Amerika-ontdekker
Van Yosemite naar Las Vegas
Hallo allemaal,
Wij zijn nog aan het twijfelen over 2 opties (wel of niet overnachten bij Mammoth Lakes):
1)
- San Francisco - Yosemite
- Yosemite
- Yosemite - Mammoth Lakes
- Mammoth Lakes - Death Valley
- Death Valley - Las Vegas
2)
- Yosemite
- Yosemite - Death Valley
Graag jullie mening.
Groetjes Angelique
Wij zijn nog aan het twijfelen over 2 opties (wel of niet overnachten bij Mammoth Lakes):
1)
- Yosemite
- Yosemite - Mammoth Lakes
- Mammoth Lakes - Death Valley
2)
- Yosemite
- Yosemite - Death Valley
Graag jullie mening.
Groetjes Angelique
Re: Van Yosemite naar Las Vegas
Optie 1 als je de tijd hebt... Vanuit Yosemite kun je dan via de Tioga Pas (afhankelijk van wanneer je gaat) naar Bodie/Mono Lake en dan heb je de dag wel vol eer je bij Mammoth Lakes bent. De afstand Yosemite via de Tioga Pas naar Death Valley zou ik te lang vinden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De eerste optie is een dag langer, je hebt dan ergens anders een dag minder, dus eigenlijk kun je er zo weinig van zeggen. Als je een extra dag hebt dan kun je die heel goed hier gebruiken. Of doe een extra dag Yosemite. Eén volle dag Yosemite is echt niet veel. In welke tijd van het jaar zit je er?
Marianne
Marianne
Voor onze vakantie in mei doen we hetzelfde als optie 1.
Zoals hierboven vermeld leek mij Yosemite naar Death Valley net iets te ver (ook omdat er onderweg nog heel veel te zien is) en dus maar voor een extra overnaching in Mammoth Lakes gekozen.
In Death Valley overnachten we trouwens in Beatty.
Zoals hierboven vermeld leek mij Yosemite naar Death Valley net iets te ver (ook omdat er onderweg nog heel veel te zien is) en dus maar voor een extra overnaching in Mammoth Lakes gekozen.
In Death Valley overnachten we trouwens in Beatty.

-
Angelique1984
- Amerika-ontdekker
We gaan in juli. We willen inderdaad nog e.e.a. zien op de weg naar death valley dus ik denk dat we voor de 1e optie gaan.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik ga ook voor optie 1, maar ik ga altijd voor een extra overnachting tussen Yosemite en Death Valley.
Dit is niet in Death Valley en ook niet echt een handige overnachtingsplaats voor Death Valley. Het mooiste is een overnachting in het park zelf, bijvoorbeeld in Stovepipe Wells of Furnace Creek.Krisjuh schreef:In Death Valley overnachten we trouwens in Beatty.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
De 8 mijl tussen Beatty en Death Valley vind ik dichtbij genoeggleuknie schreef:Ik ga ook voor optie 1, maar ik ga altijd voor een extra overnachting tussen Yosemite en Death Valley.![]()
Dit is niet in Death Valley en ook niet echt een handige overnachtingsplaats voor Death Valley. Het mooiste is een overnachting in het park zelf, bijvoorbeeld in Stovepipe Wells of Furnace Creek.Krisjuh schreef:In Death Valley overnachten we trouwens in Beatty.
Maar snap wat je punt, vond alleen de hotels in het park zelf nogal prijzig, dus zijn we er net buiten gaan zitten. Hebben die dag en de dag er voor niet zo heel veel kilometers af te leggen, dus genoeg tijd om Death Valley te verkennen. Sowieso leek me Beatty een leukere plaats dan Stovepipe en Furnace, maar dat weet je nooit zeker van te voren

Krisjuh, in mei is er een grote kans dat Tioga Pass nog dicht is dus houd daar rekening mee. Beatty is nog ongeveer 45 minuten rijden naar Furnace Creek en is dus een behoorlijke omweg voor een bezoek aan DV. Verder kan het in Beatty aanzienlijk kouder zijn 's avonds dan in het warme DV. De motels zijn er wel een stuk goedkoper en de benzine ook.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De 8 mijl zal tot aan de parkgrens zijn? Dan ben je nog niet bij de bezienswaardigheden. Ik ken Beatty niet, maar het zal er allicht iets levendiger zijn dan in het park, maar daar kom je voor de natuur, het vertier komt wel in Las Vegas.Krisjuh schreef:De 8 mijl tussen Beatty en Death Valley vind ik dichtbij genoeg![]()
Maar snap wat je punt, vond alleen de hotels in het park zelf nogal prijzig, dus zijn we er net buiten gaan zitten. Hebben die dag en de dag er voor niet zo heel veel kilometers af te leggen, dus genoeg tijd om Death Valley te verkennen. Sowieso leek me Beatty een leukere plaats dan Stovepipe en Furnace, maar dat weet je nooit zeker van te voren
Stovepipe Wells is de goedkoopste optie in het park, 120 dollar als ik me niet vergis. De cabins bij FC liggen ook in die prijsklasse, maar duurder kan ook.
Een overnachting in het park heeft wel wat, en een zonsopgang/ondergang ook.
En inderdaad, zoals Yeehaw zegt, de Tioga Pass zal gesloten zijn, hou daar rekening mee.
Marianne
Wij hebben vorige zomer van Yosemite - Death Valley in 1 dag gereden. Het was een lange rijdag maar we zijn onderweg wel regelmatig gestopt. Dit was vooral omdat we op andere plaatsen langer wouden blijven. S'ochtends vroeg vertrokken, 2 stops onderweg in Yosemite, en dan nog een stop aan Mono Lake. Ik denk dat we rond 19.00u toegekomen zijn in Death Valley. Als je weet wat je wil bezichtigen en je de tijd een beetje in de gaten houdt is dit wel haalbaar. We sliepen toen in Stovepipe Wells, zodat we Death Valley konden doen in de vroege morgen, als het nog niet al te warm was... Ondanks de luidruchtige airco in de kamer was dit echt wel de moeite waard! Voor mijn man was dit het hoogtepunt van de reis.
-
5Vlamingen
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Wij vertrekken ook vanuit Yosemite via Tiogaroad - dan een overnachting bij Mammoth Lakes - dan overnachting Death valley Stovepipe Wells - en dan Las vegas ! De tips van Marianne hebben het 'em gedaan: wij gingen ook eerst in 1 dag van Yosemite naar las Vegas.
Wij vertrekken ook vanuit Yosemite via Tiogaroad - dan een overnachting bij Mammoth Lakes - dan overnachting Death valley Stovepipe Wells - en dan Las vegas ! De tips van Marianne hebben het 'em gedaan: wij gingen ook eerst in 1 dag van Yosemite naar las Vegas.
Beatty levendig? -lol- Dichtgeplakt gat! Maar er is een brothel (heb ik van horen zeggen natuurlijk
)
Ik vind 45 minuten nou niet echt bepaald een behoorlijke omweg, maar ieder z'n eigen mening uiteraard.Yeehaw schreef:Krisjuh, in mei is er een grote kans dat Tioga Pass nog dicht is dus houd daar rekening mee. Beatty is nog ongeveer 45 minuten rijden naar Furnace Creek en is dus een behoorlijke omweg voor een bezoek aan DV. Verder kan het in Beatty aanzienlijk kouder zijn 's avonds dan in het warme DV. De motels zijn er wel een stuk goedkoper en de benzine ook.
Hotel in Beatty was ruim de helft goedkoper dan de goedkoopste in Furnace of Stovepipe, dus dan heb ik dat er wel voor over. En of het nou levendig is of niet, we komen er alleen maar om te slapen. De levendigheid komen de dagen erna in Las Vegas wel
We zullen ergens eind mei bij Yosemite zijn, dus dan is er inderdaad nog de kans dat de Tioga Pass nog dicht is, maar zoals er meerdere wegen naar Rome zijn, zijn er ook meerdere wegen naar/door Yosemite
Ja, klopt. Die opmerking hoefde je niet serieus te nemen. Wilde alleen maar een optie geven voor als je niet in het park wilde zitten, maar relatief gezien toch redelijk in de buurt wilt zijn. En als je op 1 dag van Death Valley naar Las Vegas wilt en ook nog wat van het park wilt zien en niet in een duur (park)hotel wilt blijven is Beatty een goed alternatief.De 8 mijl zal tot aan de parkgrens zijn? Dan ben je nog niet bij de bezienswaardigheden.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2826 Weergaves
-
Laatste bericht door Felicitas
-
- 4 Reacties