Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren camping Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mtwisk
Amerika-ontdekker

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door mtwisk »

Wij hebben van 22 tot 25 juli een plekje op upper pines!!! Nooit verwacht dat het zou lukken, met name de laatste nacht hadden we niet verwacht (is namelijk van za op zo). Wat een wereldwijd gekkenhuis!
yggep1969
Amerika-ontdekker

Bericht door yggep1969 »

Het is ons ook gelukt: 4 nachten Crane Flat! Helemaal blij!
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Hier nog een gelukkige. 2 nachtjes (2 tot 4 augustus) kunnen boeken op de North Pines campground (campsite #531). De ligging is blijkbaar wel niet ideaal, vlakbij de ingang, maar ben al lang blij dat ik een plekje heb kunnen bemachtigen!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite 15 maart

Bericht door Isis »

Voor alle mensen die komende donderdag 15 maart moeten reserveren op Yosemite voor 15 juli 14 aug. Ga er op tijd voor zitten. Het reserveren zelf gaat van start om 15.00 uurNL tijd maar zorg dat je al 10 min eerder inlogd op je account. Doe dat met verschillende mensen misschien zelfs op verschillende lokaties zodat niet je verbinding sloom wordt. Zorg dat je die mensen tevoren de gegevens van je Credit Card hebben. Je kunt op 1 account op je eigen computer verschillende vensters van de webbrowser open hebben staan. Ik had dan Upper en Lower en North open staan als reserve kun je ook Crane Flat open zetten.

Zoals gezegd log allemaal in en stel een aantal gegevens in zoals Camper/ tent, lengte van RV, data en lengte van verblijf. Doe dat bij alle velden (ik weet niet meer of dat automatisch gaat). Ga dan naar SITE LIST; vlak voor 15 uur ga je dan steeds het vakje book now aanklikken en dan zal ie steeds zeggen dat het niet kan maar pas op 15 maart om xxx uur. Dan is ie nog dicht maar dan ineens gaat ie laden en wel wat doen. Dan moet je snel de anderen ook aanklikken. Zet de vensters niet achter elkaar maar zo dat je snel van het ene naar het andere kan klikken. I k zou eerst klikken op Lower en North Pines daar zijn wat plekken aan de rivier .. anderzijds je mag blij zijn met de plek die je krijgt want het is een gekken huis. Wanneer je een plek of meer hebt dan kijk je welke je wilt (indien er meer dan 1 gelukt is) en vul je in 14 min de gegevens van de CC in. De bevestiging laat altijd even op zich wachten want er zijn nogal wat reserveringen die moeten verwerkt worden. Je kunt wel op je account en je staande reserveringen zien hoe de status is. Maar indien je de gegevens hebt ingevoerd komt het allemaal goed.

Oefen ook eerste even dan weet je de weg in het systeem want je moet echt snel handelen. In een flits is alles vol (ongeloofelijk maar echt waar!) en soms komen er nog later (na 15min wat plekken vrij maar gok dara niet op. Kijk maar naar de data tussen 14 juni en 15 juli op de verschillende campings bij DATE RANGE AVAILABILITY en zo vol was het eigenlijk al op 15 februari.....
Enfin gewaarschuwd mens telt voor twee doe er je voordeel mee.

De link onder geeft een uitgebreidere beschrijving
http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html
hier kun je zien hoe de plekken eruit zien http://yosemitecampsites.com/

Mocht je dan nog wat willen weten dan mag je ook een PB sturen.
Succes allemaal! :thumbup:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite 15 maart

Bericht door Steve & Patty »

Isis schreef:Het reserveren zelf gaat van start om 15.00 uurNL tijd
Isis, heb je rekening gehouden met het feit dat de komende twee weken al daylight saving is ingegaan in de US, dus er even tijdelijk 1 uur minder tijdsverschil is? Even maar ter informatie, zou zonde zijn als het al om 14.00 was bijvoorbeeld.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

15.00 uur is zomertijd. Normaal is het 16.00 uur.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Daarom stata het er zo groot.. Het is op 15 maart 15.00 u en op 15 april weer 16 uur!!! Zij hebben al zomertijd sinds dit weekeinde en wij pas einde van de maand. Dus ja dat klopt!!!!
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Ok super, nogmaals het was maar even ter attentie ;-)!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Noortje89
Amerika-ontdekker

Bericht door Noortje89 »

Bedankt Isis voor de duidelijke informatie! Ik ben echt superzenuwachtig voor het boeken 15 maart. :(
Is Crane Flat trouwens ook zo extreem snel volgeboekt? We hadden bedacht eerst ons zinnen te zetten op een
Pine Campground en daarna voor Crane Flat te gaan, of moeten we die ook vast openen?
cornet
Amerika-ontdekker

Bericht door cornet »

hier hetzelfde gevoel. Soms denk ik dat het beter is om een plaatsje te nemen dat niet zo gegeerd is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het grote voordeel van een van de campings in de vallei is dat je alle bezienswaardigheden in de vallei (en bijvoorbeeld de bus naar Glacier Point) kunt bezoeken zonder er met de camper op uit te hoeven. Je kunt de shuttlebus nemen, lopen of fietsen. Zit je buiten de vallei - of dat nu Crane Flat is, Hodgdon Meadows of iets buiten het park - dan moet je altijd met de camper op stap en proberen een parkeerplaats te vinden.
Ik zou dus altijd voor een plaatsje op een van de pines campings gaan. Als dat niet lukt is er altijd wel iets anders te vinden.

Ik heb er al vaker naar verwezen, maar dit is een handige site voor campings in en buiten het park.

Marianne
cornet
Amerika-ontdekker

Bericht door cornet »

kan een ervaringsdeskundige dit eens nakijken. Ik ga één venster op een favorite slaapplaats zetten zijnde volgende link http://www.recreation.gov/campsiteDetai ... thOfStay=4 en continu refreshen tot ik book now kan aanklikken zonder dat hij zegt dat ik moet wachten tot 15 maart. Ik ga ook één venster klaarhouden op volgende link daar dit de grootste camping is van de drie pine en daar refreshen tot "find next available date" book now wordt http://www.recreation.gov/campsiteSearch.do. Mijn vraag is staan mijn vensters goed zo? Ik heb de uitleg in het forum al gelezen maar wil zeker zijn THX Christophe
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Je eerste link is prima, je kiest een top-plek, misschien kan iemand anders een plek kiezen die iets verder van de rivier af ligt. (wij stonden op 219, ook prima). Als je met meerdere mensen iets te pakken hebt kan je rustig overleggen over welke plek je de reservering afmaakt, je hebt 15 min. de tijd.
Bij de tweede link zie ik dat je niet hebt aangegeven wat voor plek je zoekt en de camperlengte.
Zorg voor de exacte tijd, succes!
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

De eerste link is goed maar mijn ervaring van afgelopen maand is dat de mooie plekken meer mensen op klikken je maakt dus minde rkans (denk ik) wat je ook lkunt doen is een combi samen met anderen.
Ik wilde ook 520 en de buurplekken maar die waren dus al weg toen het nog maar 1 sec 15 uur was (16 uur)Zet deze link klaar en ook nog wat andere vensters met gewoon de specs van je RV (lengte is heel belangrijk!) en de data en dan booknow via Site List.

Je kunt gewoon een heel stel vensters open hebben staan op 1 account en anderen op andere plekken ook.
cornet
Amerika-ontdekker

Bericht door cornet »

wij reizen met een tent dus die lengte is niet van toepassing. Het probleem is dat ik de enige ben die op dat moment thuis is. Vrienden en familie zijn gaan werken. 15 uur in de namiddag is niet voor een de hand liggend uur. Ik ben toevallig met verlof. Ik vraag met af hoe dat dan gaat met de tweede link die ik heb doorgestuurd, als ik het goed voorheb zie je daar enkel plaatsen die nog ter beschikking zijn toch, en is dat up to date?? Of is het beste gewoon een minder populair plaatse klaar zetten zoals ik bij 520 gedaan heb en dat in één keer nemen. Zoals al is aangegeven is de kans op 520 zeer klein en ik wil voor de zekerheid gaan om een plek te hebben waar doet er dan niet zoveel toe meer. ALs het maar in één van de Pines is.
En ik mag toch ook op plaatsen van campers staan hé, gezien ze daar bij boeking geen rekening met houden
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

De link werkt niet bij mij.. het zegt OOPS... etc
Zeg even waar en hoe je de plek hebt gevonden.. dan kijk ik wel.
Kun je gen familie inschakelen ik heb het ook voor een vriendin gedaan... en mijn man vorig jaar even op zijn werk.. Ja dat moet wel kunnen natuurlijk. Ja 15 u is niet ideaal. Maar later is echt geen optie. Ik wil zelfs wel voor je meekijken maar het lastige is die credit card gegevens die wil je niet aan iedereen geven.. dat snap ik ook wel. Op de camper plekken kun je ook staan meestal is daar genoeg plek maar toch geven ze de optie Tent sites; dus om vervelende situaties te voorkomen naar wel gebruiken.
cornet
Amerika-ontdekker

Bericht door cornet »

isis wil je even in pb kijken. En volgorde eerste naar de site voor de campings te boeken. Dan alle gegevens invullen na ingelogd te zijn natuurlijk. Ik reis met tent en wil er blijven van 03/8 to 06/8. Dan doorklikken op de camping van Upper pinens en dan dan op site list staan en kijken tot wanneer next available date weggaat
Laatst gewijzigd door cornet op 13 mar 2012, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door marli »

hallo
ik ben even aangehaakt want ik lees dat camper maat belangrijk is voor een plaats (logisch ivm te kleine plek )
maar mag je met 30ft camper een plek reserveren die geschikt word geacht voor 40ft camper?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

marli schreef:hallo
ik ben even aangehaakt want ik lees dat camper maat belangrijk is voor een plaats (logisch ivm te kleine plek )
maar mag je met 30ft camper een plek reserveren die geschikt word geacht voor 40ft camper?
Ja dat mag :wink:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

@marli: het gaat er om dat je niet met een 40ft aankomt op een 30ft plek.. dat past niet. dus je lengte invoeren dan filtert het systeem de kleine plekken weg.

@ cornet
Bij mij gata dta niet weg....
en boven de site list staat bij mij
Select arrival date before Sat Jul 14 2012
Come back on Thu Mar 15 2012 and try again
Kun je controleren of je data nog in het linkervakje staan.

Je kunt wel book now doen maar dan krijg je een zelfde melding al boven de site list...
Your arrival day has to be within 4 month(s) from today. Please choose an arrival date on or before Saturday July 14, 2012.
Je kunt het niet reserveren nu. echt niet. helaas. (anders zou het al weg zijn :) )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer