Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sebastiaan: Reisje Zuidwesten juli 2010

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Sebastiaan: Reisje Zuidwesten juli 2010

Bericht door Yeehaw »

Sebastiaan, van Lee Vining is er een andere route dan van Bishop. Beiden gaan noord van Death Valley. De route van Bishop/Big Pine vinden wij mooier. Zorg dat je tank vol zit en neem altijd genoeg water mee. Wellicht een overbodige mededeling maar tussen Tonopah en Beatty is bv geen pomp en tussen Big Pine en Beatty kan ik me dat ook niet herinneren. Zo ver zijn die stukken ook weer niet hoor, zorg er gewoon voor dat je tank vol is als je de woestijn ingaat. En koop ook een cooler in de USA voordat je gaat rondtrekken. De CV inleveren 2 dagen voordat je vertrekt en dan een auto huren lijkt me overbodig. Je zal de CV toch graag in Huntington willen parkeren ipv zo'n non descripte sedan!
Yeehaw
Sebastiaan
Amerika-ontdekker

Bericht door Sebastiaan »

Via Big Pine over de 168 is ook nog een goede optie inderdaad. Bedankt voor de tips!

Wat betreft de campervan; die is zeker niet onopvallend. Maar dat vinden we juist wel leuk. En op de hun site staat bij de FAQ (kan ook een verkooppraatje zijn):

I don't want to draw attention to myself; Do you have any plain campervans?
Sorry, but we don't do boring. Surprisingly, locals and other travellers will assume you are a local who has painted their own Campervan, and hence the artwork allows you to blend in with the local community and the environment. (The people who stand out as tourists are in white box campervans)
Our clients experience positive and friendly contact with other travellers and locals through the artwork.

We hebben er in ieder geval ontzettend veel zin in! Maar het duurt nog veeeeel te lang (vandaag precies 4 maanden) Maar de voorpret en het plannen maakt een heleboel goed!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik denk dat ze gelijk hebben!
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Sebastiaan schreef:Bovenlangs is inderdaad ook een goed alternatief. Maar zoals Marianne aangeeft, dan missen we de 395. En dat lijkt me toch ook wel een mooi stuk. Ga ik me nog even iets verder in verdiepen voor de knoop doorgehakt wordt.
Voor meer achtergrondinformatie over de 395, zie ook http://www.395.com/

Succes!

Ik had trouwens niet gedacht dat het verboden zou zijn om met zo'n campervan door DV te gaan, aangezien deze qua gewicht toch overeenkomt met een grote Minivan ofzo. Ik had gedacht dat het juist daarom geen problemen zou opleveren.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Die gedachte had ik dus ook, Michel. Maar ik heb even zitten speuren op de website (nu wel gevonden :wink: ), en het staat er inderdaad, bij Road Restrictions: "Death Valley between the dates 1 st March and 30th November. "

En je mag ook niet naar Burning Man! Dat zou nou juist leuk zijn met zo'n psychedelic vannetje! :lol:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
pushirubiano
Amerikakenner

Oh, en voor de liefhebbers heb je ook nog deze dotjes :wink: :wink: : http://www.vwsurfari.com/
Groetjes, Ilona

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tussen 1 maart en 30 november..... Volstrekt absurd imo.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ja inderdaad. Met de camper mag je zelfs nog tot 15 juni of tot 1 juli door Death Valley.

Burning Man :lol: Daar was 3 op reis nog met een reportage. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Sebastiaan
Amerika-ontdekker

Nogmaals heel hartelijk bedankt voor de tip dat het vanaf 15.00uur mogelijk was te reserveren in Yosemite, Marianne.

Zojuist klaar gezeten... Binnen 4 minuten was alles weg! Maar we hebben een mooi plekje (509), bijna aan het water, op de North Pines Campground voor 2 dagen!

Het lijken wel kaartjes voor een concert van een popster!
pushirubiano
Amerikakenner

Die plekjes (bijna) aan het water op North pines zijn idd heel leuk! Voor als je 't nog niet had gevonden, hier is jullie plek: http://yosemitecampsites.com/northpines/index.php/509
Groetjes, Ilona

Sebastiaan
Amerika-ontdekker

Ja ik had het gezien ja, maar toch bedankt!

Je ziet niet zo heel veel aan dat plekje zo op die foto maar ik had inderdaad al eerder gehoord dat het leuke plekjes zijn. Ik lees net op andere threats dat er ook mensen zijn die het misgelopen zijn, dus ik heb toch geluk gehad!
pushirubiano
Amerikakenner

De foto is genomen met de rug naar het water toe. Ik herinner mij die plekken niet meer maar wel de vijf of zes aan het begin die aan het water liggen. Die waren erg leuk.
Groetjes, Ilona

Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Hallo Shirley en Sebastiaan,

ik lees hier juist dat jullie een escape campervan gehuurd hebben. Ben wel heel benieuwd hoe dit mee gevallen is.
Ben zelf namelijk van plan volgende zomer een rondreis door west usa te maken en had men oog op deze campervans laten vallen.
Zijn ze niet te oud? makkelijk om mee te rijden? En hoe valt het kook en slaap gedeelte mee?
Vroeg mij af of jullie nu door death valley gereden zijn? Er staat wel dat dit niet toegestaan is maar vind het precies zonde om dit te moeten laten liggen, had het wel graag willen zien.. Daarom dat ik al dacht van het er dan gewoon op te wagen en hopen dat de campervan het overleeft.
Weten jullie wat juist het risico is dat er aan verbonden is indien men er toch door rijdt?
En hebben jullie dirt roads gedaan? Hoe deed de camper het op stijlere wegen?
Ik zou het heel tof vinden moesten jullie laten weten hoe de campervan mee viel, want had al wat liggen googlen maar nerges vind ik echt reacties van mensen erover.

Groetjes!

Ah wat ik me ook nog afvroeg, bij het overnachten op campings, moesten jullie dan het zelfde tarief betalen als de grote RV's ?
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Welkom Evelien, stuur anders even een PB naar Shirley/Sebastiaan, grote kans dat ze dit niet lezen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het rijden door Death Valley zal op zich geen probleem zijn, maar je bent niet verzekerd als je rentalcontract het verbiedt. Niet doen dus.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Evelien. schreef:Ah wat ik me ook nog afvroeg, bij het overnachten op campings, moesten jullie dan het zelfde tarief betalen als de grote RV's ?
Als je plek dezelfde voorzieningen (hookup) heeft dan betaal je dezelfde prijs, maakt niet uit of de camper 18ft of 45 ft is.
Het is niet zo dat jij $ 10,00 moet betalen en je buurman $ 20,00 wel kan een campground voor sommige plekken (zoals aan het water) meer vragen maar als jij met je campervan zo'n plek wil moet je daar ook meer voor betalen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer