Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kyle: 15 daagse camperreis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kyle
Amerika-ontdekker

Reis Kyle: 15 daagse camperreis

Bericht door Kyle »

Komende augustus ga ik met vrouw en kinderen een camperrit maken van 15 dagen. (15 nachten in camper)
We doen dit voor het eerst. Graag zou ik van de meer "ervaren"forumgangers horen wat of ze de geplande route te lang vinden:
Start San francisco - Yosemite - Mono Lake - Las Vegas - Bruce canyon - Caitol Reef - Grand Canyon South R - Joshua Tree _ Disney LA _ San Simeon - Carmel valley / Monterey - San Francisco.

Alvast bedankt hoor! O ja we reizen in augustus, als het heet is buiten!
Groet Kyle
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Kyle: 15 daagse camperreis

Bericht door jolanxyz »

Zo op het eerste gezicht denk ik dat je route erg vol is, maar dat is afhankelijk van wat je allemaal wilt doen onderweg en hoeveel tijd je gedacht hebt nodig te hebben per nationaal park. Ik weet niet of je de site www.nps.gov kent, maar daar staat per nationaal park wat er te doen is, waar je kan overnachten met een camper etc. Ook met tips voor de kinderen. Misschien kun je daar ook nog wat informatie halen. Hoe oud zijn je kinderen trouwens? Ik begrijp dat je je camper 15 nachten hebt gehuurd, blijf je nog enkele dagen daarvoor of daarna in S.F. zonder camper? Wil je behalve Disney (2 parken, maar wil je ze beide bezoeken) ook L.A. doen? Zo maar wat vragen die me te binnen schieten. In Augustus mag je in ieder geval niet met een camper door Death Valley dus je zult van Mono Lake niet dwars door Death Valley naar Las Vegas kunnen. Probeer eens je route op te schrijven met van - naar en het aantal mijlen op te zoeken via Google maps (die geeft het zonder stops maar wel een goede indicatie) en kijk dan eens hoe ver je komt met alles wat je wilt zien en doen. In het donker rijden is trouwens sterk af te raden buiten de steden; er is geen verlichting, reflecterende wegmarkering, het groot wild is wakker, je mobiel zal geen bereik hebben en de gebieden zijn maar schaars bewoond.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt inderdaad wat veel voor 15 dagen, dat zou betekenen dat je overal maar 1 nacht zit. Als je vooral wilt genieten van het rondrijden en niet veel van de steden en parken hoeft te zien kan dat maar hou er rekening mee dat er nauwelijks tijd is voor een dag in een park vanwege alle rijdagen.
De NPS site is een goed begin om te zien wat je allemaal kunt verwachten, en kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl om een beeld te krijgen van de parken.
En bekijk eens wat reisverslagen!

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Naar mijn mening is de route, zeker met kinderen erbij inderdaad te vol. Ik denk als je Bryce Canyon en Capitol Reef uit de route laat, dat de route al heel wat beter te doen is. Ik heb een eventuele route gemaakt zonder Bryce Canyon en Capitol Reef. Deze route is overigens 15 dagen, maar ik zag ook dat je typte over 15 nachten. In dat geval heb je nog een dag 16 voor deze route, die je zou kunnen indelen bij San Francisco of in de omgeving van Anaheim.:

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Lee Vining/Bridgeport
Dag 6: Lee Vining/Bridgeport - Las Vegas (Lange rit)
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas - Grand Canyon South Rim
Dag 9: Grand Canyon South Rim - Kingman
Dag 10: Kingman - Anaheim
Dag 11: Anaheim (Disney)
Dag 12: Anaheim - Cambria/San Simeon
Dag 13: Cambria/San Simeon - Monterey
Dag 14: Monterey - San Francisco
Dag 15: San Francisco - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

maar ik zag ook dat je typte over 15 nachten. In dat geval heb je nog een dag 16 voor deze route
Die dag 16 kan je gerust vergeten, die zal je spenderen aan koffers pakken, camper schoonmaken en voor 11:00 am inleveren.
Camperreizen is iets heel anders dan autoreizen en ook daarvoor is voldoende kennis op het forum :wink:
Kyle
Amerika-ontdekker

Bericht door Kyle »

Dank voor jullie reacties zover. Echter naar mijn idee heb ik ietwat meer dagen dan wat ik uit jullie adviesen lees.
Ik heb een aangepaste voorlopige planning gemakkt waar ik mogelijk nog wel kan gaan schuiven. We reizen overigens met kinderen van 9 en 12. Mijn voorlopige planning ziet er als volgt uit met de volgende opmerkingen daarbij:
- Dag 3 RV ophalen en op dag 17 RV inleveren
- In plaats van Brice Canyon mogelijk Lake Powell
- Er zitten twee lange ritten in. Naar Vegas en naar Anaheim.

Dag 1 Amsterdam San Francisco 31-jul
Dag 2 San Francisco San Francisco 1-aug
Dag 3 San Francisco (RV) Yosemite NP 2-aug 215
Dag 4 Yosemite NP 3-aug
Dag 5 Yosemite NP Lee Vinning 4-aug 81
Dag 6 Lee Vinning Las Vegas 5-aug 335
Dag 7 Las Vegas 6-aug
Dag 8 Las Vegas Bryce Canyon 7-aug 263
Dag 9 Bryce Canyon 8-aug
Dag 10 Bryce Canyon Grand Canyon SRim 9-aug 238
Dag 11 Grand Canyon SRim 10-aug
Dag 12 Grand Canyon SRim Anaheim 11-aug 495
Dag 13 Anaheim (Disney) 12-aug
Dag 14 Anaheim (Disney) Cambria/San Simeon 13-aug 240
Dag 15 Cambria/San Simeon Carmel/Monterey 14-aug 88
Dag 16 Carmel/Monterey 15-aug
Dag 17 Carmel / Monterey San Francisco (RV) 16-aug 124
Dag 18 San Francisco Hotel/apartementje 17-aug
Dag 19 San Francisco 18-aug
Dag 20 San Francisco 19-aug
Dag 21 San Francisco 20-aug
Dag 22 San Francisco Amsterdam 21-aug
total miles 2079
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Lee vining-Las Vegas en Grand Canyon-Anaheim zijn naar mijn mening erg lange ritten met een camper zonder overnachting.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kyle schreef:Dank voor jullie reacties zover. Echter naar mijn idee heb ik ietwat meer dagen dan wat ik uit jullie adviesen lees.
Je zet ons wel mooi op het verkeerde been met die 15 dagen! Maar het is mooi dat je wat meer tijd hebt.

Denk er aan dat je vanmiddag de camping in Yosemite reserveert!! De rest komt wel.
Ik zou zeker nog een dag Yosemite er bij doen, er is meer dan genoeg te doen, zeker met kinderen.
En ik mis Zion in de route. Ook dat is een park waar je met kinderen veel kunt ondernemen (zie ons 2008-verslag). Gaat wel een beetje krap worden, je kunt de camper zeker niet nog wat langer huren? Je hebt wel veel dagen in SF nu.

Lee Vining - Las Vegas kan in 1 dag, zonde om voor dat stuk meer tijd te nemen.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Het lijkt of je nu ineens meer dagen hebt, maar van deze dagen blijf je het merendeel in S.F. Het echte rondje is nog steeds maar 15 dagen, waar we dus van uit gegaan zijn. Naar mijn smaak is dat iets te veel t.ov. de route, je mist nu bijvoorbeeld Zion terwijl je er in feite langsrijdt. Dit is een erg leuk park, ook voor kinderen.

Lee Vining - Las Vegas is te doen, maar het wordt een hele lange dag zo met alleen maar rijden. Je mag in augustus niet met een camper door Death Valley i.v.m. de hitte. De afstand wordt dus iets groter. Namenlijk om en na bij de 425 mijl als je via Ridgecrest gaat. Dus ik zou hier nog even naar kijken of dit anders kan met bijvoorbeeld een overnachting bij Lake Isabella of dat je niet in Lee Vining overnacht maar vanuit Yosemite verder doorrijdt ten koste van Bodie/Mono Lake.

De afstand Grand Canyon - Anaheim is groot. In principe zou je aan 1 overnachting in de Grand Canyon genoeg kunnen hebben, mits je op tijd vertrekt uit Bryce. Je komt dan in de loop van de middag al aan via de eastrim, die viewpunten kun je onderweg al mee nemen. Met de zonsondergang en de volgende ochtend de viewpunten van Hermits road, zou je in de middag al richting Anaheim kunnen rijden en bijvoorbeeld in Kingman kunnen overnachten. De volgende dag zou je dan via Joshua Tree naar Anaheim rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jolanxyz schreef:Lee Vining - Las Vegas is te doen, maar het wordt een hele lange dag zo met alleen maar rijden. Je mag in augustus niet met een camper door Death Valley i.v.m. de hitte. De afstand wordt dus iets groter. Namenlijk om en na bij de 425 mijl als je via Ridgecrest gaat.
Via Beatty is het korter, 346 mijl, dat is wel te doen in 1 dag.

Marianne
Kyle
Amerika-ontdekker

Bericht door Kyle »

Beatty was de route die ik in gedachte had. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het wellicht een goed idee is om de Camper 2 dagen langer te huren. Morgen krijg ik bevesting of dit kan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat zou wel mooi zijn, geeft je net iets meer ruimte.

Reserveer die camping al wel, eventueel wat langer zodat je nog wat kunt schuiven.
Hier kun je iets vinden over het reserveren in Yosemite.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je de camper 2 dagen extra mee kan krijgen, zou ik nog een overnachting in Zion en in Page boeken. Ook Page (Horseshoe Bend, Antelope Canyon) mis ik in je route. Met een overnachting in Page, zit je ook meteen dichter bij de Grand Canyon, waardoor eventueel 1 nacht daar voldoende is, waardoor je op de rit Grand Canyon - Anaheim nog een extra overnachting zou kunnen boeken.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyle
Amerika-ontdekker

Bericht door Kyle »

Twee dagen Grand Canyon leek mij inderdaad ook wat lang.
Dus dan wordt het ....Vegas, Zion, Bryce, Page, Gr Canyon, overnachting, Anaheim,....

Het is me zojuist gelukt om van 2-4 augustus te reserveren voor Upper Pines in Yosemite.
Is het inderdaad waar dat het in augustus in het hele park en campgrounds atijd stervens druk is?

groet Kyle
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kyle schreef:Het is me zojuist gelukt om van 2-4 augustus te reserveren voor Upper Pines in Yosemite.
Is het inderdaad waar dat het in augustus in het hele park en campgrounds atijd stervens druk is?
Fijn dat het gelukt is! En stervensdruk? Tja, de campings zitten vol, dat is duidelijk. En in de vallei en op de andere hotspots is het ook druk. Probeer zoveel mogelijk de populaire dingen 's morgensvroeg of later op de dag te doen - veel mensen overnachten buiten het park en zijn ook om een uur of 6 weer verdwenen.
En verder helpt het om iets verder te lopen dan de gemiddelde toerist, dan zie je bijna niemand meer.
Om een idee te krijgen kun je eens in onze reisverslagen kijken, wij hebben de afgelopen 4 keer altijd eind juli/begin augustus in Yosemite gezeten.

Marianne
Kyle
Amerika-ontdekker

Bericht door Kyle »

De reis is aangepast om wat meer rustdagen in te bouwen. Wellicht schuiven we nog ietswat dat we nog een extra dag in Yosemite blijven. Dan wel buiten het park.
Groet Kyle.
Dag 1 Amsterdam-San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco (RV ophalen)-Yosemite NP
Dag 4 Yosemite NP
Dag 5 Yosemite NP-Lee Vinning
Dag 6 Lee Vinning-Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas-Zion
Dag 9 Zion-Bryce Canyon
Dag 10 Bryce Canyon
Dag 11 Bryce Canyon-Page
Dag 12 Page-Grand Canyon SR
Dag 13 Grand Canyon SR-Kingman oid
Dag 14 Kingman oid-Anaheim
Dag 15 Anaheim (Disney)
Dag 16 Anaheim-LA Malibu Beach
Dag 17 LA Malibu Beach
Dag 18 LA Malibu Beach-Cambria / San Simeon
Dag 19 Cambria / San Simeon-Carmel / Monterey
Dag 20 Carmel / Monterey-San Francisco (RV inleveren)
Dag 21 San Francisco
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco-Amsterdam
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Prima route in mijn ogen. Je zou nog kunnen overwegen om 1 dag extra in Zion te blijven i.p.v. in Bryce. Maar dat is een persoonlijke keuze omdat ik zelf Zion prettiger vond om te verblijven.
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Leuke route. Ik zou inderdaad ook kiezen voor een nacht minder bij Bryce canyon en een nacht extra bij Zion. Onze kinderen vonden het lopen door de Narrows een van de leukste wandelingen van de vakantie. In Zion zijn nog meer leuke wandelingen. Als je bij Bryce de combinatie Navajo Loop en Queens Garden trail loopt (ongeveer 2-3 uur), heb je al een prachtige wandeling gemaakt.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Dag 8 Las Vegas-Zion
Dag 9 Zion-Bryce Canyon
ook een mogelijkheid is om dag 9 nog grotendeels in zion door te brengen en in de late namiddag naar bryce te trekken, heb je daar de zonsondergang ( daarvoor is de hoogvlakte waarop bryce ligt overzichtelijker dan de canyon van zion) + 1 dag ( met zonsopgang + extra zonsondergang).

Jacques
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Mooie route! Als Bryce Canyon meer jullie voorkeur heeft, zou ik niks meer aan de route doen.
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer