Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kustlijn

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jasperzzz
Amerika-newbie

Kustlijn

Bericht door jasperzzz »

Hoi!

Graag advies: we zouden in 3 dagen rijden van Los Angeles naar San Francisco: welke zijn 2 leuke stadjes om te overnachten onderweg?

Bedankt!
be2712
Amerikafan

Re: Kustlijn

Bericht door be2712 »

wij doen dat op een dag :P eum geen idee, allemaal kleine stadjes, er waren geen csers (couchsurfers) tevinden in die stadjes, het wordt ineens de langste rit van de reis :P
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Wij zijn afgelopen jaar van San Francisco naar LA gereden en hebben 2 keer overnacht nl. in Monterey en Santa Barbara.

In Monterey hebben een whalewatch tour gedaan wat erg gaaf is! En in Santa Barabra kun je heerlijk van het strand genieten of lekker winkelen in de hoofdstraat, waar een heerlijk Italiaans restaurant ligt waar ik de naam even zo snel niet meer weet.
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Zelf hebben we overnacht in San Luis Obispo en Monterey.
SteveHallemans
Amerika-ontdekker

Bericht door SteveHallemans »

G&M schreef:Wij zijn afgelopen jaar van San Francisco naar LA gereden en hebben 2 keer overnacht nl. in Monterey en Santa Barbara.

In Monterey hebben een whalewatch tour gedaan wat erg gaaf is! En in Santa Barabra kun je heerlijk van het strand genieten of lekker winkelen in de hoofdstraat, waar een heerlijk Italiaans restaurant ligt waar ik de naam even zo snel niet meer weet.
Dan bedoel je waarschijnlijk California Pasta op State Str. :D
Bijlagen
Californiapasta.JPG
I have a dream... but first 'dinner' !
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Santa Barbara is een heel leuk plaatsje met leuke winkels, maar dan ben je nog maar net weg uit LA. Als je twee overnachtingen doet vind ik SB een te vroege stop. Pismo Beach is heel relaxed met veel surfers en een pier. Monterey is geliefd om zijn aquarium maar wij vonden het niet zo'n gezellige plaats, ze hadden er wel een gezellige Ierse pub voor 's avonds (waarvan ik de naam kwijt ben).
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik vond van de stadjes die, gezien vanuit LA, het dichtst richting de Big Sur liggen (San Luis Obispo, Cambria en Morro Bay) Cambria het leukst om te overnachten. Morro Bay is een beetje een dooie boel, SLO ligt niet aan het strand en Cambria ligt vlak aan het strand, heeft een schattig 'centrumpje' en leuke motelletjes en werkelijk prachtige stranden.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Wij hebben afgelopen jaar overnacht in Arroyo Grande en Carmel.
Arroyo Grande is geen aanrader, maar ligt wel vlakbij San Luis Obispo, waar je 's ochtends nog lekker even langs de Nederlandse bakkerij kunt gaan.
Carmel vonden wij een superleuk dorpje met veel leuke winkeltjes en restaurants en een heel mooi strand.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou op je route de meeste tijd uittrekken voor het mooiste deel van Highway 1. Dat deel met Big Sur ligt tussen Cambria en Monterey. Ik raad dan ook deze 2 plaatsen (Monterey en Cambria) aan als overnachtingsplaatsen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Voor eventuele tussenstops heb ik hier een Afbeelding

- Santa Barbara (bv de Mission)
- Solvang (een Deens stadje)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- De rots Morro Rock
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Koffie bij Nepenthe
- Big Sur
- Point Lobos R.P.
- Carmel
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ca. 1 tot 3 uurtjes)
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De boardwalk bij Santa Cruz

Persoonlijk zou ik dan voor de eerste overnachting in Solvang/Pismo Beach of San Luis Obispo gaan en als tweede overnachting bij Big Sur of Monterey.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer