Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Evilily: advies welkom LA to SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Evilily: advies welkom LA to SF

Bericht door Tipsy_1 »

nee, geen reisbureau advies ;-) had gekund maar is mijn eigen koppige zelf.
Ik vind the view te duur (zou duurste hotel van mijn reis zijn) en goulding zat al vol. Wou graag al verder dan monument valley, want wil de dag erna langs national monument - antelope(lower) - page - horseshoe nog naar de south rim van de grand canyon geraken voor het donker (heel ambitieus lijkt me dat; we zullen zien...). In kayenta plannen we echt alleen maar te slapen, meer niet :lol: beloofd! Ik heb de hampton Inn genomen,daar las ik zeer goede reviews van en de prijs is zeer goed (111 eur incl tax en the view is 215 eur excl tax)

Mijn man heeft onze vorige us reis fameus gezaagd dat 'm indianen wou zien en meer wou weten hoe die in amerika "behandeld" werden :| , awel hij zal ze zien !
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Aha, duidelijk!
Gr, Gerben
Evilily
Amerika-ontdekker

Bericht door Evilily »

Bluff, Monument Valley eruit gehaald :(

Ik vond het een moeilijke beslissing maar heb toch de stap genomen Bluff eruit te halen.
Dit geeft mij wat meer rust. Ik heb wat dagen lopen piekeren, te veel km's, te vermoeiend, te weinig rust, wat relaxter nu. :)
We hebben gewoon te weinig dagen en dan moeten er keuzes gemaakt worden, als het ons goed bevalt gaan we gewoon terug toch?
Het heeft ook te maken met de Tioga Pass wat erg spannend zal worden of deze dan open is, wij willen 'm 13 juni passeren maar hebben gehoord dat er extreem veel sneeuw ligt en dat het rond juli zal zijn. We houden de berichten in de gaten. Anders wordt het de Sonora Pass.
Drie dagen Zion en 2 dagen Yosemite. was 2 dagen Zion en 1 dag Yosemite.
Waar kunnen we Indianen bezoeken/ontmoeten op onze trip? omdat Bluff nu is uitgevallen...

zondag van de Valk Schiphol Hotel, Hoofddorp incl. auto parkeren
maandag Shuttlebus vanaf Hotel Schiphol > Schiphol
maandag Aankomst LA, pick up car Alamo LAX
dinsdag LA Wallmart, Target inkopen voor de reis, strand
woensdag > Kingman 2815 East Andy Devine Avenue, AZ 86401-4202
donderdag > 64 South Rim, Grand Canyon Village, 86023, parkpass!
vrijdag Grand Canyon
zaterdag > Page Lake Powell, 600 Clubhouse Drive, Page, AZ 86040, Antelope Canyon
zondag > Zion Springdale 838 Zion Park Boulevard, Springdale, UT 84767
maandag > Zion >Bryce Canyon>Zion, heen en terug
dinsdag Zion
> Grafton
woensdag > Las Vegas, E Reno Ave
donderdag Las Vegas, shoppen
vrijdag > Lone Pine, Dow Villa Motel
zaterdag > Lee Vining, Lake View Lodge,
zondag > Bodie onderlangs heen, bovenlangs terug
> Yosemite, 9006 Yosemite Lodge Drive, Yosemite, CA 95389
> Yosemite, 9006 Yosemite via Sonora Pass highway 108, als Tioga dicht zit
maandag Yosemite > Mariposa Grove
dinsdag > SF , 975 Bush Street, CA 94109-6398, drop off car Bushstreet
woensdag SF stadstour met local, shoppen
donderdag > Taxi ± 30 min.> Airport SF,
Airport SF,
Groetjes Lily
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Evilily schreef:zaterdag > Page Lake Powell, 600 Clubhouse Drive, Page, AZ 86040, Antelope Canyon
zondag > Zion Springdale 838 Zion Park Boulevard, Springdale, UT 84767
maandag > Zion >Bryce Canyon>Zion, heen en terug
dinsdag Zion
> Grafton
woensdag > Las Vegas, E Reno Ave
Je zou ook bij Bryce Canyon kunnen overnachten. Het is wel jammer als je heen en terug moet rijden. Het wil makkelijk op deze manier in je route.:

Zaterdag: Page
Zondag: Page - Bryce Canyon
Maandag: Bryce Canyon - Zion
Dinsdag: Zion
Woensdag: Zion - Las Vegas

Je zou nog eventueel 1 dag Grand Canyon in kunnen leveren, ten gunste van Yosemite, als je geen lange wandelingen wilt maken in de Grand Canyon. Als de Tioga Pass dicht is, heb je er nog steeds niet heel veel tijd voor.

Wil je trouwens niet in Death Valley overnachten?
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Evilily
Amerika-ontdekker

Bericht door Evilily »

We wilden zover mogelijk richting Lee Vining rijden. Dus overnachting in Lone Pine.
Vanuit Death Valley naar Lee Vining vonden wij een te groot stuk plus het feit dat we naar Bodie willen en een overnaching in Lee Vining ivm zonsondergang, Mono Lake is een absolute wens van mij. Vervolgens de Tioga Pass als deze dicht zit moeten echt een heeeeeeeeeel stuk omrijden. Jij had hier ook geen goede ervaring mee geloof ik. Het is een goed idee om in Bryce te overnachten.
Maar ik kan nu niets meer veranderen omdat ik dit al een paar keer gedaan heb bij het reisburo.
De les die ik hieruit heb geleerd is dat we de volgende keer Fly en drive gaan en de rerst zelf uit knobbelen. Maar goed het is onze eerste reis naar SW USA dit was een aanloopje denk ik. Ook nog genoeg te ontdekken in de USA , dit word onze eerste reis naar de USA überhaupt.
Is de Grand Canyon dan voor 1 dag voldoende? We wilden ook nog een vlucht met helikopter maken maar ik weet niet eens of ze zulke dikke padden als wij zijn wel mee willen nemen :lol:
Groetjes Lily
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

.
Evilily schreef:We wilden ook nog een vlucht met helikopter maken maar ik weet niet eens of ze zulke dikke padden als wij zijn wel mee willen nemen :lol:
Met de helicoptervlucht er ook nog bij is het inderdaad wel prettig om toch 2 nachtjes bij Grand Canyon te hebben en zolang de helicopter maar op wil stijgen, is er niks aan de hand toch? :lol: Je hebt in ieder geval wel humor. :lol:
Jullie gaan zeker een prachtige reis meemaken. Ik hoop echt voor jullie dat de Tioga Pass geopend is. Wij hadden er inderdaad een erg leuke ervaring mee en dat was ook nog in de zomer. Er was een deel afgesloten, vanwege de brand die er toen woedde. Ik neem aan dat jullie tijdens de route Lone Pine - Lee Vining Bodie ook gaan bezoeken? Dan kun je de volgende dag op tijd weg, mocht de Tioga Pass gesloten zijn. Dan hoef je ook niet bang te zijn om in het donker te moeten rijden. Wij vertrokken ook pas rond 18:30 na een bezoek aan het park, dus vandaar dat we in het donker hebben moeten rijden.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Evilily
Amerika-ontdekker

Bericht door Evilily »

:lol: Enige luchtigheid kan ik wel gebruiken en mag ook.dank je
Het feit dat ik overgewicht heb valt gewoon niet te ontkennen en een beetje cynisch doen zijn gedachten om toch wel mijn beperkingen te schetsen met een vleugje humor.

Mede dankzij jullie "geweldige" ervaringen hebben we idd een overnachting geboekt in Lone Pine om tijd te hebben voor Mono Lake, Bodie en een mogelijke omweg de dag erna.
De omweg via Sonora is hierom ook in mee genomen omdat we niet in het donker willen rijden en een halve dag voor Yosemite echt
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Het is wel een lange bochtige rit over de Sonora Pass, deze schijnt wel leuk te zijn, ik heb hier rekening mee gehouden, wordt snel misselijk vooral bij hoogteverschillen en heb reistabletten en of Scopderm altijd bij me.
Een andere remedie is dat ik dat stuk voor een deel zelf rijd, zonder uiteraard stoned achter het stuur te zitten met dat pilletje. :mrgreen:
Groetjes Lily
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Overgewicht is inderdaad erg vervelend, maar komt erg veel voor. Het is goed om er zo mee om te kunnen gaan. En voor humor zit je bij mij meteen al goed. :D Ik hoop overigens niet dat je er erg veel beperkingen door hebt?

De Sonora Pass schijnt inderdaad erg mooi te zijn, maar in het donker hadden wij er helaas niks aan haha. Ik wil ook nog graag een keer deze Sonora Pass overdag rijden. Goed van je dat je goed voorbereid op vakantie gaat. Als je bang bent dat je ziek kunt worden, kun je inderdaad beter voorzorgmaatregelen nemen.

O ja... Je gaat hoe dan ook een prachtige, onvergetelijke reis maken en de kans is erg groot dat je zo snel mogelijk terug wilt. :mrgreen:
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer