Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis KersjeB: camperrondreis KersjeB & co.
-
KersjeB
- Amerika-ontdekker
Reis KersjeB: camperrondreis KersjeB & co.
Hallo allemaal,
We hebben onze spaarcentjes geteld en we kunnen naar de States! We zijn inmiddels al druk met het plannen van onze route & andere zaken (camper/tickets).
Facts:
Mei 2010, Zuid-west Amerika, met zijn drietjes (ik (1e keer), man (3e keer, heeft 1x eerder in deze regio studentikoos rondgetourd) & kiddie van dan 1,5 jr oud).
Plan de campagne:
Directe vlucht zoeken (ivm kleine) & rondreizen per camper. We willen natuurlijk veel zien, maar we willen vooral ook voor die kleine wel lekker wat rust op de route en dus niet dagen achter elkaar rijden.
Ik zit ook behoorlijk te twijfelen of we nou alle campsites al zullen boeken of niet, wat denken jullie dat handig/verstandig is in die periode?
De route:
Het was even wat gepuzzel en vooralsnog komen we op de volgende eerste opzet. Heeeeeeeel graag hoor ik jullie mening ook hierover en ev. input voor veranderingen.
1 AMS - SF
2 SF
3 SF
4 SF - Yosemite (Mariposa)
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Mono Lake Park (Lee Vining)
8 MLP
9 MLP - Beatty
10 Beatty - Las Vegas
11 LV
12 Las Vegas - Zion & Bryce
13 Z&B
14 Z&B
15 Zion & Bryce - Grand Canyon
16 GC
17 GC
18 Grand Canyon - Lake Havasu
19 LH
20 Lake Havasu - San Diego/Los Angeles
21 SD/LA
22 SD/LA
23 SD/LA
24 Camper inleveren LA
25 LA Amsterdam
26 Aankomst AMS
We willen dus even wat tijd nemen voor SF (wens van manlief), dan op pad gaan en al het natuurschoon bekijken van de westkust. En aan het einde van de trip nog wat tijd nemen om te chillen aan de kust/op de campsite met een dagtripje naar San Diego of zo.
De camper:
We zitten momenteel te denken aan El Monte (kostentechnisch tov RB geen gekke keuze denk ik?), alleen mijn twijfel zit hem in de slide out nemen of niet. Denken jullie dat er veel locaties in zitten die in die periode wat fris zijn 's avonds, waardoor we nog aardig wat binnen zitten? Verder zie ik namelijk niet echt noodzaak van de slide out met 2 volwassenen en een peuter, of schat ik dat helemaal verkeerd in?
NB: ik heb uiteraard al een heel groot deel van dit forum doorgespit, dus zit er inmiddels niet helemaal blanco meer in (zoals jullie hopelijk merken, haha!), maar er zijn nog vragen te over.
Wie wil ons helpen van deze ervaring iets unieks te maken?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Sandy
We hebben onze spaarcentjes geteld en we kunnen naar de States! We zijn inmiddels al druk met het plannen van onze route & andere zaken (camper/tickets).
Facts:
Mei 2010, Zuid-west Amerika, met zijn drietjes (ik (1e keer), man (3e keer, heeft 1x eerder in deze regio studentikoos rondgetourd) & kiddie van dan 1,5 jr oud).
Plan de campagne:
Directe vlucht zoeken (ivm kleine) & rondreizen per camper. We willen natuurlijk veel zien, maar we willen vooral ook voor die kleine wel lekker wat rust op de route en dus niet dagen achter elkaar rijden.
Ik zit ook behoorlijk te twijfelen of we nou alle campsites al zullen boeken of niet, wat denken jullie dat handig/verstandig is in die periode?
De route:
Het was even wat gepuzzel en vooralsnog komen we op de volgende eerste opzet. Heeeeeeeel graag hoor ik jullie mening ook hierover en ev. input voor veranderingen.
1 AMS - SF
2 SF
3 SF
4 SF - Yosemite (Mariposa)
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Mono Lake Park (Lee Vining)
8 MLP
9 MLP - Beatty
10 Beatty - Las Vegas
11 LV
12 Las Vegas - Zion & Bryce
13 Z&B
14 Z&B
15 Zion & Bryce - Grand Canyon
16 GC
17 GC
18 Grand Canyon - Lake Havasu
19 LH
20 Lake Havasu - San Diego/Los Angeles
21 SD/LA
22 SD/LA
23 SD/LA
24 Camper inleveren LA
25 LA Amsterdam
26 Aankomst AMS
We willen dus even wat tijd nemen voor SF (wens van manlief), dan op pad gaan en al het natuurschoon bekijken van de westkust. En aan het einde van de trip nog wat tijd nemen om te chillen aan de kust/op de campsite met een dagtripje naar San Diego of zo.
De camper:
We zitten momenteel te denken aan El Monte (kostentechnisch tov RB geen gekke keuze denk ik?), alleen mijn twijfel zit hem in de slide out nemen of niet. Denken jullie dat er veel locaties in zitten die in die periode wat fris zijn 's avonds, waardoor we nog aardig wat binnen zitten? Verder zie ik namelijk niet echt noodzaak van de slide out met 2 volwassenen en een peuter, of schat ik dat helemaal verkeerd in?
NB: ik heb uiteraard al een heel groot deel van dit forum doorgespit, dus zit er inmiddels niet helemaal blanco meer in (zoals jullie hopelijk merken, haha!), maar er zijn nog vragen te over.
Wie wil ons helpen van deze ervaring iets unieks te maken?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Sandy
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Reis KersjeB & co.
In mei hoef je niet overal campgrounds te reserveren als je wat vrijer wil zijn in je planning.
Yosemite, Zion en de Grand Canyon is wel verstandig om te reserveren als je in de parken wil overnachten.
Mono Lake kost je een paar uur daar hoef je echt geen dag voor uit te trekken.
Yosemite, Bryce en Grand Canyon kunnen nog fris/koud zijn.
Wij reizen met twee volwassenen en boeken altijd een 31 ft met slide out, de extra ruimte is heerlijk.
Lake Havasu kan in het voorjaar wel eens tegenvallen door de grote hoeveelheid muggen misschien omruilen voor Twentynine Palms of Palm Springs.
Yosemite, Zion en de Grand Canyon is wel verstandig om te reserveren als je in de parken wil overnachten.
Mono Lake kost je een paar uur daar hoef je echt geen dag voor uit te trekken.
Yosemite, Bryce en Grand Canyon kunnen nog fris/koud zijn.
Wij reizen met twee volwassenen en boeken altijd een 31 ft met slide out, de extra ruimte is heerlijk.
Lake Havasu kan in het voorjaar wel eens tegenvallen door de grote hoeveelheid muggen misschien omruilen voor Twentynine Palms of Palm Springs.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Sandy,
Het is een mooie route, maar een anatal dingen zou ik anders doen. Jullie willen niet door Death Valley rijden? Je kunt dan inderdaad bovenlangs, maar ik zou wat minder tijd nemen tussn Lee Vining en Las Vegas. Aan de andere kant is het wel goed om ergens wat ruimte in te plannen omdat het kan zijn dat de Tioga Pass nog niet open is in mei; je zult dan om moeten rijden. Ik weet niet hoe jullie het willen doen met rijden: elke dag een kort stukje of zo nu en dan eens een lange rijdag? Voor de kleine is het natuurlijk niet zo leuk om lang te rijden, maar aan de andere kant is het ook niet echt geslaagd om na een paar uur rijden in de middle of nowhere te zitten.
Je schrijft Zion&Bryce: betekent dat dat je beide parken vanaf dezelfde plaats wilt bezoeken? Je zou ergens tussen beide parken in kunnen gaan zitten, maar je blijft dan toch heen en weer rijden, en met de wegwerkzaamheden bij Zion die voor het voorjaar gepland zijn, en de extra tijd die het kost om met een camper door de tunnel te rijden, zou ik er de voorkeur aan geven om een paar dagen in Springdale te gaan zitten en een paar dagen bij Bryce.
Lake Havasu lijkt mij niets om een volle dag te zitten, en ik begrijp ook niet waarom je zo lang naar de Grand Canyon wilt gaan. Wat hebben jullie daar gepland?
Yosemite zul je zeker vast moeten leggen, kijk hiervoor alvast op de NPS-site. Je moet 5 maanden van te voren echt klaarzitten, anders lukt het niet meer. In mei zijn daar nog lang niet alle campings open, dus het zal daarom in de vallei extra druk zijn. Ik zou wel een camping in de vallei aanraden, want anders moet je erg veel heen en weer rijden.
Marianne
Het is een mooie route, maar een anatal dingen zou ik anders doen. Jullie willen niet door Death Valley rijden? Je kunt dan inderdaad bovenlangs, maar ik zou wat minder tijd nemen tussn Lee Vining en Las Vegas. Aan de andere kant is het wel goed om ergens wat ruimte in te plannen omdat het kan zijn dat de Tioga Pass nog niet open is in mei; je zult dan om moeten rijden. Ik weet niet hoe jullie het willen doen met rijden: elke dag een kort stukje of zo nu en dan eens een lange rijdag? Voor de kleine is het natuurlijk niet zo leuk om lang te rijden, maar aan de andere kant is het ook niet echt geslaagd om na een paar uur rijden in de middle of nowhere te zitten.
Je schrijft Zion&Bryce: betekent dat dat je beide parken vanaf dezelfde plaats wilt bezoeken? Je zou ergens tussen beide parken in kunnen gaan zitten, maar je blijft dan toch heen en weer rijden, en met de wegwerkzaamheden bij Zion die voor het voorjaar gepland zijn, en de extra tijd die het kost om met een camper door de tunnel te rijden, zou ik er de voorkeur aan geven om een paar dagen in Springdale te gaan zitten en een paar dagen bij Bryce.
Lake Havasu lijkt mij niets om een volle dag te zitten, en ik begrijp ook niet waarom je zo lang naar de Grand Canyon wilt gaan. Wat hebben jullie daar gepland?
Yosemite zul je zeker vast moeten leggen, kijk hiervoor alvast op de NPS-site. Je moet 5 maanden van te voren echt klaarzitten, anders lukt het niet meer. In mei zijn daar nog lang niet alle campings open, dus het zal daarom in de vallei extra druk zijn. Ik zou wel een camping in de vallei aanraden, want anders moet je erg veel heen en weer rijden.
Marianne
-
KersjeB
- Amerika-ontdekker
Wow, ontzettend bedankt voor deze eerste input. Zit al aardig wat nuttigs bij op basis waarvan we een en ander kunnen bijstellen.
@Rob: bedankt voor je info, we gaan zeker nog eens goed nadenken over de slide out of niet.
@Marianne: ik heb vooral op deze website gelezen dat het af te raden is om met camper en kleintje door Death Valley te gaan, vandaar die keuze. En ik ga er inderdaad vanuit dat de Tiogapass niet open is dan, dus dat we bovenlangs moeten in Yosemite.
Jullie zeggen beiden dat Mono Lake meer iets is om gewoon langs te rijden? Maar we zullen toch van Yosemite naar Las Vegas moeten, wellicht met een tussenstop. Qua rij afstanden willen we inderdaad aanhouden om het rustig aan te doen in het aantal km's per dag. Maar bijv. 2 dagen in de route dat we wel doorkarren kan natuurlijk ook. Is dat te doen, van Yosemite naar LV in 1 dag?
Bedankt voor je info mbt Zion, we hadden inderdaad het idee om daar tussen te gaan zitten, maar dat lijkt niet raadzaam dan. En zijn dat echt mooie gebieden waar je beide een volle dag nodig hebt om een mooie wandeltocht te maken of zo?
Dat zijn dingen die ik bijv moeilijk in te schatten vind en waar ik nog even wat info over op moet zoeken: waar gaan we nou hele of meerdere dagen blijven of niet.
Ik wist bijv ook niet dat het niet interessant is om in de Grand Canyon langer te blijven, dat is in mijn gedachten zoiets wat je gezien moet hebben, wat groots is en waar je je dus wel een paar dagen kunt vermaken, maar ik begrijp uit jouw verhaal van niet?
Yosemite stond bij ons al in de agenda om te proberen te boeken in december ja, maar goed, dat is echt in een paar minuten gedaan begreep ik, dus als we naast het net vissen, dachten we aan Mariposa.
Lake Havasu gaat dan wellicht ook weer uit de route en obv Rob's input meer in de richting van Palm Springs.
Ik moet vooral ook niet vergeten om OP de route wat interessante dingen aan te geven, want ik ga nu echt van locatie naar locatie, terwijl er onderweg volgens mij ook genoeg te zien is waar je met de camper langs kunt rijden en goed kunt zien.
@Rob: bedankt voor je info, we gaan zeker nog eens goed nadenken over de slide out of niet.
@Marianne: ik heb vooral op deze website gelezen dat het af te raden is om met camper en kleintje door Death Valley te gaan, vandaar die keuze. En ik ga er inderdaad vanuit dat de Tiogapass niet open is dan, dus dat we bovenlangs moeten in Yosemite.
Jullie zeggen beiden dat Mono Lake meer iets is om gewoon langs te rijden? Maar we zullen toch van Yosemite naar Las Vegas moeten, wellicht met een tussenstop. Qua rij afstanden willen we inderdaad aanhouden om het rustig aan te doen in het aantal km's per dag. Maar bijv. 2 dagen in de route dat we wel doorkarren kan natuurlijk ook. Is dat te doen, van Yosemite naar LV in 1 dag?
Bedankt voor je info mbt Zion, we hadden inderdaad het idee om daar tussen te gaan zitten, maar dat lijkt niet raadzaam dan. En zijn dat echt mooie gebieden waar je beide een volle dag nodig hebt om een mooie wandeltocht te maken of zo?
Dat zijn dingen die ik bijv moeilijk in te schatten vind en waar ik nog even wat info over op moet zoeken: waar gaan we nou hele of meerdere dagen blijven of niet.
Ik wist bijv ook niet dat het niet interessant is om in de Grand Canyon langer te blijven, dat is in mijn gedachten zoiets wat je gezien moet hebben, wat groots is en waar je je dus wel een paar dagen kunt vermaken, maar ik begrijp uit jouw verhaal van niet?
Yosemite stond bij ons al in de agenda om te proberen te boeken in december ja, maar goed, dat is echt in een paar minuten gedaan begreep ik, dus als we naast het net vissen, dachten we aan Mariposa.
Lake Havasu gaat dan wellicht ook weer uit de route en obv Rob's input meer in de richting van Palm Springs.
Ik moet vooral ook niet vergeten om OP de route wat interessante dingen aan te geven, want ik ga nu echt van locatie naar locatie, terwijl er onderweg volgens mij ook genoeg te zien is waar je met de camper langs kunt rijden en goed kunt zien.
-
elkur
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Van Yosemite naar Las Vegas is volgens mij niet te doen in 1 dag. Zelfs nauwelijks als je de Tioga Pass kan nemen en al helemaal niet als je bovenlangs om moet rijden. Mono Lake is wel leuk om te zien en/of een wandeling te maken. Je kan daar in de buurt ook nog naar Bodie gaan. Maar die twee dingen ben je geen hele dag mee bezig.KersjeB schreef:Jullie zeggen beiden dat Mono Lake meer iets is om gewoon langs te rijden? Maar we zullen toch van Yosemite naar Las Vegas moeten, wellicht met een tussenstop. Qua rij afstanden willen we inderdaad aanhouden om het rustig aan te doen in het aantal km's per dag. Maar bijv. 2 dagen in de route dat we wel doorkarren kan natuurlijk ook. Is dat te doen, van Yosemite naar LV in 1 dag?
Als je op dag 7 van Yosemite naar Mono Lake gaat en dan op dag 8 van Mono Lake naar Vegas heb je het mooi opgesplitst denk ik. Alleen heb je dan misschien twee dagen na elkaar redelijk veel rijtijd en dat wil je liever niet? Je zou op dag 8 ook nog wat meer zuidelijk van Mono Lake enkele zaken kunnen bezoeken in Mammoth Lakes of in de buurt van Big Pine (ancient bristlecone pines) en daar overnachten zodat je een dag rust inbouwt tussen de twee 'rijdagen'.
Als je niet van plan bent om aan de Grand Canyon fikse wandelingen te gaan doen dan kan je daar zeker een nacht wegdoen.
Wij zijn vanuit Bryce Canyon naar GC gereden (met een stop aan de glen canon dam en horseshoe bend). We kwamen rond 16u toe en hebben dan de oostelijke viewpoints en sunset bekeken. De volgende dag zijn we een heel eind afgedaald in de canyon (fikse wandeling!) en in de late namiddag de westelijke viewpoints gaan bekijken. Met alleen viewpoints kijken, heb je het na een dag waarschijnlijk wel gehad. Het is inderdaad iets groots wat je gezien moet hebben, maar het wordt na een tijdje 'meer van hetzelfde' bij de viewpoints.
groetjes elke
Waar heb je gelezen dat je beter niet naar DV kunt gaan? Dat is echt flauwekul hoor. Schitterend NP en als ik voor elke kleuter die door DV rijdt een cent zou krijgen was ik nu rijk.......Je hebt in je route ook niet de kust tussen SF en LA gepland. Dat is jammer want dat is een prachtige route. Zoals gezegd is in mei Tioga Pass nog gesloten (hoogstwaarschijnlijk) en eerlijk gezegd zou ik dan eerder DV in de route opnemen dan Mono Lake. Mariposa ligt te ver van de Valley of naar mijn mening. Na Yosemite zou je langs de southern sierras in de richting van DV kunnen rijden in 2 dagen. Tussen Bryce en GC mis je Page en dat is niet verstandig imo. Lake Powell, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam etc. zijn de moeite waard. Ik ben het ook eens met de vorige posters dat 2 nachten GC wel genoeg is en LHC is niet echt de moeite waard.
Yeehaw
Yeehaw
-
KersjeB
- Amerika-ontdekker
Een hele tijd geleden dat ik hier ben geweest, maar inmiddels zijn we weer wat concreter bezig met de route.
Ondertussen zijn we op het volgende gekomen: ROUTE
Grofweg is dat de weg die we willen bewandelen (rijden) in de 20 dagen dat we een camper hebben gehuurd.
Na aankomst vertoeven we eerst een paar dagen in SF (Grosvenor Suites), dan camper ophalen en een dagje familiebezoek in San José en dan gaan met die banaan. We denken dat we met die uk erbij echt kalmpjes aan moeten doen en het liefste uitgaan van steeds 2 nachten op 1 camping zodat we niet persé weg hoeven als het voor die kleine teveel is.
DV is er ook niet in gekomen, omdat we erg graag naar de Sequoia's willen.
Monument Valley hebben we ook nog lang overwogen, maar is ook afgevallen, want dat worden ook meteen weer zoveel km's erbij.
Allemaal redenen om ooit nog eens terug te komen hebben we besloten
Dit is dan de planning zo'n beetje:
02-05-10 1 BRU SF
03-05-10 2
04-05-10 3
05-05-10 4 SF/El Monte San Jose
06-05-10 5 San Jose Yosemite (Mariposa)
07-05-10 6
08-05-10 7 Yosemite (Mariposa) Sequoia
09-05-10 8
10-05-10 9 Sequoia Barstow
11-05-10 10 Barstow Las Vegas
12-05-10 11
13-05-10 12
14-05-10 13 Las Vegas Panguitch/Bryce (via Zion)
15-05-10 14
16-05-10 15 Panguitch Page
17-05-10 16 Page Tusayan (GC)
18-05-10 17 Tusayan (GC) Needles
19-05-10 18 Needles Banning (Palm Springs)
20-05-10 19
21-05-10 20
22-05-10 21
23-05-10 22 Banning Anaheim
24-05-10 23
25-05-10 24 Camper inleveren LA
26-05-10 25 LA BRU
27-05-10 26 Aankomst BRU
Wat vinden jullie ervan?
En nog wat vragen:
1. Een route door Sequoia: is dat iets wat met een camper te doen is? Moeten we noordelijker zijn dan de huidige route of is dit stukje ook mooi?
2. Aan het einde van de rit hebben we nog wat ruimte, iemand leuke ideeën voor must-see's in die regio?
3. Eigenlijk zijn we nog op zoek naar een wijngaard waar we langs kunnen om wijn te proeven (en kopen), iemand suggesties rond deze route?
Ondertussen zijn we op het volgende gekomen: ROUTE
Grofweg is dat de weg die we willen bewandelen (rijden) in de 20 dagen dat we een camper hebben gehuurd.
Na aankomst vertoeven we eerst een paar dagen in SF (Grosvenor Suites), dan camper ophalen en een dagje familiebezoek in San José en dan gaan met die banaan. We denken dat we met die uk erbij echt kalmpjes aan moeten doen en het liefste uitgaan van steeds 2 nachten op 1 camping zodat we niet persé weg hoeven als het voor die kleine teveel is.
DV is er ook niet in gekomen, omdat we erg graag naar de Sequoia's willen.
Monument Valley hebben we ook nog lang overwogen, maar is ook afgevallen, want dat worden ook meteen weer zoveel km's erbij.
Allemaal redenen om ooit nog eens terug te komen hebben we besloten
Dit is dan de planning zo'n beetje:
02-05-10 1 BRU SF
03-05-10 2
04-05-10 3
05-05-10 4 SF/El Monte San Jose
06-05-10 5 San Jose Yosemite (Mariposa)
07-05-10 6
08-05-10 7 Yosemite (Mariposa) Sequoia
09-05-10 8
10-05-10 9 Sequoia Barstow
11-05-10 10 Barstow Las Vegas
12-05-10 11
13-05-10 12
14-05-10 13 Las Vegas Panguitch/Bryce (via Zion)
15-05-10 14
16-05-10 15 Panguitch Page
17-05-10 16 Page Tusayan (GC)
18-05-10 17 Tusayan (GC) Needles
19-05-10 18 Needles Banning (Palm Springs)
20-05-10 19
21-05-10 20
22-05-10 21
23-05-10 22 Banning Anaheim
24-05-10 23
25-05-10 24 Camper inleveren LA
26-05-10 25 LA BRU
27-05-10 26 Aankomst BRU
Wat vinden jullie ervan?
En nog wat vragen:
1. Een route door Sequoia: is dat iets wat met een camper te doen is? Moeten we noordelijker zijn dan de huidige route of is dit stukje ook mooi?
2. Aan het einde van de rit hebben we nog wat ruimte, iemand leuke ideeën voor must-see's in die regio?
3. Eigenlijk zijn we nog op zoek naar een wijngaard waar we langs kunnen om wijn te proeven (en kopen), iemand suggesties rond deze route?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis KersjeB: camperrondreis KersjeB & co.
Ik begrijp dat je niets in Yosemite hebt gereserveerd? In Mariposa zit je ongeveer een uur rijden van het park, hou daar rekening mee. Je zou nog wel een extra dag in Yosemite kunnen doorbrengen. Ik zag in een ander topic je vraag over fietsen; die zijn te huur bij Curry village. Kijk ook eens op www.yosemitepark.com voor activiteiten in het park.
Jammer dat je de route niet andersom doet, dan had je wat meer kans gehad dat de Glacier Point Road en de Tioga Pass open zijn.
Je wilt toch Zion niet overslaan? Je hebt voldoende tijd om daar een paar nachten te blijven. Er zijn prima campings zowel in als vlak buiten het park.
Bij de Grand Canyon kun je ook in het park kamperen. Mooi is Mather, of kijk naar Trailer Village.
Bij Bryce kun je ook dichter bij het park zitten, bijvoorbeeld bij Ruby's Campground.
Marianne
Jammer dat je de route niet andersom doet, dan had je wat meer kans gehad dat de Glacier Point Road en de Tioga Pass open zijn.
Je wilt toch Zion niet overslaan? Je hebt voldoende tijd om daar een paar nachten te blijven. Er zijn prima campings zowel in als vlak buiten het park.
Bij de Grand Canyon kun je ook in het park kamperen. Mooi is Mather, of kijk naar Trailer Village.
Bij Bryce kun je ook dichter bij het park zitten, bijvoorbeeld bij Ruby's Campground.
Marianne
-
KersjeB
- Amerika-ontdekker
Nee, we hebben inderdaad niets gereserveerd in de parken. Wel nog op het punt gestaan om het te doen, maar omdat we ook nog niet helemaal zeker zijn van alle data is het toch niet echt te doen. We weten bijvoorbeeld ook niet of het familiebezoek in San Jose echt doorgaat, dus dan zit je al...
Ja, Mariposa zit er een aardig eindje vandaan dat beseffen we ons. En dan is inderdaad een dagje extra ook geen gek idee. Ik zat net toevallig te kijken en zag dat er wel op Wawona nog een plekje is op de camping. En wie weet als we een dag tevoren bellen dat er toch op een van de andere campings plek is.
Bedankt voor je andere tips, ze staan in ons reisschema.
Zion willen we zeker niet overslaan nee (er zijn alleen wel wat wegwerkzaamheden dan, toch?), wellicht daar dan inderdaad ook nog een nachtje blijven, afhankelijk van wat we er treffen
Zo zullen we de hele route gaan aanpakken: als het bevalt, dagje langer blijven, en anders lekker doorrijden.
Ja, Mariposa zit er een aardig eindje vandaan dat beseffen we ons. En dan is inderdaad een dagje extra ook geen gek idee. Ik zat net toevallig te kijken en zag dat er wel op Wawona nog een plekje is op de camping. En wie weet als we een dag tevoren bellen dat er toch op een van de andere campings plek is.
Bedankt voor je andere tips, ze staan in ons reisschema.
Zion willen we zeker niet overslaan nee (er zijn alleen wel wat wegwerkzaamheden dan, toch?), wellicht daar dan inderdaad ook nog een nachtje blijven, afhankelijk van wat we er treffen
Zo zullen we de hele route gaan aanpakken: als het bevalt, dagje langer blijven, en anders lekker doorrijden.
-
Koen70
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Als je toch graag de Tioga pass zou willen doen, kan je overwegen om je route in omgekeerde richting te doen. Dan komt die aan het einde van de reis en heb je meer kans om er langs te kunnen. (Wanneer in mei gaan jullie?) Verder denk ik dat jullie wel voldoende tijd hebben om ook een stukje kustweg tussen SF en LA te doen. Je zou bv. van LV (al dan niet via DV) naar de Tioga pas kunnen, dan Yosemite via de zuid ingang uitrijden, naar Sequoia en dan van Sequoia naar Paso Robles en zo naar Cambria en dan via de kust omhoog naar SF. In de buurt van Paso Robles vind je ook heel wat wijngaarden.
-
KersjeB
- Amerika-ontdekker
We hebben de tickets & camper al geboekt, dus het gebeuren omdraaien gaat niet meer.
Kust vinden we inderdaad ook nog wel een optie, maar zal dan wellicht aan het einde van de tour gebeuren. Eerst gedacht aan ten zuiden van LA, maar met het oog op de wijngaarden handiger om tussen LA & SF te gaan.
Misschien dat we daarvandaan dan inderdaad richting Paso Robles kunnen gaan.
Bedankt voor je tips!
Kust vinden we inderdaad ook nog wel een optie, maar zal dan wellicht aan het einde van de tour gebeuren. Eerst gedacht aan ten zuiden van LA, maar met het oog op de wijngaarden handiger om tussen LA & SF te gaan.
Misschien dat we daarvandaan dan inderdaad richting Paso Robles kunnen gaan.
Bedankt voor je tips!
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Volgens mij werkt dat niet zo in Yosemite. Als alles vol zit en je wilt "kans" maken op een annulering, dan moet je je persoonlijk 's ochtends vroeg (voor 7 uur was het geloof ik) melden bij een hokje waar je je kunt inschrijven op een wachtlijst voor vrije plekken. Hoe hoger je op de lijst staat, hoe meer kans je maakt zodra duidelijk wordt dat er plekken over gaan blijven (en dat weet je volgens mij pas 's middags).KersjeB schreef: Ik zat net toevallig te kijken en zag dat er wel op Wawona nog een plekje is op de camping. En wie weet als we een dag tevoren bellen dat er toch op een van de andere campings plek is.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
KersjeB
- Amerika-ontdekker
Ok Inge, bedankt voor je reactie, dan kunnen we dat idee ook weer ver weg parkeren, want daar heb ik geen zin in, haha! We gaan wel ff erbuiten zitten dan, kump helemaal goe.
Anderen nog een reactie op onze route en onze vragen?
Alvast bedankt nogmaals!
Anderen nog een reactie op onze route en onze vragen?
Alvast bedankt nogmaals!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp al die dagen in Banning niet. Wat willen jullie daar gaan doen? Ik zou die tijd gebruiken voor Zion, of Page.
Ook voor Las Vegas hebben jullie redelijk veel tijd uitgetrokken, maar goed, anderen zullen dat weer weinig vinden.
In Zion zou ik 2 nachten blijven, ik denk dat het daar in mei qua temperatuur erg lekker is, en je kunt er heerlijk wandelen en gewoon relaxen. Prima campings ook.
Wat Yosemite betreft: misschien kun je zo nu en dan eens de site checken of er iets vrij komt? Jammer dat je niets geboekt hebt, je kunt toch altijd weer annuleren als de plannen wijzigen.
Marianne
Ook voor Las Vegas hebben jullie redelijk veel tijd uitgetrokken, maar goed, anderen zullen dat weer weinig vinden.
In Zion zou ik 2 nachten blijven, ik denk dat het daar in mei qua temperatuur erg lekker is, en je kunt er heerlijk wandelen en gewoon relaxen. Prima campings ook.
Wat Yosemite betreft: misschien kun je zo nu en dan eens de site checken of er iets vrij komt? Jammer dat je niets geboekt hebt, je kunt toch altijd weer annuleren als de plannen wijzigen.
Marianne
-
KersjeB
- Amerika-ontdekker
Hi Marianne,
We hebben in eerste instantie de insteek gehad om na een intensieve periode van 20 dagen veel rijden, aan het einde van de vakantie nog een paar dagen rust/strand/zee in te lassen op 1 camping. Of dat nu Banning is of een plekje aan de kust...geen idee, maar de goede campings aan de kust zijn erg duur in ieder geval, dus vandaar dat we weer wat meer het land in gekeken hebben. Ondertussen zijn we eruit dat we ook die 20 dagen niet bizar veel zullen gaan rijden en meer dagen op 1 camping blijven, dus houden we aan het einde van de rit wellicht wat minder tijd over.
Goed te horen dat jij zo enthousiast bent over Zion, het zou zomaar kunnen dat als het ons daar bevalt, we er wat langer blijven. Feitelijk is onze route meer een guideline, dan een dag-tot-dag planning. En zo ook voor LV: als het bevalt blijven we er zo lang en anders zijn we zo weer weg. Lang leve de camper!
Goed idee om de sites in de gaten te houden voor een campsite in Yosemite, tja, we hadden inderdaad ook gewoon kunnen reserveren. Ach, er is geen man overboord.
Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Groetjes,
Sandy
We hebben in eerste instantie de insteek gehad om na een intensieve periode van 20 dagen veel rijden, aan het einde van de vakantie nog een paar dagen rust/strand/zee in te lassen op 1 camping. Of dat nu Banning is of een plekje aan de kust...geen idee, maar de goede campings aan de kust zijn erg duur in ieder geval, dus vandaar dat we weer wat meer het land in gekeken hebben. Ondertussen zijn we eruit dat we ook die 20 dagen niet bizar veel zullen gaan rijden en meer dagen op 1 camping blijven, dus houden we aan het einde van de rit wellicht wat minder tijd over.
Goed te horen dat jij zo enthousiast bent over Zion, het zou zomaar kunnen dat als het ons daar bevalt, we er wat langer blijven. Feitelijk is onze route meer een guideline, dan een dag-tot-dag planning. En zo ook voor LV: als het bevalt blijven we er zo lang en anders zijn we zo weer weg. Lang leve de camper!
Goed idee om de sites in de gaten te houden voor een campsite in Yosemite, tja, we hadden inderdaad ook gewoon kunnen reserveren. Ach, er is geen man overboord.
Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Groetjes,
Sandy
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zion is inderdaad een aanrader om wat langer te blijven.
Je kan de camper laten staan en je met de shuttle laten vervoeren en heerlijk wandelen en relaxen in het park en op de camping.
Voor wat betreft Yosemite: probeer inderdaad zo dicht mogelijk in of bij het park te zitten. Scheelt heel veel reistijd.
Wawona zou voor tenminste 1 dag een hoop reistijd schelen.
Daarnaast zitten er misschien National Forest Campgrounds in de buurt? Misschien dat die nog plek hebben...
Als tussenstop na Yosemite richting Sequoia kan ik de Coarsegold KOA aanbevelen. Niet een heel bijzondere camping, maar wij vonden het heerlijk daar een paar dagen bij te komen na de kou en regen in Sequoia NP (waar we gevlucht zijn voor de sneeuw en regen...). Genoeg ruimte voor de kleine om rond te rennen en heerlijk warm weer! Maar da's natuurlijk ook mazzel hebben.
Je kan de camper laten staan en je met de shuttle laten vervoeren en heerlijk wandelen en relaxen in het park en op de camping.
Voor wat betreft Yosemite: probeer inderdaad zo dicht mogelijk in of bij het park te zitten. Scheelt heel veel reistijd.
Wawona zou voor tenminste 1 dag een hoop reistijd schelen.
Daarnaast zitten er misschien National Forest Campgrounds in de buurt? Misschien dat die nog plek hebben...
Als tussenstop na Yosemite richting Sequoia kan ik de Coarsegold KOA aanbevelen. Niet een heel bijzondere camping, maar wij vonden het heerlijk daar een paar dagen bij te komen na de kou en regen in Sequoia NP (waar we gevlucht zijn voor de sneeuw en regen...). Genoeg ruimte voor de kleine om rond te rennen en heerlijk warm weer! Maar da's natuurlijk ook mazzel hebben.
Groetjes Inge
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
O ja en over Sequoia met de camper: je kan alleen het noordelijke deel met de camper rijden. De weg tussen Giant Forest en Potwisha wordt afgeraden voor (grote) campers.
Al zijn er ervaren camper/vrachtwagenrijders hier op het forum die hun hand daar niet voor omdraaien.
Je zal dus weer dezelfde weg terug het park uit moeten rijden, wat vanaf Lodgepole tot een kruising buiten het park toch wel zeker een tot anderhalf uur rijden is.
Al zijn er ervaren camper/vrachtwagenrijders hier op het forum die hun hand daar niet voor omdraaien.
Je zal dus weer dezelfde weg terug het park uit moeten rijden, wat vanaf Lodgepole tot een kruising buiten het park toch wel zeker een tot anderhalf uur rijden is.
Groetjes Inge
Wat lees ik nu, Lake Havasu niets om een volle dag te zitten? Het leek ons een ideale stop om lekker te relaxen voor een dag of twee, beetje aan het water en zo. Misschien nog het water op of zo. We zullen er zijn in juli, met twee kids. Maar er is niks aan dus? Beelden op tv waren super!Martin & Marianne schreef:Hallo Sandy,
Marianne
Groetjes!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Lake Havasu is een heel erg overgewaardeerde tusssenstop die je tijd echt niet waard is, als je een beetje pech hebt kan je niet eens buiten de camper komen door de miljoenen kleine vliegjes die dit gebied zo nu en dan bevolken.
Lake Havasu is een populaire bestemming voor studenten die even flink los willen gaan. Dat lijkt me niet zo fijn met kleine kinderen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1751 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 31 Reacties