Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis PaulvT: Las Vegas - LA in mei met 2 kids

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
PaulvT
Amerika-newbie

Reis PaulvT: Las Vegas - LA in mei met 2 kids

Bericht door PaulvT »

Wij gaan met z'n vieren (2 volwassen, 2 kinderen van 9 en 11) de eerste 2 weken van mei met een RoadBear camper van Las Vegas naar LA. Vluchten en RV zijn geboekt maar het reisschema is nog helemaal open. Ik heb zelf het onderstaande schema bedacht. Over het stuk van de Grand Canyon naar San Diego twijfel ik nog omdat het wel heel veel miles zijn. Hebben julllie tips of suggesties over hoe het beter of anders kan?

30-apr AMS-Las Vegas
1-mei Las Vegas
2-mei Las Vegas - Zion NP
3-mei Zion NP - Bryce NP
4-mei Bryce
5-mei Bryce- Capitol Reef
6-mei Capitol Reef - Arches
7-mei Arches - Monument Valley
8-mei Monument Valley - Grand Canyon
9-mei Grand Canyon
10-mei Grand Canyon - Phoenix
11-mei Phoenix - San Diego
12-mei San Diego
13-mei San Diego - LA
14-mei LA
15-mei LA - AMS
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis PaulvT: Las Vegas - LA in mei met 2 kids

Bericht door Rob »

Dat is een route van 1630 mile lijkt mijn wel erg veel voor een campertrip van 14 dagen.
Zou om te beginnen Arches (Moab), Phoenix en San Diego er uit halen dan wordt het al wat meer behapbaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Arcehs wordt inderdaad erg veel, ook jammer van de omgeving om er maar 1 nacht te zitten.
Neem een dag extra in Zion, hier is genoeg te doen voor een volle dag. Ik zou van Bryce via Page en eventueel Monument valley naar de Grand Canyon rijden. Onze kinderen vonden de Grand Canyon wat minder, een volle dag hier is misschien wat veel. Overweeg om al een stuk richting San Diego te rijden, misschien via Sedona, of neem een stuk route 66 mee.

Een andere mogelijkheid is om wel naar Arches/Moab te gaan, maar dan San Diego te laten vallen.

Marianne
PaulvT
Amerika-newbie

Bericht door PaulvT »

Bedankt Rob en Marianne voor jullie snelle reactie. Ik denk dat we Arches inderdaad maar overslaan en een dag langer in Zion blijven. Sedona is ook een goede tip. Aangezien we niet in het hoog seizoen gaan ben ik niet van plan te reserveren dus kunnen we ter plekke bepalen of we bv een dag korter in Bryce en of de GC blijven en een dagje langer in Sedona. De kinderen willen graag naar San Diego voor Sea World dus dat kunnen we niet overslaan. Hebben jullie nog tips voor de route van Sedona naar San Diego?
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik mis Page in je route. Ik zou Page zeker niet overslaan. Google maar eens op Horseshoe Bend en Antelope Canyon. Echt prachtig. Ik zou ook de route bovenlangs eruit halen. Ik zou 2 nachten Zion doen en 1 nacht Bryce Canyon. Dit zou een mooie route kunnen zijn.:

30-apr AMS-Las Vegas
1-mei Las Vegas
2-mei Las Vegas - Valley Of Fire - Zion
3-mei Zion
4-mei Zion - Bryce Canyon
5-mei Bryce Canyon - Page
6-mei Page
7-mei Page - Monument Valley
9-mei Grand Canyon - Sedona
10-mei Sedona - ?? (Gewoon zien hoever je komt. Bijvoorbeeld Yuma of El Centro)
11-mei ?? - San Diego
12-mei San Diego
13-mei San Diego - LA
14-mei LA
15-mei LA - AMS
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

prima route, één overweging ( ook wegens de 2 kids) :

is in deze korte vakantie Monument Valley de vele kilometers , waarvan er veel heen en terug op dezelfde weg in een niet echt superlandschap, en de tijd waard ? Er is al veel natuur, in San Diego en Los Angeles wachten er superpretparken die de kids meer zullen boeien...

Jacques
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het kan geen kwaad om Monument Valley uit de route te halen. Het is mooi als je in de buurt bent maar anders kost het je toch wel een dag.
Wij hebben Monument valley de eerste reis ook overgeslagen en hebben daar geen spijt van gehad. Daardoor hadden wij veel meer rust in de route (wij reisden toen met twee kinderen van 12 en 15) In een tweede reis hebben we de Valley wel op doorreis bezocht.
Monument Valley is mooi maar naar mijn mening heb je al een paar mooie parken op de route.
Ik zou het persoonlijk overslaan en lekker je tijd besteden aan de andere parken en de pretparken in LA.

Misschien denken ander forumleden er anders over maar naar mijn mening proberen veel mensen hier veel te veel in hun route te proppen. Zo van "Als je toch daar in de buurt bent, neem dan ook nog even dat en dat park mee, want dat moet je gezien hebben".
Ik vind dat zonde van de reis. Minder kan ook heel goed meer zijn als je door Amerika reist.

Marjon
PaulvT
Amerika-newbie

Bericht door PaulvT »

Bedankt voor jullie feedback, ik denk we inderdaad Page zullen aandoen en Monument Valley maar overslaan. Goede argumenten inderdaad ook wat betreft de intresses van de kids. Of we de extra dag die we zo besparen dan in Sedona of LA doorbrengen zullen we onderweg wel bepalen denk ik.

Paul
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Minder kan ook heel goed meer zijn als je door Amerika reist.
Volledig mee eens, maar ja : zeker tijdens de eerste amerika-reizen wil men doorgaans zoveel mogelijk ,,toppers" zien, wat ook te begrijpen valt. Om enigszins kennis te maken met Moab en omgeving wordt hier doorgaans aangegeven dat men 2 of 3 dagen nodig heeft. Maar zeker wie graag veel wandelt kan gerust 14 dagen in Moab blijven. Tijdens onze vorige reis hebben we drie dagen in Tropic ( bij Bryce Canyon ) verbleven en 4 dagen in het wat verder gelegen Kanab. Toch durf ik niet te zeggen dat ik die streek echt volledig gezien heb.

Jacques
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sedona > San diego is volgens de snelste route 470 mile met 7 uur reistijd dit is zeker niet de mooiste route dus een overnachting tussen die twee plaatsen is zoals René al aangaf zeker aan te raden.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik zou vanwege de kinderen ook San Diego er uit halen, om zo wat meer rust te krijgen. Ik gok dat ze Hollywood, een studiotour en Disney erg cool vinden (of is tegenwoordig alles weer vet?). Sedona is een leuke plaats om een dag te blijven en een jeeptour te doen en er liggen verschillende stateparks die erg leuk zijn. Of te wel genoeg te doen.

30-apr AMS-Las Vegas
1-mei Las Vegas
2-mei Las Vegas - Valley Of Fire - Zion
3-mei Zion
4-mei Zion - Bryce Canyon
5-mei Bryce Canyon - Page
6-mei Page
7-mei Page - Monument Valley
9-mei Grand Canyon - Sedona
10-mei Sedona (Pink Jeep Tour, Slide rock SP, Red Rock SP)
11-mei Sedona - Blythe
12-mei Blythe - Joshua Tree NP - L.A
13-mei LA
14-mei LA
15-mei LA - AMS
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Mijn kinderen vonden Sea World juist erg leuk, dat zou ik zeker niet overslaan.
Universal is ook erg leuk.

Marjon
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

ja, Seaworld en Universal zijn absolute toppers voor kids en (heel veel ) volwassenen, Disneyland ook maar in Parijs heb je een back-up.

Jacques
thom
Amerika-ontdekker

Bericht door thom »

wij hebben in mei 2007 ongeveer het zelfde rondje gedaan in een RV met twee kinderen (6-8 jaar), in ons achterhoofd hielden we de mogelijkheid open om ook naar san-diego te gaan als onze kinderen het natuurschoon niet zo zouden waarderen als wij . gelukkig vonden ze het prachtig en konden wij meer dagen voor de parken uit trekken( monument valley vonden ze ook geweldig, je kan er overnachten), als we toe zijn aan meer pretparken dan gaan we naar florida. dus mijn advies zou zijn, ga voor de natuur en overnacht in de parken al zal je wel heel snel moeten zijn om nog te reserveren op deze campings.
veel plezier, we vertrekken ook 1 mei vanuit las vegas met een RV maar dan naar california
PaulvT
Amerika-newbie

Bericht door PaulvT »

We hebben nu wel een aardig idee van wat we willen gaan doen. Omdat we onderweg flexibel willen zijn in onze reisplannen gaan we geen campings reserveren. Op de camper heb ik trouwens nog ruim 300 USD korting gekregen van RoadBear nadat ik om een betere prijs had gevraagd. Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van vooraf miles pakketten kopen? Er is volgens mij maar 1 dollar cent per mijl verschil met achteraf afrekenen (190/500 = 0,38 tegenover 0,39 dollar per mile vooraf).
De nieuwe planning is nu:
1-mei Las Vegas
2-mei Las Vegas - Valley of Fire - Zion NP
3-mei Zion NP
4-mei Zion NP - Bryce NP
5-mei Bryce NP - Page
6-mei Page
7-mei Page - Grand Canyon NP
8-mei Grand Canyon NP - Sedona
9-mei Sedona
10-mei Sedona - Yuma??
11-mei Yuma?? - San Diego
12-mei San Diego
13-mei San Diego - LA
14-mei LA
15-mei LA - AMS

Bedankt voor al jullie tips en ideeen.

Paul
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dit is een mooie route zo. Toch vond ik het idee van jolanxyz ook niet slecht. Het is inderdaad kiezen tussen San Diego of Monument Valley. Als jullie erg graag naar Sea World willen dan zou ik niks meer aan de route veranderen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer