Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route vanaf Valley of Fire SP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
christa
Amerika-ontdekker

route vanaf Valley of Fire SP

Bericht door christa »

op 6 mei overnachten wij met onze camper in of bij Valley of Fire SP.
De volgende dag willen wij rijden naar Stovepipe Wells en onderweg de bezienswaardigheden van Death Valley bekijken.
Wat is de beste/mooiste route?

Groet, Christa
Manonneke

Re: route vanaf Valley of Fire SP

Bericht door Manonneke »

Hoi Christa,

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Northshore drive (167) die voor een gedeelte langs Lake Mead loopt (even naar een van de baaiplaatsjes gaan!(Calville Bay) (zie mijn avatar foto!). Dan even dwars door Vegas (215/146/stukje 15) en dan de 160 richting Pahrump nemen (mooie route!) vanaf hier de 178 naar Shoshone (even rondkijken!) Dan de Jubilee pass rd (178) op en naar Badwater en de Artists drive (event. Devils Golfcourse) Vanaf Furnance Creek kun je dan eventueel nog een stukje "terug" op de 190 maar dat moet je ter plekke bekijken! Anders de 190 volgen tot Stovepipe Wells.

Veel plezier, DV is geweldig!

Groetjes!

Manon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

en de Artists drive
Wel even opletten er geld namelijk een beperking voor campers, onderstaande tekst komt van de NPS site:

Artist's Drive
Most vehicles. 9 mile, paved, one-way road south to north off Badwater Road. RVs, trailers, buses over 25 ft. not allowed due to narrow turns and steep dips. Subject to flooding and closure in heavy rains.
christa
Amerika-ontdekker

Bericht door christa »

onze RV is 25ft dus dat kan nog net dan?
alvast mijn hartelijke dank voor de reacties.
groet,
Christa
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

eind van de middag het mooist om de Artists drive te rijden (kleuren).
Tja, 25 ft, zou dus net kunnen als je de tekst van NPS leest.
Gr, Gerben
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je zo veel mogelijk tijd aan DV wil besteden zou ik van VoF naar I15 terugrijden en dan die interstate naar Las Vegas naar 95 naar Amargosa Velley en dan 127 naar Death Valley Junction en vandaar via 190 DV in. Ik ben het helemaal met Manon eens dat Northshore een veel mooiere route is maar ook een langere. Komende van het noorden zal je waarschijnlijk sneller in DV zijn als je 95 neemt ipv 160. Hangt ook van de drukte in Las Vegas af.
Yeehaw
christa
Amerika-ontdekker

Bericht door christa »

ik heb beide routes die jullie aangeven bekeken en vraag me af hoeveel tijd de optie van manon kost?
groet, Christa
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die route is 255,9 mile en kost je 5:16 uur zuivere reistijd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van waar naar waar? Van Vof naar de ingang van DV of naar Furnace Creek? Hangt er helemaal wat je in DV wil zien. Ik zou zeggen Vof naar Vegas-95 en naar DV Junction. Dat kan in een uur of 3.5 met een RV en afhankelijk van het verkeer in LV etc. Als je daar om bv 12.00 aankomt (vroeg op!) kan je naar Dante's View (beperkingen tot 25 ft) Zabriskie Point, Devils Golf Course-Badwater-terug naar Artist Drive (idem 25ft)en naar Furnace Creek als je daar overnacht.
Yeehaw
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ik neem aan dat je VOF SP de vorige dag hebt gezien (inclusief de scenic drive naar White Domes).

Niet de snelste route, maar wel erg mooi en in mei zijn de dagen lang:
- vroeg opstaan.
- NV-167 afrijden en even kijken bij Echo Bay of Calville Bay om dichterbij Lake Mead te komen.
- tot de afslag naar rechts op de NV-147
- terzijde: bij de controle post van Lake Mead Recreation Area is de annual park pas geldig.
- over een kleine bergpas, afdalen naar North Las Vegas.
- Hier ergens de tank bijvullen, want de brandstof in en rond DV is duurder.
- Deze weg blijven volgen tot de I-15.
- Via de I-15 naar het zuiden genieten van de skyline van Las Vegas.
- I-15 volgen en dan rechtsaf de NV-160 nemen tot de afslag naar Tecopa, daar linksaf (Old Spanish Trail).
- Via Tecopa (China Date Ranch is niet zo geschikt voor campers en heb je geen tijd voor) naar Shoshone, daar even stoppen.
- Houd je in beide dorpen aan de toegestane snelheid, veel radarcontroles...
- Van Shoshone naar Death Valley Junction, ook hier even stoppen bij het Amargosa-complex (hotel, opera house, cafe).
- Bij Death Valley Junction linksaf de CA-190 volgen tot Dante's View Road (optioneel naar Dante's View, want de tijd gaat snel...).
- De volgende stop is een must bij Zabriskie Point.
- Nog een klein stukje 190, dan linksaf op de 178, deze weg met een stop bij Devils Golf Course tot Bad Water.
- Dan dezelfde weg terug en rechtsaf (optioneel) via Artists Drive.
- Volgende korte stop is bij Golden Canyon, rechts van de weg.
- naar Furnace Creek: aanmelden bij het visitor Center plus een bezoekje aan de General Store en misschien het Borax museum. Hier zijn ook restaurants.
- naar de campground van Stovepipe Wells (of Furnace Creek), hier is ook een restaurant, een general store en zwembad.
- Sunset bij Sand Dunes of Zabriskie Point.

En dan heb ik een aantal dingen overgeslagen die ik met een personenauto wel had aangeraden: Twenty Mule Canyon Road (bij Zabriskie Point), Mustard Canyon (bij Furnace Creek) en Mosaic Canyon (bij Stovepipe Wells).
http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/u ... Amap1a.pdf

Het noorden van Death Valley (Scotty's Castle en Ubehebe Crater) is sneller via een saaie route te bereiken (I-15 en 95 via Beatty of Scotty's junction), maar dat zou ik voor een volgende reis bewaren.
Johan
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hebben vanuit Las Vegas naar DV ook deze weg genomen (op aanraden van Yeehaw trouwens). Zeer mooi. Dante's view zou ik niet overslaan, ik vond dat zeer mooi !
christa
Amerika-ontdekker

Bericht door christa »

nogmaals mijn dank!
Johan we gaan de route doen zoals jij die voorstelt.

Groet, Christa
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Heb deze topic ook even gevolgd en m.b.v. de tips een soort planning gemaakt. Johan, zou je even kunnen kijken of dit een mooie route voor ons is? Wij rijden 12 mei van Bridgeport (via Bodie en Mono lake) naar Death Valley. We overnachten in Stovepipe Wells en rijden 13 mei naar Las Vegas.
12 mei:
- Zonsondergang bij Sand Dunes.

13 mei:
1- Zonsopgang bij Zabriskie Point.
2- Naar Furnace Creek: bezoek aan het visitor Center en ontbijten in het restaurant.
3- Volgende korte stop is bij Golden Canyon, rechts van de weg. Misschien daar de Golden Canyon Trail lopen?
4- Dan dezelfde weg terug en rechtsaf via Artists Drive.
5- Nog een klein stukje 190, dan linksaf op de 178, deze weg met een stop bij Devils Golf Course tot Bad Water.
6- Verder rijden naar Las Vegas

Ik mis nu alleen Dantes View volgens mij.. We zouden evt. ook via DV Junction naar Las Vegas kunnen rijden. Maar dan komen we niet langs Artists Pallette, Devils Golf Course en Bad Water.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Omdat jullie volgens mij niet met een camper zijn, zou je het volgende kunnen doen:

Vóór DV de tank bijvullen in het centrum van Lone Pine. Aan de rand van Lone Pine en in/rond DV is de brandstof namelijk (veel) duurder.
In het centrum van Lone Pine zit een supermarkt.

Na een paar mijl op de CA-136 even stoppen voor een terugblik op de Sierra's (vooral mooi wanneer ze in het voorjaar nog besneeuwd zijn).
Voor de liefhebbers: op de CA-190 passeer je Darwin, een leuk half slapend spookmijnstadje, maar daar heb je denk ik geen tijd voor.
Via een prachtige bergrit en Panamint Springs naar Death Valley NP.
Bij aankomst een korte wandeling door Mosaic Canyon (net voor Stovepipe Wells loopt de toegangsweg -dirt road- richting de heuvels).
Sunset bij Sand Dunes.
Misschien een duik in het zwembad en een kijkje bij de General Store van SPW.
Avondeten in het Toll Road Restaurant Stovepipe Wells.
Star gazing...

Volgende dag:

1. sunrise Zabriskie Point, terugrijden naar Furnace Creek (niet de dure Inn, maar de ranch).

Furnace Creek is een grote oase in het hart van DV met lodging, campgrounds, restaurants, borax museum, zwembad, golfbaan, tankstation, vliegveldje, etc.

2. ontbijt bij 49'er Cafe Furnace Creek en bezoekje aan naastgelegen General Store en eventueel het (gratis) Borax museum.
3. bezoek aan Visitor Center, zit een paar inritten verderop.
4. ten noorden van Furnace Creek (bij Harmony Borax Works) loopt een mooie dirt road door Mustard Canyon.
5. Naar het zuiden, op de splitsing rechts de 178 nemen, korte stop bij Golden Canyon (nu links van de weg). Een stukje Golden Canyon Trail lopen, voor zover de temperatuur dat toelaat (in de zomer af te raden).
6. Even verderop linksaf via Artists Drive (one-way road, vandaar dat je de eerdere inrit niet in mag).
7. nogmaals verder naar het zuiden rijden, rechtsaf een stop bij Devils Golf Course.
8. weer terug naar de 178, rechtsaf en volgende stop bij Bad Water en dan de 178 verder afrijden en mis je inderdaad Dante's View en DV-Junction.

Wil je Dante's View wel, dan:

5. Naar het zuiden, splitsing rechts de 178 nemen, deze weg volgen met een stop bij Devils Golf Course en verder tot Bad Water.
6. Dan dezelfde weg terug en rechtsaf (optioneel) via Artists Drive. Dit gebied is vooral op de namiddag mooi.
7. Volgende korte stop is bij Golden Canyon, rechts van de weg. Een stukje in de Canyon wandelen.
8. Rechtsaf CA-190, even voorbij Zabriskie Point (must) loopt rechts van de weg Twenty Mule Canyon road, mooie dirt road (one way).
9. Dante's View Road naar Dante's View. Voor de beter uitzichten moet je een stukje lopen (omhoog of richting de vallei) en heb je beter zicht op Bad Water.

Johan
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Johan heel erg bedankt!! Lijkt me een hele mooie route. Welke route raad jij aan: met of zonder Dante's View?
We zitten heel misschien nog te overwegen om maar 1 overnachting te plaatsen tussen Yosemite en Las Vegas. Vrienden van ons zijn in Las Vegas als wij in Death Valley overnachten. Als wij in Las Vegas aankomen zijn zij net weg. Maar ik vraag me af of 1 overnachting wel verstandig is. Met name de dag richting Lone Pine lijkt me dan wel vol. We zitten van 9 t/m 11 mei in Yosemite en de Tioga Pass is dan waarschijnlijk nog gesloten, waardoor we via de Sonora Pass naar Bodie moeten. Vervolgens dan in Lone Pine overnachten en de volgende dag heel vroeg door Death Valley naar Las Vegas rijden. Weet jij of deze planning eventueel te doen zou zijn? In principe zouden we dan jouw route door Death Valley wel kunnen aanhouden denk ik. Alleen de sunrise bij Sand Dunes of Zabriski Point gaan we dan niet redden.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Met Dante's View, in ieder geval via Death Valley Junction, heeft mijn voorkeur.
Hoe meer tijd tussen Yosemite en Las Vegas, des te beter.
Vraag de vrienden of ze gezellig samen in DV komen overnachten ;-)
Lone Pine is overigens niks mis mee, maar overnachten in DV buiten de zomer zou altijd mijn voorkeur hebben.
Johan
thom
Amerika-ontdekker

Bericht door thom »

niet vergeten dat in DV vanaf mei rijden met een Rv voor eigen risico is. wij gaan ook de eerste twee weken van mei naar de USA en om die redenen leveren we aan het eind van onze trip de camper in en nemen we een huurauto om DV twee dagen te bezoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer