Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe lang licht?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
zeearend
Amerika-ontdekker

Hoe lang licht?

Bericht door zeearend »

Wie kan me vertellen of het vroeg donker is 's avonds in de maanden juli/augustus? Of is dit net zo als in NL?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waar en wanneer? Je hebt het over een nogal groot land met verschillende breedtegraden ;).
Oeps, ik keek net naar het forum, dus ik neem aan dat je het zuidwesten bedoelt. Vorig jaar werd het eind juni rond 8 uur donker als ik me goed herinner.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Queeni
Amerika-ontdekker

Re: Hoe lang licht?

Bericht door Queeni »

Het viel mij op dat het er erg vroeg donker wordt,inderdaad wat Petra zei,rond 8 uur zo al,en dat was aan de oostkust en in Oklahoma is het hetzelfde.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Hoe verder je naar het zuiden gaat hoe vroeger het donker wordt. Hier in Georgia is het rond 21 Juni tot ongeveer 21:00 uur (zomertijd) licht. Als je naar een staat gaat zonder zomertijd (bv. Arizona) of een die dicht bij de overgang naar een andere tijdzone ligt, kan dat aanzienlijk verschillen.

Er zijn dus diverse factoren die hierop van invloed kunnen zijn, maar de algemene regel, waarmee ik begon, blijft natuurlijk de leidraad.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
zeearend
Amerika-ontdekker

Bericht door zeearend »

Ik bedoel inderdaad het Zuid-westen Californie, Nevada, Utah en Arizona in de periode van 10 juli tot 12 augustus. Beginnend in Los Angeles

gr. Klaas
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

zeearend schreef:Ik bedoel inderdaad het Zuid-westen Californie, Nevada, Utah en Arizona in de periode van 10 juli tot 12 augustus. Beginnend in Los Angeles

gr. Klaas
Hoe dichterbij de evenaar hoe korter de dagen en rond die tijd is het tot een uur of 8 nog licht.
In Edmonton Canada tot na 11'en.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De VS ligt in zijn geheel veel zuidelijker, dan Nederland, dus wordt het sowieso vroeger donker.
Bij deze website: http://www.timeanddate.com/worldclock/full.html kun je voor heel veel steden vinden wat de verschillende tijden zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Petra/VS schreef:De VS ligt in zijn geheel veel zuidelijker, dan Nederland, dus wordt het sowieso vroeger donker.
Bij deze website: http://www.timeanddate.com/worldclock/full.html kun je voor heel veel steden vinden wat de verschillende tijden zijn.
Klopt we liggen zelfs hoger dan Montreal.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer