Helicopter Tour Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Blitz
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jan 2010, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door Blitz »

Tijdens onze reis door USA wil ik mijn vriend verrassen met een helikoptervlucht over de Grand Canyon. Ik heb het forum al doorgezocht op dit onderwerp maar ben toch op zoek naar meer (en recentere) ervaringen. Wie heeft er een tour gedaan, bij welke maatschappij en wat was de naam van de tour? Was het de prijs waard?

Alvast bedankt! :)
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door MichelH »

Hallo Blitz,

Wij hebben afgelopen jaar via Papillon de Imperial Air Tour gedaan.
Zie ook: http://www.papillon.com/popris/show_pac ... lang=en-US

Wij betaalden destijds 181.00 USD per persoon, meen ik.

Wij vonden het echt supergaaf en het geld dubbel en dwars waard.
Er is ook een goedkopere versie beschikbaar via http://www.papillon.com/popris/show_pac ... lang=en-US
Deze is minder lang qua tijd, maar hou er rekening mee dat het vanaf het vliegveld nog zo'n 10 minuten vliegen is tot aan de rim. Je vliegt dus maar 10 minuten boven de Canyon, terwijl dit in ons geval 30 minuten was.
Ingridh007
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jan 2010, 22:32
Locatie: Eindhoven

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door Ingridh007 »

Ik sluit me ook aan :).

Ik zit te kijken naar de 'lange' vlucht maar dan met vliegtuig, vanwege het aantrekkelijkere prijskaarte en omdat ik denk dat het wat rustiger en stabieler is dan een heli: http://www.papillon.com/popris/show_pac ... lang=en-US

Ook deze tour spreekt me aan omdat je land op de GC. Alleen las ik dat de West Rim beduidend minder is dan de South: http://www.papillon.com/popris/show_pac ... ang=en-US#

Ik hoor graag jullie adviezen en ervaringen!

Groeten,
Ingrid
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door Isis »

Wij zijn lang geleden 20 jaar over de GC gevlogen in vliegtuigje .. Het was echt super ook toen betaalde je al 150 $ meen ik. Toen betaalde mijn schoonpa dus dat deed mij geen pijn. Nu zou ik het wel willen maar de prijs is wel 'stif'
Het uitzcht vodn ik super .. maar niet iedereen zit aan het raampje... in een vliegtuig wij hadden mazzel dus ook met foot's maken.
Het was 45 - 50 min; 10 min heen en terug dus 25-30 min boven de canyon. Op zich was dat genoeg, wel herrie hoor en dan op zijn amerikaans commentaar.. links dit en rechts dat zo diep en zo groot etc
Papillion doet een soort eco helis...
Nogmaals info van 20 jr geleden....
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door Chrisp »

Wij hebben vorig jaar de vlucht van 30 minuten gedaan met Grand Canyon helicopters (zuster van pappilon). We hadden specifiek hier geboekt omdat ze alleen maar met Eco star helicopters vliegen. Dit zijn hele stabiele, rustige helicopters met grote ramen. We wilden niet een kapitaal uitgeven en dan het risico lopen om in zo'n Bell met kleine raampjes terecht te komen.

We vonden het allemaal helemaal geweldig. Het uitzicht dat je krijgt is echt fenomenaal. Ook vonden wij het vliegen met een helicopter zelf al een hele ervaring. We hebben er echt geen spijt van gehad!
Afbeelding
MJM
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 dec 2009, 15:48

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door MJM »

Weet iemand toevallig ook of je met kleine kinderen (20 mnd en 4 jaar) een helicoptervlucht mag doen? Of is er een soort leeftijdsgrens bij de bedrijven die deze vluchten uitvoeren?
We zouden graag een helicoptervlucht tijdens onze vakantie willen doen (in dat geval wel nog even sparen dus...), maar alleen als we het met z'n allen tegelijk kunnen doen en dat er niet 1 van ons achterblijft op de grond met 2 kinderen.
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Blitz
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jan 2010, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door Blitz »

Bedankt voor alle reacties! Ik denk inderdaad ook aan de Imperial Air Tour, maar kijk nog even verder.. Ik lees dat je op gewicht wordt verdeeld over de helikopter, stel je zit in het midden achterin, is je zicht dan nog steeds goed?
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
Dommel
Amerikakenner
Berichten: 494
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Valkenswaard

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door Dommel »

Is Grand Canyon airport de naam van het vliegveld in Tusayan?
Ik overnacht in Bright Angel Lodge, klopt het dat het vliegveld in Tusayan dan de plek is voor de helicopter vlucht?
Weet iemand hoe lang dat ongeveer rijden is van de lodge naar het vliegveld?

Groeten,
Els
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door Rob »

Klopt dat is het goede vliegveld.
Het is 20 tot 30 minuten rijden.
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door dimple »

De helikoptervluchten vertrekken inderdaad vanaf Tusayan.

Afgelopen zomer mocht ons zoontje (toen 20 maanden) bij ons op schoot mee en hoefde ook niks te betalen! Kreeg netjes van die kleine oorkleppen op en gaan met die banaan! Hij vond het reuze interessant. Was ook zo ontspannen dat hij op de terugweg in slaap viel :lol:

Als je je aanmeld via de site krijg je een mailtje met daarin een kortingscode.
Online boeken vanaf het hotel in Tusayan met kortingscode leverde ons iets van 45 dollar aan korting op!
Wij boekten voor een paar uur later, dus alles is mogelijk! Zeker de moeite waard hoor!
MJM
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 dec 2009, 15:48

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door MJM »

Kijk, korting, da's de moeite waard. Maar via welke site moeten wij ons dan aanmelden?
En prettig dat onze dochter van 20 mnd waarschijnlijk niets kost, scheelt weer sparen :D .
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door dimple »

Via de site van Pappilon zelf.

Lekker voordelig he! Moppie op schoot en gaan!

Wij waren trouwens met 3 volwassenen en 1 kindje. We hadden een heli voor onszelf. Wellicht omdat we via internet hadden geboekt? Er waren geen mensen die erbij pasten of zo?
Mrs.Bean
Amerika-expert
Berichten: 4196
Lid geworden op: 25 mei 2007, 18:07

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door Mrs.Bean »

stel je zit in het midden achterin, is je zicht dan nog steeds goed?
ja, ligt wel een beetje wie naast je zit, maar ik heb goed foto's kunnen maken. De mensen naast me lieten dat goed toe. Al vond ik het natuurlijk wel jammer dan de zwaardere mensen naast me moesten zitten en een hele dunne jongedame voorin :(
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben onlangs geboekt voor juli, voor de imperial tour bij papillon.
Kostte 348 dollar voor 2 (is al van mijn credit card gegaan).

http://www.papillon.com/

Ik heb geprobeerd te boeken via hun site, maar kreeg na de keuze van de datum de melding dat dit een hele drukke periode was en je dus best hun klantendienst kon contacteren.(of iets dergelijk)

toen heb ik gemailed, en hun zo een paar vragen gesteld. Ze waren heel behulpzaam. Na keuze tijdstip kreeg ik een PDF formulier dat ik ingevuld heb en gehandtekend heb (credit card info), dit heb ik ingescand en hun gemailed, en daarna kreeg ik de bevestiging/voucher via mail. Ging heel vlot allemaal, ze waren heel vriendelijk (via de mail).

Nu nog hopen op een goede plek bij het raam. Ik geloof wel niet dat wij zo'n econo helicopter hebben; hoop dat ene "gewone" helicopter toch nog goed genoeg is.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door elninjoo »

christvs schreef:Wij hebben vorig jaar de vlucht van 30 minuten gedaan met Grand Canyon helicopters (zuster van pappilon). We hadden specifiek hier geboekt omdat ze alleen maar met Eco star helicopters vliegen. Dit zijn hele stabiele, rustige helicopters met grote ramen.
Aangezien ik fotografeer heb ik veel belang bij grote ramen. Is het toevallig deze site? http://www.grandcanyonhelicoptersaz.com/
En hoeveel personen gaan er in zo'n ding? Wij zijn zelf met 3 en het zou wel fijn zijn als we niet volgepropt worden met nog allerlei andere passagiers.
Gebruikersavatar
Blitz
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jan 2010, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door Blitz »

Ik ga ook voor de Eco Helicopter en wil binnenkort al gaan reserveren. Nu kan ik bij het reserveren kiezen voor Front Seat Option, als ik het goed begrijp kun je dan je voorkeur doorgeven voor de voorste zitplaatsen. Wanneer het dan uitkomt (na gewicht wegen) mag je voorin zitten en betaal je nog eens 50 dollar extra per stoel.. Betekent dit dat als ik dit niet kies ik ook per definitie niet vooraan kan komen te zitten?
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
R3ini3r
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jan 2010, 16:09

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door R3ini3r »

Dankzij de topics hierover heb ik de helicopter tour vanaf Vegas met landing in de Westrim laten varen.
Ik denk dat ik ook voor de Ecostar ga. Het is minder vliegen dan vanaf Vegas, maar je vliegt wel boven de echte Canyon :)
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door Chrisp »

elninjoo schreef: Aangezien ik fotografeer heb ik veel belang bij grote ramen. Is het toevallig deze site? http://www.grandcanyonhelicoptersaz.com/
En hoeveel personen gaan er in zo'n ding? Wij zijn zelf met 3 en het zou wel fijn zijn als we niet volgepropt worden met nog allerlei andere passagiers.
Ja klopt, dat is hem. Voorin kunnen 3 passagiers naast elkaar. Achterin 4 (als ik het me goed herinner). Voorin heb je altijd het allerbeste uitzicht (daar zat ik ^.^). Achterin heb je door de grote ramen alsnog prima uitzicht. Op een van de binnenste plaatsen heb je wat minder goed uitzicht denk ik.

Toen wij gingen waren we met zijn zes mensen in de heli. Blijkbaar komen de lichtste mensen vooraan, want mijn zus, mijn moeder en ik mochten voorin, terwijl mijn vader achterin moest, samen met twee 'gezellige' :wink: mensen. Overigens had mijn vader nog goed uitzicht achterin hoor, hij was alleen wel een beetje jaloers dat wij voorin mochten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door elninjoo »

Jeetje, 3 naast elkaar voorin naast de piloot? Da's wel veel zeg! Wel 'n extra motivatie om de sportschool flink te blijven bezoeken de komende maanden, zodat ik bij de slanken kan horen haha. :mrgreen:
Gebruikersavatar
jaha
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 mar 2009, 16:59

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door jaha »

Wij hebben het met een klein vliegtuigje gedaan. Ik vond het fantastisch. Je hebt een super uitzicht. Maar ook een klein vliegtuigje hobbelt en schudt. Ik heb geen vergelijk met een helikopter want dat hebben we nog nooit gedaan. Wij vlogen toen vanaf een klein vliegveldje vlak bij de GC.

Wat het koste ed weet ik ook niet meer maar ik vond het fantastisch.

Veel plezier met jullie vlucht !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer