Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

haalbare route

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Femmie77
Amerika-newbie

haalbare route

Bericht door Femmie77 »

8) Hola,

Graag had ik jullie advies over de volgende route voor juni 2006:
1) is yosemite en seqoia in 1 dag te doen of..
2) tips en trucks qua wegen voor onderweg (vb tips a la de road 1 tussen LA-San Franc.??

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!!

aankomst San Francisco ('s avonds)
San Francisco
San Francisco
van San Franc naar buurt Yosemite
Yosemite N.P.
Seqoia N.P.
naar Las Vegas
Las Vegas
Van Las Vegas naar Page
Antilope Canyon en Monum. Valley
van Page naar Grand Canyon
Grand Canyon
van Grand C. naar Sedona
Van Sedona naar San Diego
San Diego
San Diego
van San Diego naar LA (anaheim)
Disneyland
LA
LA
Stranddag tussen LA en San Franc
verder naar San Franc
Vertrek vanuit San Franc.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
nee, yosemite en sequoia zijn niet in 1 dag te doen:
- om kennis te maken met yosemite heb je eigenlijk (minimum) 2 dagen nodig: bijvoorbeeld 1 dag in de vallei en 1 dag erboven.
- voor sequoia np heb je 1 volledige dag nodig. dat wil zeggen: logeren in de omgeving en dan 1 volledige dag in het park . vertrekkend van Three Rivers via de bochtige weg naar Moro Rock ( zeker te bezoeken) en zo verder het park in. een paar wandelingen tussen de sequoia's, eventueel wandeling naar één van de watervallen en de dag is al voorbij.

van las vegas naar page rij je door zion en ,,vlakbij" bryce, zonder te bezoeken ?

dagje page: antelope canyon en monument valley. beste tijdstip voor antelope canyon is rond de middag. daarna nog naar monument valley en terug naar page is niet ideaal. best motel nemen in omgeving monument valley ( vb kayenta).

niet door de parken vliegen neemt tijd in beslag. misschien terugvlucht vanuit los angeles ? win je enkele dagen die je in de parken kan spenderen.

jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

om kennis te maken met yosemite heb je eigenlijk (minimum) 2 dagen nodig: bijvoorbeeld 1 dag in de vallei en 1 dag erboven
Helemaal mee eens. Vooral in juni is Yosemite schitterend (watervallen!). Neem de tijd voor de diverse trails, en ga raften of fietsen in de vallei en vergeet ook Tuolumne Meadows niet.
Ook aan te raden is een rangerpraatje, kijk in de krant die je bij de ingang van alle Nationale Parken ontvangt wat er aan ranger-wandelingen/praatjes georganiseerd wordt. Ik raad trouwens altijd iedereen aan om in het park te overnachten, dat scheelt je veel heen en weer rijden. Kijk op http://www.yosemitepark.com voor mogelijkheden en reserveringen.
misschien terugvlucht vanuit los angeles ? win je enkele dagen die je in de parken kan spenderen.
Je zou ook een dag in LA kunnen schrappen, de kustroute van LA naar SF is ook zeer de moeite waard.
Wil je nog een dag ergens winnen zonder iets van je lijst te schrappen dan zou je kunnen overwegen om maar 1 nacht bij de Grand Canyon te verblijven. Als je in de loop van de dag aankomt en de volgende dag niet al te vroeg vertrekt kun je veel zien. Tenzij je natuurlijk (helemaal) naar beneden wilt lopen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 dec 2005, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Minoes
Amerika-ontdekker

Bericht door Minoes »

Helemaal naar beneden de Grand Canyon in is wel een heeeel eind lopen hoor! Vooral naar boven :shock: ! Maar je kunt daar prima in de loop van de dag aankomen, genieten van je middag en avond en dan de volgende dag een ochtend meepikken. Als jullie geen echte wandelfanaten zijn, kun je zo best veel mooie plekjes zien.

Bij onze reis hebben we Monument Valley overgeslagen. We hadden de Grand Canyon net achter de rug en we vonden het landschap terwijl we erdoorheen reisden al bijzonder genoeg. Ik ben blij dat we wel naar Zion en Bryce zijn geweest. Die hebben een heel speciale natuurschoon die je niet in elke western kunt zien. Voor ieder park zou ik 1 dag uittrekken.

Wat ben je van plan in LA en San Diego te gaan doen?
Ik ben zelf niet zo'n stedenmens en vond LA niet veel aan, zelfs Hollywood en bijv. de walk of fame vond ik niet veel bijzonders. Wel leuk vond ik Universal Studio's. Maar of dat leuk is voor of na een dag Disney??
In San Diego ben ik naar Seaworld geweest. Dat vond ik echt geweldig! We zijn ook een middag in de Zoo geweest maar dat vond ik niet veel bijzonders.

Dus als je mijn mening wil: ik zou een dag LA en een dag San Diego schrappen en ook Monument Valley overslaan.

Veel succes,
Minoes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer