Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen in Tucson

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14659
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door Rob »

hoever is het rijden naar saquaro np west ?
29,6 mile ongeveer 40 minuten
Gebruikersavatar
erwinl
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 19 jan 2006, 17:13
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door erwinl »

RoyBergen schreef: Die zag er echt goed uit, hoever is het rijden naar saquaro np west ? Ik ben erg onder de indruk van de luxe en lage prijzen........ En je eigen wasmachine en droger is ook wel fijn :-)
Je zou bijna je reisschema omgooien om nog een dagje meer hier te blijven....
Hi,

Ja, wij waren ook verbaasd over de kwaliteit. Toen we het boekten hadden we iets van "kan dat wel voor die prijs", maar het was er echt super. Saguaro is niet ver weg (ik weet niet meer precies, maar volgens mij niet verder dan een half uurtje rijden). Oro Valley ligt vrijwel tegen Tuscon aan.
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1565
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door RoyBergen »

Bedankt, ik zal de plaatjes vanavond even aan de vrouw laten zien . (die is in talinn waar het 15 graden vriest) Dan word t die waarschijnlijk....
@nn@
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 mei 2006, 19:58
Locatie: utrecht

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door @nn@ »

Wij zijn inmiddels 2 keer in Tucson geweest. Je kan onderweg ook nog langs Biosphere, vonden wij (2 volwassenen, 3 kinderen) zeer de moeite waard. Vwb de warmte, je kan je daar op instellen. Het is absoluut niet vochtig. Wij vinden het daar heerlijk warm. Het is een droge warmte, lijkt af en toe net een fohn. Zorg wel voor veel water onderweg. Dat heb je echt nodig. Saguaro park vonden wij afgelopen jaar zeer de moeite waard. Je kan op een stuk onverharde weg rijden waar je toch ook vanuit de auto hele mooie vogels ziet. Ook kan je de cactussen van heel dichtbij bekijken. Het visitorcentrum vonden wij ook zeer de moeite waard. Aangezien het zo rustig is (laagseizoen) namen de rangers zeer uitgebreid de tijd voor ons. Voor de kinderen was er ook een leuk juniorrangerprogram. Wij vonden het een aanrader!
Hotel tip: Westward Look Resort, in de zomer ongeveer 80 dollar per nacht. http://www.westwardlook.com ook zeer de moeite waard.
Veel plezier
@nn@
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1565
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door RoyBergen »

westward look ligt ook vlakbij de al eerder genoemde, allebij zijn mooier, alleen de side van westward laat weinig foto's zien....ik denk dat iok toch voor de andere ga, maar bedankt voor de tip :-)
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9643
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door Yeehaw »

Over veiligheid van hotels in Tucson misschien dit: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... izona.html
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1565
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door RoyBergen »

Intresant yeehaw, nu heb ik weer een kant van tripadvisor ontdekt die ik nog niet kende..... wel goed met al die lokale mensen en hun mening over dingen :D
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9643
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door Yeehaw »

Ik wil ze wel even namens jou bedanken-lol- Vooral Colin is een wandelende bron van info.
Gebruikersavatar
paula58
Amerika-expert
Berichten: 2274
Lid geworden op: 05 jan 2007, 12:16
Locatie: zaandam

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door paula58 »

erwinl schreef: Ja, wij waren ook verbaasd over de kwaliteit. Toen we het boekten hadden we iets van "kan dat wel voor die prijs", maar het was er echt super. Saguaro is niet ver weg (ik weet niet meer precies, maar volgens mij niet verder dan een half uurtje rijden). Oro Valley ligt vrijwel tegen Tuscon aan.
Zo dat ziet er echt goed uit, dat zet me wel weer aan het twijfelen. :D
Wij hebben 3 nachten in Tucson begin juni en één nacht ligt al vast door Priceline, helaas een foutje gemaakt daar en het verkeerde deel ingevuld maar ja dat is het risico van een gokje :o
Die andere twee nachten wel wat geboekt maar is nog te annuleren en dit ziet er ook wel heel aantrekkelijk uit.
Gebruikersavatar
erwinl
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 19 jan 2006, 17:13
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door erwinl »

Voor de liefhebbers nog twee plaatjes gemaakt vanuit en naar "ons huisje" in 2007...
P8025433.jpg
P8030002.jpg
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
paula58
Amerika-expert
Berichten: 2274
Lid geworden op: 05 jan 2007, 12:16
Locatie: zaandam

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door paula58 »

Was het niet jullie vakantie in 2008?
Ik had jullie website al even doorgekeken en zag dit niet bij 2007 voorbijkomen, ik zit er echt heel hard over te twijfelen om hier te verblijven. :D
Gebruikersavatar
erwinl
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 19 jan 2006, 17:13
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door erwinl »

paula58 schreef:Was het niet jullie vakantie in 2008?
Ik had jullie website al even doorgekeken en zag dit niet bij 2007 voorbijkomen, ik zit er echt heel hard over te twijfelen om hier te verblijven. :D
Ja, we waren in Tuscon op 1 en 2 augustus in 2008.
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Skydriver
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 nov 2008, 20:29
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door Skydriver »

Ten tijde dat wij in Tucson waren werden we behalve op het eerder genoemde onweer ook nog getrakteerd op een mini-vliegshow van een Thunderbold A-10! :lol: De piloot bleek de broer van de eigenaar van het hotel te zijn...Wat een prachtoestel!
Leo C.
Amerika-ontdekker
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 dec 2006, 08:44

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door Leo C. »

Tucson is best de moeite waard. Naast alles wat al genoemd is kun je ook nog denken aan een bezoek aan Mount Lemon, wat koeler in de zomer, en onder weg van Tucson naar de orgelpijpcactussen een bezoek aan de sterrenobservatieberg Kitt Peak. Vooral het avond-observatieprogramma kan ik aanraden.

Trouwens je kunt de cactusparken naast Tucson ook goed per paard bekijken.
:D
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door 6foot6 »

En Tombstone natuurlijk
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
oever
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2009, 15:37

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door oever »

Bedankt voor alle reacties. We hebben besloten om ter plekke te kijken of we ''via'' Tucson rijden. We hebben de camper geboekt voor 3000 mijl, dus we moeten even kijken hoe we daar mee uitkomen.
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1565
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door RoyBergen »

Ik heb het oro valley golf resort geboekt voor 2 dagen, bedankt erwin, volgens mij word dit na the clement in monterey onze mooiste overnachtingsplek....
De verwachtingen zijn hoog ;-)
ina
Amerika-expert
Berichten: 3808
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door ina »

Die starobservation op Mount kitt peak lijkt me wel wat ik kon echter op internet niet echt iets hierover vinden heeft iemand mischien een website hierover?
Gebruikersavatar
erwinl
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 19 jan 2006, 17:13
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door erwinl »

RoyBergen schreef:Ik heb het oro valley golf resort geboekt voor 2 dagen, bedankt erwin, volgens mij word dit na the clement in monterey onze mooiste overnachtingsplek....
De verwachtingen zijn hoog ;-)
We lezen het hier vast wel :-) Al kijken we nu even op de site van The Clement en da's toch ook wel heel erg gaaf!
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5902
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door Harry »

ina schreef:Die starobservation op Mount kitt peak lijkt me wel wat ik kon echter op internet niet echt iets hierover vinden heeft iemand mischien een website hierover?

http://www.noao.edu/outreach/kpoutreach.html echt helemaal super om er een rondleiding te krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer