Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wie heeft tips voor het Zuidwesten?
-
CaroLine
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wie heeft tips voor het Zuidwesten?
In juli vertrekken wij met onze kinderen voor een 32-daagse rondreis naar het Zuidwesten van Amerika. Onze dochter Robin is net 12 jaar geworden en onze zoon Max wordt in augustus (in Yosemite) 9 jaar.
Onze reis ziet er als volgt uit:
1. LA
2. LA (Universal Studio's)
3. LA
4. LA- San Diego
5. San Diego (Sea World)
6. San Diego - Palm Springs
7. Palm Springs - Sedona
8. Sedona - Grand Canyon
9. Grand Canyon
10. Grand Canyon - Moab
11. Moab
12. Moab - Capitol reef
13. Capitol Reef - Bryce
14. Bryce - Zion
15. Zion - Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas - Sequoia NP
19. Sequoia - Yosemite
20. Yosemite
21. Yosemite
22. Yosemite - Lake Tahoe
23. Lake Tahoe
24. Lake Tahoe - SF
25. SF
26. SF
27. SF - Salinas
28. Salinas - Santa Barbara
29. Santa Barbara
30. Santa Barbara - LA
31. LA
32. thuis
Wie heeft tips voor onderweg die niet in een reisgids staan?
groetjes, Carola
1. LA
3. LA
4. LA- San Diego
5. San Diego (Sea World)
7. Palm Springs - Sedona
8. Sedona - Grand Canyon
9. Grand Canyon
10. Grand Canyon - Moab
11. Moab
12. Moab - Capitol reef
13. Capitol Reef - Bryce
14. Bryce - Zion
15. Zion - Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas
19. Sequoia - Yosemite
20. Yosemite
21. Yosemite
23. Lake Tahoe
24. Lake Tahoe - SF
25. SF
26. SF
27. SF - Salinas
29. Santa Barbara
30. Santa Barbara - LA
31. LA
32. thuis
groetjes, Carola
Hoi Carola,
Dat wordt een schitterende trip.
Kijk eens op onze site, daar vindt je vast wel
een aantal tips voor jullie reis.
http://home.hetnet.nl/~lei-chip/index.html
Groetjes Lei
Dat wordt een schitterende trip.
Kijk eens op onze site, daar vindt je vast wel
een aantal tips voor jullie reis.
http://home.hetnet.nl/~lei-chip/index.html
Groetjes Lei
Hoi Carola
Als je toevallig zaterdag op zondag in Palm Springs ben dan was er altijd een plaatsje verder (voorbij Cathedral) zondagmorgen een Street Fair, ook leuk voor kinderen.
Wij gingen dan bij Denny's eten (is er vlakbij) en dan gezellig een paar uurtjes rondkijken. Muziek, eten en heel veel leuks, ook heel aparte kleding.
Als je toevallig zaterdag op zondag in Palm Springs ben dan was er altijd een plaatsje verder (voorbij Cathedral) zondagmorgen een Street Fair, ook leuk voor kinderen.
Wij gingen dan bij Denny's eten (is er vlakbij) en dan gezellig een paar uurtjes rondkijken. Muziek, eten en heel veel leuks, ook heel aparte kleding.
Groetjes, Nel
Re: Wie heeft tips voor het Zuidwesten?
Ik zou Las Vegas een dagje minder doen en ook Santa Barbara en Lake Tahoe. En dan zou ik Bryce en Zion allebei een dag erbij doen. De rit van Zion naar Las Vegas is niet meer dan 3 uur en je krijgt een uur "terug" omdat het in Las Vegas een uur vroeger is. Als je om 10 uur s'ochtends uit Zion vertrekt dan ben je om 12 uur in Las Vegas heb je de hele middag en avond nog + nog een volle dag en dat is echt wel genoeg.FCRMteB schreef:In juli vertrekken wij met onze kinderen voor een 32-daagse rondreis naar het Zuidwesten van Amerika. Onze dochter Robin is net 12 jaar geworden en onze zoon Max wordt in augustus (in Yosemite) 9 jaar.
1. LA
3. LA
4. LA- San Diego
5. San Diego (Sea World)
7. Palm Springs - Sedona
8. Sedona - Grand Canyon
9. Grand Canyon
10. Grand Canyon - Moab
11. Moab
12. Moab - Capitol reef
13. Capitol Reef - Bryce
14. Bryce - Zion
15. Zion - Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas
19. Sequoia - Yosemite
20. Yosemite
21. Yosemite
23. Lake Tahoe
24. Lake Tahoe - SF
25. SF
26. SF
27. SF - Salinas
29. Santa Barbara
30. Santa Barbara - LA
31. LA
32. thuis
groetjes, Carola
Santa Barbara is aardig maar een halve dag is meer dan zat. Zelfde geldt voor Lake Tahoe.
Voor de rest een mooie trip lekker lang ook. In Sequoia kan je de makkelijke wandeling bij de Sherman tree lopen en dat is echt indrukwekkend. De Sherman tree is het grootste levende wezen ter wereld, die boom is enorm en de wandeling over de congresstrail in het Giant forrest geeft je het idee dat je een kabouter bent.
-
CaroLine
- Amerika-expert
Girl_2004 schreef:Hoi Carola
Bedankt voor de tip, wij zijn inderdaad van zaterdag op zondag in Palm Springs.
gr.
Carola
-
CaroLine
- Amerika-expert
Hoi, bedankt voor je reactie.Bart40 schreef:Ik zou Las Vegas een dagje minder doen en ook Santa Barbara en Lake Tahoe. En dan zou ik Bryce en Zion allebei een dag erbij doen. De rit van Zion naar Las Vegas is niet meer dan 3 uur en je krijgt een uur "terug" omdat het in Las Vegas een uur vroeger is. Als je om 10 uur s'ochtends uit Zion vertrekt dan ben je om 12 uur in Las Vegas heb je de hele middag en avond nog + nog een volle dag en dat is echt wel genoeg.FCRMteB schreef:In juli vertrekken wij met onze kinderen voor een 32-daagse rondreis naar het Zuidwesten van Amerika. Onze dochter Robin is net 12 jaar geworden en onze zoon Max wordt in augustus (in Yosemite) 9 jaar.
1. LA
3. LA
4. LA- San Diego
5. San Diego (Sea World)
7. Palm Springs - Sedona
8. Sedona - Grand Canyon
9. Grand Canyon
10. Grand Canyon - Moab
11. Moab
12. Moab - Capitol reef
13. Capitol Reef - Bryce
14. Bryce - Zion
15. Zion - Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas
19. Sequoia - Yosemite
20. Yosemite
21. Yosemite
23. Lake Tahoe
24. Lake Tahoe - SF
25. SF
26. SF
27. SF - Salinas
29. Santa Barbara
30. Santa Barbara - LA
31. LA
32. thuis
groetjes, Carola
Santa Barbara is aardig maar een halve dag is meer dan zat. Zelfde geldt voor Lake Tahoe.
Voor de rest een mooie trip lekker lang ook. In Sequoia kan je de makkelijke wandeling bij de Sherman tree lopen en dat is echt indrukwekkend. De Sherman tree is het grootste levende wezen ter wereld, die boom is enorm en de wandeling over de congresstrail in het Giant forrest geeft je het idee dat je een kabouter bent.
In Sequoia zijn we nog niet geweest dus zullen we zeker de Sherman tree gaan bekijken.
In Las Vegas blijven we 3 nachten omdat we de kinderen een dagje zwembad hebben beloofd. Vanwege het zwembad hebben we ook gekozen voor het MGM Grand.
Ook in Lake Tahoe willen we graag een dagje relaxen en omdat we aan het einde van de vakantie in Santa Barbara zijn pikken we hier een dagje zwembad/strand mee. Uit ervaring weet ik dat zo'n reis vermoeiend is en dat zo'n rustdag voor de kids ook zeer welkom is.
groetjes, Carola
Hoi Carola
de exacte gegevens heb ik even opgezocht in mijn fotoalbum :
El Paseo - College of the Desert Streetfair
het plaatsje is Palm Desert, te bereiken via de 111 east en Cathedral, ongeveer een 45 minuten rijden. Rond het middaguur is het afgelopen. Bij veel hotels kon je toen hiervan een folder krijgen.
Groetjes
Nel
de exacte gegevens heb ik even opgezocht in mijn fotoalbum :
El Paseo - College of the Desert Streetfair
het plaatsje is Palm Desert, te bereiken via de 111 east en Cathedral, ongeveer een 45 minuten rijden. Rond het middaguur is het afgelopen. Bij veel hotels kon je toen hiervan een folder krijgen.
Groetjes
Nel
Groetjes, Nel
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
.
Misschien een tip:
een bezoek aan de Ponderosa Ranch (van de tv-serie Bonanza) bij het Lake Tahoe. Is ook leuk voor de kids. Kijk hier maar:
http://www.ponderosaranch.com/
Groetjes Marjan
Hallo Carola,Ook in Lake Tahoe willen we graag een dagje relaxen
Misschien een tip:
een bezoek aan de Ponderosa Ranch (van de tv-serie Bonanza) bij het Lake Tahoe. Is ook leuk voor de kids. Kijk hier maar:
http://www.ponderosaranch.com/
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik had wel zoiets begrepen maar omdat de rit van Salinas naar LA maar 80 mijl langer is dan Salina-Santa Barbara had ik dat hele Santa Barbara overgeslagen en in LA die dagen gepakt. Ook leuker voor de kids denk ik zeker Santa Monica wat toch wat flitsender is (baywatch) dan het wat duffe Santa Barbara. En dat omdat je toch een een soort omweg maakt naar Lake Tahoe.. en er is echt niet zoveel aan daar beetje schreeuwerig toeristisch gebeuren daar, kan je beter bij Mono Lake en/of Mammoth Lake gaan zitten veel leukere hotels met ook zwembaden en een minder lange rit naar San Francisco. Geloof me Lake Tahoe is de omweg niet waard en Mono Lake/Mammoth Lake zijn vlakbij Yosemite.FCRMteB schreef:Hoi, bedankt voor je reactie.Bart40 schreef: Ik zou Las Vegas een dagje minder doen en ook Santa Barbara en Lake Tahoe. En dan zou ik Bryce en Zion allebei een dag erbij doen. De rit van Zion naar Las Vegas is niet meer dan 3 uur en je krijgt een uur "terug" omdat het in Las Vegas een uur vroeger is. Als je om 10 uur s'ochtends uit Zion vertrekt dan ben je om 12 uur in Las Vegas heb je de hele middag en avond nog + nog een volle dag en dat is echt wel genoeg.
In Sequoia zijn we nog niet geweest dus zullen we zeker de Sherman tree gaan bekijken.
In Las Vegas blijven we 3 nachten omdat we de kinderen een dagje zwembad hebben beloofd. Vanwege het zwembad hebben we ook gekozen voor het MGM Grand.
Ook in Lake Tahoe willen we graag een dagje relaxen en omdat we aan het einde van de vakantie in Santa Barbara zijn pikken we hier een dagje zwembad/strand mee. Uit ervaring weet ik dat zo'n reis vermoeiend is en dat zo'n rustdag voor de kids ook zeer welkom is.
groetjes, Carola
De MGM is een hele goede keus, supermooi zwembad en een pretpark erook nog bij dat zullen je kids heel leuk gaan vinden.
-
rene.jager
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi,
Ook ik kan eventueel nog een duit in het zakje doen. Ik heb evenals Bart40 een suggestie om e.e.a. iets anders in te delen. Bryce en Arches vond ik zeer indrukwekkende parken. Te meer omdat je echt door die bizarre omgeving loopt en minder zoals bij de Grand Canyon je het van afstand bekijkt (zoals 9 van de 10 toeristen dat daar doet)
Ik zou je dan ook willen adviseren daar wat meer tijd door te brengen.
René
Ook ik kan eventueel nog een duit in het zakje doen. Ik heb evenals Bart40 een suggestie om e.e.a. iets anders in te delen. Bryce en Arches vond ik zeer indrukwekkende parken. Te meer omdat je echt door die bizarre omgeving loopt en minder zoals bij de Grand Canyon je het van afstand bekijkt (zoals 9 van de 10 toeristen dat daar doet)
Ik zou je dan ook willen adviseren daar wat meer tijd door te brengen.
René
-
anice van den Boer
- Amerikafan
Hallo,
zoals eerder is gebleken op het forum, smaken verschillen want wij (mijn man en ik) zijn beide verliefd op Lake Tahoe
en gaan er ook dit jaar weer heen, maar nu met onze kids.
Nu gaan wij ook de Ponderosa Ranch bezoeken en wederom bij de houtsnijwerken en de "ass-bright" kijken en natuurlijk de overheerlijke hotdog eten daar.....
Veel plezier met het uitzoeken.
groetjes Anice en Frank
Rico,Elena
zoals eerder is gebleken op het forum, smaken verschillen want wij (mijn man en ik) zijn beide verliefd op Lake Tahoe
Nu gaan wij ook de Ponderosa Ranch bezoeken en wederom bij de houtsnijwerken en de "ass-bright" kijken en natuurlijk de overheerlijke hotdog eten daar.....
Veel plezier met het uitzoeken.
groetjes Anice en Frank
Rico,Elena
- nicolay
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi Carola,
Dat wordt een leuke reis!!! Je hebt een leuke variatie ingebouwd; steden, natuur en amusement. Mocht het in Las Vegas ontzettend warm zijn!?, dan kan je met de kinderen naar het waterpark http://wetnwildlv.com/Wet 'N Wild gaan. Daarnaast zou ik de kinderen mee nemen naar de Stratosphere Hotel. Daar heb je leuke attracties voor je kinderen en jullie kunnen zelf genieten van het uitzicht. Voor meer informatie kan je terecht op mijn site.[/url]
Dat wordt een leuke reis!!! Je hebt een leuke variatie ingebouwd; steden, natuur en amusement. Mocht het in Las Vegas ontzettend warm zijn!?, dan kan je met de kinderen naar het waterpark http://wetnwildlv.com/Wet 'N Wild gaan. Daarnaast zou ik de kinderen mee nemen naar de Stratosphere Hotel. Daar heb je leuke attracties voor je kinderen en jullie kunnen zelf genieten van het uitzicht. Voor meer informatie kan je terecht op mijn site.[/url]
-
rene.jager
- Amerika-expert
- Contacteer:
... Of, wat dacht je van hotel Circus Circus, waar op de tweede verdieping een compleet van airco voorzien overdekt pretpark te vinden is met wildwaterbaan ala "Pirates of the Caribbean" maar dan zonder de aankleding ervan, een achtbaan met looping en vele andere attractiesDaarnaast zou ik de kinderen mee nemen naar de Stratosphere Hotel. Daar heb je leuke attracties voor je kinderen en jullie kunnen zelf genieten van het uitzicht.
Maar ja, dan bedenk ik vervolgens
Het is een eindje omrijden, maar ik kan het je van harte aanbevelen: Arches National Park. Waar Zion en Bryce al mooi waren, viel mijn mond hier helemaal open. Natuurlijke overspanningen, in de woestijn, met in de achtergrond de besneeuwde toppen van de Rockies.

Wat je ook absoluut niet mag missen is Alcatraz. De boottocht zal zeker met 4 man een flinke duit kosten (toen ik er paar jaar geleden was kostte het 19.75 p.p.), maar absoluut de moeite waard om een middag voor uit te trekken. Reserveer wel een dag van te voren!
Overigens ben ik het niet met Bart40 eens dat Lake Tahoe niet de moeite waard zou zijn. Ik vond het dorpje South Lake Tahoe erg leuk... en niet echt gericht op buitenlanders. (de barman in het cafe keek gek uit zijn ogen toen ie ID vroeg, en een Nederlands rijbewijs te zien kreeg)
Ook vond ik zeer de moeite waard om eens rond Lake Tahoe te rijden...erg mooi, met verschillende punten om te stoppen voor het mooie uitzicht.
Wat je ook absoluut niet mag missen is Alcatraz. De boottocht zal zeker met 4 man een flinke duit kosten (toen ik er paar jaar geleden was kostte het 19.75 p.p.), maar absoluut de moeite waard om een middag voor uit te trekken. Reserveer wel een dag van te voren!
Overigens ben ik het niet met Bart40 eens dat Lake Tahoe niet de moeite waard zou zijn. Ik vond het dorpje South Lake Tahoe erg leuk... en niet echt gericht op buitenlanders. (de barman in het cafe keek gek uit zijn ogen toen ie ID vroeg, en een Nederlands rijbewijs te zien kreeg)
Ook vond ik zeer de moeite waard om eens rond Lake Tahoe te rijden...erg mooi, met verschillende punten om te stoppen voor het mooie uitzicht.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Carola,FCRMteB schreef:Onze reis ziet er als volgt uit:
<knip>
27. SF - Salinas
29. Santa Barbara
30. Santa Barbara - LA
Ik zou deze dagen ook iets anders indelen, ook vanwege de mooie route die je kunt rijden van San Francisco naar Los Angeles via Highway 1. Als je 4 dagen kunt uittrekken voor deze route, kun je een aantal fantastische dingen zien, en toch nog heel relaxt reizen. Ook heb je dan nog wel tijd voor een strandje of een zwembad. Ik ben het met de anderen eens, dat de tijd die je gepland hebt in Santa Barbara wat lang is. Ik vond het een heel leuk stadje, maar in een halve dag heb je het wel gezien. Ik heb een alternatief programma voor je:
27. SF - Santa Cruz - Monterey
Genieten van de route, langs Highway 1 rijden. Echt prachtig! Santa Cruz is een leuk plaatsje om te pauzeren. Het heeft een heel leuk centrum, met leuke winkeltjes en restaurantjes, maar wat nog veel leuker is voor de kindern: een boardwalk. Dit is een soort pretpark langs het strand, waar je betaalt per attractie. Je betaalt dus geen entree. Het strand is hier heel netjes en schoon, en de boardwalk is echt heel gezellig! Hier staat de beroemde Giant Dipper, een houten achtbaan uit 1926 die nog steeds operationeel is. Volgens kenners is dit nog steeds een baan die hoog in de ranglijsten staat, hij is heel leuk! Na de boardwalk rijd je dan door tot Monterey, om te overnachten, zodat je de dag erna meteen met een leuke bezienswaardigheid kan beginnen.
28. Monterey - 17 mile Drive - San Simeon
Begin de dag met een bezoek aan het Monterey Bay Aquarium. Heel leuk, ook voor de kinderen. Ik heb ervan genoten. Trek hier een paar uurtjes voor uit, en rijd dan de 17 Mile Drive. Dit is een prachtige route, waarvan een groot gedeelte langs het strand. Ook hier kun je lekker pauzeren en eventueel picknicken op het strand. Maar leuker is het om te eten bij Nepenthe, langs Highway 1. Je komt er vanzelf langs wanneer je vanuit de 17-mile-drive verder rijdt naar het zuiden over highway 1. Dit restaurant heeft een prachtig uitzicht, en je kunt er supergoed eten! Echt een aanrader! Daarna kun je verder rijden over highway 1 naar San Simeon. Dit is een heel klein plaatsje, met voornamelijk hotels en motels, maar het ligt wel aan het strand. Een aantal motels hebben ook een leuk zwembad, en je kunt natuurlijk het strand op. Vlak voordat je bij San Simeon arriveert, kun je nog een stop maken bij een wilde kolonie zee-olifanten op het strand. Je hebt het idee te belanden midden in een tv-uitzending van National Geographic. Heel leuk voor de kinderen, maar ook voor jezelf natuurlijk!
Als jullie nog veel tijd over hebben, kun je eventueel nog een bezoek brengen aan Hearst Castle. Hier kun je in de zomer ook 's avonds een rondleiding volgen, dat moet echt fantastisch zijn! Maar reserveer wel vantevoren! Als je te weinig tijd hebt, kun je de rondleiding ook de volgende dag doen. Wel doen, want is een leuke bezienswaardigheid!
29. San Simeon - Santa Barbara
Begin nu eventueel met een bezoek aan Hearst Castle, of rijd meteen naar Santa Barbara. Als je Hearst Castle al hebt gezien de vorige avond, heb je voldoende tijd. Als je begint met Hearst Castle, kom je waarschijnlijk aan het einde van de middag aan in Santa Barbara. Je hebt dan nog genoeg tijd voor een ritje met de tram door de stad, voor de bezienswaardigheden. Ik vond dat heel leuk. Ook kun je de pier op, waar leuke restaurantjes liggen en leuke winkeltjes. Maar het centrum is ook heel gezellig. Als je geluk hebt, zie je misschien dolfijnen in de haven. Die worden daar regelmatig gesignaleerd. Je hebt nog voldoende tijd om te relaxen de volgende dag.
30. Santa Barbara - Los Angeles
Ik zou deze dag voornamelijk besteden in Santa Barbara. Lekker relaxen en uitrusten, eventueel een zwembad uitzoeken of het strand. Santa Barbara heeft een leuk strand, met een mooie brede boulevard. Ik vond het een heel leuk stadje. Omdat het maar 2 uurtjes rijden is naar LA, zou ik die reis pas maken na de avondspits. Je hebt LA toch al gezien aan het begin van jullie reis!
Ik hoop dat jullie hier nog iets aan hebben. Als je nog meer informatie wil over de bezienswaardigheden die ik heb genoemd, laat het gerust even weten! De route langs highway 1 is prachtig, ik denk dat jullie ervan zullen genieten, en ook de bezienswaardigheden zijn heel erg leuk!
Groetjes,
Jacqueline
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4997 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa