Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis flik: Reisadvies en allerei tips welkom!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
flik
Amerika-newbie

Reis flik: Reisadvies en allerei tips welkom!

Bericht door flik »

Hallo allemaal!

Ik (man 28) wil samen met mijn vrouw (26) een reis boeken naar Amerika voor de eerste keer.
Een aangezien dit de eerste keer is hebben wij hier (begrijpelijk) nogal wat vragen over.

Normaliter bestaat onze vakantie uit of een stedentrip a la Parijs of een zonvakantie in een hotel.
Rondtoeren in Amerika is dus helemaal nieuw voor ons, en daar komt nogal wat bij kijken ben ik achter.

Zo denk ik aan: vlucht, auto, benzine, hotelkosten, brandstofkosten, kosten bezienswaardigheden/attracties, tol, kosten maaltijden/snacks, reistijden etc.

Hopelijk kunnen jullie ons en willen jullie ons, van veel informatie voorzien.
Ik heb al diverse topics gelezen en gezocht, maar geloof toch meer in het starten van een eigen topic.

Reisperiode:
Vanaf 21 augustus hebben wij tot 12 september hebben vakantie en willen wij afreizen naar Amerika.

Wat willen we zien?
Steden, Nationale Parken, Attractie Parken, een Walvis tour en nog wat relaxen aan het strand.

Dat hadden we als volgt bedacht:starten in SF om daar bij te komen van de vlucht en SF zelf bekijken.
(Golden Gate Bridge, Pier met de zeehonden, Alcatraz, kortom de highlight)

Naarna naar Monterey om Walvissen te spotten.
Rijden langs 17 mile drive (als ik de naam nog goed heb onthouden)

Verder willen wij rijden naar de diverse parken om de Grand Canyon te bezoeken, maar uiteraard ook Monument Valley, Death Valley, Yosemite NP en wellicht anderen.

Ook willen we een avond doorbrengen in Las Vegas om een gokje te wagen :)

Als laatste willen we LA zien vanwege Hollywood en natuurlijk de attractieparken daar in de buurt.
Ook willen we in die regio nog een aantal dagen doorbrengen aan het strand, al hebben we geen idee welke nog.

Nu mijn vragen:
* Wat zou een logische route zijn welke het meest effecient is qua tijd en kosten?
* Waar moet ik rekening mee houden qua hotel/motel kosten? (Boek je die van te voren of zoek je die daar ter plekke op?)
(Zo willen wij in Las Vegas bijv. dichtbij 'de strip' zitten, dat is vast een stuk duurder)
* Waar boek het beste een vlucht en auto (ik las goede berichten over een duitse autoverhuursite) ?
* Waar moet aan denken aan kosten voor maaltijden? Al die weken alleen maar McDonalds en Burgerking lijkt me nogal ongezond en op den duur saai.
Zijn de restaurants een beetje te betalen? (Zelfde geld voor ontbijt, snacks, middageten etc.)
(Ik las verder ook veel over kortingscoupons, een koelbox kopen etc. etc.)
* Hoe maak ik een goede prijsschatting van zo'n vakantie ?
(Ik las namelijk dat jullie tussen de 3.000 en de 15.000 euro uitgeven voor zo'n vakantie)

Kortom, wat is wijsheid? Waar begin ik?

Graag jullie (wijze) input.

Groet,
Flik
Niels_#
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reisadvies en allerei tips welkom!

Bericht door Niels_# »

Welkom Flik :D Gefeliciteerd met het vinden van het juiste forum :wink:

Qua route voorbeelden kun je ook eens googlen op "Best of the West" en "Western Classics". Dat zijn allemaal routes uitgestippeld met vaak LA als begin en eindpunt en dingen zoals Grand Canyon, Bryce, Zion en San Fransisco. Grofweg zoiets: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... e=UTF8&z=7

Wat je kunt doen is zo'n reis als voorbeeld te nemen en zelf eentje samen te stellen m.b.v. Google maps. Verder zijn er erg veel voorbeelden hier op het forum natuurlijk en kun je lekker aan het puzzelen (vinden de meeste w.o. ikzelf erg leuk).

Opzetje (mijn eerste reis)

A'dam - LA
LA - Palm Springs
PS - Phoenix (Scottsdale)
Phoenix - Grand Canyon (Tusayan)
GC - Page
Page - St George (Via Bryce en Zion, deze dag is niet ideaal ingedeeld dus neem em niet zo over)
St. George - Las Vegas
LV - LV
LV - Beatty (Death Valley)
Beatty - Yosemity NP
Yosemity - SF
SF - SF
SF - Santa Maria
SM - LA
LA - A'dam

Deze reis hadden we geboekt via een reisorganisatie maar dat zou ik nu niet weer doen. De laatste reis (2009) had ik zelf uitgestippeld en dat beviel veel beter! Bovenstaande reis is mooi maar kan zeker beter :wink: Indien je ook veel wilt gaan wandelen dan moet je daarvoor zeker tijd reserveren in je reis schema. Je kunt bijvoorbeeld vrij snel door Bryce heen door alleen de hoogtepunten even te bekijken maar je kunt er ook uren gaan wandelen.

Augustus - September is vrij gunstig om te gaan. Het afgelopen jaar zijn we ook in die periode geweest en het was vrij rustig. Dat heeft als voordeel dat je gemakkelijk hotels kunt krijgen en met wat mazzel een goedkope ticket. Wij hadden hotels vooraf geboekt bij de drukke NP's maar dat bleek niet eens zo nodig maar dat hangt ook van waar je zit. Hotels zijn bij de bekende NP's meestal het duurst zoals bij Grand Canyon. Hou rekening met een ruime 100 USD (Check online bij b.v. Best Western en selecteer een plaats en je weet wat het ongeveer kost). Las Vegas kan heel goedkoop en heel duur. De eerste nachten sliepen we in het MGM voor 90,- per nacht. De laatste nachten hadden we een suite in The Hotel voor omgerekend 130EUR/nacht :D Werkelijk een schitterend hotel! Gemiddeld kwamen we op nog geen 100 USD per nacht maar het kan goedkoop als je in Motels overnacht (Motel 6, Super 8 e.d.). Als je de google maps functie gebruikt en je toetst "hotel" in dan worden alle hotels op de map getoont.

Eten: over het algemeen is het niet best... Een tip: ga bij de echt touristische plaatsen voor een fast food! Anders betaal je echt de hoofdprijs :lol: (wij gingen bij Grand Canyon naar de Mexicaan...Visa was nodig). In principe ga je elke dag uit eten en dat is niet echt dramatisch duur. Vaak hopten wij overdag even een supermarkt binnen o.i.d. voor een brood en een pak Jus d'orange. Tip: neem een koeltas mee! Je koopt overal en nergens ijs in zakken (hotels hebben ijs machines (die daar niet voor dienen)). Je kunt dan vrij goedkoop rondkomen.

Auto: Neem GEEN aanvullende verzekering! Dus als men zegt dat je nog een verzekering moet selecteren, niet doen. Deze zijn namelijk optioneel en kosten de hoofdprijs! Er komt dan nog een auto huurbedrag overheen. Bij schade ben je dan wel je eigen risico kwijt dus let even op wat ze daarvoor rekenen. Je kunt bewust kiezen voor een dergelijke verzekering natuurlijk maar ook al wordt de indruk gewekt dat ze noodzakelijk zijn, ze zijn dus optioneel! De auto's rijden bij normaal gebruik zuiniger dan 1 op 10 en benzine kost weinig. Wij betaalden omgerekend richting de 50 Eurocenten per liter :D

Reistijden: een dag waarop je 5 - 6 uur in de auto zit hoeft geen probleem te zijn. Het uitzicht is mooi, de airco koel en het verkeer is lekker rustig. Rondrijden is een prima bezigheid! Belangrijk is dat je het zo inplant dat je er niet tegen moet rijden om ergens te komen. Puzzel eens wat en zet het hier neer. Mensen zat met ervarig die aangeven of het te doen is of gekkenwerk.

Bezienswaardigheden: Voor de national parks kun je een pas kopen om ze allemaal te bezoeken. Let op dat er onderscheid gemaakt wordt in Nationale (NP), regionale (state) en Navajo parken. Zion, Bryce en Grand C zijn NP's en dus te bezoeken met de NP kaart. Bij Page zijn erg veel mooie dingen te zien (horseshoe, Antelope canyon) dus daar kun je best een extra dag inplannen. Alcatraz in SF moet je ver van te voren bespreken!

Tickets: Hoe flexibel ben je qua periode? Wij waren zeer flexibel en scoorden dus een aanbieding bij cheaptickets. Ik lees ook wel positieve dingen (lees: goede aanbiedingen) over airberlin.

Budget: valt en staat met de prijs van de tickets. Voor hotelprijzen kun je online kijken en voor huurauto's ook. Google maps neem je voor de kilometers met een verbruik van 1 op 10km. Eten is daar ongeveer van hetzelfde niveau als hier.

Zo'n eerste keer US maakt indruk! Succes :wink:
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Goedemorgen Flik

je kan het best eerst even kijken bij de routes die vorig jaar zijn gereden om een idee te krijgen. Bij de postings bij Amerika Algemeen "op een rijtje naar Amerika in 2010" en ook die van 2009 zul je meer dan voldoende ideeen krijgen en natuurlijk de reisverslagen doorlezen. Ben je nog wel even bezig :wink:

Als dat helemaal duidelijk is kan je gericht vragen gaan stellen. In ieder geval raad ik jullie aan om zo snel mogelijk voor vliegtickets gaan en als je wilt gaan overnachten in één van de NP's dan proberen om daar een overnachting te regelen. Ik denk dat je voor dat al aan de late kant bent.

In ieder geval heel veel succes en ik denk dat je terugkomt met een virus.....
Groetjes, Nel
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

8/21: Aankomst SF
8/22.23: San Francisco
8/24: San Francisco-Monterey. Whale watch cruise.
8/25: Hw1 naar Cambria. Als je Point Lobos SR vlak onder Carmel bezoekt zou je die 17 miles drive kunnen overslaan.
8/26: Hearst Castle en dan naar Yosemite NP
8/27: Yosemite NP
8/28: Yosemite NP via Tioga Pass naar Lone Pine.
8/29: Lone Pine door Death Valley NP naar Las Vegas
8/30: Las Vegas
8/31: Las Vegas via Lake Mead en Valley of Fire SP naar Zion
9/1: Zion
9/2: Zion naar Bryce, Bezoek Bryce
9/3: Bryce naar Page, bezoek Page (Antelope Canyon etc.)
9/4: Page naar Monument Valley.
9/5: Monument Valley naar Grand Canyon NP south rim
9/6: GCNP south rim
9/7: GCNP via Route 66 en naar Kingman, of verder naar Needles of Laughlin via Oatman (R66 route)
9/8: Naar Los Angeles
9/9,10,11: Los Angeles en strand.
9/12: Home en je volgende reis plannen. Dat kan al in het vliegtuig ;)
Dit is een populaire roundtrip maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden.
Het hangt er helemaal vanaf wat voor auto je huurt, hoe duur je uit gaat eten en in wat voor soort hotels je gaat zitten. Reserveren van de hotels is aanbevolen die tijd van het jaar. Reken op € 5000,-- tot € 6000,-- voor een dergelijk vakantie.
Vluchten tussen € 500,-- en € 750,--. Autohuur tussen € 750,-- en € 900,-- en ongeveer € 150,-- € 200,-- per dag voor de rest (hotels etc.).
Als ik jou was zou ik eerst naar een reisbureau gaan en eventueel daar vlucht en autohuur reserveren. Ga prijsvergelijkingen maken met het internet maar let goed op dat je goed verzekerd bent. Bij www.usareisen.de worden veel on line boekingen gemaakt en zij hebben een goede reputatie. Wij boeken de meeste USA reizen via Hotelplan.
Yeehaw
flik
Amerika-newbie

Re: Reis flik: Reisadvies en allerei tips welkom!

Bericht door flik »

Hallo allemaal, bedankt voor de reactie's sofar!

Ik zal eerst meer detail aanbrengen in het plan en kom er daarna weer op terug!
Nogmaals bedankt voor jullie reactie's...
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

de route van yeehaw is een echte aanrader voor een eerste ontdekking in the usa.......... Ik zou niet zo ver van die route afwijken denk ik....
Maar heel veel hangt van jullie persoonlijke smaak af, hoeveel rijden kun je op een dag, houd je van wandelen?
Ik zou ook met behulp van dit forum leuke overnachtingen bestellen, zodat je daar niet meer hoeft rond te kijken....
veel succes ! wij helpen graag....
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis flik: Reisadvies en allerlei tips welkom!

Bericht door gleuknie »

Aangezien je wilt eindigen aan de kust zou ik starten in Phoenix en zou ik ongeveer deze route doen:

21-8: Aankomst Phoenix
22-8: Phoenix - Sedona
23-8: Sedona - Grand Canyon
24-8: Grand Canyon - Monument Valley
25-8: Monument Valley - Page
26-8: Page - Bryce Canyon
27-8: Bryce Canyon - Zion
28-8: Zion
29-8: Zion - Valley of Fire - Las Vegas
30-8: Las Vegas
31-8: Las Vegas - Death Valley (Een aanrader om hier te overnachten)
1-9: Death Valley - Lee Vining/Bridgeport
2-9: Lee Vining/Bridgeport - Yosemite
3-9: Yosemite
4-9: Yosemite - San Francisco
5-9: San Francisco
6-9: San Francisco
7-9: San Francisco - Monterey
8-9: Monterey - Cambria
9-9: Cambria - Los Angeles
10-9: Los Angeles
11-9: Los Angeles
12-9: Los Angeles - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
flik
Amerika-newbie

Bericht door flik »

Nou, inmiddels zijn een aantal dagen verstreken.

Ik heb vele uurtjes achter de computer gespendeerd en de nodige reisgidsen liggen op de eettafel.

Het plannen van zo'n reis is eigenlijk leuker dan boeken via een reisorganisatie ben ik al achter :)
Wat het uiteindelijk gaat worden post ik later, ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik Yosemite moet gaan bezoeken.

Wij komen vanuit Las Vegas om naar Zion/Bryce te gaan. Vanuit hier willen we naar Yosemite om door te gaan naar SF.
Nu lees ik goede berichten over de zgn. Tioga Pass. Deze gaat van west naar Oost. Maar wij willen ook de gigantische sequoias zien.
En deze zijn bij de zuidingang van Yosemite (The Mariposa Grove).

Nu is mijn vraag. Wat is wijsheid... Dit park spreekt ons van alle parken nl. het meeste aan, en hier willen we dus ook het meeste zien.
Hoe zien wij zo veel mogelijk van dit park?
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Leuk hoor, zo'n reis door de VS. Ik vind het zelf het leukst om zoveel mogelijk twee of soms drie dagen op de zelfde plek te overnachten, zodat je de tijd hebt om een N.P. te bezoeken. Motels gaan meestal op de gok, met de Rough Guide in de hand, of het couponnenboekje. Zorg dat je rond Labor Day Weekend (6 Sept) of vantevoren boekt, of in een 'doorreisplek' zit, waar niemand naar toe wil (bijv. Bakersfield, CA, om maar iets te noemen). Als je op de gok in de buurt van een N.P. een overnachtingsplek wilt vinden moet je voor de middag terplekke zijn. Het hangt er vooral vanaf hoe flexibel je wilt zijn in je reisplannen. Zeker als je zonder kinderen reist en je het niet erg vind om een keer iets verder buiten een N.P. in een klein plaatsje in een motel te zitten kun je de gok wel wagen.

Wij hadden tijdens onze laatste vakantie naar de VS (in 2008) pech toen we in Jackson Hole aankwamen (Grand Teton / Yellowstone). Bijna alles zat vol, alleen nog erg dure hotels ($200+), of heel erg ver weg. Toen maar een tentje gekocht en matjes (een compacte slaapzak hadden we al bij ons in de koffer voor het geval we een kale tentcabin konden huren), dat was goedkoper! Een campeerplekje voor de tent was nog wel te vinden. 's Nachts vroor het dat het kraakte, dus extra dekens gekocht. Een heel avontuur, achteraf erg leuk. :wink:

Aangezien je steeds vaker Internet in je motel/hotel/koffiezaakje hebt is bijvoorbeeld http://www.yelp.com een handige manier om goeie eetplekken te vinden. Ik heb de indruk dat ook buiten de grote steden het eten steeds beter wordt (in de grote steden is het meestal geen probleem). Voor het middageten is een broodjeszaak erg handig (Subway, Quiznos, Togo, ...), niet zo duur, en niet zoveel calorien als de McDonalds :roll: Als je van buitenlands eten houdt (Indiaas, Thais, Mexicaans, ...) dan kun je vaak redelijk goed en niet te duur eten.

Veel plezier met plannen!
flik
Amerika-newbie

Bericht door flik »

Bedankt voor je reactie.

Mijn vraag betreft Yosemite is overigens overbodig geworden.
Ik keek verkeerd op de kaart en zag Yosemite NP en Sequoia NP en Sequoia NF als 1 groot park. Vandaar dat ik net een enorme afstand vond om te overbruggen.

Bedankt voor de tip van 6 september.... Volgens mijn planning (die ongetwijfelt nog wijzigt) zijn we dan aan het genieten van de Big Sur, Santa Monica.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

flik schreef:Wij komen vanuit Las Vegas om naar Zion/Bryce te gaan. Vanuit hier willen we naar Yosemite om door te gaan naar SF.
Dit snap ik niet helemaal. Vanuit Las Vegas naar Zion ga je naar het oosten, terwijl Yosemite helemaal in het westen ligt.

Of bedoel je het omgekeerd? Van Zion naar Las Vegas naar Yosemite naar SF?
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Yosemite en Kings / Sequoia Canyon lijken dichtbij elkaar, maar ik kan me herinneren dat het rijden in Sequoia vanuit het centrum van het park naar Fresno een heel eind kronkelen was en dat we er duizelig van werden. Overigens zijn we toen wel vanuit Yos door Kings / Seq op 1 dag naar Fresno gegaan. Maar we hebben toen (20 jr terug) weinig gewandeld.

Succes met plannen de voorpret is al de helft van de reis... Ik geniet er zelf ook zo van en steeds weer nieuwe dinegn ontdekken en uitzoeken welke wandelingen geschikt zijn. Niet hier en nu beslissen welke je doet maar wel kijken wat haalbaar is. Google maps is super om te kijken hoe je wilt/ kunt rijden... ook tijd dat iets kost. Overigens gaan wij met camper en ik zou zeker aanraden ook een tentje mee te nemen om in een park een keer echt te camperen als je daar tenminste geen hekel aan hebt. Vuurtje stoken en meer het park beleven...

Vivianne
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

flik schreef:Nu lees ik goede berichten over de zgn. Tioga Pass. Deze gaat van west naar Oost. Maar wij willen ook de gigantische sequoias zien.
En deze zijn bij de zuidingang van Yosemite (The Mariposa Grove).

Nu is mijn vraag. Wat is wijsheid... Dit park spreekt ons van alle parken nl. het meeste aan, en hier willen we dus ook het meeste zien.
Hoe zien wij zo veel mogelijk van dit park?
Yosemite NP is behoorlijk groot en je bent redelijk wat reistijd kwijt, daarom overnachtten wij er (net als bij Yellowstone) op verschillende plekken:
Praktisch gezien zou je in de vallei kunnen overnachten, maar dan moet je ver van tevoren boeken. El Portal is nog een aardig optie.
Een nacht tussendoor in Oakhurst is geen gekke keuze wanneer het om bezoeken aan Mariposa Grove (met de Sequoia's) en Glacier Point gaat.
Lee Vining, Bridgeport of Mammoth Lakes zijn handig wanneer je de tijd neemt voor de Tioga Pass (en Tenaya Lake).
Johan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer