Ik (man 28) wil samen met mijn vrouw (26) een reis boeken naar Amerika voor de eerste keer.
Een aangezien dit de eerste keer is hebben wij hier (begrijpelijk) nogal wat vragen over.
Normaliter bestaat onze vakantie uit of een stedentrip a la Parijs of een zonvakantie in een hotel.
Rondtoeren in Amerika is dus helemaal nieuw voor ons, en daar komt nogal wat bij kijken ben ik achter.
Zo denk ik aan: vlucht, auto, benzine, hotelkosten, brandstofkosten, kosten bezienswaardigheden/attracties, tol, kosten maaltijden/snacks, reistijden etc.
Hopelijk kunnen jullie ons en willen jullie ons, van veel informatie voorzien.
Ik heb al diverse topics gelezen en gezocht, maar geloof toch meer in het starten van een eigen topic.
Reisperiode:
Vanaf 21 augustus hebben wij tot 12 september hebben vakantie en willen wij afreizen naar Amerika.
Wat willen we zien?
Steden, Nationale Parken, Attractie Parken, een Walvis tour en nog wat relaxen aan het strand.
Dat hadden we als volgt bedacht:starten in SF om daar bij te komen van de vlucht en SF zelf bekijken.
(Golden Gate Bridge, Pier met de zeehonden, Alcatraz, kortom de highlight)
Naarna naar Monterey om Walvissen te spotten.
Rijden langs 17 mile drive (als ik de naam nog goed heb onthouden)
Verder willen wij rijden naar de diverse parken om de Grand Canyon te bezoeken, maar uiteraard ook Monument Valley, Death Valley, Yosemite NP en wellicht anderen.
Ook willen we een avond doorbrengen in Las Vegas om een gokje te wagen
Als laatste willen we LA zien vanwege Hollywood en natuurlijk de attractieparken daar in de buurt.
Ook willen we in die regio nog een aantal dagen doorbrengen aan het strand, al hebben we geen idee welke nog.
Nu mijn vragen:
* Wat zou een logische route zijn welke het meest effecient is qua tijd en kosten?
* Waar moet ik rekening mee houden qua hotel/motel kosten? (Boek je die van te voren of zoek je die daar ter plekke op?)
(Zo willen wij in Las Vegas bijv. dichtbij 'de strip' zitten, dat is vast een stuk duurder)
* Waar boek het beste een vlucht en auto (ik las goede berichten over een duitse autoverhuursite) ?
* Waar moet aan denken aan kosten voor maaltijden? Al die weken alleen maar McDonalds en Burgerking lijkt me nogal ongezond en op den duur saai.
Zijn de restaurants een beetje te betalen? (Zelfde geld voor ontbijt, snacks, middageten etc.)
(Ik las verder ook veel over kortingscoupons, een koelbox kopen etc. etc.)
* Hoe maak ik een goede prijsschatting van zo'n vakantie ?
(Ik las namelijk dat jullie tussen de 3.000 en de 15.000 euro uitgeven voor zo'n vakantie)
Kortom, wat is wijsheid? Waar begin ik?
Graag jullie (wijze) input.
Groet,
Flik