Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe Yosemite in route opnemen en overnachten?
Hoe Yosemite in route opnemen en overnachten?
Wij wensen o.a. Yosemite te bezoeken begin oktober komende van Las Vegas (dus via de Tioga pas) en nadien eventueel naar Lake Tahoe of terug zuidelijk naar Death Valley.
We wensen een dag of 2 à 3 in Yosemite te wandelen maar niet te camperen. Hoe organiseren we dit best qua richting en slaapmogelijkheid en niet te veel een en terug met de wagen te moeten rijden. De motels in het park zijn wel heel duur zie ik. Daarom mijn vraag of het mogelijk is bijv. eerst te slagen in Lee Vining - dan een dag Yosemite te bezoeken, en dan zit ik een beetje vast qua richting.
Alle suggesties van harte welkom
We wensen een dag of 2 à 3 in Yosemite te wandelen maar niet te camperen. Hoe organiseren we dit best qua richting en slaapmogelijkheid en niet te veel een en terug met de wagen te moeten rijden. De motels in het park zijn wel heel duur zie ik. Daarom mijn vraag of het mogelijk is bijv. eerst te slagen in Lee Vining - dan een dag Yosemite te bezoeken, en dan zit ik een beetje vast qua richting.
Alle suggesties van harte welkom
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yosemite
Een overnachting in Lee Vining is een prima startpunt. De Tioga Pass is normaal gesproken nog open in oktober, dus je hebt dan de tijd om het oostelijke deel van het park te verkennen. Als je echter wat eerder zou kunnen gaan, dan zou ik dat aanraden, want hoe later je gaat, hoe koude het wordt, en hoe korter de dagen.
Voor de andere nachten zou ik toch een overnachting in de vallei aanraden, want anders rij je erg veel heen en weer. De cabins in Curry Village kosten 132 dollar. Is niet heel goedkoop, maar toch best te doen. Of je neemt een tent, dan ben je voor 72 dollar (Housekeeping Camp) of voor 92 dollar (CV) klaar.
Marianne
Voor de andere nachten zou ik toch een overnachting in de vallei aanraden, want anders rij je erg veel heen en weer. De cabins in Curry Village kosten 132 dollar. Is niet heel goedkoop, maar toch best te doen. Of je neemt een tent, dan ben je voor 72 dollar (Housekeeping Camp) of voor 92 dollar (CV) klaar.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Yosemite
Ik vond ook nog een andere post, waarin jullie al een beetje jullie wensen lieten doorschemeren. Van die wensen zou ik alleen Redwood, Joshua Tree en Mojave niet in de route opnemen, zodat je voldoende tijd hebt voor de andere bezienswaardigheden. Je zou deze route dan kunnen doen:
Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas (Lake Mead, Hoover Dam)
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Death Valley
Dag 5: Death Valley - Sequoia NP (Lange rit, puur als reisdag)
Dag 6: Sequoia/Kings Canyon NP
Dag 7: Sequoia/Kings Canyon NP
Dag 8: Sequoia - Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite - Lee Vining/Bridgeport
Dag 12: Lee Vining - South Lake Tahoe
Dag 13: South Lake Tahoe - Lassen Volcanic NP
Dag 14: Lassen Volcanic NP
Dag 15: Lassen Volcanic NP - San Francisco
Dag 16: San Francisco - Terugreis
Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas (Lake Mead, Hoover Dam)
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Death Valley
Dag 5: Death Valley - Sequoia NP (Lange rit, puur als reisdag)
Dag 6: Sequoia/Kings Canyon NP
Dag 7: Sequoia/Kings Canyon NP
Dag 8: Sequoia - Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite - Lee Vining/Bridgeport
Dag 12: Lee Vining - South Lake Tahoe
Dag 13: South Lake Tahoe - Lassen Volcanic NP
Dag 14: Lassen Volcanic NP
Dag 15: Lassen Volcanic NP - San Francisco
Dag 16: San Francisco - Terugreis
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3274 Weergaves
-
Laatste bericht door TradeMarkNL83
-