Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Madphil: mei 2010 SF-LV
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis Madphil: mei 2010 SF-LV
Hallo,
Na enig gepuzzel zijn wij (Philippe en Susan) op onderstaande route uitgekomen. We willen 1 mei 2010 starten. De definitieve einddatum kan nog veranderen, de route ook. Nadat wij in 2007 het 'standaard' rondje via een reisburo gedaan hebben, willen we nu dezelfde leuke reis doen, met enkele nieuwe dingen maar vooral veel meer rust om alles mee te maken.
1 Arnhem - Vliegreis naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco
5 San Francisco - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite - Death Valley (via Tioga Pass) / alternatief: Yosemite - Sequoia Park
9 Death Valley - Las Vegas / alternatief: Sequoia - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Zion
12 Zion
13 Zion - Page
14 Page - Monument Valley
15 Monument Valley - Grand Canyon (south rim)
16 Grand Canyon
17 Grand Canyon - Las vegas
18 Las Vegas - Arnhem
Zijn er dingen die wij er beslist bij moeten doen? Of moeten laten? Of niet aan gedacht hebben? Of onmogelijke routes? Ik zou zeggen, met al jullie ervaring in het zuidwesten van de USA, brand maar los! Elk commentaar is welkom, van vliegreis, tot autohuur, tot hotelkeuze, tot route enz.
Alvast bedankt!
Na enig gepuzzel zijn wij (Philippe en Susan) op onderstaande route uitgekomen. We willen 1 mei 2010 starten. De definitieve einddatum kan nog veranderen, de route ook. Nadat wij in 2007 het 'standaard' rondje via een reisburo gedaan hebben, willen we nu dezelfde leuke reis doen, met enkele nieuwe dingen maar vooral veel meer rust om alles mee te maken.
1 Arnhem - Vliegreis naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco
5 San Francisco - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite - Death Valley (via Tioga Pass) / alternatief: Yosemite - Sequoia Park
9 Death Valley - Las Vegas / alternatief: Sequoia - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Zion
12 Zion
13 Zion - Page
14 Page - Monument Valley
15 Monument Valley - Grand Canyon (south rim)
16 Grand Canyon
17 Grand Canyon - Las vegas
18 Las Vegas - Arnhem
Zijn er dingen die wij er beslist bij moeten doen? Of moeten laten? Of niet aan gedacht hebben? Of onmogelijke routes? Ik zou zeggen, met al jullie ervaring in het zuidwesten van de USA, brand maar los! Elk commentaar is welkom, van vliegreis, tot autohuur, tot hotelkeuze, tot route enz.
Alvast bedankt!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Reis Madphil mei 2010 SF-LV
Hou er rekening mee dat Tioga Pass zo vroeg in mei nog gesloten kan zijn, een en ander natuurlijk afhankelijk van de sneeuw die er komende winter valt en wanneer ze beginnen met het schoonmaken van de weg wat ook nog gestaakt kan worden door nieuwe sneeuwval.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Tioga Pass is begin mei inderdaad een risico. Ik zou voor de zekerheid een extra nacht plannen. Ook al is de pas open, dan nog is een extra overnachting tussen Yosemite en Death valley geen overbodige luxe. Je kunt dan bijvoorbeeld Bodie bezoeken.
Als je naar Sequoia gaat, zou ik ook daar een extra nacht nemen.
Verder lijkt het me heel mooi zo! Willen jullie niet naar Bryce?
Marianne
Als je naar Sequoia gaat, zou ik ook daar een extra nacht nemen.
Verder lijkt het me heel mooi zo! Willen jullie niet naar Bryce?
Marianne
De kans dat Tioga Pass dan open is is buitengewoon klein maar je weet maar nooit. Dat betekent dat je een extra dag zou moeten plannen als je ook in DV wilt overnachten maar het voordeel is dat je dan dat door Sequoia NP zou kunnen rijden. Bryce mag je natuurlijk nooit missen als je zo dichtbij bent.....
Misschien een dag minder SF of Yosemite?? Zal niet iedereen het mee eens zijn;)
Yeehaw
Misschien een dag minder SF of Yosemite?? Zal niet iedereen het mee eens zijn;)
Yeehaw
-
- Amerikakenner
Re: Reis Madphil: mei 2010 SF-LV
Tioga pass hebben we inderdaad rekening mee gehouden dat die dicht kan zijn, vandaar het alternatief via Sequoia.
En Bryce, tja, we wilden eigenlijk ALLE parken in die buurt wel meepikken(Canyonlands, Arches), en misschien doen we die er ook wel bij, maar we willen ook vermijden dat na 1,5 week parken de rotsen onze neus uitkomen. Maar de parken die we in ieder geval niet willen missen zijn Zion (Angels Landing hike), Monument Valley (1e keer) en Grand Canyon. Eerlijk gezegd was Bryce voor ons 2 jaar geleden niet zo'n hele erge jawdropper.
En Bryce, tja, we wilden eigenlijk ALLE parken in die buurt wel meepikken(Canyonlands, Arches), en misschien doen we die er ook wel bij, maar we willen ook vermijden dat na 1,5 week parken de rotsen onze neus uitkomen. Maar de parken die we in ieder geval niet willen missen zijn Zion (Angels Landing hike), Monument Valley (1e keer) en Grand Canyon. Eerlijk gezegd was Bryce voor ons 2 jaar geleden niet zo'n hele erge jawdropper.
-
- Amerikakenner
Re: Reis Madphil: mei 2010 LV-SF
Okee, een regenachtige zondagmiddag is toch nog ergens goed voor.
We hebben onze route omgedraaid, aangepast en tioga pass eruit gegooid, want dat is waarschijnlijk toch niet te doen.
De route is nu als volgt:
1. Nederland -Las Vegas
2. Las Vegas (shoppen, gokken)
3. Las Vegas - Zion NP (in 1 middag te rijden?)
4. Zion (2 korte trails of 1 lange)
5. Zion NP - Capitol Reef NP (highlights CR in 1 middag te doen? waar overnachten?)
6. Capitol Reef NP - Arches NP/Moab
7. Arches NP/Moab (wat te zien?)
8. Arches NP/Moab - Monument Valley (hoe lang reizen?)
9. Monument Valley - Page (in de middag pas naar page)
10. Page - Grand Canyon (in de middag pas rijden)
11. Grand Canyon
12. Grand Canyon - Needles (en route naar het westen, iets te doen?)
13. Needles - Visalia (Sequoia) (lange reisdag)
14. Visalia - Sequoia NP - Yosemite NP (op weg naar yosemite door sequoia heen)
15. Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite - Monterey
18. Monterey - SF (eerst Whale watching, dan naar sf auto inleveren)
19. SF
20. SF
21. SF
22. SF - Nederland
Wat vinden jullie hiervan?
We hebben onze route omgedraaid, aangepast en tioga pass eruit gegooid, want dat is waarschijnlijk toch niet te doen.
De route is nu als volgt:
1. Nederland -Las Vegas
2. Las Vegas (shoppen, gokken)
3. Las Vegas - Zion NP (in 1 middag te rijden?)
4. Zion (2 korte trails of 1 lange)
5. Zion NP - Capitol Reef NP (highlights CR in 1 middag te doen? waar overnachten?)
6. Capitol Reef NP - Arches NP/Moab
7. Arches NP/Moab (wat te zien?)
8. Arches NP/Moab - Monument Valley (hoe lang reizen?)
9. Monument Valley - Page (in de middag pas naar page)
10. Page - Grand Canyon (in de middag pas rijden)
11. Grand Canyon
12. Grand Canyon - Needles (en route naar het westen, iets te doen?)
13. Needles - Visalia (Sequoia) (lange reisdag)
14. Visalia - Sequoia NP - Yosemite NP (op weg naar yosemite door sequoia heen)
15. Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite - Monterey
19. SF
20. SF
21. SF
22. SF - Nederland
Wat vinden jullie hiervan?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel mooi zo!
Las Vegas - zion is goed te doen in een middag hoewel je wel een uur "verliest".
Dag 5 is misschien wel wat krap, zoveel mogelijkheden nog voor je in CR bent (Canyon Overlook Trail in Zion, UT12).
Moab: je hebt niet alleen Arches maar ook Canyonlands. Een dag is niet veel, maar als je de eerste dag al een eerste bezoek aan Arches brengt kun je de volgende dag beide parken doen. Je zou de dag naar Arches ook nog een bezoek kunnen brengen aan Goblin Valley.
Van Moab naar MV: is niet zo ver, maar ook hier weer veel te zien onderweg. Voor MV zelf heb je niet veel tijd nodig, je zou al in de ochtend naar Page kunnen rijden en onderweg Antelope Canyon doen. Je wint weer een uur hier. De voglende dag kun je dan Horseshoe Bend bezoeken op weg naar de GC.
Dag 12: route 66, maar veel tijd kost het alelmaal niet, ik zou wat verder rijden, bijvoorbeeld naar Barstow of nog verder - kijk gewoon hoe ver je komt. Dat geeft je de volgende dag meer ruimte, bijvoorbeeld door al naar Sequoia te gaan in plaats van Visalia.
Visalia-Yosemite en dan onderweg Sequoia bezoeken is veel te kort voor Sequoia, er doorheen rijden heeft niet zoveel zin.
Marianne
Las Vegas - zion is goed te doen in een middag hoewel je wel een uur "verliest".
Dag 5 is misschien wel wat krap, zoveel mogelijkheden nog voor je in CR bent (Canyon Overlook Trail in Zion, UT12).
Moab: je hebt niet alleen Arches maar ook Canyonlands. Een dag is niet veel, maar als je de eerste dag al een eerste bezoek aan Arches brengt kun je de volgende dag beide parken doen. Je zou de dag naar Arches ook nog een bezoek kunnen brengen aan Goblin Valley.
Van Moab naar MV: is niet zo ver, maar ook hier weer veel te zien onderweg. Voor MV zelf heb je niet veel tijd nodig, je zou al in de ochtend naar Page kunnen rijden en onderweg Antelope Canyon doen. Je wint weer een uur hier. De voglende dag kun je dan Horseshoe Bend bezoeken op weg naar de GC.
Dag 12: route 66, maar veel tijd kost het alelmaal niet, ik zou wat verder rijden, bijvoorbeeld naar Barstow of nog verder - kijk gewoon hoe ver je komt. Dat geeft je de volgende dag meer ruimte, bijvoorbeeld door al naar Sequoia te gaan in plaats van Visalia.
Visalia-Yosemite en dan onderweg Sequoia bezoeken is veel te kort voor Sequoia, er doorheen rijden heeft niet zoveel zin.
Marianne
-
- Amerikakenner
Yes!!
We hebben ons niet in kunnen houden en hebben de vliegtickets al geboekt.
Heen: op 3 mei 2010
Antwerpen Centraal - Schiphol
Schiphol - Atlanta
Atlanta - Las Vegas
Terug: 24 mei 2010
San Francisco - Schiphol
Schiphol - Antwerpen Centraal
Totaal 'maar' € 1160,- voor 2 personen.
We hebben ons niet in kunnen houden en hebben de vliegtickets al geboekt.
Heen: op 3 mei 2010
Antwerpen Centraal - Schiphol
Schiphol - Atlanta
Atlanta - Las Vegas
Terug: 24 mei 2010
San Francisco - Schiphol
Schiphol - Antwerpen Centraal
Totaal 'maar' € 1160,- voor 2 personen.
-
- Amerikakenner
Als we landen op Atlanta hebben we net geen 2 uur om over te stappen. Is dat genoeg? Ik zie nl. op google maps dat het vliegveld van Atlanta meerdere terminals heeft, die los van elkaar liggen (als ik het goed zie tenminste)
Ik zit er trouwens aan te denken 1 dag SF eruit te gooien om een dagje extra rond Arches/Moab te hebben. Goed idee?
Ik zit er trouwens aan te denken 1 dag SF eruit te gooien om een dagje extra rond Arches/Moab te hebben. Goed idee?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Twee uur is normaal gesproken voldoende, de terminals zijn met een metrolijn met elkaar verbonden dat werkt heel goed.
-
- Amerikakenner
Ik weet dat bovenstaande lange reisdagen zijn, maar ik zie half mei geen betere verbinding van de GC naar Yosemite. Ik heb geen probleem met een paar reisdagen, maar heeft iemand hier al ervaringen mee?12. Grand Canyon (tusayan) - Bakersfield
13. Bakersfield - Yosemite
Waar heb je de tickets geboekt?
-
- Amerikakenner
Gewoon op KLM.nl, maar wel met Antwerpen Centraal (ZWE) als vertrekpunt. Dat kan soms wel honderden euro's schelen. Enige nadeel is dat je ook daadwerkelijk in Antwerpen moet opstappen.
Opstappen op de trein dan toch?
-
- Amerikakenner
Klopt, opstappen op de trein.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zou als je toch richting de kustroute rijdt dag 17 in de omgeving van Pismo Beach overnachten, dan dag 18 naar Monterey rijden en dag 19 naar San Francisco. Het stuk tussen Pismo Beach en Monterey is namelijk het mooiste stuk van de Pacific Coast Highway met Big Sur. Het kost je dus wel een dagje SF, maar je krijgt er geen spijt van.Madphil schreef:
17. Yosemite - Monterey
19. SF
17. Yosemite - Pismo Beach
18. Pismo Beach - Monterey
19. Monterey - SF
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
-
- Amerikakenner
In 2007 hebben we de kustroute van LA naar SF gedaan. Het was heel mooi, maar niet zodanig dat ik nu zeg, dat moeten we nog eens doen. Zelfde hebben we nu met Bryce, leuk al die uitzichtpunten, maar wij willen meer in een park zijn, en er niet alleen bovenop kijken (even daargelaten dat er trails zijn).
Over het stuk van Grand Canyon naar Yosemite zit ik aan het volgende te denken:
- GC naar Bakersfield
- Bakersfield naar Yosemite.
Dit zijn weliswaar 2 langere reisdagen, maar we hebben dan wel een dag extra in bv. Moab of Yosemite. En ik vind een dag rijden niet eens zo erg.
Streets & trips 2010 geeft aan dat van Tusayan (GC) naar Bakersfield goed in een een dag rijden te doen is. Van Bakersfield naar Yosemite zou zelfs in 4 uur 30 minuten te doen zijn.
Wat zou dan beter zijn? Een dag extra in Moab? Of een dag extra in Yosemite?
Over het stuk van Grand Canyon naar Yosemite zit ik aan het volgende te denken:
- GC naar Bakersfield
- Bakersfield naar Yosemite.
Dit zijn weliswaar 2 langere reisdagen, maar we hebben dan wel een dag extra in bv. Moab of Yosemite. En ik vind een dag rijden niet eens zo erg.
Streets & trips 2010 geeft aan dat van Tusayan (GC) naar Bakersfield goed in een een dag rijden te doen is. Van Bakersfield naar Yosemite zou zelfs in 4 uur 30 minuten te doen zijn.
Wat zou dan beter zijn? Een dag extra in Moab? Of een dag extra in Yosemite?
Heb je niet al 2 volle dagen Yosemite? Dan zou ik zeker een dag extra in de omgeving van Moab doorbrengen.
-
- Amerikakenner
Weer een regenachtige zondagmiddag, en we hebben onze route afgemaakt. Tussen GC en Yosemite 2 reisdagen (vind ik niet erg hoor) en daardoor in Moab een dag erbij.
De route is nu (definitief):
1. Nederland -Las Vegas (3 mei 2010)
2. Las Vegas
3. Las Vegas - Zion NP
4. Zion NP - Torrey
5. Torrey - Moab
6. Moab
7. Moab
8. Moab - Monument Valley
9. Monument Valley - Page
10. Page - Grand Canyon
11. Grand Canyon
12. Grand Canyon - Bakersfield (lange reisdag)
13. Bakersfield - Yosemite NP (lange reisdag)
14. Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite - Monterey
17. Monterey (whale watching)
18. Monterey -SF
19. SF
20. SF
21. SF
22. SF - Nederland
De route is nu (definitief):
1. Nederland -Las Vegas (3 mei 2010)
2. Las Vegas
3. Las Vegas - Zion NP
4. Zion NP - Torrey
5. Torrey - Moab
6. Moab
7. Moab
8. Moab - Monument Valley
9. Monument Valley - Page
10. Page - Grand Canyon
11. Grand Canyon
12. Grand Canyon - Bakersfield (lange reisdag)
13. Bakersfield - Yosemite NP (lange reisdag)
14. Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite - Monterey
17. Monterey (whale watching)
18. Monterey -SF
19. SF
20. SF
21. SF
22. SF - Nederland
Je kan best van Yosemite naar Monterey rijden voor whale watching maar dan mis je het mooiste stuk van de Pacific coast. Ik zou van Yosemite naar Paso Robles en Cambria rijden en overnachten. Eventueel Hearst Castle zien en dan hw van Cambria via Big Sur en Point Lobos SR naar Monterey. Dan de volgende morgen whale watching voor de rit naar San Francisco. Je kan in ongeveer 2 uur van Monterey naar SF rijden.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3122 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy