Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis tuti: Route Los Angeles - Las vegas
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Reis tuti: Route Los Angeles - Las vegas
Komende kerst gaan wij een paar dagen naar los angeles, en op 31-12 drie dagen naar las vegas waarna we weer terugkeren naar la voor de terugvlucht naar huis. Voor de dagen in LA en in LV weten we ongeveer wel wat we willen gaan doen en bezichtigen, alleen voor de reis naar las vegas toe ben ik benieuwd naar wat suggesties.
Optie 1 is natuurlijk gewoon linea recta naar las vegas rijden. Volgens google maps is het pakweg een uurtje of 4:30 rijden van LAX naar de strip in las vegas. De route die je dan volgt loopt voornamelijk via snelweg 15. Is dit een beetje een mooie route? Zijn er langs deze route mooie gebieden te bezichtigen?
Optie 2 is een andere route,en wel te weten via Death Vally National park. Als ik op de kaart kijk, ligt dit toch nog een flink stuk naar het noorden. Is dit een beetje haalbaar, als we niet megavroeg ons bed uitwillen en beetje normale tijd in vegas aan willen komen?
Optie 3 is door het Mojave Desert national Park. Als ik op de kaart kijk, loopt de snelweg 15 aan de noordkant van het park en is het park van daaruit ook bereikbaar. Vanuit de zuidkant loopt snelweg 40, van waarvandaan we het park in zouden kunnen gaan. Wat is over het algemeen de mooiste route?
Optie 4: misschien andere suggesties?
ALvast bedankt
Optie 1 is natuurlijk gewoon linea recta naar las vegas rijden. Volgens google maps is het pakweg een uurtje of 4:30 rijden van LAX naar de strip in las vegas. De route die je dan volgt loopt voornamelijk via snelweg 15. Is dit een beetje een mooie route? Zijn er langs deze route mooie gebieden te bezichtigen?
Optie 2 is een andere route,en wel te weten via Death Vally National park. Als ik op de kaart kijk, ligt dit toch nog een flink stuk naar het noorden. Is dit een beetje haalbaar, als we niet megavroeg ons bed uitwillen en beetje normale tijd in vegas aan willen komen?
Optie 3 is door het Mojave Desert national Park. Als ik op de kaart kijk, loopt de snelweg 15 aan de noordkant van het park en is het park van daaruit ook bereikbaar. Vanuit de zuidkant loopt snelweg 40, van waarvandaan we het park in zouden kunnen gaan. Wat is over het algemeen de mooiste route?
Optie 4: misschien andere suggesties?
ALvast bedankt
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Reis tuti: Route Los Angeles - Las vegas
Voor Mojave NP is de mooiste route van de I-15 bij Baker via de Baker-Kelso Road naar Kelso, daar het schitterende visitorcenter bezoeken en vervolgens via de Kelso-Cima Road naar Cima en dan via Cima Road terug naar de I-15.
Het stuk van de I-40 naar Kelso is niet zo veel te zien behalve dan via een zijweg, dirtroad, naar de Kelso sanddunes, deze dirtroad moet je wel heen en terug rijden want het is een doodlopende weg.
Het stuk van de I-40 naar Kelso is niet zo veel te zien behalve dan via een zijweg, dirtroad, naar de Kelso sanddunes, deze dirtroad moet je wel heen en terug rijden want het is een doodlopende weg.
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Ik vind de reistijd van 4.30 uur van Google Maps wel wat optimistisch!
Vanaf LAX moet je nog door een groot stuk van L.A. , en files heb je daar veel, ook 's morgens vroeg.
Vanaf LAX moet je nog door een groot stuk van L.A. , en files heb je daar veel, ook 's morgens vroeg.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
dank voor de reacties. Dan denk ik toch dat het dan via de I15 wordt. Doodlopende wegen heb ik niet zo veel zin in :dance:
Kangee: tnx voor de tip, ik ga er rekening mee houden.
Kangee: tnx voor de tip, ik ga er rekening mee houden.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
Hoi tuti,
Stop dan in ieder geval even in Yermo voor een lunch bij Peggy Sue's een geweldige diner!
En je kunt dan na de lunch wellicht nog even naar Calico Ghosttown aan de overkant van de snelweg gaan, heb je even iets anders dan "highway"!
Als je net de grens over bent bij Primm eraf en outletshoppen! geweldig!
Veel plezier!
Groetjes,
Manon
Stop dan in ieder geval even in Yermo voor een lunch bij Peggy Sue's een geweldige diner!
En je kunt dan na de lunch wellicht nog even naar Calico Ghosttown aan de overkant van de snelweg gaan, heb je even iets anders dan "highway"!
Als je net de grens over bent bij Primm eraf en outletshoppen! geweldig!
Veel plezier!
Groetjes,
Manon
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Ik sluit me helemaal bij Manonneke aan!!!
Peggy Sue"s is leuk en lekker, Calico Ghosttown is gewoon grappig als je er voor het eerst bent.
En bij de outlets in Primm kun je heerlijk winkelen!!! Niet duur.
Veel plezier!!
In de kerstvakantie ga ik dezelfde route doen.
Peggy Sue"s is leuk en lekker, Calico Ghosttown is gewoon grappig als je er voor het eerst bent.
En bij de outlets in Primm kun je heerlijk winkelen!!! Niet duur.
Veel plezier!!
In de kerstvakantie ga ik dezelfde route doen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dank voor de suggesties, calico town lijkt mij zeker wel grappig om eens te bekijken. gaan we zeker een uitstapjhe naar maken.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Kan je trouwens in Calico ghost town grote drukte verwachten eind december? zou natuurlijk beetje jammer zijn dat we daar aankomen en je blijk tussen drommen duizenden andere touristen rond te moeten wandelen :beerchug:
En nog een vraag ovr de reistijd: iemand die een indicatie kan geven over de reistijd die we wsl gaan verliezen in los angeles door files etc?
En nog een vraag ovr de reistijd: iemand die een indicatie kan geven over de reistijd die we wsl gaan verliezen in los angeles door files etc?
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
In de Ghost towns zijn meestal niet te veel toeristen tegelijkertijd heb ik de indruk, dus daar zou ik me niet te veel zorgen over maken.
In LA is het echt altijd druk, maar aangezien de wegen daar gemiddeld 8 rijstroken per richting hebben valt de vertraging meestal wel mee (behalve bij echt stilstaand verkeer, dan rijd je beter gelijk de snelweg af...of dat deden wij toch op aanraden van onze LA host, maar dat was wel slechts tussen Hollywood en Downtown. Ik denk dat wij al bij al een kwartiertje later dan gehoopt waren op weg van LV naar LA
In LA is het echt altijd druk, maar aangezien de wegen daar gemiddeld 8 rijstroken per richting hebben valt de vertraging meestal wel mee (behalve bij echt stilstaand verkeer, dan rijd je beter gelijk de snelweg af...of dat deden wij toch op aanraden van onze LA host, maar dat was wel slechts tussen Hollywood en Downtown. Ik denk dat wij al bij al een kwartiertje later dan gehoopt waren op weg van LV naar LA
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Los Angeles - Las Vegas rechtstreeks is 434 km.
Toch is het 100% de moeite waard om een overnachting tussendoor te boeken in Death Valley.
Dit zijn de afstanden:
Los Angeles - Death Valley 467km.
Death Valley - Las Vegas 228km.
De ene dag richting Death Valley rijden, de volgende dag er lekker vroeg uit en de hele dag van Death Valley genieten voor je naar Las Vegas vertrekt. Lijkt me ook een heerlijke afwisseling tussen 2 grote steden. Death Valley wordt in de zomer door velen gemeden vanwege de hitte, maar in december is het er natuurlijk heerlijk.
Toch is het 100% de moeite waard om een overnachting tussendoor te boeken in Death Valley.
Dit zijn de afstanden:
De ene dag richting Death Valley rijden, de volgende dag er lekker vroeg uit en de hele dag van Death Valley genieten voor je naar Las Vegas vertrekt. Lijkt me ook een heerlijke afwisseling tussen 2 grote steden. Death Valley wordt in de zomer door velen gemeden vanwege de hitte, maar in december is het er natuurlijk heerlijk.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
De weg naar Vegas is niet veel soeps, je hebt hier en daar een klein dorpje of inderdaad een outlet. Vanaf LAX kun je in het begin wat problemen hebben, zorg er in ieder geval voor dat je op de carpoolstrook komt. Dan valt het denk ik wel mee.
Death Valley zal voor een ieder anders zijn. Wij hadden vorige week 2 nachten in DV gepland, maar zijn doorgereden (vanaf Yosemite naar Vegas). Kwam misschien ook omdat we Yosemite nog in gedachten hadden, DV vonden we niet de moeite waard om te blijven.
Death Valley zal voor een ieder anders zijn. Wij hadden vorige week 2 nachten in DV gepland, maar zijn doorgereden (vanaf Yosemite naar Vegas). Kwam misschien ook omdat we Yosemite nog in gedachten hadden, DV vonden we niet de moeite waard om te blijven.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij is bijna niks bijzonder als je er alleen maar door rijdt 
Velen vinden het in Death Valley juist wel indrukwekkend en daar ben ik er 1 van.
Als je in 1x door bent gereden, heb je Badwater, Artists Drive, Golden Canyon, Devils Golfcourse, Zabriskie Point en Dante's View ook niet gezien. Dan rijd je alleen door Stovepipe Wells, Furnace Creek en zie je tussendoor vanuit de auto nog even de Sand Dunes.

Velen vinden het in Death Valley juist wel indrukwekkend en daar ben ik er 1 van.
Als je in 1x door bent gereden, heb je Badwater, Artists Drive, Golden Canyon, Devils Golfcourse, Zabriskie Point en Dante's View ook niet gezien. Dan rijd je alleen door Stovepipe Wells, Furnace Creek en zie je tussendoor vanuit de auto nog even de Sand Dunes.
Groetjes René
We zijn nog wel gestopt
, namelijk bij Dantes View en Zabriski point. De Sanddunes uiteraard ook.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Au...........Kiisfm schreef:DV vonden we niet de moeite waard om te blijven.

Gr, Gerben
wij zijn van Las Vegas naar LA gereden.
wij zijn vanuit Vegas door de Mojave Desert gereden, via Kelso zoals hierboven ook al beschreven.
daarna nog via 29 Palms de korte route door Joshua Tree en dan door naar LA.
is erg mooi maar kost je wel de hele dag, wij deden er zo'n 9 uur over.
wij zijn vanuit Vegas door de Mojave Desert gereden, via Kelso zoals hierboven ook al beschreven.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha ja inderdaadGerben Steeg schreef:Au...........Kiisfm schreef:DV vonden we niet de moeite waard om te blijven.

Groetjes René
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dank voor de suggestie. Joshua tree heb ik zelf ook al aan zitten denken, maar ik twijfel een beetje over de reistijd. Ik begrijp dat je ongeveer onderstaande route gereden hebt?wij zijn van Las Vegas naar LA gereden.
Ik houd hem in gedachten, en afhangen van hoeveel zin we hebben in lang rijden en hoe laat we daadwerkelijk vertrekken :dance:
Overnachten in death valley zit er helaas niet in, aangezien de hotels al geboekt zijn in zowel vegas als angeles :beerchug:Los Angeles - Las Vegas rechtstreeks is 434 km.
Dit zijn de afstanden:
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Zit me trouwens af te vragen: is het te doen om ZION national park op 1 dag te bezien vanuit Vegas? Mocht het weer het toelaten dan lijkt dit mij namelijk ook wel een mooi park, als vervanger van de grand canyos dat toch wat te ver weg is.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het goed is kun je in Las Vegas bij de meeste hotels nachten kosteloos annuleren, dus ook als je Zion overweegt, zou ik er toch een nachtje overnachten. Het lijkt niet ver rijden, maar als je ook nog weer terug moet, heb je maar een paar uur voor Zion, aangezien het eind december erg vroeg donker is. Als je dus wel een nacht boekt, heb je er de eerste dag sowieso de hele middag en de volgende dag kun je er de ochtend en een deel van de middag nog vertoeven, voor je naar Las Vegas gaat, waar het weer het leukste is, als het donker istuti schreef:Zit me trouwens af te vragen: is het te doen om ZION national park op 1 dag te bezien vanuit Vegas? Mocht het weer het toelaten dan lijkt dit mij namelijk ook wel een mooi park, als vervanger van de grand canyos dat toch wat te ver weg is.

Groetjes René
Vegas - Zion, daar doe je een uur of 2 over. Het kan dus wel, al vlieg je dan wel door het park. Ook dat is op zich geen probleem, het park is niet bijster groot. Elke route zul je echter niet kunnen wandelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 3526 Weergaves
-
Laatste bericht door Schmitzcuracao
-
- 14 Reacties