Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marjonrolink: Los Angeles - Los Angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marjonrolink
Amerika-ontdekker

Reis marjonrolink: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door marjonrolink »

Dit is onze globale route. Graag jullie visie. We twijfelen over Torrey. Als we deze laten vallen kunnen we eventueel Phoenix, Sacremento of een andere stad/ plaats bezoeken. Hebben jullie nog andere tips qua route?

Woensdag Dag 1 14-okt Aankomst LA
Donderdag Dag 2 15-okt LA via Palm Springs, Joshua Tree Park, - Lake Havasu City (nabij)
Vrijdag Dag 3 16-okt Lake Havasu City – Grand Canyon
Zaterdag Dag 4 17-okt Grand Canyon
Zondag Dag 5 18-okt Grand Canyon – Page
Maandag Dag 6 19-okt Page (Antelope Canyon, Horseshoe)
Dinsdag Dag 7 20-okt Page - Monument Valley
Woensdag Dag 8 21-okt Monument Valley - Torrey (Capitol reef)
Donderdag Dag 9 22-okt Torrey - Bryce Canyon
Vrijdag Dag 10 23-okt Bryce Canyon - Zion
Zaterdag Dag 11 24-okt Zion
Zondag Dag 12 25-okt Zion - LAs Vegas
Maandag Dag 13 26-okt LAs Vegas
Dinsdag Dag 14 27-okt LAs Vegas
Woensdag Dag 15 28-okt LAs Vegas
Donderdag Dag 16 29-okt LAs Vegas – Death valley
Vrijdag Dag 17 30-okt Death Valley- Lee Vining
Zaterdag Dag 18 31-okt Lee-Vining- Yosemite
Zondag Dag 19 1-nov Yosemite
Maandag Dag 20 2-nov Yosemite –San Francisco
Dinsdag Dag 21 3-nov San Francisco
Woensdag Dag 22 4-nov San Francisco
Donderdag Dag 23 5-nov San Francisco – richting LA
Vrijdag Dag 24 6-nov “sLAappLAats”- LA
Zaterdag Dag 25 7-nov LA
Zondag Dag 26 8-nov LA
Maandag Dag 27 9-nov LA- Schiphol
Dinsdag Dag 28 10-nov Aankomst Schiphol
Afbeelding
Dude
Moderator

Re: Advies gevraagd route La-La

Bericht door Dude »

Ik vind het een mooie route ! Beetje veel Las Vegas zullen sommige zeggen maar wij vinden het er geweldig en gaan dit jaar ook vier nachten :D
Torrey zou ik er ook gewoon inlaten hoor.
Enige wat ik zou veranderen is de slaapplaats Havasu, daar zou ik ofwel Needles (of Kingman) van maken, ofwel via Blyte naar Sedona. Eerste optie kan je nog route 66 meenemen. Tweede optie is door het prachtige Sedona met red rocks. Wij zijn in beiden geweest en dat kan je nalezen op dag 3 en 4 op onze site.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik zou Torrey en daardoor de rit vanaf Monument Valley er ook in laten; bij Mexican Hat niet vergeten Goosenecks SP, Moki Dugway en evt. Valley of the Gods.
Je hebt met deze route ook nog de prachtige tocht via de Scenic Byway 12 van Torrey naar Bryce, met evt. bezoekjes aan Long canyon Overlook ( Devils Garden ( en Kodachrome Basin SP (

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
marjonrolink
Amerika-ontdekker

ok bedankt ik zal die tips zeker gebruiken, hebben jullie misschien nog andere tips qua route minder-meer dageb voor bep stad/gebied?
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Niet echt :wink:
Het ziet er allemaal goed uit vind ik. Natuurlijk kan je een dagje Las Vegas opofferen voor bv Yosemite of de kustroute maar dat is allemaal persoonlijk. Ga er vooral vanuit wat je zelf graag ziet. Mij lijkt het dat je al zeer goed over je route hebt nagedacht, wat dus ook wil zeggen dat de dingen die er instaan, je ook graag wil bezoeken?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
marjonrolink
Amerika-ontdekker

klopt, we zijn al een poosje bezig met een route te bedenken, dit is wel wat we zo ongeveer gaan doen ook al duurt het nog wel even voordat we vertrekken, we gaan binnenkort beginnen met hotels boeken via priceline of hotwire. ook moeten we nog een auto bespreken maar daar wachten we nog even mee aangezien mijn vriend nog geen rijbewijs heeft, waarschijnlijk wel in okt en dan kan hij als 2e bestuurder. (als we nu al bespreken en ook dat hij de 2e bestuurder is, zal het zonde zijn van het geld als hij nog geen rijbewijs heeft)
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hou er rekening mee dat verschillende verhuurbedrijven alleen chauffeurs toestaan die minimaal één jaar in bezit zijn van een rijbewijs.
marjonrolink
Amerika-ontdekker

ja ok, zelf heb ik al min 5jr mn rijbewijs ook ben ik dan 25, mn vriend is dan 26.
hopelijk kan ik wel wat vinden wat ik kan huren zodat hij ook kan rijden, (alleen is het een beetje veel,maar als het moet kan het wel)
wij houden ongeveer rekening met een budget van ong 3000-3500 p.p is dit realisitsch?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Californië hoef je niet extra te betalen voor een extra bestuurder. Je hoeft dit ook niet op te geven bij de huur, maar pas ter plekke aan te geven.

Jammer dat jullie zo laat naar Yosemite gaan, de kans dat de Tioga Pass gesloten is wordt wel groot zo. Zijn de vliegtickets al geboekt? Zo nee, dan zou ik in SF beginnen en eerst naar yosemite gaan.
Verder is het een prima route. Als je in Page alleen Antelope Canyon en Horseshoe Bend gaat doen, is 1 nacht ook wel voldoende.
Eigenlijk zou je met 28 dagen normaal gesproken ook wel tijd voor de parken bij Moab hebben, maar jullie hebben op de een of andere manier toch weinig tijd over.

Ik zou niet te veel gaan reserveren, misschien dat je de route moet aanpassen als de weersomstandigheden dat nodig maken.

Marianne
marjonrolink
Amerika-ontdekker

tickets hebben we al geboekt.ik denk dat we die kant van moab niet op kunnen omdat we langer in las vegas zitten dan de meesten.
klopt het is een risico bij de tioga pass, ik heb nog wel even nagekeken in de laatste 25 jaar is het nog maar 2x voorgekomen dat de pass al dicht was, dus ik denk dat we dat risico wel durven nemen.
ik denk dat we een laptop meenemen zodat we dat een beetje in de gaten kunnen houden, ik zit idd nog wel te twijvelen om nu al te boeken dat kan natuurlijk onderweg ook wel.

gr marjon
Laatst gewijzigd door marjonrolink op 08 jul 2009, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zelfs zonder laptop kun je onderweg wel boeken, en gewoon langsrijden is natuurlijk ook een mogelijkheid. Neem wat coupons mee onderweg, of haal een tour guide bij de AAA.
Dat de pas officieel nog niet zo vaak gesloten was zegt niet alles, het kan ook voorkomen dat hij tijdelijk dicht is bij sneeuwval.

Marianne
marjonrolink
Amerika-ontdekker

Re: Advies gevraagd route Los Angeles - Los Angeles

zijn die coupons onderweg verkrijgbaar?
en de aaa waar zitten die zoal?
dat van die eerdere sluitingen wist ik niet, bedankt! ik denk dat ik idd de route na las vegas niet ga boeken en misschien een dagje page minder maar daar ga ik morgen over nadenken.

gr marjon
Afbeelding
marjonrolink
Amerika-ontdekker

ik/wij zaten nog even denken, als ik nou een dag page eruit laat en een dag las vegas, is het dan wel mogelijk om moab ofzo erbij te pakken?
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je nog niet hebt gereserveerd, denk er dan ook over om vanuit Phoenix te starten en in LA te stoppen, kan je de route iets rustiger maken.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Bij het 'inleveren' van twee dagen kan het zoiets worden:

Maandag Dag 6 19-okt Page - Monument Valley (of al doorrijden naar Mexican Hat)

Dinsdag Dag 7 20-okt Monument Valley (of Mexican Hat) - Moab
(Na Mexican Hat ook nog: Goosenecks SP ( Moki Dugway ( en Valley of the Gods ( al weet ik niet hoe die weg in oktober zal zijn.)

Woensdag Dag 8 21-okt Moab (Arches/Canyonlands)

Donderdag Dag 9 22-okt Moab - Torrey
(Ook te bezoeken onderweg: Goblin Valley SP ( en evt. Little Wild Horse Canyon (

Vrijdag Dag 10 23-okt Torrey - Bryce Canyon
Zaterdag Dag 11 24-okt Bryce Canyon - Zion
Zondag Dag 12 25-okt Zion
Maandag Dag 13 26-okt Zion - LAs Vegas
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Je hebt in je route staan:
Donderdag Dag 16 29-okt LAs Vegas – Death valley
Vrijdag Dag 17 30-okt Death Valley- Lee Vining
Zaterdag Dag 18 31-okt Lee-Vining- Yosemite

In principe zou je het stuk ook zo kunnen doen:
Las Vegas - Lone Pine (door Death Valley)
Lone Pine - Yosemite

Zo hebben wij het de afgelopen keer gedaan (andersom) en dat is prima te doen. Je mist dan alleen evt. Bodie tenzij je vroeg vertrekt.

Je zou dan een extra nacht hebben voor bv. Yosemite, of inderdaad het Moab gedeelte.
marjonrolink
Amerika-ontdekker

tickets LA hebben we al geboekt dus daar kunnen we niet meer in verschuiven, ik zal er nog even over nadenken over moab of e.v.t phoenix,
ik laat jullie nog wel even weten wat wij gaan doen(als we eruit komen hihi)
Afbeelding
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Ik moet eerlijk zeggen... Je hebt echt een hele leuke route! Je neemt overal lekker de tijd voor en dat is altijd prettig.

Ik ben er zelf niet geweest maar capitol reef schijnt wel echt de moeite waard te zijn om een dag extra te blijven. Misschien kan je hier een dag LV voor inruilen. Voor de rest denk ik dat je met deze route echt een geweldige vakantie gaat hebben.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
marjonrolink
Amerika-ontdekker

Eindelijk zover

hallo allemaal,

na zo lang wachten vliegen we morgen richting LA. we hebben er erg veel zin in, en zijn er benieuwd hoe het daar nu werkelijk is.
voor iedereen die even wil kijken hoe wij het hebben: www.marjonenmarco.waarbenjij.nu

ik ga nog even de laatste dingen doen..

gr marjon
Afbeelding
Sel
Amerikafan

Re: Eindelijk zover

Bericht door Sel »

Heel veel plezier!
Aangezien volgend jaar mijn eerste keer wordt, ga ik je zeker volgen!
Fijne reis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer