Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis hke: Phoenix - SF (rondreis met 2 kids in zomer 2010)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis hke: Phoenix - SF (rondreis met 2 kids in zomer 2010)

Bericht door hke »

Hallo allemaal,
Ik hou al een tijdje de verschillende forums in de gaten. Wij zijn ook bezig met het plannen van een usa trip voor volgend jaar. Ik kan nog wel wat hulp en advies gebruiken.

Vertrek vanaf 25/7/2010
We gaan met z’n vieren.
Mijn vrouw en ik (42jr) en onze zoons. Volgend jaar 8 en 10 jr.

1 amsterdam/brussel - phoenix
2 phoenix - sedona (kings ransom sedona)
3 sedona - GCNP (maswik lodge)
4 extra dag in GCNP
5 GCNP – monument valley (Gouldings Campground)
6 mon. valley - page (lake powell day's inn)
7 page - bryce (bryce view lodge) (via Cottonwood Canyon Road)
8 bryce - zion, springdale (desert pearl inn)
9 extra dag in zion (desert pearl inn)
10 zion - las vegas (excalibur)
11 extra dag in las vegas, (excalibur)
12 las vegas via death valley naar bishop
13 bishop - yosemite (evt. via bodie, Curry village geboekt van 6/8 – 10/8)
14 extra dag in yosemite
15 extra dag in yosemite
16 extra dag in yosemite
17 yosemite - san francisco
18 extra dag san francisco 19 extra dag san francisco
20 naar huis vanaf san francisco

Opmerkingen
- Ik heb nu nog 1 dag over.
- Ik heb in curry village al geboekt. Er was nu al weinig plek meer.

Vraag 1: Wat vinden jullie van deze reis? Alle tips zijn welkom.
Vraag 2: 25/7/2010 is een zondag. Is een zondag handig om te vliegen prijstechnisch gezien?
Vraag 3: Is het nu ook al nodig om de maswik lodge in de GC te reserveren? Is dit net zo snel vol als curry village?
Vraag 4: Hetzelfde geldt voor de cabins in monument valley. (Gouldings lodge)
Vraag 5: Hotels.com heeft nu een aardige aanbieding voor Excalibur in LV. Voor 2 nachten 70 euro totaal incl alles. Zou ik ook al vast kunnen zetten. Echter hoe meer ik nu vastzet hoe minder ik nog kan schuiven met de vliegdatums.
Vraag 6: wie kent het Kabuki hotel in san Francisco. In japantown. Ook een hele interessante aanbieding. Iets van 80 euro per nacht.
Vraag 7: waar zou ik een extra dag besteden?
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Re: rondreis met 2 kids in zomer 2010

Bericht door pyca »

Toen wij in 2007 in een cabin op de Gouldings campground sliepen waren er maar 3 cabins, weet niet of het nog zo is, maar deze zou ik alvast reserveren. Verder, voor wat betreft de route: persoonlijk vind ik 3 hele dagen in Yosemite iets aan de lange kant, maar het zou kunnen zijn dat jullie daar bewust voor kiezen omdat jullie bijv. veel wandelen.
Zelf zou ik ook genoeg hebben aan een nacht Grand Canyon, maar dat is wel gebaseerd on ons bezoek daar in 1993, dus alweer lang geleden, maar wat ik mij herinner dat er veel viewpoints zijn die je makkelijk kunt doen op een middag/avond. (maar misschien kunnen anderen je daarover beter informeren)
Extra nacht(en) zou je kunnen besteden in Page, of Moab nog inplannen (leuk raften met de kinderen daar) of na Yosemite richting kust rijden om nog een stukje highway 1 te nemen naar San Francisco.
En nog even over het reserveren van hotelkamers: als je kiest voor een rate waarbij je kunt annuleren, kun je er toch altijd weer kosteloos (vaak tot kort van te voren)vanaf.

Misschien kun je iets uit ons verslag halen uit 2007, wij reden toen van Phoenix naar San Francisco (zie --> hier)
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Wij sliepen in San Francisco met onze 3 kids in het Holiday Inn Golden Gateway Downtown. Goed hotel met op 10 meter afstand opstapplaats van de cable-car. Ook de bushalte was vlakbij, de bus reed bijna iedere 10 minuten. Klein buiten zwembad op een dakterras. Moab is met kids zeker aan te raden, raften erg leuk en ook de Fiery Furnace Walk viel bij onze jongste (11 jaar) erg in de smaak. In Zion vonden ze het lopen van de Narrows 1 van de hoogtepunten van de vakantie. Leuk hoor, het plannen van zo'n reis, gelukkig is er veel kennis op dit forum, wij hebben er dit jaar ook erg veel profijt van gehad bij het plannen van onze 1e amerika reis.
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Onze ervaring was dat de Maswik Lodge niet zo snel vol zat als Yosemite.

Moab is inderdaad erg leuk met kinderen.

Voor Las Vegas zou je ook nog even kunnen wachten, vaak komen er via smarterlasvegas ook leuke aanbiedingen. Excalibur staat daar ook vaak bij. Let er wel op dat dit hotel aan het "begin"van de strip ligt, gezien vanuit het vliegveld.

Jullie reis lijkt een beetje op onze reis van vorig jaar, zie het onderschrift voor het verslag.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
houbs
Amerika-ontdekker

Bericht door houbs »

wij zijn nu as we speak nog in amerika voor onze 3weken durende rv rondreis. wij zijn ook in yosemite geweest maar omdat alles hier zo droog is waren er geen watervallen of niks te zien, en mijn mening is dat het park dan eigenlijk best tegenvalt terwijl wij er zoveel van verwacht hadden. weet niet hoe dat in juli zal zijn. Het is ergens misschien jammer dat jullie in san fransisco terugvliegen anders zou ik de highway1 nog gereden hebben naar los angelas, die hebben wij nu ook gedaan en dat is echt een super mooie weg om te rijden. verder weet ik zeker dat jullie een mooie vakantie gaan hebben. Wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan.

Greetzzz
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik vind jullie reis heel rustig van tempo. Op een paar plaatsen (Grand Canyon en Yosemite) ben je vast van plan stevige wandelingen te maken; zo niet dan kun je overwegen daar wat korter te blijven.
Moab is inderdaad ook heel aardig, maar daar heb je toch al snel minimaal twee hele dagen nodig om eea rustig te kunnen bekijken. Met de reistijd daar naartoe en weer terug lijkt mij dat een beetje veel van het goede.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
mt 1960
Amerika-ontdekker

Bericht door mt 1960 »

ik zou voor las vegas een van de betere hotels boeken. Afgelopen zomer sliepen we voor 60 euro in een suite in "the hotel" at mandalay bay. We zij een paar keer door excalibur gelopen op weg terug naar mandalay bay. Zou niet mijn keuze zijn, vond het een beetje la la. Las Vegas -bishop is best wel een eind via Death Valley . We hebben zelf overnacht in death valley,. De twee stukken van de reis zijn zeker 4 uur per stuk , dus totaal van acht uur , zonder echt langdurige stops, alleen voor hapje te eten.

frank
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie hebben inderdaad redelijk veel tijd voor Yosemite, maar ik vind het wel mooi. Je zou eens kunnen bekijken wat je er allemaal kunt doen. Wellicht is het ook wel een goed idee om in Death Valley te overnachten en dan nog vlak voor Yosemite, bijvoorbeeld in Lee Vining ook nog. Overnachten in DV is een mooie ervaring, en bovendien zie je het park dan tegen de avond en in de vroege ochtend als de zon laag staat en de kleuren en schaduwen veel mooier zijn. Het geeft je ook tijd voor Bodie en meer tijd voor de Tioga Road, waar je ook heerlijk kunt wandelen. Je houdt dan 2 volle dagen over voor Yosemite Valley, Glacier Point en eventueel de Mariposa grove. Als je bijvoorbeeld de Panorama Trail wilt lopen, en ook sequoia's wil bekijken, dan heb je die 2 dagen hard nodig. Je kunt ook heerlijk zwemmen, fietsen, paardrijden en hiken in de vallei. Voor raften zal het te laat in het jaar zijn, meestal is dat begin augustus al niet meer mogelijk, en de watervallen zullen voor een deel droog staan.
Maar het is een heerlijk park om aan het eind van de vakantie te relaxen!

Ik zou nog een extra dag in SF nemen. Je kunt daar bijvoorbeeld gaan fietsen. Ook een beozek ana alvatraz is voor de kidneren leuk.

Marianne
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis hke: Phoenix - SF (rondreis met 2 kids in zomer 2010)

Bericht door hke »

Nou allemaal bedankt voor jullie reacties.

Mij lijkt Moab nogal ver van de rest afliggen en heb de afstanden bewust wat minder gehouden.
Tot nu toe hebben we met onze kinderen altijd camping vakanties in italie en frankrijk gehad.
2 tot 3 weken op 1 plek.

nu moeten we aardig wat rondreizen. Ik heb dus geprobeerd om af en toe een dag ergens wat langer te blijven zodat de kids ook wat rust hebben.
3 tot 4 dagen in yosemite betekent ook voor hun wat meer tijd om te zwemmen en te spelen.

Moab lijkt me zeker interessant maar dan moet je er wellicht 2 nachten blijven zodat je daar ook vanalles kunt zien.

Hotel in las vegas zal ik nog verder kijken.

Ik was ook al aan het kijken om highway 1 te kunnen rijden. Evt. vanaf yosemite eerst een stuk omlaag en dan omhoog via HW1.
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis hke: Phoenix - SF (rondreis met 2 kids in zomer 2010)

Bericht door Walnic »

Yosemite is inderdaad leuk voor kinderen. Wij hebben een mooie paardrijtocht gedaan van ongeveer 2 uur, dit vonden de kids heel leuk. Ook het uitzicht bij Glacier Point was erg de moeite waard. Ook zijn er veel leuke rangerprogramma's voor kinderen. In ieder NP kunnen kinderen opdrachten doen en een badge verdienen. Erg leuk en leerzaam, wel wat hulp nodig van ouders zodat wij ook nog wat konden leren.
San Francisco is voor kinderen een hele leuke stad. Fietsen over de Golden Gate Bridge naar Sausolito en met de veerboot terug was 1 van onze toppers. Lekker op ons gemak gefietst, overal gestopt, wat rondslenteren in Sausolito. Alcatraz is ook leuk en spannend voor kinderen, audiotour is ook in het nederlands, dus ze kunnen het goed volgen. Pier 39 met de zeeleeuwen vonden ze bij ons erg leuk. Aanrader om met de kinderen te gaan eten is Rainforest Cafe, helemaal in jungle-stijl. De huisjes op Alamo Square is ook een aanrader, dit ligt aan een park met leuke speeltuin.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer