Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Walmart in LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jimbar
Amerika-ontdekker

Walmart in LA

Bericht door jimbar »

Hallo,

Nog een paar daagjes en dan vertrekken we...
:dance: :dance: :dance:

Ik heb 't forum al doorgespit maar nog geen echt antwoord op mijn vraag gevonden. Wij komen zondagavond aan in Los Angeles. De volgende dag besteden we in LA (sunset blvd, hollywood sign etc.) en 's avonds gaan we naar 't Angels Stadium in Anaheim voor een baseballwedstrijd. We overnachten dan ook in Anaheim. Het liefst starten we de eerste ochtend al met het doen van de boodschappen, waaronder kampeerspullen (tent e.d.).

Nu is mijn vraag, naar welke Walmart kunnen we het beste gaan? Op de site zag ik dat de dichtstbijzijnde Walmart, t.o.v. het vliegveld, in Crenshaw ligt. Maar voor zover ik weet is dit niet een heel goede buurt en om daar je auto dan vol te laden met allerlei spullen, of nog erger: verdwaald in slechte wijken te raken omdat TomTom de kortste/snelste route berekent.. Zijn er nog andere Walmarts in de buurt van het vliegveld of onderweg naar de meest bekende bezienswaardigheden? Deze vraag is al eens gesteld maar daar werd bovenstaande Walmart in Crenshaw aangeraden, en dat was nu net niet het antwoord dat ik zocht :D

Alvast bedankt!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Walmart in LA

Bericht door nieuwenoord »

11729 Industrial Highway,
Norwalk

Ligt vlak langs de 5 richting Anaheim vanuit het Noorden. Je komt er langs vanaf LAX.

Zie hier de route.

Het ligt aan de doorgaande route, dus voor echt slechte wijken zou ik niet bang zijn.
jimbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jimbar »

Monique, bedankt voor je snelle reactie!

Is deze Walmart ook 't handigst als je van 't vliegveld naar de bezienswaardigheden gaat en vervolgens naar Anaheim? Als ik jouw route bekijk, komt het mij voor dat het dan handiger is om naar deze Walmart aan het eind van de dag te gaan als we onderweg zijn richting Anaheim. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, maar het heeft onze voorkeur om de inkopen als eerste te doen zodat we weten welke tijd we over hebben voor de bezienswaardigheden en toch op tijd bij 't stadion te zijn.

groetjes Barbera
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik zou er niet specifiek één uitzoeken om er naar toe te gaan aangezien je er onderweg genoeg tegen komt. Wellicht dat je bij de receptie van het hotel kunt vragen waar de dichtstbijzijnde ligt, maar in principe liggen er langs de weg genoeg supermarkten, bijna op elk blok ligt er wel 1 waar je goed kunt shoppen voor de alledaagse dingen en koelbox etc.
jimbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jimbar »

Dat is waarschijnlijk ook wel zo. Maar we zijn zo gemakzuchtig c.q. lui :wink: , dat we alle boodschappen 't liefst bij 1 winkel doen. Dus de koelbox, maar ook de tent, luchtbedden, slaapzakken en ander kampeergerei. Ik denk niet dat je die bij elke supermarkt kunt krijgen...'t Zou trouwens wel erg handig zijn als dat wel zo was... :lol:
ElBa
Amerika-ontdekker

Bericht door ElBa »

Wij zijn net terug van onze vakantie in de VS en kwamen ook op zondag aan in LA. Wij hadden geen zin om direct na een lange vlucht naar de Walmart te gaan en hebben dit ook de volgende morgen gedaan. Wij zijn wel naar die van Crenshaw gegaan en dit is prima te doen. De winkel maakt deel uit van een grote shoppingmall waar zelfs een post van de LAPD zit. Wij hebben zelfs daar in de buurt gevraagd waar de winkel was en kregen totaal geen onveilig gevoel. Ik zou gewoon daar naar toe gaan.

Ik vind dat er over LA veel te bekrompen wordt gedaan qua criminaliteit. Je moet gewoon opletten wat je doet en niet 's avond naar de verkeerde buurten gaan en het openbaar vervoer vermijden. Hou je auto altijd op slot tijdens het rijden. Ik zou me niet druk maken over de Walmart in deze buurt.

gr Elba
jimbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jimbar »

Dat geeft de burger moed... :) Ik denk dat we het dan ook maar gewoon gaan proberen bij die Walmart, het is wel zo fijn als je gewoon al je spulletjes al hebt gekocht zodat je daar later geen tijd meer aan hoeft te besteden. Bedank voor je geruststellende reactie!

Nog 4 dagen..... :dance: :dance: :dance:
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

ik ben ook in de wallmart aan crenshaw blvd geweest en wist zelfs nog niet dat die wijk "berucht" is. zijn er overdag rond 11-12u gaan winkelen en had er totaal geen eng gevoel. ook in de winkel liepen er niet direct types rond die ik mij nog kan herinneren als guur :D
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Wij zijn eens om 10 uur 's avonds naar de plaatselijke Wal Mart geweest in Van Nuys (want gezellig, klinkt Nederlands!) en daar liepen echt alleen maar latino's rond. Nu wil ik niet zeggen dat latino's automatisch crimineel zijn, maar we werden wel door iedereen aangestaard als enige blanken in de zaak en ik voelde me wel enigzins ongemakkelijk. Zeker omdat er 2 blokken verder een straat compleet afgezet was door de politie en we 's avonds alleen maar rare geluiden hebben gehoord op de parkeerplaats van het Holiday inn vanaf onze hotelkamer. Nooit meer naar Van Nuys in ieder geval...vreemde buurt.
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Wij vonden de Safeway supermarkten absoluut de no.1! Daar kon Walmart zelfs niet aan tippen, qua supermarkt dan. Wat een keuze en wat een mooie winkel. Vergelijkbaar met de Appie hier maar dan maal 10 qua grote en uiterlijk van de winkel. Hier zijn ook heel veel verse maaltijden en broodjes te koop. Dus absoluut een aanrader mocht je er één tegenkomen.

Kijk maar eens op hun website: www.safeway.com om een filiaal te vinden.
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Jozef
Amerikafan

Bericht door Jozef »

ElBa schreef:en het openbaar vervoer vermijden.
Nog zo'n misvatting over LA.
Maar goed, daar gaat het topic niet over.
pieterdrubbel
Amerika-newbie

Bericht door pieterdrubbel »

Ik ben een paar weken geleden naar die crenshaw-walmarkt geweest omdat ik een tomtom wou kopen. Heel ouderwetse winkel, beetje groezelig. We vroegen naar de rayon voor vers fruit en groenten: dat hadden ze niet! :lol:
Het aanbod was beperkt, maar ik heb mijn tomtom wel gekocht ;-) En zo'n isomo-frigobox :wink:

Goeie reis!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Er is verschil tussen een WalMart en een WalMart Supercenter. De laatste categorie heeft een prima versafdeling, bij de eerste zal je die niet vinden. De WalMart in Norwalk die ik eerder in dit topic opgaf, is een Supercenter.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik vind het bij Walmart altijd vrij opvallen dat ze keuze in overvloed hebben, behalve op de broodafdeling.
Daar vind ik het assortiment bij de Safeway en andere supermarkten echt vele malen beter. Bij Walmart liggen vaak wat van die vreselijke broden zonder kraak nog smaak en that's it.
Ellen Schaefer
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ellen Schaefer »

Overdag is Walmart voor 15.00 uur prima te doen. Na 15.00 uur zijn o.a. de highschools uit en dan wordt het al een stuk drukker. Dan komen er hele gezinnen en inderdaad, het publiek wat dan komt is absoluut een stuk a-socialer. B.V. Steken over op de parkeerplaatst zonder op of om te kijken, gooien afval en de beroemde plastic zakken op straat en in de winkel zelf is het vaak dan meer een troep. In de ochtend is het meestal rustig en dan zijn de schappen nog vol en ordelijk.

groetjes
Ellen
http://www.elleninamerika.com" onclick="window.open(this.href);return false; / Weblog over mijn emigratie en verblijf in de VS.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer