Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

CA 120 gesloten door wildfire

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: CA 120 gesloten door wildfire

Bericht door Walnic »

Wat erg als ik die foto vanuit het hotel zie. Wij zijn 3 dagen geleden vertrokken vanuit Yosemite, en wij hebben in de Valley helemaal geen last gehad van het vuur. Wel zag je de rookwolken en de heli's op en neer vliegen, maar voor de rest was het juist erg helder weer. Tegen ons werd gezegd dat ze nog minstens tot 12 sept nodig hadden om te blussen. Ik hoop voor jullie dat het allemaal nog gaat lukken om er te komen. Ook hoop ik dat er niet nog meer afbrand, als je daar staat en je ziet al die rook en afgebrande bomen in de verte, dan voel je jezelf zo triest om alles wat daar verloren gaat.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Van mijn vriendin gehoord: zeer 'hazy' in de Valley, konden weinig tot niets zien van de vergezichten, heel heet (42 C) en harde hete wind. Dat laatste helpt natuurlijk niet bij het blussen! :cry:

Ilona
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Maria21
Amerika-newbie

Bericht door Maria21 »

Ik en mijn vriend zijn op dit moment in San Francisco en onze planning was om aanstaande zondag richting Yosemite te gaan. Is dit nog steeds mogelijk? Zo zijn namelijk nog wel de onderste wegen open, maar heb je dan veel last in het park? Is Mammoth Lakes ook nog te bereiken? Het is onze eerste keer in Amerika, dus wij hebben geen idee wat wij nu het beste kunnen doen? Ik weet niet of jullie goed advies hebben. Alvast bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Gsiteren zag het er op de webcam wel goed uit, maar of je last zult hebben van de rook is natuurlijk moeilijk van te voren te zeggen.
Mammoth Lakes is niet via het park te bereiken want er is een stuk van de Tioga Road (de 120) afgesloten.
Hebben jullie een overnachting in het park gereserveerd? Je zou nu nog iets kunnen annuleren als je je route om wilt gooien. En verder iets gereserveerd? Als je richting Death Valley gaat zou je ook kunen overwegen om naar Sequoia, daar een bezoek te brengen, en vandaar naar DV te gaan. Of je gaat naar Yosemite en rijdt via Sonora naar Mammoth Lakes. Maar zonder te weten hoe vele tijd je hebt en hoe je verdere planning er uit ziet is het lastig advies geven.
Yosmite is een ontzettend grooot park, dus er zijn veel delen waar je helemaal niets van de brand zult merken. Bij de ingang krijg je een kaart (ook hier te bekijken) en je zult de rangers kunnen vragen wat verstandig is.

Marianne
Maria21
Amerika-newbie

Bericht door Maria21 »

Bedankt voor je reactie.

Onze planning was om na San Francisco richting Yosemite te gaan en dan via Monolakes richting Death Valley en Las Vegas.Dit is zeker nu niet meer mogelijk aangezien de weg van Yosemite naar Mono Lakes is afgesloten, als ik het zo goed begrijp. Nu hadden wij de volgende oplossing bedacht maar is dit realistisch? We willen morgenochtend vroeg vertrekken richting yosemite en bekijken hoe het hier is. Daarna willen we dan richting fresno gaan en dan richting het Sequoiapark en daarna richting de death valley om onze route verder te volgen. De overnachtingen zullen dan ook op deze route liggen. Gelukkig hebben we nog niks geboekt, dus er is kwa verschuiving nog veel mogelijk. Is deze oplossing een goede aanpak? Alvast bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, dat bedoelde ik met mijn eerste voorstel. Je mist dan Mono Lake, maar het is een prima alternatief.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goed nieuws, de Tioga Road is weer open:

At 8:00am on Sunday, September 6, 2009, the road from Big Oak Flat entrance station to Crane Flat and across Tioga Pass will re-open, making through travel possible between Groveland and Lee Vining. However, the road from Crane Flat to the El Portal Road will remain closed, making Yosemite Valley accessible ONLY via Mariposa and El Portal along Highway 140 or via Wawona on Highway 41.

Zie http://inciweb.org/incident/announcemen ... 1869/9459/

Marianne
Loeske
Amerika-newbie

Bericht door Loeske »

Helaas helaas de weg is ook vandaag, dinsdag 8 september nog dicht.

Wij zijn maandag ook via een omweg hier aangekomen.
Tiogaroad is dus ook bij ons geschrapt. Goede reden om weer terug te komen vonden wij!
Brand is veel erger voor de mensen maar ook voor de dieren...
Ze hadden het trouwens onder controle, maar een hotspot is weer gaan branden, foutje.

In het park merk je er niks van. Alleen een paar smeulhaarden gezien.
Er zijn alleen veel wegwerkzamheden zeker naar Glacier Piont, maar dat maakt het er ook niet minder mooi om hier!

Gewoon dus gaan genieten daar hebben wij ook gedaan!

Groetjes Loes
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Loeske schreef: Brand is veel erger voor de mensen maar ook voor de dieren...
Een ranger in Mesa Verde (waar ze hun portie bosbranden ook wel gehad hebben) vertelde ons dat de dieren er niet veel last van ondervinden. Ze zijn gewend alert te zijn op onraad en zoeken tijdig een goed heenkomen. Hoe vervelend het ook is, bosbranden horen er nu eenmaal bij.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens de NPS-site zijn alle wegen nu weer open, dus ook de Big Oak Flat Road.

Marianne
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

oef,
we vertrekken next week
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

Via de Sonora Pass was ook een zeer mooie route moet ik zeggen!

De Tioga Pass hebben we dus moeten skippen, dus ik ken de Tioga Pass persoonlijk niet, maar de Sonora vond ik zeer mooi!
Leuke uitdagende wegen voor de auto rij liefhebbers onder ons, en prachtige vergezichten!

Groeten Rob | Live From Las Vegas MGM 8)
elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elkur »

We zijn van za 12 tot ma 14 sep in Yosemite geweest. Alle wegen waren gelukkig weer open zodat we onze route niet moesten aanpassen. Op de Big Oak Flat Road was er nog wat rook, maar vooral brandweerlui die de boel nog in de gaten hielden.
Ik hoorde dat het 'dorpje' Foresta ong 15 jaar geleden al een keer volledig afbrandde, deze keer zijn de (opnieuw opgebouwde) huizen gespaard gebleven, maar ik vraag me af de mensen die daar wonen dat nog met een gerust hart doen.

elkur
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor verdere detailinformatie zie het onderstaande berichtje dat vermeld stond in de nieuwsbrief van de The Yosemite Association die wij gisteren ontvingen.
The Big Meadow Fire, which has been burning through 7,425 acres across Yosemite’s western edge, is now 100% contained. All roads into Yosemite National Park, including the Big Oak Flat Road and portions of the Tioga Road, are now open with no restrictions. The roads, which have been closed since Wednesday, August 26 due to the Big Meadow Fire, allows visitors to enter Yosemite Valley via Highway 120.

The Crane Flat Campground and the Tamarack Flat Campground remain closed until further notice. The Bridalveil Creek Campground, originally slated to close September 8, will remain open until October 12 in an effort to accommodate more visitors staying overnight within the park.

Yosemite Fire Crews will continue to monitor for sporadic hotspots to prevent any further fire activity. Visitors driving on the Big Oak Flat Road and the Tioga Road are urged to use caution as some smoke may still be present. In addition, multiple pull-outs along either road may be closed due to hotspots in proximity to the road. The Tamarack Creek to El Capitan trail, the Rockslides to El Capitan trail, and the Old Big Oak Flat Trailhead to El Capitan all remain closed at this time.
Martin
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wij waren 28 augustus in Yosemite. Ook wij kregen er dus mee te maken dat de CA 120 gesloten was. Ik geloof RobH op zijn woord dat de Sonora Pass zeer indrukwekkend is, maar in het donker is ie echt verschrikkelijk. Eerst moesten we al bijna in het donker over de 49 van Mariposa naar Sonora langs ravijnen en daarna toen het al pikkedonker was nog over de Sonora Pass. Die dag kwamen we er ook achter wat het nadeel is van hotels van tevoren boeken. We kwamen pas om 1:30 aan in Bridgeport.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die dag kwamen we er ook achter wat het nadeel is van hotels van tevoren boeken.
Er is niets mis met van te voren boeken; annuleren kan meestal tot 24 uur van te voren. Je moet alleen wel voldoende tijd inplannen overal (en niet via een reisorganisatie boeken). Zelfs als je niets hebt vastgelegd zul je toch aan een tijdschema vastzitten want je zult uiteindelijk je vliegtuig weer moeten halen dus een beetje speling in de route is altijd verstandig.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dat is ook precies wat we over 2 jaar gaan doen. Veel speling in de route, weinig boeken en de steden overslaan :D Wij zijn er achtergekomen dat wij 100% natuurmensen zijn. Ik zal trouwens nog even foto's van de brand toevoegen in Yosemite. Dit was op 28 augustus 2009.
Bijlagen
brand Yosemite
brand Yosemite
brand Yosemite
brand Yosemite
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer