Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Temperatuur in september
Temperatuur in september
Wat voor kleren nemen we mee. Waar kunnen we op rekenen in: Denver - San Francisco en wat ertussen ligt, inclusief Vegas?
T-shirts/korte broek of toch maar een truitje voor de kille avonden? (zijn die er?)
.
T-shirts/korte broek of toch maar een truitje voor de kille avonden? (zijn die er?)
.
Re: Temperatuur in september
Neem altijd een trui of vest mee ivm de airco, die in veel gelegenheden, restaurants e/o Malls vaak erg laag staat.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op dit moment is het in Denver 's avonds tussen de 11 en 16 graden, en als je de bergen in gaat, dan daalt de temperatuur 's avonds tot beneden te 10 graden, en dan is een trui (of nog beter: een goede kwaliteit fleece zodat het ademt en zich aan de temperatuur aanpast) geen overbodige luxe.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
We zaten deze week in Yellowstone en daar is het 's nachts maar net boven nul
Een trui of sweater mee dus...
Een trui of sweater mee dus...
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Dress in layers, of te wel in laagjes.
- buur
- Amerikakenner
De beste lijst van temperaturen in de VS is
http://www.usatoday.com/weather/climate/usa/wstcli.htm
Maar in restaurants is het natuurlijk heel kouder!
http://www.usatoday.com/weather/climate/usa/wstcli.htm
Maar in restaurants is het natuurlijk heel kouder!
Groetjes, Thomas.
THX!
we zullen idd en sweatertje meenemen en een afritsbroek (ok, heel 2005, maar het werkt wel)
We waren de vorige keen in juni in San Francisco en toen was het 35 graden in de schaduw. Dat was niet meer voorgekomen sinds 1973. De gok om zonder sweatertje naar Alvatraz te gaan pakte dus goed uit!
(hot town, summer in the city, kwam in me op - Lovin' Spoonful)
we zullen idd en sweatertje meenemen en een afritsbroek (ok, heel 2005, maar het werkt wel)
We waren de vorige keen in juni in San Francisco en toen was het 35 graden in de schaduw. Dat was niet meer voorgekomen sinds 1973. De gok om zonder sweatertje naar Alvatraz te gaan pakte dus goed uit!
(hot town, summer in the city, kwam in me op - Lovin' Spoonful)
Vorig jaar 4 weken in september geweest en hele hoge temperaturen gehad, zoals in san francisco 30 graden, yosemite 30+, death valley 40 +, Las Vegas 30+, Bryce rond de 20 graden, grand canyon ook rond de 20 graden, richting LA en de kust rond de 20 graden.
Een enkele bui gehad in Zion en in de Grand Canyon voor de rest alleen maar zon zon zon, dus neem je zonnebrand maar mee.
Nee ik zou een lange broek en een vest meenemen meer niet, en als je wat tekort komt kun je alles kopen in 1 van de grote malls!
Een enkele bui gehad in Zion en in de Grand Canyon voor de rest alleen maar zon zon zon, dus neem je zonnebrand maar mee.
Nee ik zou een lange broek en een vest meenemen meer niet, en als je wat tekort komt kun je alles kopen in 1 van de grote malls!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
jodokus schreef:Wat voor kleren nemen we mee. Waar kunnen we op rekenen in: Denver - San Francisco en wat ertussen ligt, inclusief Vegas?
.
Truitjes en alles zou ik ter plekke aanschaffen mocht het nodig zijn, en niet mee slepen vanaf huis.
De praktijk is toch vaak dat je wat kleding koopt, kan je het net zo goed direct benutten.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik kreeg gisteravond een telefoontje uit Amerika van Diny (ORANGE). Zij reden toen bij Grand Junction op de Interstate 70 van Denver naar Moab.
Zij hadden 's morgens vanaf Denver tot aan Vail in dikke sneeuwbuien gereden en konden niet harder dan 25 mph op de snelweg. Voorbij Vail was de sneeuw weg en werd het mooi weer.
Zo kun je maar zien dat je rekening moet houden met allerlei weertypes in september en dat je. zoals hierboven geschetst, binnen een paar uur op één en dezelfde weg een enorm verschil kan hebben in weertypes en temperaturen.
Marjan
Zij hadden 's morgens vanaf Denver tot aan Vail in dikke sneeuwbuien gereden en konden niet harder dan 25 mph op de snelweg. Voorbij Vail was de sneeuw weg en werd het mooi weer.
Zo kun je maar zien dat je rekening moet houden met allerlei weertypes in september en dat je. zoals hierboven geschetst, binnen een paar uur op één en dezelfde weg een enorm verschil kan hebben in weertypes en temperaturen.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Marjan heeft gelijk. Hebben dit zelf ook meegemaakt, Van 20 cm sneeuw op Vail pass bij 35F tot 80F in Moab dezelfde dag. Wel schitterend die sneeuw maar we glibberden behoorlijk met de grote, achterwiel aangedreven auto af en toe.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
T'is momenteel al de hele week koud hier in Denver, de temperatuur komt maar niet boven de 10C uit. In de bergen sneeuwt het af en toe. Ze zijn daar op het nippertje een grote sneeuwstorm misgelopen. Gisteren werd namelijk voorspeld dat er tussen de 6-12 inches in de bergen zouden vallen, maar het lage drukgebied is wat verder naar het oosten blijven liggen. In plaats daarvan heb ik dus plensbuien in mijn achtertuin. Maar tegen het weekend zou het weer ruim boven de 20C zijn. Het weer slaat hier echt soms van minuut tot minuut om.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, ik had het er ook net met mijn schoonzus over. Die woont in Northglenn. Volgens haar is dit vrij normaal voor dat gebied. Geef mij maar de bijna 30 graden hier
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wij zijn nu as we speak in Pismo beach, een plaatsje tussen san fransisco en LA. Hier is het nu rond de 23graden. maar we zijn in death valley, palm springs, las vegas, san diego en nog en plaatsen geweest waar het allemaal rond de 40graden was en snachts koelden het niet echt veel af. Vanaf san fransisco zijn we onze truien en lange broeken eigenlijk pas gaan gebruiken.
En wij zijn vandaag vanuit Moab (voorbije dagen stralende blauwe lucht en rond de 28°C) naar Torrey gereden en hadden in Goblin Valley 32°C . Auto gaf zelfs even 100°F aan
(38°C)
Ik heb ook zonet eens gekeken naar de vooruitzichten voor de komende dagen en het ziet er tot dinsdag goed uit met hoge 70 of lage 80°F. Woensdag wordt wat koeler met kans op een T storm maar nadien lijkt het weer beter te worden.
We zullen zien ... je kan elke dag ook even op onze site kijken, ik zet per dag de (max) temperatuur erbij.
Grtz vanuit Torrey Utah.
Bart
Ik heb ook zonet eens gekeken naar de vooruitzichten voor de komende dagen en het ziet er tot dinsdag goed uit met hoge 70 of lage 80°F. Woensdag wordt wat koeler met kans op een T storm maar nadien lijkt het weer beter te worden.
We zullen zien ... je kan elke dag ook even op onze site kijken, ik zet per dag de (max) temperatuur erbij.
Grtz vanuit Torrey Utah.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Kijk eens naar onderstaande weersvoorspelling voor Salt Lake City, zo snel kan het omslaan.

Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 58 Reacties
- 56391 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties