Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Routes downloaden voor Garmin
Routes downloaden voor Garmin
Volgende week vertrekken we voor een rondreis door het zuidwesten (LA, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Moab, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, SF en weer terug naar LA) van 30 dagen. Met z'n tweeen in een Mustang Conv.
Om de route te rijden hebben we een Garmin Zumo aangeschaft met de laatste versie van de Citynavigator kaarten van de VS.
Het internet al afgezocht op leuke routes die te downloaden zijn op de Garmin, echter tot op heden nagenoeg niets gevonden.
Heeft iemand tips waar dergelijke routes (met name scenic byways) te downloaden zijn?
Alvast bedankt voor tips/adviezen.
Om de route te rijden hebben we een Garmin Zumo aangeschaft met de laatste versie van de Citynavigator kaarten van de VS.
Het internet al afgezocht op leuke routes die te downloaden zijn op de Garmin, echter tot op heden nagenoeg niets gevonden.
Heeft iemand tips waar dergelijke routes (met name scenic byways) te downloaden zijn?
Alvast bedankt voor tips/adviezen.
Re: Routes downloaden voor Garmin
Is dit wat? http://www.garmin.com/garmin/cms/us/ser ... enicroutes
Ik heb zelf een TT, dus heb geen ervaring met deze site...
Ik heb zelf een TT, dus heb geen ervaring met deze site...
Bedankt voor de tip, maar dit zijn officiele routes van Garmin die gekocht moeten worden.
Na reeds 89 Euro betaald te hebben voor de officiele kaart, vind ik dat Garmin genoeg verdient heeft.
Ik ben op zoek naar routes die "vrij" te downloaden zijn, bv omdat de routes zelf gemaakt zijn en gedeeld worden met anderen.
Na reeds 89 Euro betaald te hebben voor de officiele kaart, vind ik dat Garmin genoeg verdient heeft.
Ik ben op zoek naar routes die "vrij" te downloaden zijn, bv omdat de routes zelf gemaakt zijn en gedeeld worden met anderen.
kijk eens op www.routeyou.com waarschijnlijk vind je hier wel enkele dingen die leuk zijn.
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Een mooie site met heel veel tracks van allerlei soort tochten, is die van Everytrail. Alleen in California staan er al meer dan 600 driving tracks op. Zie bijvoorbeeld de 17 Mile Scenic Drive. Deze tracks kun je als geregistreerd gebruiker gratis downloaden als GPX (voor GPS) of als KML bestand (voor Google Earth). Ik weet niet of deze op jouw Garmin ook zo te gebruiken zullen zijn, maar de wereld zit vol vertaal programmatjes, dus daar is vast al wat voor bedacht 
Na onze CA vakantie zal ik ook onze opgenomen tracks op deze site plaatsen, naast de reeds bestaande tracks van Squadra BIM (onze Geocache teamnaam). Maar dan moet je nog even geduld hebben ... ik verwacht in het najaar van 2011 alle foto's en tracks klaar te hebben
Na onze CA vakantie zal ik ook onze opgenomen tracks op deze site plaatsen, naast de reeds bestaande tracks van Squadra BIM (onze Geocache teamnaam). Maar dan moet je nog even geduld hebben ... ik verwacht in het najaar van 2011 alle foto's en tracks klaar te hebben
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je hebt toch MapSource
. Ik zou de routes zelf maken, is een fluitje van een cent en je bepaalt helemaal zelf je routes.
Succes en veel plezier.
Reden voor de wijzging: ik heb de "evil" emoticon weggehaald. Dat was een vergissing. Ik was helemaal niet boos, waarom ook ?
Succes en veel plezier.
Reden voor de wijzging: ik heb de "evil" emoticon weggehaald. Dat was een vergissing. Ik was helemaal niet boos, waarom ook ?
Laatst gewijzigd door Old Faithful op 06 sep 2009, 22:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Waarom stellen mensen hier een vraag om advies over een route, die kun je toch ook zelf maken?????
Dit is juist het aardige van deze site om tips van anderen te krijgen om zo tijdens de trip geen dingen te missen.
Dus, als er nog mensen zijn met tips (hostewim en ingerene bedankt) dan graag.
Dit is juist het aardige van deze site om tips van anderen te krijgen om zo tijdens de trip geen dingen te missen.
Dus, als er nog mensen zijn met tips (hostewim en ingerene bedankt) dan graag.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat bedoelde ik juist. Op het forum vind je een schat aan routes, vaak over mooie wegen maar niet als download voor je Garmin. M.n. een Zumo i.c.m. MapSource is zeer geschikt om de mooie stukken weg, die je op het forum gevonden hebt, in je eigen route op te nemen. Zo doe ik het ook.
Mijn verontschuldigingen als de
je op het verkeerde been gezet heeft. Dat was echt een vergissing.
Veel plezier in de V.S.
Mijn verontschuldigingen als de
Veel plezier in de V.S.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Let er wel op dat je, bij het downloaden van routes, weet wat de instellingen waren van de mapsource waarmee ze waren gemaakt.
Dus, snelwegen vermijden of juist niet, wel/geen ponten etc.
ook de kaartversie is van belang.
Waarom: Als je de route importeert in Mapsource, als GPX bestand, dan gaat hij hem herrekenen. kan zomaar zijn dat hij op detail afwijkt. Als dat dan net het detail was wat de route zo leuk maakt... Ook onderweg, als hij vraagt "van route, herberekenen?" NEEEEE!!!!!
Overigens: Zèlf maken m.b.v. tips van dit forum bijv. is goed te doen. Zel wel de viapunten OP een kruising want anders krijg je met de zumo allemaal irritante oranje vlaggetjes. Er bestaat een "ontvlagger" programmaatje, maar of dat 100% goed werkt? Ik zie graag wat ik doe...
Als je de routes maakt: Je kunt wel alle routes tesamen in 1 GPX bestand zetten, maar maak 1 route per dag. importeer niet meer dan een stuk of wat routes tegelijk in de zumo.
Maak een lijstje van de outline van je routes en koop een rand McNally bij Walmart als failsafe.
Je snapt het, ik heb ook een zumo. Vrijdag mag ie zijn kunsten laten zien.
Dus, snelwegen vermijden of juist niet, wel/geen ponten etc.
ook de kaartversie is van belang.
Waarom: Als je de route importeert in Mapsource, als GPX bestand, dan gaat hij hem herrekenen. kan zomaar zijn dat hij op detail afwijkt. Als dat dan net het detail was wat de route zo leuk maakt... Ook onderweg, als hij vraagt "van route, herberekenen?" NEEEEE!!!!!
Overigens: Zèlf maken m.b.v. tips van dit forum bijv. is goed te doen. Zel wel de viapunten OP een kruising want anders krijg je met de zumo allemaal irritante oranje vlaggetjes. Er bestaat een "ontvlagger" programmaatje, maar of dat 100% goed werkt? Ik zie graag wat ik doe...
Als je de routes maakt: Je kunt wel alle routes tesamen in 1 GPX bestand zetten, maar maak 1 route per dag. importeer niet meer dan een stuk of wat routes tegelijk in de zumo.
Maak een lijstje van de outline van je routes en koop een rand McNally bij Walmart als failsafe.
Je snapt het, ik heb ook een zumo. Vrijdag mag ie zijn kunsten laten zien.