Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis IngeRenee 2011: Must-Do List.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Reis IngeRenee 2011: Must-Do List.

Bericht door IngeRene »

Hallo,

na nog niet eens zo gek lang geleden besmet te zijn door het Scandinavië virus, breiden de planning zich inmiddels uit naar andere oorden. We zijn voornemens om in 2010 het maar eens heel rustig aan te doen om vervolgens in 2011 de schade weer keihard in te halen :lol:

De afgelopen weken hebben we maar eens wat gesurfd en met de dag klinkt 2011 verder weg. Maar aan de andere kant is de voorpret dermate prettig, dat het niet eens zo erg voelt. Eind volgend jaar is het immers al bijna 2011, nietwaar?

Onze plannen zijn begonnen met de wens van Inge die beslist nog terug wil naar haar gastouders en vriendin uit 1987, toen ze een jaar op Sylmar Highschool (LA) heeft gezeten. Je kunt dan natuurlijk een ticket kopen en vertrekken, maar ja, dat is met drie dochters van nu 10,13 en 13 jr oud niet even snel gedaan en zonder hen is geen optie.

Voor onze zeer ruwe plannen beginnen we met een Must-Do List (MDL) en ziet er, tevens in een soort planning gezet, nu als volgt uit:

EURO - San Fransisco
In SF woont 'de vriendin uit 1987' en daar blijven we dan ~4 dgn. We huren of lenen een auto voor in/om SF en kunnen bij hen slapen, desnoods in een tent in de tuin. We zijn immers wel met 5 personen... :roll:

SF - LA
Met de of een huurauto langs deze weg, die hoog op de MDL staat. Onderweg 1 overnachting in een hotel.

LA
Hier wonen de gastouders uit 1987. Ze kennen inmiddels onze plannen en we zijn van harte welkom. Heerlijk die gastvrijheid :D We blijven ook in LA ~4dgn en doen in die tijd op dezelfde manier als in SF de highlights van LA.

Dan begint de lastigere klus. We denken aan een camper huren, maar misschien hebben we erg veel geluk en kunnen we die zelfs lenen van de gastvader. Dit bepaalt natuurlijk een deel van de plannen want in geval van huren kun je een lus maken (elders inleveren dan huren kan toch?) en anders moet hij zeker weer terug naar af in LA.

Op onze MDL staat in ieder geval Seaworld, San Diego. De Grand Canyon en Las Vegas ook. En dan komt een lange lijst van allemaal prachtige NP's die erg zal afhangen van de beschikbare tijd en de wijze van vervoer.

Dit alles staat natuurlijk nu nog in de kinderschoenen (hoewel ik zo wel even ga kijken hoe ik nu het beste dollars kan gaan sparen), maar een draadje in dit forum lijkt ons een goede manier om ons hierop voor te bereiden.

Groet,
Inge & René.
http://www.ingerene.nl
Yeehaw
Amerika-expert

Re: 2011, let's get started: Must-Do List.

Bericht door Yeehaw »

Hi
Je zou eerst eens moeten bepalen hoe lang je gaat en welke tijd van het jaar. Dat laatste zal wel de zomer zijn gezien de leeftijd van de kinderen.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Re: 2011, let's get started: Must-Do List.

Bericht door Girl_2004 »

en natuurlijk niet in Vegas in het weekend, want dat kost heel wat dollars meer :evil:
Groetjes, Nel
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Re: IngeRenee 2011, let's get started: Must-Do List.

Bericht door IngeRene »

Excusez... 3 weken is de planning, wellicht 2 of 3 dgn meer. En inderdaad in de zomervakantie i.v.m. de scholen. Mede daarom 2011 pas, want dan verlaat de jongste de basisschool en dat levert 1 of misschien wel 2 weken extra vakantietijd op en dus meer ruimte om in te gaan plannen/schuiven.

Las Vegas in het weekend is duurder qua verblijf of gaan alle prijzen (bv entree, restaurants) de lucht in? Ik had dit nog niet eerder gelezen in één van de vele vele :D reisverslagen.

gr,
René
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Voornamelijk de prijzen van de hotels gaan flink omhoog op vrijdag op zaterdag en daarnaast de prijzen van de buffetten (met een paar dollar). Met entree bedoel je shows? Deze zijn volgens mij niet duurder in de weekends.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als je een camper huurt, hoef je geen rekening te houden met extra verblijfskosten in het weekend. Campings zijn in Vegas niet duurder in het weekend dan door de week. Sam's Town RV park wordt veel gebruikt in Vegas.

Let wel heel goed op hoe het zit met verzekeringen als je de camper van vrienden leent!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan wel een lange lijst opstellen, maar met 4 dagen SF, 2 dagen onderweg naar LA, 4 dagen LA en tenminste 2 dagen San Diego blijven er maar 9 dagen over voor een "loop" en als je dan van San Diego naar Grand Canyon gaat (en ik spreek nog niet over Joshua Tree NP en Sedona), dan naar Monument Valley, naar Page, Bryce en Zion, naar Las Vegas en terug naar LA zullen 9 dagen al heel kort zijn...
Yeehaw.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Dank voor jullie reacties.

Dat het grote rondje te krap wordt is zeker waar. Ik neig er dan ook naar om een "korte ronde" te maken met Grand Canyon, Monument Valley, Bryce, Zion, LV, Death Valley, Seqouia en de dagen in de grote steden met 1 terug te brengen. Dan heb je dus wat meer ruimte in de NP's, waar je dan niet overal meteen de volgende dag weg moet. Voor San Diego staat overigens maar 1 dag op de lijst: Seaworld.
Ik heb een kortere ronde nog niet eerder langs zien komen (maar ook nog niet goed naar gezocht). Heeft iemand daar ervaring mee?

De verzekeringen bij lenen of particulier huren zijn zeker een erg belangrijk punt van aandacht. Bedankt voor de tip!

gr
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Anuschka
Amerika-ontdekker

Re: Reis IngeRenee 2011: Must-Do List.

Bericht door Anuschka »

We zijn net 3 wk terug uit die regio en ik denk dat als je alles wilt doen wat op je MDL lijstje staat + Nat Parken, dan ben je alleen maar aan het rond racen. Ik denk dat je voor jezelf moet beslissen of je ergens geweest wilt zijn of echt iets gezien wilt hebben. Ik zou het rondje echt kleiner maken en meerdere dagen ergens blijven. Dat scheelt een hoop uren in de auto en is veel relaxter. Een stad of National Park kun je echt niet in 1 dag zien. 4 dg Yosemite was voor ons al tekort.
Wat betreft Las Vegas: Vrijdag gaan de prijzen omhoog, in het weekend het duurst, maandag zak het weer en dinsdag, woensdag en donderdag is het goedkoopst. De prijzen van de bufetten zijn de afgelopen behoorlijk gestegen en helemaal niet meer goedkoop te noemen. Wij betaalden $ 60,00 voor een ontbijtbuffet voor 4 pers en $ 125,00 voor een dinerbuffet. En dan moet je ook nog lunchen. De rest van ons verblijf gewoon boodschappen gedaan in de supermarkt: brood, nutella, jam, kaas etc en op onze kamer ontbeten. Van huis had ik plastic borden en bestek meegenomen. De lunch maakten we dan ook zelf klaar en namen we mee. Dat scheelt enorm in je budget en kost ook veel minder tijd dan eten in een restaurantje.
Anuschka
Amerika-ontdekker

Bericht door Anuschka »

Ik zag dat je over de beroemde Hyw 1 van SF naar LA wilt rijden met slechts 1 overnachting. Zoals in mijn vorige reaktie staat, wij hebben deze weg enkele weken nog gereden en er 3 overnachtingen in gedaan. Monterey, Big Sur en Santa Barbara. 3 is misschien niet nodig, maar 2 denk ik wel. Je moet niet vergeten dat de weg grotendeels scenic way is. Het kan in Km misschien niet zo'n grote afstand zijn, maar je KUNT en MAG maar tussen de 40 en 70 Km per uur rijden. Wat tijd betreft meet dat enorm uit. Sommige stukken zijn erg bochtig en kun je echt maar 40 Km per uur rijden. Als je dan ook af en toe nog even uit wil stappen om een korte wandeling te maken of foto's te nemen, lunchen !! Wij vonden het rijden op de scenic wegen mooi maar ook vermoeiend. We moesten elkaar regelmatig afwisselen met rijden.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Anushka, je overdrijft wel een beetje hoor qua tijd en planning. 2/3 overnachtingen voor de kustroute is leuk maar doen alleen de mensen die echt veel tijd hebben. Er zijn hier veel mensen op het forum die de route in 2 dagen rijden (1 overnachting) en hier zeker wel van genieten en ook tevreden zijn over wat ze zien onderweg. Zelfde geld voor Yosemite. Jij vind het misschien fantastisch om hier 4 dagen te verblijven maar het is echt geen must hoor! Ik was er vorig jaar dik 2,5 dag en 2 dagen waren wat mij betreft ook genoeg geweest. Iedereen beleeft alles op zijn eigen manier en niet iedereen heeft de behoefte om elke uithoek van een plek gezien te hebben. Voor de kust zou ik ook zeggen; 2 dagen. Voor Yosemite zou ik adviseren 2 dagen in de vallei (of 1 in de vallei en 1 langs Tioga Road). Als je meer tijd hebt is dat natuurlijk leuk maar geen Must.......
Anuschka
Amerika-ontdekker

Bericht door Anuschka »

RiverCola, iedereen heeft zijn eigen ervaringen en persoonlijke mening ergens over. Ik heb gewoon MIJN mening gegeven en zo geeft iedereen die. En ja, natuurlijk zijn er mensen die deze weg in 2 dagen rijden naar tevredenheid. Kwestie van keuzes maken. Als iemand om een reaktie vraagt, dan geef ik die en wat ze er uiteindelijk mee doen is aan hen....
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ingewikkelde post dit. Als ik het goed begrijp ga je eerst van SF naar LA. Dan met de RV en je wilt Yosemite overslaan omdat het zoveel op Noorwegen lijkt. Maar goed, een loop van LA en weer terug naar LA..
Bv:
Dag 1: LA. Meestal vertrek je bij familie niet zo vroeg dus ik zou tot Kingman rijden. De reis van LA naar GCNP south rim met een RV neemt al snel 9 uur.
Dag 2: Naar South rim en even stoppen in Seligman voor het R66 gevoel. Stock up in Williams
Dag 3: Lekker de gehele dag voor GCNP
Dag 4: Via east rim en Desert View naar Monument Valley. Stop in Cameron Trading Post voor een taco.
Dag 5: Van Monument Valley naar Page. Antelope Canyon, Horseshoe Bend overlook, Lake Powell, Glen Canyon Dam Zal je niet allemaal dezelfde dag kunnen zien dus nog een morgen Page
Dag 6: Morgen in Page en naar Bryce Canyon NP.
Dag 7: Morgen voor Bryce en naar Zion in de middag.
Dag 8: Hele dag voor Zion
Dag 9: Naar Las Vegas via Valley of Fire SP en Lake Mead.
Dag 10: Las Vegas en naar Los Angeles (5 uur rijden)
Een "kort" rondje.
Yeehaw
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Funny: lijkt Yosemite zo op Noorwegen dan? Wordt wel ingewikkelde post zo :lol:

Ik heb dat volgens mij niet zo bestempeld hoor. Wou dat ik het kon vergelijken, zulke luxe problemen houd ik wel van 8)

Enfin, jouw rondje klinkt in ieder geval goed. Ik puzzel voorlopig in de weekends nog even verder (ik heb er nog pakweg 95, dus dat moet lukken).

Waar ik, voor verder in details naar de route te kijken eerst naar ga kijken is een budget. Natuurlijk valt er nog niets te roepen over prijzen in 2011, maar het geeft wel een indicatie voor wat er (on)mogelijk is, of beter: wat we er al dan niet voor over gaan hebben.

Een combinatie van auto voor het eerste stuk waarbij de slaapplaatsen grotendeels dus al 'gereserveerd' zijn en een camper voor de 2e helft, spreekt mij ook wel aan. Zo'n combi ben ik overigens nog niet eerder tegen gekomen... zie ik iets over het hoofd?
Zou dan ongeveer zoiets zijn:
1e deel SF > LA (incl San Diego) > Las Vegas met een auto in periode van ~10 dgn
2e deel vanaf LV een nader te bepalen route voor de rest van de tijd (~12 dgn)

gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@ Anushka: Ik schreef mijn reactie op de jouwe om de topicstarter niet een verkeerd beeld te geven van hoelang een reis (bv de kustroute) duurt. Zoals je ziet hebben zij niet zoveel tijd en dan ga je in eerste instantie uit van het minimum, lijkt mij. Wanneer je route in elkaar zit en je houdt aan het eind nog een paar dagen over kun je die altijd nog toevoegen aan de plekken waar je meer tijd wilt doorbrengen. Maar iemand adviseren dat 3 dagen voor de kustroute een must is en dat je 4 dagen voor Yosemite eigenlijk nog te weinig vond is niet echt realistisch. Goed dat jullie er op die manier van genoten hebben maar 'de meeste mensen' doen het met minder tijd, zeker als ze voor de eerste keer gaan. Het belangrijkste is dat de topicstarter weet wat haalbaar is met de tijd die zij hebben!

@Yeehaw: ik zie ook nergens een vergelijking tussen Yosemite en Noorwegen, hihi :lol:

Maar ik begrijp dat jullie niet naar Yosemite willen omdat dit uit de route ligt en omdat je wellicht een camper kunt lenen in LA en die daar dan ook weer moet terug brengen, toch?
Het rondje van Yeehaw lijkt me prima voor jullie reis! Al kun je natuurlijk altijd schuiven. Meer tijd in Zion, of juist in Las Vegas? Laat dan Monument Valley en/of Bryce vallen. Het belangrijkste is, denk ik, dat je keuzes maakt. Laat het één vallen zodat je meer tijd hebt voor iets anders. Anders ben je misschien je hele reis aan het rondvliegen.

Je zou nog kunnen overwegen om gewoon alles met de huurauto te doen en toch het rondje vol te maken (via Yosemite terug naar SF). Overal in de VS kun je redelijk goedkoop overnachten in motels/hotels, al is dat misschien iets lastiger als je met z'n 5-en bent (neem je dan 1 of 2 hotelkamers?). Maar de huur van een auto is best goedkoop, de huur van een camper behoorlijk duur (tenzij je 'm meekrijgt natuurlijk!) en ook zuipt zo'n ding benzine, van wat ik van andere forummers begrepen heb.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

ja yosemite lijkt op Noorwegen, ik woon al 7 jaar in noorwegen en heb yosemite bezocht..... Als je voor Bergen en watervallen gaat heeft noorwegen meer te bieden, yosemite is wel mooi hoor, maar kan een beetje tegenvallen nadat je in Noorwegen heb gereist.....
Het rondje van yeewah zal je fantastische indrukken geven ! Beetje kort in vegas voor mijn smaak, maar anders heel mooi !
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

RiverCola schreef:@ Anushka: Ik schreef mijn reactie op de jouwe om de topicstarter niet een verkeerd beeld te geven van hoelang een reis (bv de kustroute) duurt. Zoals je ziet hebben zij niet zoveel tijd en dan ga je in eerste instantie uit van het minimum, lijkt mij. Wanneer je route in elkaar zit en je houdt aan het eind nog een paar dagen over kun je die altijd nog toevoegen aan de plekken waar je meer tijd wilt doorbrengen. Maar iemand adviseren dat 3 dagen voor de kustroute een must is en dat je 4 dagen voor Yosemite eigenlijk nog te weinig vond is niet echt realistisch. Goed dat jullie er op die manier van genoten hebben maar 'de meeste mensen' doen het met minder tijd, zeker als ze voor de eerste keer gaan. Het belangrijkste is dat de topicstarter weet wat haalbaar is met de tijd die zij hebben!
Toch nog even een reactie (= mijn mening) hierop. Ik zie ook vaak dat mensen de kust in 2 dagen, dus 1 overnachting, doen, maar ik snap echt niet hoe ze dat voor elkaar krijgen. Wij hebben er 3 dagen over gedaan en dat waren lange en goedgevulde dagen en we hebben een hoop niet kunnen doen wat we onderweg tegenkwamen (Hearst castle, whalewatching, wijnproeven, Nepenthe). Ik vraag me af waar je nog tijd voor hebt als je er 2 dagen over doet. Of is het dan meer een roadtrip waarin je alles vanuit de auto bekijkt?
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Overigens zijn ook op zondag de prijzen "gewoon" de dure dagen zijn vrijdag en zaterdag, behoudens convencies e.d.
Groetjes, Nel
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Jos, het hangt ervan af hoe je hw 1 rijdt. Je kan natuurlijk alles langs de kust doen en dan red je het niet in twee dagen, maar velen nemen 101 tot voorbij San Luis Obispo, rijden dan naar Cambria om de volgende dag het bekendste stuk tot Monterey te rijden en dan de snelwegen weer naar San Francisco. Dat is goed in twee dagen te doen maar het zal niet lukken als je de gehele hw1 volgt.
Yeehaw
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Of is het dan meer een roadtrip waarin je alles vanuit de auto bekijkt?
Ik denk het wel, met een paar stops hier en daar. Ik zou de omgeving daar ook wel uitgebreider willen bezoeken (de natuurparken, stadjes, Hearst Castle met tour e.d.) maar als je een rondje wil maken zoals hierboven beschreven en je hebt niet zoveel tijd dan lukt dat misschien niet. Dan zou je misschien je reis anders moeten indelen en minder Utah/Arizona en meer focussen op de steden en de kust (met een kort rondje naar Grand Canyon/Vegas en Death Valley). Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer