Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Xanderr: San Diego - San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
xanderr
Amerika-ontdekker

Reis Xanderr: San Diego - San Francisco

Bericht door xanderr »

In november ga ik richting Californie, eerst om 2 weken in san diego te verblijven (staat al vast, dus hier kan ik niet van af wijken) en daarna een week met een huurauto wat dingen te gaan bezoeken.
Ik heb de volgende planning een beetje in gedachte:

1 Amsterdam – San Diego
2 San Diego
3 San Diego
4 San Diego
5 San Diego
6 San Diego
7 San Diego
8 San Diego
9 San Diego
10 San Diego
11 San Diego
12 San Diego
13 San Diego
14 San Diego
15 San Diego-Palm Springs
16 Palm Springs – Barstow
17 Bartow – Deathvalley
18 Death Valley- Mammoth lakes
19 Mammoth lakes – Yosemite
20 Yosemite – Big sur / Monterey
21 Big sur / Monterey – San Francisco
22 San Francisco
23 San Francisco – Amsterdam

Het gaat dus eigenlijk vooral om de route vanaf dag 15. Is deze qua afstanden redelijk te doen, of beter om dingen te laten vallen en zo meer de tijd hebben voor andere dingen? Hebben jullie nog op of aanmerkingen? Staan er punten op het programma die ik beter kan inruilen voor iets anders? Helaas heb ik niet de mogelijkheid om langer te blijven, dus die optie valt alvast af ;)
Ik ga overigens alleen naar californie en ben van plan om te overnachten in hostels.. Hoe zit het met de veiligheid? is zo'n rondreis goed te doen in je eentje, of is dat sterk af te raden?
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Grove planning

Bericht door RoyBergen »

waarvoor Barstow??? Las vegas wellicht een betere keuze..
Over de veiligheid zou ik me niet druk maken, geen domme dingen doen dan komt t allemaal goed....
Ik denk dat dit een heel drukke route is voor de tijdslimiet...wellicht een beetje meer begrensen???? Maar je hebt t voordeel dat je alleen reist en dan kun je sneller dingen doen en zien....
xanderr
Amerika-ontdekker

Bericht door xanderr »

Omdat het tussen palmsprings en deathvalley inligt :)
Geen idee of daar in de buurt wat te doen is, maar vooral voor die dag sta ik open voor alternatieven. Is Vegas niet te ver vanaf Palm springs? Juist omdat ik maar beperkt ben in het aantal dagen, wil ik niet TE lang in de autoe zit.
In plaats van Yosemite zou eventueel ook kings canyon / sequoia kunnen wat mij betreft, maar dan moet dit wel hadig zijn op de route. Overigens ga ik in november, moet ik dan nog rekening houden met wegafsluitingen?
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ik vraag me af of je voor een speciale reden naar Palm Springs wilt?
Het lijkt logischer om Palm Springs weg te laten en van San Diego rechtstreeks naar Barstow te rijden. (Street & Trips geeft aan bijna 400 km met Palm Springs, ca. 280 km zonder)

M.i. ben je veel te kort in Yosemite en dat zullen met mij velen vinden. Hier zou zeker een dag langer in blijven.

Het Big Sur/Monterey gebied is erg mooi maar je moet wel een beetje geluk met het weer hebben. Wij hadden in september 2008 AL veel bewolking en dan is de kustweg toch wel iets minder mooi! (en erg grijs!)

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ik zou to9ch echt even naar las vegas rijden, vanuit death valley naar de kust, en dan daar de tijd voor nemen...maar alles is een smaakzaak, ik vond palm springs wel leuk hoor, maar niet echt zo dat ik daar weer heen moet......
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

vanaf palm springs naar las vegas is denk ik 4,5 uur rijden (schatting). Ik denk dat het nog mooier is om via joshua three te rijden en dan tussenweg via amboy-kelso-las vegas te rijden. ik heb dat een keer gedaan en je voelt je helemaal alleen op deze weg....echt heel rustig..... ,maar er is dan wel sprake van een dagtocht......
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

hoe er rekening mee dat de Tioga Pass in november al gesloten kan zijn en als je dan van Mammoth Lake komt moet je een stuk noordelijker
gaan om over de Sierra Nevada te komen.

Wat veiligheid betreft als je alleen reist dat is geen enkel probleem ik heb mijn laatste reis van 31 dagen ook alleen gereisd.
Wat Roy al schreef doe geen rare dingen, neem geen lifters mee en als je al bij toeval in een wat onveiliger buurt beland zorg
dan dat je daar weer zo snel mogelijk weg komt.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
xanderr
Amerika-ontdekker

Bericht door xanderr »

Wellicht is het, als ik toch voor Vegas kies, handiger om gewoon zowel Palm springs en Barstow te laten vervallen en in 1 keer door rij naar Las Vegas? Volgens Viamichelin is dit +- 6 uur rijden, maar daar win ik dan ook gelijk een extra dag mee die eventueel in Yosemite weer erg handig zou zijn ;)
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

mee eens..liever een dag extra voor vegas of yosemite..... maar dat is smaakzaak...... death valley in die tijd, dat moet vast heel mooi zijn...ik had het 51 graden daar in juli 2008
xanderr
Amerika-ontdekker

Bericht door xanderr »

Pfff, ben je de auto wel uitgeweest dan? Jij had natuurlijk dan wel weer het voordeel dat je meer kans op mooi weer had. In november kan het wat meer regenen langs de kust :s
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ja een aantal keren een kwartier uit de auto...maar dat was afzien, geluk hadden we een paar dagen in training gelegen met 40 graden in las vegas....
In september is het vast veel koeler en behagelijker......
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik denk dat de kans groot is dat je niet Yosemite in komt via de Tioga Pass in november.
xanderr
Amerika-ontdekker

Bericht door xanderr »

nieuwenoord schreef:Ik denk dat de kans groot is dat je niet Yosemite in komt via de Tioga Pass in november.
Mocht de pas gesloten zijn, wat zijn dan de alternatieven? En hoe kom ik er achter wanneer deze dicht is?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tja, daar kom je pas achter als ze hem dicht doen. Dat is elk jaar weer afhankelijk van het weer en te vinden op de site van Yosemite. Niet vooruit te plannen dus.

En alternatief is onderlangs via Bakersfield of nog een stukje hoger een van de meer noordelijk gelegen passen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

xanderr schreef:
nieuwenoord schreef:Ik denk dat de kans groot is dat je niet Yosemite in komt via de Tioga Pass in november.
Mocht de pas gesloten zijn, wat zijn dan de alternatieven? En hoe kom ik er achter wanneer deze dicht is?
Langs de wegen naar Yosemite NP staat aangegeven wanneer de pas is afgesloten. Als je uit Death Valley komt en afbuigt naar het noorden via Highway 395 informeer bij het bezoekerscentrum in Lone Pine naar de toestand van de bergpas. Dan kan je daar besluiten naar het noorden of naar het zuiden te rijden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer