Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tripadvies & grand canyon probje / alternatief ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ZeeKoei
Amerika-ontdekker

Bericht door ZeeKoei »

Hoi

begin september tot begin oktober maak ik met een vriendin een tripje naar het zuidwesten, CA, NV,AZ,UT)
paar beachdagen in het begin bij vrienden in san diego, dan binnenland in naar de national parks tot in Utah, om zo terug te keren naar de kust en zo via de San Francisco en LA terug naar San Diego...
hebben om het niet te vol te stoppen met ritten (hebben over hele periode een huurwagentje) en voldoende tijd te hebben voor een hike hier en daar met pijn in het hart een verlenging van de route van SLC naar Yellowstone geschrapt...

qua verblijf, zouden sowieso in San Diego bij vrienden verblijven en in LA/San Francisco (hopelijk) bij couchsurfers, en hebben voorlopig enkel Yosemite geboekt, voor de rest nog wat vraagtekens

- Ruby's Inn campground in een tipi een goede keus bij Bryce?
- tips voor motels/campings rond Moab?
- SLC, kamperen in een deftige camping aan het salt lake mogelijk?
- leukste plaats als tussenstop San Francisco - LA ?
- als er mensen leuke tips hebben bij de andere aankomstplaatsen, altijd welkom

ons reisschema na wat inspiratie opgedaan te hebben bij touroperators, lonely planet en allerlei fora

Brussels - San Diego @friends ( 20u aankomst )
San Diego - San Diego @friends ( beach, city, Zoo )
San Diego - San Diego @friends ( beach, city, Tijuana )
San Diego - Palm Springs @TBD ( evt. Onderweg Joshua Tree National Park )
Palm Springs - Flagstaff @TBD ( Route 66; Sedona, Cathedral Rock, Oak Creek: zon, wandelen, zwemmen )
Flagstaff - Grand Canyon Village @TBD (Highway 180, uitzichtpunten Grand Canyon South Rim, inkopen )
Grand Canyon Village - Grand Canyon @TBD-IndianCampground down
Grand Canyon - Grand Canyon Village @TBD up
Grand Canyon Village - Moab @TBD ( onderweg: Monument Valley, Highway 163 (Kayenta (Arizona) - Bluff (Utah)) )
Moab - Moab @TBD ( Canyonlands (Dead Horse Point), Arches )
Moab - Moab @TBD ( Canyonlands, Arches )
Moab - Salt Lake City @TBD
Salt Lake City - Salt Lake City @TBD
Salt Lake City - Bryce Canyon @TBD-Ruby'sInn? ( via Torrey, Boulder, Escalante (Scenic Byway), Escalante National Monument )
Bryce Canyon - Bryce Canyon @TBD-Ruby'sInn?
Bryce Canyon - Las Vegas @TBD ( onderweg: Zion National Park (Bryce - Zion: 185km: ook Scenic Byway)
Las Vegas - Death Valley @TBD
Death Valley - Yosemite @Curry (onderweg: Kings Canyon, Sequoia )
Yosemite - Yosemite @Curry
Yosemite - Yosemite @Curry
Yosemite - San Francisco @CS
San Francisco - San Francisco @CS
San Francisco - San Francisco @CS
San Francisco - TBD @CS ( TBD = Santa Maria, Santa Barbara, Monterey, Santa Cruz,... )
TBD - Los Angeles @CS
Los Angeles - Los Angeles @CS
Los Angeles - San Diego @friends
San Diego - San Diego @friends
San Diego - Ocean @plane ( vertrek: 8u05 )
Brussel ( aankomst: 7u30 )

zitten paar pittige ritten in, maar nooit echt overdaad denk ik, en toch ook hier en daar wel wat tijd ter plekke, Yellowstone erbij nemen had wat city en hikedagen gekost en dan zouden we alleen nog maar aan het rijden geweest zijn... als we ook SLC laten vallen is er nog wat meer tijd voor Page en lake powell, maar wilde SLC toch echt graag erbij, dan moet je offers brengen natuurlijk

anywayz... probleempje, we hebben 6-7 weken geleden ( :banghead: ) nog een aanvraag ingediend voor een Grand Canyon backcountry permit, bedoeling zou geweest zijn naar flagstaff te rijden, dag erop de uitzichtpunten bovenop de rim te doen en slapen in GCV, en dag erop naar beneden naar bodem van de kloof en dan kamperen in Bright Angel Campground of desnoods Indian Gardens Campground en dag erna terug naar boven... sws was er al flink veel gereserveerd en zijn onze kansen niet heel groot om nog een permit te krijgen, maar tot nu toe hebben we daar nog altijd niets over gehoord... begin te vrezen dat ze de aanvraag mss niet eens ontvangen hebben... :(
we moeten nu stilletjesaan dringend op zoek naar een leuk alternatief voor een meerdaagse hike ergens te velde, hebben er mensen zeer leuke tips? hoeft niet zozeer in de buurt van GC te zijn, bryce, zion, arches, canyonlands, mss een meerdaagse tocht in yosemite, slc, ... allemaal ok, er komen wat dagen beschikbaar en zou niet al te lang in GC willen blijven als het tussen de 6 miljoen kiekjesmensen boven is :)

alvast bedankt
w
Laatst gewijzigd door ZeeKoei op 24 aug 2009, 00:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: tripadvies & grand canyon probje / alternatief ?

Bericht door Pete.Z »

Die 6 miljoen kiekjesmensen ga je op de rest van de route ook telkens weer tegenkomen, dus maak je daar niet druk over.

Verder zou ik ter plaatse even bij het back country office in Grand canyon informeren voor afzeggingen als je er bent, en anders misschien twee mooie dayhikes maken,zonder overnachting.
Overigens is 6-7 weken van te voren aanvragen voor de periode dat jij gaat domweg te laat, daar moet je echt maanden eerder al bij zijn.

GC naar Moab op één dag is onzin, veel te ver, en je slaat dan wel heel veel moois en leuks over,daar zou ik echt een dag extra vor nemen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet waarom je zo graag nar SLC wilt, ik vind dat echt heel ver reizen voor die ene dag ter plekke. Als je toch nog eens terug gaat om Yellowstone te beozeken is het toch veel handiger om SLC dan mee te nemen?
In plaats van SLC zou je dan 2 nachten Zion erbij kunnen doen, maar ik ben het ook met Pete eens dat je tussen de GC en Moab nog een overnachting zou moeten nemen. Monument Valley ligt prachtig op de route, kun je daar ook mooi de zonsondergang meemaken.
De omweg via Sequoia naar Yosemite gaat niet lukken, ook daar is extra tijd of een andere route nodig. Ik vind DV-Yosemite via de Tioga Pass al veel voor 1 dag, zeker als je die dag ook de Tioga Road wilt bezoeken (en Bodie, en Mono Lake). Via Sequoia ga je helemaal onderlangs, dat red je niet onder daar te overnachten.

De tipi's bij Bryce zijn wel aardig, je moet wel zelf matje en slaapzakken meenemen, maar ik begrijp dat jullie een tent bij je hebt. Waarom dan niet gewoon op een camping in het park of bij Ruby's staan? Een ander alternatief bij Ruby's zijn de cabins, ook wel aardig ter afwisseling.

Marianne
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Die 6 miljoen kiekjesmensen bij Grand Canyon zal wel meevallen. Als je min of meer zeker wilt zijn van een viewpoint voor je alleen (of bijna alleen) kun je naar Shoshone Point wandelen (zo'n 20 minuten vlak). Voor bijna alle 6 miljoen anderen is dat veel te ver.

Ik sluit me aan bij 'de vorige sprekers' om tussen Grand Canyon en Moab een overnachting te plannen.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
ZeeKoei
Amerika-ontdekker

Bericht door ZeeKoei »

wow wat een snelle reacties, bedankt alvast

zagen GC-Moab eerst als soort van transferdag, op het gemak naar Monument Valley, en evt na sunset (die al om 19u is, dus rond 20u kan je daar wel weg) een 3-tal uurtjes doorrijden naar Moab, om daar tussen 23 en 24u aan te komen... leek me doenbaar en zo winnen we een dag voor arches/canyonlands...
maar afgaande op jullie expert-advice, zeker als GC-tocht wegvalt, kan daar wel een halve dag in geshift worden en brengen we bij MV de nacht door ;)

SLC, dunno, die stad en dat meer intrigeren me mateloos, is iets persoonlijks,
meer Zion, Capitol Reef, Page enzo is natuurlijk ook optie, en ik weet dat het een serieuze uitstulping uit onze cirkel is, maar 't brengt ook wat variatie

slaapzak/matje gaan sws mee, zijn er nog niet uit of we tent gaan meenemen, kleintje ter plekke gaan kopen, van kameraad lenen of gewoon huren, dat laatste zou de optie geweest zijn in Flagstaff als we die GC tocht zouden doen...

zijn er ergens leuke meerdaagse 'klassieke' hikes die je gemakkelijk kan boeken, genre (al dan niet verkorte) inca trail ?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hmmm.
Joshua Tree NP ligt na Palm Springs, dus als je in Palm Springs overnacht zal je pas de volgende dag JTN kunnen zien en dan wordt het een hele lange rit naar Flagstaff de volgende dag.
Waarom Flagstaff? Ligt niet op de route naar GCNP.
Van Palm Springs naar Flagstaff via R66 en Sedona? De kortste route naar Sedona gaat via Phoenix (101 west loop). Daar is geen R66 in de buurt. Je kan wel via R66 maar dan kom je niet in Sedona voor Flagstaff. Palm Springs-Sedona-Flagstaff met wandelen, Oak Creek Canyon etc. in een dag?? Vergeet het maar. En waar wil je gaan zwemmen?
Grand Canyon-Moab in een dag? Zie de andere posters.
Salt Lake City? Omweg en je kan beter van Moab naar Torrey rijden en en http://www.scenicbyway12.com naar Bryce. Ik zou daar zeker 1.5 dag voor nemen. Een hele dag in Bryce en dan alleen maar door Zion rijden? Neem de tijd voor Zion. Je kan al veel zien in een halve dag Bryce.
Death Valley-Yosemite via Seki? In een dag? Och arme, dat lukt je nooit. Als je al in een dag van DV naar Yosemite will neem dan us395 and Tioga Pass. Is al een lange rit en dan heb ik het nog niet over bezoeken aan June Lake en Mono Lake om nog maar niet te spreken van Bodie SHP.
Tussen SF en LA is Cambria ongeveer halverwege. Minstens 2 dagen tussen SF en LA.
En een kleine waarschuwing ten slotte. Ga nooit in een dag naar GC floor en terug.
Yeehaw.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

en evt na sunset (die al om 19u is, dus rond 20u kan je daar wel weg) een 3-tal uurtjes doorrijden naar Moab, om daar tussen 23 en 24u aan te komen...
Dat is nou net een van de dingen die we hier op het forum afraden, het rijden in het donker in Amerika is net iets anders dan in Europa, daar heb je geen verlichting langs de weg, bebording en wegbelijning is over het algemeen niet reflecterend dus niet tot slecht zichtbaar in het donker en dan hebben we het nog niet gehad over al het kleine maar vooral grote wildlive wat je tegen kan komen.
Op de route MV naar Maob heb je zelfs kans op koeien op de weg die hebben ook geen verlichting :wink:
Rijden in het donker, zeker grote afstanden is dus zeer af te raden.
ZeeKoei
Amerika-ontdekker

Bericht door ZeeKoei »

okido, nuttig, sequio/kings kunnen geschrapt worden hoor (was eerder een 'mss interessant als we het kunnen meepikken' dan een must) dan liever de energie steken in die rit naar yosemite zelf :)

MV zal wellicht ook stop worden, als jullie rijden in het donker echt afraden
(ook al zijn we wat gewend qua rijden betreft, in donker, in bergen, lange afstanden, dus da's 't probleem op zich niet zo... maar gebrek aan reflecterende wegbelijning en borden is natuurlijk minder handig, voor beesten idd altijd oppassen en je hebt ook geen uitzicht)

en idd, naar GC floor heen en terug op zelfde dag zijn we zeker niet van plan, dat ligt absoluut niet binnen onze mogelijkheden ;)
ZeeKoei
Amerika-ontdekker

Bericht door ZeeKoei »

Yeehaw schreef:Hmmm.
Joshua Tree NP ligt na Palm Springs, dus als je in Palm Springs overnacht zal je pas de volgende dag JTN kunnen zien en dan wordt het een hele lange rit naar Flagstaff de volgende dag.
Waarom Flagstaff? Ligt niet op de route naar GCNP.
Van Palm Springs naar Flagstaff via R66 en Sedona? De kortste route naar Sedona gaat via Phoenix (101 west loop). Daar is geen R66 in de buurt. Je kan wel via R66 maar dan kom je niet in Sedona voor Flagstaff. Palm Springs-Sedona-Flagstaff met wandelen, Oak Creek Canyon etc. in een dag?? Vergeet het maar. En waar wil je gaan zwemmen?
Joshua Tree was evt een optie als we er zin in kregen, ook geen must

keuze voor flagstaff omdat we ook even op en af naar sedona wilden, even schetsen
zouden vroeg in de ochtend kunnen vertrekken in Palm Springs (7u) en via bv Kingman en Williams naar Flagstaff (zou wel ff rijden zijn, maar niet meer dan een uur of 6 meen ik gelezen te hebben, met uur speling om 14u ter plekke) wat eten en dan richting sedona om dan in latere namiddag tripje nabij Sedona (pakweg 16u - 19u) te kunnen maken (dat is dat oat creek verhaal, waar je ook kan zwemmen)
nu, dat is uiteraard als alles meezit, als we pas uren later arriveren in flagstaff dan is sedona voor de dag erop, maar op zich in gunstige omstandigheden leek het me wel doenbaar

R66 eventjes nabij Williams of Flagstaff is genoeg
Yeehaw schreef: Salt Lake City? Omweg en je kan beter van Moab naar Torrey rijden en en http://www.scenicbyway12.com naar Bryce. Ik zou daar zeker 1.5 dag voor nemen. Een hele dag in Bryce en dan alleen maar door Zion rijden? Neem de tijd voor Zion. Je kan al veel zien in een halve dag Bryce.
SLC is zoals gezegd personal thing, en ook ff iets totaal anders weer dan de NP's,
vanuit SLC zouden we via Torrey en scenic 12 naar Bryce (dikke 500km, uur of 7-8 rijtijd, 't is ook een transferdag, maar er blijven nog 4-5 andere uren over in die dag voor viewpoints, hapje of wat tegenslag )
wel Bryce vs Zion, daar hoor ik zoooo'n verschillende dingen over, voor de ene kan je een halve week in Bryce blijven en is een halve dag voor Zion genoeg, voor de andere is dat weer omgekeerd... nu er wat tijd vrijkomt is extra tijd in Zion mss inderdaad nuttig besteed
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zwemmen in Oak Creek?
Dat wordt op de rotsen spartelen.... :wink:
Ik denk dat je het slide rock state park bedoelt, daar kan je wel in het water.
In het donker rijden zou ik niet doen, zeker ook omdat je van Monument valley naar Moab veel beter via de 261 en 95 kan rijden, via Moki Dugway,Muley point, en eventueel daarvoor nog Valley of the Gods.
Ook Natural Brdiges NM en Goosenecks SP ligt aan die route, dus weer garantie voor een prima gevulde rijdag.

En SLC, ook ik zou dat denk ik overslaan, en meer tijd nemen voor de 12 en Capitool Reef.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Je kunt prima op meerdere plaatsen in de Oak Creek zwemmen. Behalve bij Slide Rock SP is het ook mogelijk te zwemmen in de Oak Creek bij Grasshopper Point en bij Red Rock Crossing.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

ZeeKoei schreef:Joshua Tree was evt een optie als we er zin in kregen, ook geen must

keuze voor flagstaff omdat we ook even op en af naar sedona wilden, even schetsen
zouden vroeg in de ochtend kunnen vertrekken in Palm Springs (7u) en via bv Kingman en Williams naar Flagstaff (zou wel ff rijden zijn, maar niet meer dan een uur of 6 meen ik gelezen te hebben, met uur speling om 14u ter plekke) wat eten en dan richting sedona om dan in latere namiddag tripje nabij Sedona (pakweg 16u - 19u) te kunnen maken (dat is dat oat creek verhaal, waar je ook kan zwemmen)
nu, dat is uiteraard als alles meezit, als we pas uren later arriveren in flagstaff dan is sedona voor de dag erop, maar op zich in gunstige omstandigheden leek het me wel doenbaar
Een betere, kortere en veel mooiere route is deze:

Van Palm Springs naar Blythe, vervolgens neem je de 60 en de 71 naar Congress. Dan de 89 naar Prescott en dan de schitterende scenic route 89 alt naar Sedona. Vervolgens naar Flagstaff of direct naar Williams.
Deze route is veel korter dan jouw route en je hoeft ook niet vanaf Flagstaff heen en weer te rijden naar Sedona (scheelt je totaal zo'n 90 miles en ruim een uur rijden.)
Bovendien is de route vele malen mooier dan de saaie route via Kingman.

Afbeelding

Marjon
ZeeKoei
Amerika-ontdekker

Bericht door ZeeKoei »

bedankt alvast iedereen
vandaag/morgen een beetje herplannen, GC wordt ingekort en SLC gaan we wellicht skippen, (mss vertrekpunt voor toekomstige toer naar oa yellowstone)

nieuw op de agenda zou dan het nachtje MV worden,
en ben nu ook aan iets bij mono lake (en seki/kings skippen)
en Torrey en evt Page aan't denken als overnachtingsplaatsen, we'll see
schuift vegas ook dag op, ideaal voor het budget ook :)

OFffff iemand nog tips voor leuke 2/3-daagse hikes waar je leuk kan kamperen (bij yosemite of bij moab/zion/bryce of zo) ?

morgen nieuw schema
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

ZeeKoei schreef:OFffff iemand nog tips voor leuke 2/3-daagse hikes waar je leuk kan kamperen (bij yosemite of bij moab/zion/bryce of zo) ?
Mogelijkheden genoeg, misschien eens wat googelen of bij de NPS-sites kijken. Je bedoelt echt een backpack trip? Kijk dan voor Yosemite eens hier.
Ik zou zelf kiezen voor een hike vanuit de Tioga Road (met de hikers bus er naar toe) en dan naar de vallei lopen, bijvoorbeeld via North dome.
Of doe een combinatie van de Panorama Trail en Half Dome.

Marianne
chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

Hoi,

Tochten voor een 2/3daagse hike weet ik niet wel enkele schitterende daghikes:

GC: via bright angel naar plateau point en terug
Arches: devils garden primitive loop (hierin zie je alles bijna wat er te zien valt, 11,5 km roundtrip)
Canyonlands: Chessler park loop (Needles)
Bryce: Navajo/queens garden/peekaboo

Chari
ZeeKoei
Amerika-ontdekker

Re: ZeeKoei: tripadvies & grand canyon probje / alternatief ?

Bericht door ZeeKoei »

dit is herwerkte versie geworden, ietsje minder GC wegens geen permit, ook SLC eruit, doe ik later wel eens met yellowstone en wat colorado erbij
wel overnachting in MV en Torrey erbij, en 'voorlopig' naar Yosemite via Seki (ook stop) ipv stop aan Mono lake (en via Tioga)
dat laatste niet helemaal mijn zin, maar 't is een beetje naar compromissen zoeken soms als je met 2 bent... wat is handigste route eigenlijk van MV naar Seki?
ga nog wel een overtuigingsronde starten om DV - Mono Lake - Yosemite te doen (Sequioa bomen vind je ook in Yosemite, toch?)

4 Brussels - San Diego
5 San Diego
6 San Diego
7 San Diego - Palm Springs
8 Palm Springs - Flagstaff / Sedona (via 89a)
9 Flagstaff /Sedona - Grand Canyon Village
10 Grand Canyon Village - Monument Valley
11 Monument Valley - Moab
12 Moab
13 Moab
14 Moab - Torrey
15 Torrey - Bryce Canyon (via scenic 12)
16 Bryce Canyon
17 Bryce Canyon - Las Vegas (via Zion)
18 Las Vegas - Death Valley
19 Death Valley - Sequoia
20 Sequoia - Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite
23 Yosemite
24 Yosemite - San Francisco
25 San Francisco
26 San Francisco
27 San Francisco - San Luis Obispo (via 1)
28 San Luis Obispo - Los Angeles (via 1)
29 Los Angeles
30 Los Angeles - San Diego
1 San Diego
2 San Diego - airplane
3 Brussel

een 4500 a 5000km op 28 dagen, nog een paar langere verbindingsritten aanwezig maar zitten ook echt wel wat hike en citydagen bij, wat relaxter zo
Laatst gewijzigd door ZeeKoei op 24 aug 2009, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: ZeeKoei: tripadvies & grand canyon probje / alternatief ?

ZeeKoei schreef:naar Yosemite via Seki (ook stop) ipv stop aan Mono lake (en via Tioga)
dat laatste niet helemaal mijn zin, maar 't is een beetje naar compromissen zoeken soms als je met 2 bent... wat is handigste route eigenlijk van MV naar Seki?
Van Death Valley naar Sequoia bedoel je? De snelste route is via Bakersfield, en als je iets van het park wilt zien zou ik echt de snelste route nemen. Maar als je maar 1 overnachting in Sequoia neemt dan vind ik het eigenlijk jammer om daar langs te rijden, want je ziet dan te weinig van het park. Waarom niet via de Tioga Pass en Bodie en Mono Lake bekijken?

Flagstaff ligt niet op de route, die zou ik er uit laten. Ik vind het jammer dat je geen tijd voor Zion neemt. Ik zou daar een dag Bryce voor opofferen.

Marianne
ZeeKoei
Amerika-ontdekker

Bericht door ZeeKoei »

Martin & Marianne schreef: [
Mogelijkheden genoeg, misschien eens wat googelen of bij de NPS-sites kijken. Je bedoelt echt een backpack trip? Kijk dan voor Yosemite eens hier.
Ik zou zelf kiezen voor een hike vanuit de Tioga Road (met de hikers bus er naar toe) en dan naar de vallei lopen, bijvoorbeeld via North dome.
Of doe een combinatie van de Panorama Trail en Half Dome.

Marianne
in Yosemite alleen al idd mogelijkheden genoeg, ga zeker de opties die je daar aanhaalt eens bekijken

chari swinnen schreef:Hoi,

Tochten voor een 2/3daagse hike weet ik niet wel enkele schitterende daghikes:

GC: via bright angel naar plateau point en terug
Arches: devils garden primitive loop (hierin zie je alles bijna wat er te zien valt, 11,5 km roundtrip)
Canyonlands: Chessler park loop (Needles)
Bryce: Navajo/queens garden/peekaboo

Chari
cool, worden zeker in overweging genomen!
ZeeKoei
Amerika-ontdekker

Bericht door ZeeKoei »

Martin & Marianne schreef:
ZeeKoei schreef:naar Yosemite via Seki (ook stop) ipv stop aan Mono lake (en via Tioga)
Van Death Valley naar Sequoia bedoel je? De snelste route is via Bakersfield, en als je iets van het park wilt zien zou ik echt de snelste route nemen. Maar als je maar 1 overnachting in Sequoia neemt dan vind ik het eigenlijk jammer om daar langs te rijden, want je ziet dan te weinig van het park. Waarom niet via de Tioga Pass en Bodie en Mono Lake bekijken?

Flagstaff ligt niet op de route, die zou ik er uit laten. Ik vind het jammer dat je geen tijd voor Zion neemt. Ik zou daar een dag Bryce voor opofferen.

Marianne
mijn voorkeur ging idd uit naar Mono-Tioga, maar reismaatje is gefascineerd door Sequoia en zou daar ook willen passeren, maar mss verandert ze nog wel van idee als ze ziet dat er in yosemite ook genoeg Sequoia's staan ;)
ander idee is dag minder Yosemite en extra overnachting Sequoia (overnachting Sequoia en eerste yosemite zijn nog niet gereserveerd)

verplaatsingsdag bryce - zion wordt bijna helemaal aan zion gewijd, in vegas wat later toekomen is niet echt een probleem en bedoeling is lekker vroeg in bryce te vertrekken, en zo onderweg toch nog wat kleinere hikes in zion mee te nemen en pas laat richting vegas af te zakken... het is mss geen overnachting, maar helemaal skippen zullen we het zeker niet doen

flagstaff ligt toch netjes op route sedona - GCV? het zal slapen in sedona OF flagstaff worden, waar we iets interessants vinden, voor de rest gaan we daar niet veel tijd aan spenderen
sedona - 89a - Flagstaff- 180/64 - GCV
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

ZeeKoei schreef:flagstaff ligt toch netjes op route sedona - GCV? het zal slapen in sedona OF flagstaff worden, waar we iets interessants vinden, voor de rest gaan we daar niet veel tijd aan spenderen
sedona - 89a - Flagstaff- 180/64 - GCV
Je hebt helemaal gelijk, is zat te denken vanuit het westen, maar als je via Seonda gaat kom je er langs.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer