Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp gevraagd route SFO-LAX-LAS

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nanie
Amerika-ontdekker

Hulp gevraagd route SFO-LAX-LAS

Bericht door Nanie »

Beste Amerika kenners,

Dit is onze situatie:

We hebben een tijdschema van 16 dagen (auto huren)
Aangezien mijn echtgenoot niet de Nederlandse nationaliteit heeft zijn we nog bezig met het Amerikaans consulaat voor een visum. Hij (Nepalees) gaat voor de eerste keer op vakantie en we willen natuurlijk het "gekke van Las Vegas"meemaken. (we moeten rustig aan beginnen) Ik ben daar in 2004 gedurende de (door)reis met een camper 1 dag geweest, dus ik ga er vanuit dat het voor mij ook nieuw is. Welnu, 16 dagen is kort maar ik wil het zo efficient mogelijk indelen, zonder dat ik hoef te jakkeren.
De bedoeling is om naar SFO of LAX vliegen en de kustroute doen. Disney , Mickey Mouse and friends zegt hem niets maar ik denk wel dat het heel leuk is, maar kan ik eventueel laten vervallen. Walk of fame en huizen in Hollywood wil ik overslaan want bijv Sylvester Stallone is een totaal vreemde voor hem. (en mij boeit het ook niet) dan liever een mooie route via NP. Ik ben in bezit van de mcnally kaart en de scenic routes maar ben de actuele reistijden van punt a naar b ben ik een beetje kwijt. Ik weet nog wel dat het rond Bakersfield niet erg boeiend is.

Graag jullie advies over deze route:

17 sep ams-sfo
18 sep sfo-monterey of big sur
19 sep santa barbara of la
20 sep la (wellicht disney)
21 sep la - las vegas
27 sep weg uit las vegas.

tijdens de week in las vegas is het de bedoeling dat we overdag niet naar het plafond van de hotelkamer of een flatscreen koekeloeren. Het is de bedoeling dat we met de auto in de omgeving leuke dingen willen doen. Ik zit te denken aan Hoover dam- Death Valley.
Wat zou nog meer een leuke dagtrip zijn?

En nu ben ik op zoek naar en leuke route terug. Ik laat nog even de vlucht ams-sfo of ams-lax open vanwege het schema en de eventuele adviesen/suggesties.
Ik zou graag Seqouia en Yosemite op de route doen. Is dit haalbaar als we de 27e vroeg uit LAS vertrekken richting SFO om op 02 oktober in SFO of LAX te eindigen en terug te vliegen.

Ik hoop dat jullie wat leuke opties en/of suggesties hebben voor onze leuke edoch korte trip.

Alvast bedankt
K&M
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd route SFO-LAX-LAS

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt voldoende mogelijkheden voor het laatste stuk. Het lijkt me echter wel verstandig om wat eerder uit Las Vegas te vertrekken, want anders wordt het wel krap om zowel Sequoia als Yosemite tebezoeken. Death valley zou ik niet vanuit Las Vegas doen, maar onderweg naar Yosemite of Sequoia. Wel goed te doen vanuit Las Vegas: Valley of Fire.

Ik heb even 2 mogelijkheden op een rij gezet. Ik heb wat meer ruimte voor de kustweg genomen, maar het zou eventueel met 1 tussenstop kunnen, maar dan wel wat zuidelijker dan Monterey. Je kunt bij beide routes nog wat schuiven in de dagen, maar ik vind voor zowel Sequoia als voor Yosemite 1 volle dag wel het minimum. Je kunt heel makeklijk met googlemaps eens kijken wat de reistijden zijn.

17-sep SF
18-sep SF - Monterey
19-sep Monterey - Pismo beach
20-sep Pismo beach - LA
21-sep LA
22-sep LA - Las Vegas
23-sep Las Vegas
24-sep Las Vegas
25-sep Las Vegas - death valley
26-sep death valley - Sequoia
27-sep Sequoia
28-sep Sequoia - Yosemite
29-sep Yosemite
30-sep Yosemite - San Francisco
1-okt San Francisco
2-okt San Francisco

Of via de 395 en de Tioga Pass:
17-sep SF
18-sep SF
19-sep SF - Monterey
20-sep Monterey - Pismo beach
21-sep Pismo beach - LA
22-sep LA
23-sep LA - Las Vegas
24-sep Las Vegas
25-sep Las Vegas
26-sep Las Vegas - death valley
27-sep death valley - Yosemite
28-sep Yosemite
29-sep Yosemite - Sequoia
30-sep Sequoia
1-okt Sequoia - LA
2-okt LA

Marianne
Nanie
Amerika-ontdekker

Re: Hulp gevraagd route SFO-LAX-LAS

Bericht door Nanie »

Hoi Marianne,
Hartelijk dank voor deze route. Hier ga ik mee aan de slag. Ik dacht gelijk om maar eens jullie verslag te lezen van het ZW in 2002. Om het makkelijk te maken heb ik het uitgeprint. Gelukkig zit ik op mijn werk, want er kwamen maar liefst 30 pagina's uit de printer tevoorschijn. Ik ben nog steeds aan het lezen en krijg inmiddels weer andere ideeen, vanwege jullie verslag. en natuurlijk de andere verslagen van andere forumgebruikers.
Heel leuk verslag trouwens. Boeiend geschreven.
Het is allemaal zo mooi dat ik nu gewoon moeite heb om te kiezen en te beslissen wat ik nou moet laten vallen. Dus ik heb nog veel werk te doen. Alleen de kustroute en Las Vegas weet ik zeker. Voor de rest is het nu keuze's maken.
Vanavond ga ik met google-maps, de mcnally, jullie verslag aan de bak.
alvast bedankt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer