Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Phoenix naar Page?
Van Phoenix naar Page?
Hoi allemaal,
Wij gaan volgend jaar 11 juli 2010 voor de 2e keer het zuid westen bezoeken, maar zit met het volgende probleem.
We willen vliegen op Phoenix. Maar hoe is het nu het beste om van Phoenix naar Page te gaan, (Grand Canyon hebben we al bezocht, dus hoeft eigenlijk niet meer) En zijn daar ook mooie parken te bezichtigen?
Ik heb nu al zoveel verslagen doorgelezen maar kom er nog steeds niet uit.
Hoop dat jullie wat tips voor ons hebben. We reizen met twee volwassenen en een kind van negen jaar.
11 juli Phoenix
12 juli Phoenix
13 juli ????
14 juli ???????
15 juli Page
16 juli Page
17 juli Monument Valley
18 juli Durango
19 juli Durango (treinrit silverton)
20 juli Moab
21 juli Moab (raften)
22 juli Moab
23 juli Bryce
24 juli Zion
25 juli Las Vegas
26 juli Las Vegas
Bij voorbaat al ontzettend bedankt voor de moeite.
Overigens nog niets staat vast, dus kan alle kanten nog op.
Groetjes,
Fan
Wij gaan volgend jaar 11 juli 2010 voor de 2e keer het zuid westen bezoeken, maar zit met het volgende probleem.
We willen vliegen op Phoenix. Maar hoe is het nu het beste om van Phoenix naar Page te gaan, (Grand Canyon hebben we al bezocht, dus hoeft eigenlijk niet meer) En zijn daar ook mooie parken te bezichtigen?
Ik heb nu al zoveel verslagen doorgelezen maar kom er nog steeds niet uit.
Hoop dat jullie wat tips voor ons hebben. We reizen met twee volwassenen en een kind van negen jaar.
11 juli Phoenix
12 juli Phoenix
13 juli ????
14 juli ???????
15 juli Page
16 juli Page
17 juli Monument Valley
18 juli Durango
19 juli Durango (treinrit silverton)
20 juli Moab
21 juli Moab (raften)
22 juli Moab
23 juli Bryce
24 juli Zion
25 juli Las Vegas
26 juli Las Vegas
Bij voorbaat al ontzettend bedankt voor de moeite.
Overigens nog niets staat vast, dus kan alle kanten nog op.
Groetjes,
Fan
Re: Van Phoenix naar Page???
Via de Apache Trail naar Sedona !!
Onderweg kan je ook Montezuma Castle en Wells bezoeken
Bart
Onderweg kan je ook Montezuma Castle en Wells bezoeken
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik zie dat jullie twee open nachten hebben.
Ik zou zoals Dude zei ook langs de apache trail naar Sedona rijden. Daar overnachten.
De andere nacht die je over hebt zou ik bij Zion zetten. Met een kind van 9 is het daar wel leuk om te wandelen.
Ik zou zoals Dude zei ook langs de apache trail naar Sedona rijden. Daar overnachten.
De andere nacht die je over hebt zou ik bij Zion zetten. Met een kind van 9 is het daar wel leuk om te wandelen.
Groetjes,
Carine
Carine
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Misschien heb je iets aan mijn liveverslag van dit jaar, waar wij ook van Phoenix naar Page zijn gereden. Weliswaar zijn wij wat langer in Sedona gebleven, maar je kunt zo wel een indruk krijgen wat je kunt doen op dit traject.
http://hekkie33.web-log.nl/
Normaal gesproken zou ik zeggen rij via de Apachetrail, Montezuma Castle, Prescott, Jerome, Sedona, Grand Canyon naar Page. Dat is een hele mooie route waar veel te zien is onderweg en waar je de belangrijkste highlights van deze regio meepakt.
Marjan
http://hekkie33.web-log.nl/
Normaal gesproken zou ik zeggen rij via de Apachetrail, Montezuma Castle, Prescott, Jerome, Sedona, Grand Canyon naar Page. Dat is een hele mooie route waar veel te zien is onderweg en waar je de belangrijkste highlights van deze regio meepakt.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Bezoek in Sedona dan ook zeker het Slide Rock Park.
Leuk voor kleine kinderen (voor grootte kinderen ook
)
Zie ons verslag op dag 4 van 2008
Bart
Leuk voor kleine kinderen (voor grootte kinderen ook
Zie ons verslag op dag 4 van 2008
Bart
Grts, Bart
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Jazeker, in Page is genoeg te doen:Fan schreef:En zijn daar ook mooie parken te bezichtigen?
- Antelope Canyon
- Horseshoe bend
- Lake Powell (speedboot huren!!!)
- Glenn Canyon Dam
Er is een forumlid hier (ik weet niet uit mijn hoofd wie...) die een verslag heeft waar bijna alle bezienswaardigheden in Page op staan, maar de bovenstaande bezienswaardigheden zijn het meest populair hier.
He super bedankt allemaal, wat een snelle reacties zeg, geweldig! :doublethumb:
Ik kan nu weer even verder, weet tenminste waar ik zoeken moet nu.
Zal zeer waarschijnlijk wel deel apachetrail gaan worden en rondom Sedona lijkt me ook erg leuk.
Ik ga even verder puzzelen als ik er denk uit te zijn, graag nog een keertje jullie mening of het logisch is.
Nogmaals Bedankt!
Fan
Ik kan nu weer even verder, weet tenminste waar ik zoeken moet nu.
Zal zeer waarschijnlijk wel deel apachetrail gaan worden en rondom Sedona lijkt me ook erg leuk.
Ik ga even verder puzzelen als ik er denk uit te zijn, graag nog een keertje jullie mening of het logisch is.
Nogmaals Bedankt!
Fan
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: Van Phoenix naar Page?
Nog 2 tips voor de rit Phoenix - Page. Zitten beide nabij Flagstaff:
- Sunset Crater Volcano Nat'l Monument.
- Wupatki Nat'l Monument
Je rijdt met een kleine omweg van Flagstaff naar Page. Zie ook mijn reisverslag 2002 bij dag 6 - 20 juni.
Roland
- Sunset Crater Volcano Nat'l Monument.
- Wupatki Nat'l Monument
Je rijdt met een kleine omweg van Flagstaff naar Page. Zie ook mijn reisverslag 2002 bij dag 6 - 20 juni.
Roland
Wij hebben in Page een smooth rafting gedaan. Echt fantastisch!!! Dan vaar je door de Horseshoe bend heen naar het begin van de Grand Canyon. Wij hadden een gids die ons heel veel vertelde over waar we waren. Grappige voorvallen, stukjes historie, soms nam ze ons in de maling
Vervolgens word je teruggereden met een bus. Wij zijn toen nog gestopt bij een enorm rotsblok wat op z'n punt op een ander stuk rots stond.
Er wordt hier vaak gesuggereerd een boot te huren en Lake Powell op te gaan, maar smooth raften vonden wij echt het hoogtepunt van ons verblijf daar. Ik heb dat toen gereserveerd bij Colorado River Discovery en dat is van begin tot eind hartstikke goed geregeld geweest!
Er wordt hier vaak gesuggereerd een boot te huren en Lake Powell op te gaan, maar smooth raften vonden wij echt het hoogtepunt van ons verblijf daar. Ik heb dat toen gereserveerd bij Colorado River Discovery en dat is van begin tot eind hartstikke goed geregeld geweest!
2005: Rondreis LA-SF-Yosemite-LV-Zion-Bryce-GC-Sedona-Phoenix-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
Voor je die Apache Trail gaat rijden, besef dan dat ongeveer 20 miles onverhard zijn en een SUV aanbevolen is. Dat onverharde stuk kan slecht zijn met washboard stretches. Ook is het monsoon season in july en in de middag kan het tekeer gaan. Dan is de weg nat en niet meer berijdbaar. Dus check dat voor je die lange omweg gaat maken. Van downtown Phoenix kan het al gauw 2.5-3 uur duren voor je bij Lake Roosevelt bent en dan moet je nog een lange rit via Payson en Camp Verde naar Sedona.
Het is gemakkelijker als je van Phoenix "achterlangs" naar Prescott rijdt en dan via Jerome naar Sedona. Mooie rit ook. 2 Nachten Sedona is aan te raden en op weg naar Page kan je via Walnut Canyon NM en/of Sunset Crater Volcano NM , Painted Desert en Wupatki NM rijden en misschien ook even stoppen bij Cameron Trading Post.
Kira, die balanced rock is in Marble Canyon. Heel mooi inderdaad!
Het huren van een "speed"" boot op Lake Powell is spectaculair, maar wel heel duur imo.
Voor de smooth riverraft (zeker aanbevolen) moet je een halve dag tellen en neem de 6.30 am trip, anders is het erg heet en heb je 's middags zelfs kans op die monsoon regens terwijl je op de rivier bent.
Yeehaw
Het is gemakkelijker als je van Phoenix "achterlangs" naar Prescott rijdt en dan via Jerome naar Sedona. Mooie rit ook. 2 Nachten Sedona is aan te raden en op weg naar Page kan je via Walnut Canyon NM en/of Sunset Crater Volcano NM , Painted Desert en Wupatki NM rijden en misschien ook even stoppen bij Cameron Trading Post.
Kira, die balanced rock is in Marble Canyon. Heel mooi inderdaad!
Het huren van een "speed"" boot op Lake Powell is spectaculair, maar wel heel duur imo.
Voor de smooth riverraft (zeker aanbevolen) moet je een halve dag tellen en neem de 6.30 am trip, anders is het erg heet en heb je 's middags zelfs kans op die monsoon regens terwijl je op de rivier bent.
Yeehaw
Yeehaw,
Zijn in voorjaar in Arizona met Camper. De Apache Trail is daarmee niet te rijden maar krijgt men al een goede indruk als men het "paved" stuk doet tot omgeving Tortilla Flat?
Kan men er van Roosevelt ook een stuk in of is het direct dirt road?
Eddy
Zijn in voorjaar in Arizona met Camper. De Apache Trail is daarmee niet te rijden maar krijgt men al een goede indruk als men het "paved" stuk doet tot omgeving Tortilla Flat?
Kan men er van Roosevelt ook een stuk in of is het direct dirt road?
Eddy
Het stuk tot Tortilla Flat is zeker zo mooi, en vanaf Lake Roosevelt begint meteen Apache Trail. Na Tortilla Flat kan je nog ongeveer 5 miles doorrijden tot het onverharde stuk met mooie uitzichten.
Nu, dan ga ik er alleszins naartoe, misschien kan ik mij in het begin, afhankelijk van de toestand, nog een stukje dirt road riskeren en terugkeren, maar dat zien we dan wel.
Nog bedankt voor de info.
Eddy
Nog bedankt voor de info.
Eddy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 4443 Weergaves