Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reislijst roadtrip

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
P&W
Amerika-newbie

Reislijst roadtrip

Bericht door P&W »

Beste Amerika liefhebbers,

Mijn vriend en ik vertrekken eind augustus op onze allereerste roadtrip doorheen de US. We reizen met een huurwagen (geen mobilehome)en
doen verschillende nationale parken (Yellowstone, death Valley, Grand Canyon,...) en gaan dan via LA naar de westkust en dan langs de kustweg naar San Francisco.

Mijn vraag naar jullie toe is of jullie een standaard reislijstje hebben voor zulke trips.
Of enkele tips van wat we zeker moeten meenemen of ter plaatse zo snel mogelijk kopen.

Wat doen jullie bv voor koffie? Kopen jullie daar ter plaatse een waterkoker?

Andere praktische tips zijn ook meer dan welkom!

Alvast een grote dankjewel :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reislijst roadtrip

Bericht door Pete.Z »

Koffie kan je overal kopen, en in motels en hotels is vaak een koffiezetapparaat op de kamer, compleet met koffie,melk en suiker. (en niet te zuipen,maar dat terzijde)
Mijn reislijst is simpel,zo min mogelijk,en het moet in mijn handbagage passen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben ooit een waterkoker (kleintje) gekocht en nemen die altijd mee, samen met een onbreekbare thermofles en een filter wat daarop past en zetten dan onze eigen koffie.
Maar je kan ook koffie kopen, zelfs bij de mc Donalds hebben ze goeie koffie tegenwoordig.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In dit topic vind je heel wat tips.
Neem niet te veel mee, meestal gebruik je maar een paar kledingstukken (je kunt overal wel wassen), en bijna alles is te koop.

Leuk dat jullie naar Yellowstone gaan, meestal zie je dat niet bij een eerste reis. Hoelang gaan jullie?

Marianne
P&W
Amerika-newbie

Bericht door P&W »

Al heel hard bedankt voor de koffie-tips! Wij zijn nogal verslaafde Belgen :shock:

Ook voor het opladen van batterijen voor camera, fototoestel en gsm heb ik een vraagje:
Ik heb in een topic van 2004 hier gelezen over een soort van stekkers die je kan kopen die in de sigarettenaansluiting passen van de huurauto's (wij huren bij Avis). Is dit gewoon te koop in Albertson's en Wal-Marts of kan je dit ook al in België/Nederland kopen? Zijn hier verschillende types in of is dit een standaardmodelletje?

Wij gaan voor drie weken. Yellowstone moest er kost wat kost in voor mij! Dit stond hoog op mijn 'must see' lijstje.
Ik moet ook wel bekennen dat ik héél veel tips heb gehaald uit dit forum! Ik weet niet hoe ik er zonder jullie hulp aan had moeten beginnen :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat lijkt aardig ambitieus voor 3 weken. Wij hebben vorig jaar iets soortgelijks gedaan, misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag. Ik weet niet of er al accommodatie is gereserveerd, maar anders zou ik dat voor Yellowstone zeker doen. En ga er zo vroeg mogelijk naar toe want vanaf half september zijn daar al veel voorzieningen gesloten. Kijk ook even op de NPS-site naar de wegwerkzaamheden, er is een deel van de 8 afgesloten vanaf half augustus.

Marianne
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Schrijf de route die je in hoofd hebt een wat specifieker uit dan is het ook gemakkelijker om tips over de route te geven.

Persoonlijk lijkt het mij eigenlijk ook wat veel voor 3 weken. Concentreer je op Zuid-West zonder Yellowstone of op
wat meer noordelijker met Yellowstone.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Robkuh
Amerikafan

Bericht door Robkuh »

Mocht je nog ruimte over hebben in je auto, dan kun je in bijna elke supermakrt (wall-mart zeker) een piepschuim koelbox kopen (5 dollar ofzo), deze kun je bij elk hotel gratis vullen met ijs, zo kun je de drank en eventueel eten goed koud houden.

Mocht je ergens tussen LA en SF overnachten, en je ehbt nog 5 uurtjes over in de morgen, dan is het ook leuk om in monterey een Whalewatch tour te doen. deze begint of om 9 uur of om 2 uur. het is een 5 uur durende trip en ze geven 99% kans dat je ook daad werkelijk walvissen ziet. Wij hebben deze tour vorige week gedaan en kwamen 6x buldrugwalvissen tegen en 10-tallen dolfijnen die voor de boot uitspringen. Ook kwamen de walvissen om 1 meter van de boot.

De snelweg "highway 1" is ook zeker de moeite waard. deze loop van LA naar SF langs de kust af.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Of in plaats van zo'n piepschuimen cooler, een opvouwbaar exemplaar, zoiets: http://www.walmart.com/catalog/product. ... d=10928585 of een grotere: http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=2603675
Kan je helemaal plat opvouwen en meenemen op de volgende reis (die zeker zal komen! :D ) en is ook milieuvriendelijker dan dan al dat piepschuim.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ga je een koelbox kopen neem dan de wat duurdere, die met een kunststof buitenkant, kost ongeveer 20 dollar.
Wij hadden ooit zo'n piepschuim ding gekocht en die piepte verschrikkelijk tijdens het rijden.

@Robkuh Het is niet de bedoeling dat je je koelbox vult met het ijs uit de automaten in het hotel, in ieder supermarkt zijn zakken ijs te koop voor ongeveer 2 dollar, die blijft ook nog eens langer bevroren.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Annie schreef:Wij hadden ooit zo'n piepschuim ding gekocht en die piepte verschrikkelijk tijdens het rijden.
Die van ons ook maar niet als we ons dagrugzakje erop legden, een beetje gewicht deed wonderen.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Henkdebatser
Amerika-ontdekker

Bericht door Henkdebatser »

Onvoorstelbaar... Koelbox wordt altijd genoemd als tip. :D
De eerste tip voor mijn trip naar amerika was ooit: Koop direct een koelbox bij de eerste de beste winkel..

Blijkbaar is het een gouden tip..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer