Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis - BLOG - Nu in Amerika !
Rondreis - BLOG - Nu in Amerika !
Hey allemaal !!!
Nu momenteel in Bryce Canyon !
Dankzij de hulp van enkelen onder jullie heb ik een fantastische trip beleefd !!!
Hier kan je alles volgen ! => http://usa.dizadesign.be
Neem zeker eens een kijkje, deze trip is gewoon geweldig, wat is Amerika een fantastisch land !!!!
Er staat ook een fotoboek op waar ik heel regelmatig foto's op post.
Mvg,
Didier N.
Nu momenteel in Bryce Canyon !
Dankzij de hulp van enkelen onder jullie heb ik een fantastische trip beleefd !!!
Hier kan je alles volgen ! => http://usa.dizadesign.be
Neem zeker eens een kijkje, deze trip is gewoon geweldig, wat is Amerika een fantastisch land !!!!
Er staat ook een fotoboek op waar ik heel regelmatig foto's op post.
Mvg,
Didier N.
Re: Rondreis - BLOG - Nu in Amerika !
Wat is je reisplan misschien zien we elkaar nog ergens...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wat een mooi blog! Ik ga het in ieder geval lezen! 

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Leuk verslag Didier met mooie foto's. Super dat jullie ook de top "Angels Landing" hebben bereikt! Wij vonden het uitzicht ook geweldig en alleszins de moeite waard.
Geniet lekker verder van het mooie Amerika!
Gr. Marjan
Geniet lekker verder van het mooie Amerika!
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
De route staat bij de foto's. Het fotoboek kan je vinden op de homepagina in de inleiding.
Het is een rondtrip van 15 dagen.
Enkele interessante bevindingen:
Beste park voor ons: Zion
Mooiste uitzicht: Bryce
Beste foto's: Antalope
Coolste stad: San Francisco
Zotste stad: Las Vegas
Warmst: Death Valley, 60°
Tips:
- Huur een leuke interessante wagen voor de vele kilometers. Convertible (cabrio) echt wel de max als je met max. 2 personen bent !
- Boek hotels ter plaatse, heel leuke hotels geboekt hier in vol seizoen voor 25$/persoon/nacht.
- Doe eerst Zion of Bryce eer je de Grand Canyon doet, zo heb je een idee hoe een canyon er uitziet, het gevoel binnenin.
- Antalope Canyon is een geweldige plaats voor fotografen, heel mooi en best te bezichtigen om 11u.
- Praat met Amerikanen, wissel gedachten uit, laat weten hoe je hun land vind. Ze zijn mega-vriendelijk !
- Pas op voor politie, ze proberen alles om je te flitsen. Heel leuke plaatsen tegengekomen waar een politie-wagen verstopt stond !
- Neem tijd in Zion, prachtig park, hele leuke wandelroutes.
- Grand Canyon moet je zien met de helikopter om er een beeld van te krijgen.
Vandaag Grand Canyon bezocht, met helikoptertour Papillon, 150 $, dan Grand Canyon bezocht, foto's genomen.
Dan ritje van Flagstaff naar LA ! Ging vrij vlot met onze Mustang Cabrio !! Zalige auto !
Mvg,
Didier
Het is een rondtrip van 15 dagen.
Enkele interessante bevindingen:
Beste park voor ons: Zion
Mooiste uitzicht: Bryce
Beste foto's: Antalope
Coolste stad: San Francisco
Zotste stad: Las Vegas
Warmst: Death Valley, 60°
Tips:
- Huur een leuke interessante wagen voor de vele kilometers. Convertible (cabrio) echt wel de max als je met max. 2 personen bent !
- Boek hotels ter plaatse, heel leuke hotels geboekt hier in vol seizoen voor 25$/persoon/nacht.
- Doe eerst Zion of Bryce eer je de Grand Canyon doet, zo heb je een idee hoe een canyon er uitziet, het gevoel binnenin.
- Antalope Canyon is een geweldige plaats voor fotografen, heel mooi en best te bezichtigen om 11u.
- Praat met Amerikanen, wissel gedachten uit, laat weten hoe je hun land vind. Ze zijn mega-vriendelijk !
- Pas op voor politie, ze proberen alles om je te flitsen. Heel leuke plaatsen tegengekomen waar een politie-wagen verstopt stond !
- Neem tijd in Zion, prachtig park, hele leuke wandelroutes.
- Grand Canyon moet je zien met de helikopter om er een beeld van te krijgen.
Vandaag Grand Canyon bezocht, met helikoptertour Papillon, 150 $, dan Grand Canyon bezocht, foto's genomen.
Dan ritje van Flagstaff naar LA ! Ging vrij vlot met onze Mustang Cabrio !! Zalige auto !
Mvg,
Didier
-
- Amerika-ontdekker
Leuke en interessante blog.
Ik ga deze blog zeker volgen en de tips eruit halen voor mijn vakantie over 4 weken!
Ik ga deze blog zeker volgen en de tips eruit halen voor mijn vakantie over 4 weken!
Beste Didier,
Zag net dat je op weg bent met een Mustang.
Wij vertrekken eind augustus ook voor een 14-daagse rondreis en hebben ook een Mustang convirtible geboekt.
Ik had graag eens geweten hoeveel bagage we met z'n tweetjes kunnen meenemen.
Zag ook dat je gisteren een helikoptervlucht hebt gemaakt. Had je deze op voorhand geboekt?
Laat je eens iets weten?
Greetz
Have fun!!!
Zag net dat je op weg bent met een Mustang.
Wij vertrekken eind augustus ook voor een 14-daagse rondreis en hebben ook een Mustang convirtible geboekt.
Ik had graag eens geweten hoeveel bagage we met z'n tweetjes kunnen meenemen.
Zag ook dat je gisteren een helikoptervlucht hebt gemaakt. Had je deze op voorhand geboekt?
Laat je eens iets weten?
Greetz
Have fun!!!
Graag kleine opmerking over de temperatuur van 60° in Death Valley.
Als men over temperatuur spreekt gaat het altijd over de luchttemperatuur (schaduw of in thermometerhut).
De hoogste luchttemperatuur ooit gemeten op aarde was in de Libische woestijn in 1922 met een temperatuur van 57,8°, gevolgd door Death Valley in 1913 met 56,8°.
De vorige dagen lag de luchttemperatuur in Death Valley tussen 45° en 47°, dus ver van het record en nog verder van de aangehaalde 60°.
Het hoeft geen betoog dat de temperatuur in de zon veel hoger kan oplopen maar dit is geen referentie.
Wil uw plezier niet bederven maar dit is wel wat misleidend voor de mensen die er de volgende dagen nog naartoe willen.
Nog veel reisgenot.
Als men over temperatuur spreekt gaat het altijd over de luchttemperatuur (schaduw of in thermometerhut).
De hoogste luchttemperatuur ooit gemeten op aarde was in de Libische woestijn in 1922 met een temperatuur van 57,8°, gevolgd door Death Valley in 1913 met 56,8°.
De vorige dagen lag de luchttemperatuur in Death Valley tussen 45° en 47°, dus ver van het record en nog verder van de aangehaalde 60°.
Het hoeft geen betoog dat de temperatuur in de zon veel hoger kan oplopen maar dit is geen referentie.
Wil uw plezier niet bederven maar dit is wel wat misleidend voor de mensen die er de volgende dagen nog naartoe willen.
Nog veel reisgenot.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Bedankt voor de tips, maar een hotel ter plaatse boeken durf ik eerlijk gezegd niet aan. Ik ga met een fijner gevoel op vakantie als ik van te voren weet dat ik een slaapplek heb.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Mustang Convertible is net groot genoeg voor 2 personen, 1 grote valies en een paar kleine rugzakjes in de koffer. Een tweede zak kan op de achterbank met daarnaast nog plaats voor een frigobox. 2 grote valiezen zou ik niet meenemen, raakt er moeilijk in.
Hotels ter plaatse boeken is idd avontuurlijker en goedkoper, maar omdat we maar 2 weken gaan was dit de beste oplossing. Je vind heus wel een hotel en in de GPS (garmin) bij de wagen vind je een optie 'Hotels in de buurt', zo hebben we snel en makkelijk ééntje gevonden. Soms iets langer moeten zoeken, maar alles perfect verlopen.
Die 60° kwam van een Amerikaan. De wagen zelf gaf 130° F aan, en ik weet dat 105°F=> 45 graden is. Dit was in badwater, laagste plaats op aarde. Zou kunnen dat tellertje in auto aan het flippen was
Schrik hebben moet je niet van Death Valley, maar wees gerust en pak genoeg water mee.
De beste raad die ik kan geven is om een frigobox aan te schaffen (wij hebben een isomo-exemplaar gevonden) en dit te vullen met ijs (ter plaatse bieden ze dit overal aan) en dan veel water mee te nemen. Ook in elk tankstation even stoppen en tanken. Death Valley is echt prachtig. Badwater en Dante's Peak zijn echt de moeite.
Grtz,
Didier N.
Nu in LA
Hotels ter plaatse boeken is idd avontuurlijker en goedkoper, maar omdat we maar 2 weken gaan was dit de beste oplossing. Je vind heus wel een hotel en in de GPS (garmin) bij de wagen vind je een optie 'Hotels in de buurt', zo hebben we snel en makkelijk ééntje gevonden. Soms iets langer moeten zoeken, maar alles perfect verlopen.
Die 60° kwam van een Amerikaan. De wagen zelf gaf 130° F aan, en ik weet dat 105°F=> 45 graden is. Dit was in badwater, laagste plaats op aarde. Zou kunnen dat tellertje in auto aan het flippen was

Schrik hebben moet je niet van Death Valley, maar wees gerust en pak genoeg water mee.
De beste raad die ik kan geven is om een frigobox aan te schaffen (wij hebben een isomo-exemplaar gevonden) en dit te vullen met ijs (ter plaatse bieden ze dit overal aan) en dan veel water mee te nemen. Ook in elk tankstation even stoppen en tanken. Death Valley is echt prachtig. Badwater en Dante's Peak zijn echt de moeite.
Grtz,
Didier N.
Nu in LA
Oh ja, helikoptervlucht, check blog, meer info daarover net getypt.
Wij hadden niets op voorhand geboekt en hadden geluk. Om 11 uur aangekomen en vlucht van 13u30 gekregen. Mensen na ons moesten wachten. Het voordeel van op voorhand te boeken is dat je dan s'morgens kan gaan, dan is de Grand Canyon op zijn mooist, de schaduwpartijen liggen dan beter.
Maar in ons geval was dat moeilijk omdat we met een variabele reisplanning zaten, we wisten niet echt hoe lang waar, en dan moet je een beetje geluk hebben natuurlijk. We zitten nu wel in een drukke periode.
Grtz,
Didier N.
Wij hadden niets op voorhand geboekt en hadden geluk. Om 11 uur aangekomen en vlucht van 13u30 gekregen. Mensen na ons moesten wachten. Het voordeel van op voorhand te boeken is dat je dan s'morgens kan gaan, dan is de Grand Canyon op zijn mooist, de schaduwpartijen liggen dan beter.
Maar in ons geval was dat moeilijk omdat we met een variabele reisplanning zaten, we wisten niet echt hoe lang waar, en dan moet je een beetje geluk hebben natuurlijk. We zitten nu wel in een drukke periode.
Grtz,
Didier N.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar hoef je je geen zorgen over te maken, slaapplekken genoeg, je zal echt niet in de auto slapen als je niet boekt, hooguit op plekken komen die je zelf niet zou hebben uitgezocht.gleuknie schreef:Bedankt voor de tips, maar een hotel ter plaatse boeken durf ik eerlijk gezegd niet aan. Ik ga met een fijner gevoel op vakantie als ik van te voren weet dat ik een slaapplek heb.
Dit is het hem juist, sensor zit ergens onder de wagen en lucht warmt er erg op enkele minuten na stilstand en zelfs bij langzaam rijden.Droopka schreef:Die 60° kwam van een Amerikaan. De wagen zelf gaf 130° F aan, en ik weet dat 105°F=> 45 graden is. Dit was in badwater, laagste plaats op aarde. Zou kunnen dat tellertje in auto aan het flippen was![]()
In deze extreme omstandigheden moet men al 10 à 15 min met een behoorlijke vaart rijden om hete lucht van onder auto te krijgen en dus een min of meer juiste meting te hebben.
105° F is trouwens 40,5°C en 130°F is 54,5°C
Maar goed ik neem aan dat 47°C = 116°F ook al warm genoeg was!

- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
En badwater is niet de laagste plaats op aarde, enkel de laagste plaats op het westelijk halfrond. En het ligt 85,5M onder de zeespiegel, velen kijken niet goed en zien het puntje(=komma) niet op het bord !
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Precies, amerkanen fantaseren er maar op los, ze hebben in alles de grootste, langste, hoogste... en op die manier worden onbewust veel kwakkels de wereld in gestuurd.
Dit is de realiteit: Het laagste punt op aarde welke te voet bereikbaar is, is bij de Dode Zee, op de grens van Jordanië en Israël, dit is 417,5 meter onder de zeespiegel.
Vraag aan een amerikaan wat de diepste canyon ter wereld is en dan antwoord hij steevast de Grand Canyon.
Er zijn meerdere canyons die dieper zijn en de Colca Canyon in Peru spant de kroon met 3.501 m = 2 x de GC.
Dit is de realiteit: Het laagste punt op aarde welke te voet bereikbaar is, is bij de Dode Zee, op de grens van Jordanië en Israël, dit is 417,5 meter onder de zeespiegel.
Vraag aan een amerikaan wat de diepste canyon ter wereld is en dan antwoord hij steevast de Grand Canyon.
Er zijn meerdere canyons die dieper zijn en de Colca Canyon in Peru spant de kroon met 3.501 m = 2 x de GC.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Kleine correctie, degene die aangaf dat het om het laagste punt op aarde ging is net als u Belged97 schreef:Precies, amerkanen fantaseren er maar op los,

Ging hem om de bewering dat Badwater het laagste punt op aarde is, wat door GoBien terecht werd aangegeven als foutief en dit heeft dus niets te maken met al of niet Belg zijn.
Welke Amerikaan fantaseert er dan over Badwater? Ik heb alleen nog maar een Belg de opmerking zien maken dat dat het laagste punt op aarde is.
Officieel is men zelfs nog voorzichtiger. Zoals ook aangegeven staat b.v. hier: Badwater laagste punt van de USA
Officieel is men zelfs nog voorzichtiger. Zoals ook aangegeven staat b.v. hier: Badwater laagste punt van de USA
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1229 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties