Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Las Vegas- Skywalk
-
Kikkerkoningin
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Las Vegas- Skywalk
Hallo allemaal,
In november gaan wij met 5 volwassenen een week naar Las Vegas. De vlucht, hotel (Circus Circus) en auto is al geboekt. Het plan is om 1 dag naar de Skywalk te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang is het rijden vanaf Las Vegas? Als ik namelijk via Trip Tik (route programma van de AAA) kijk, dan geeft hij aan dat het 4 uur en 20 minuten rijden is naar de Skywalk, maar ik lees op de website van Papillon (voor een helikopter tour) dat het 2,5 uur rijden is? Ligt de waarheid in het midden?
Het lijkt ons in ieder geval een bijzondere ervaring om over een glasplaat over de canyon te lopen! We weten dat het redelijk duur is en dat we de laatste stuk over een onverharde weg moeten rijden. Is deze weg goed te doen met een minivan?
En heeft iemand nog tips voor een mooie helicopter tour? We hebben nu gekeken naar de tour :Over the Edge (http://www.papillon.com/popris/show_pac ... lang=en-US). Met deze tour ga je naar de bodem van de canyon en daar met een pontoon boot over de rivier. Het lijkt ons een mooie combinatie. De prijs in de tijd die wij gaan is ook acceptabel ($129 inclusief fees pp). Heeft iemand deze tour ooit gedaan?
Alvast ontzettend bedankt voor de reacties!
In november gaan wij met 5 volwassenen een week naar Las Vegas. De vlucht, hotel (Circus Circus) en auto is al geboekt. Het plan is om 1 dag naar de Skywalk te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang is het rijden vanaf Las Vegas? Als ik namelijk via Trip Tik (route programma van de AAA) kijk, dan geeft hij aan dat het 4 uur en 20 minuten rijden is naar de Skywalk, maar ik lees op de website van Papillon (voor een helikopter tour) dat het 2,5 uur rijden is? Ligt de waarheid in het midden?
Het lijkt ons in ieder geval een bijzondere ervaring om over een glasplaat over de canyon te lopen! We weten dat het redelijk duur is en dat we de laatste stuk over een onverharde weg moeten rijden. Is deze weg goed te doen met een minivan?
En heeft iemand nog tips voor een mooie helicopter tour? We hebben nu gekeken naar de tour :Over the Edge (http://www.papillon.com/popris/show_pac ... lang=en-US). Met deze tour ga je naar de bodem van de canyon en daar met een pontoon boot over de rivier. Het lijkt ons een mooie combinatie. De prijs in de tijd die wij gaan is ook acceptabel ($129 inclusief fees pp). Heeft iemand deze tour ooit gedaan?
Alvast ontzettend bedankt voor de reacties!
2007: Rocky Mountains http://www.rickenmarloes.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; 2008: NYC en het ZW http://www.rickenmarloes.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: NW http://www.rickenmarloes.reisdagboek.net" onclick="window.open(this.href);return false; 2010: NO http://www.rickenmarloes.reisdagboek.net" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: Rondje Lake Huron
2009: NW http://www.rickenmarloes.reisdagboek.net" onclick="window.open(this.href);return false; 2010: NO http://www.rickenmarloes.reisdagboek.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Las Vegas- Skywalk
De afbeeldingen die je van de skywalk ziet zijn bijna allemaal tekeningen, de werkelijkheid valt tegen, ik vond em maar kort
De onverharde weg is 14 ml wasbord, als je je aan de speedlimit houdt, word je uit elkaar gerammeld.
Een veel hogere snelheid is aangenamer maar gevaarlijk door het losse gravel en opwervelend stof, je ziet niets meer
Zorg dat je voorop rijdt.
Ik ben alleen gegaan tbv een medereiziger die dit absoluut wilde beleven maar bij aankomst de glasplaat niet durfde betreden en voornamelijk op de, door stalen balken ondersteunde, buitenrand is gebleven.
De onverharde weg is 14 ml wasbord, als je je aan de speedlimit houdt, word je uit elkaar gerammeld.
Een veel hogere snelheid is aangenamer maar gevaarlijk door het losse gravel en opwervelend stof, je ziet niets meer
Zorg dat je voorop rijdt.
Ik ben alleen gegaan tbv een medereiziger die dit absoluut wilde beleven maar bij aankomst de glasplaat niet durfde betreden en voornamelijk op de, door stalen balken ondersteunde, buitenrand is gebleven.
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 03 aug 2009, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Marloes,
Er is al veel geschreven hier op het forum over de Skywalk. Gebruik de zoekfunctie maar eens (rechtsboven op de pagina) en tik "Skywalk" in. Je komt dan een groot aantal topics tegen waar je je informatie uit kunt halen.
Succes.
Gr. Marjan
Er is al veel geschreven hier op het forum over de Skywalk. Gebruik de zoekfunctie maar eens (rechtsboven op de pagina) en tik "Skywalk" in. Je komt dan een groot aantal topics tegen waar je je informatie uit kunt halen.
Succes.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
De Skywalk is hier al vaak ter sprake gekomen.
De rit kost via Google maps bijna 4 uur dus die 2,5 uur is wel erg optimistisch denk ik.
Als je een volle week in Vegas hebt en je wilt de Grand Canyon zien, dan zou ik er voor kiezen om 2 nachtjes bij de South Rim te nemen. (of 1 bij de Canyon en 1 in bijv. Williams)
Je hebt dan wel twee aardig lange ritten van ongeveer 450 km, maar wel een hele dag om de canyon te bekijken.
Als er mensen bij zijn voor wie de Grand canyon de eerste keer is, dan is dit zeker een betere optie denk ik.
Bijkomend voordeel is dat je ook een leuk stuk van route66 kunt meepakken.
Have Fun
Bert
De rit kost via Google maps bijna 4 uur dus die 2,5 uur is wel erg optimistisch denk ik.
Als je een volle week in Vegas hebt en je wilt de Grand Canyon zien, dan zou ik er voor kiezen om 2 nachtjes bij de South Rim te nemen. (of 1 bij de Canyon en 1 in bijv. Williams)
Je hebt dan wel twee aardig lange ritten van ongeveer 450 km, maar wel een hele dag om de canyon te bekijken.
Als er mensen bij zijn voor wie de Grand canyon de eerste keer is, dan is dit zeker een betere optie denk ik.
Bijkomend voordeel is dat je ook een leuk stuk van route66 kunt meepakken.
Have Fun
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Wat is dat toch met mensen en het Circus Circus????
Wij zijn net terug van Californië, en zijn vanuit Las Vegas naar de skywalk gereden. Op zich best te doen hoor, je rijdt via de Hoover Dam en zo verder naar de Grand Canyon west. Eens daar moet je de bus nemen wat zo'n 40 $ per persoon kost want je geraakt zelf niet aan de grand canyon. De bus stopt op 3 plaatsen nl. de skywalk, een indianendorpje (2 tentoongestelde hutjes) en een cowboyranch. Voor de skywalk moet je nog eens 30$ betalen. Wij voelden ons echt beetgenomen, de helft van het plezier was eraf. Maar ik moet wel zeggen, de grand canyon was whaw. Dus als het kan, ga naar de south rim.
Imelda
Imelda
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Zou het niet wetenGinoW schreef:Wat is dat toch met mensen en het Circus Circus????
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
En dan mag zelfs ook nog geen foto's maken.
Groet Theo
Groet Theo
Laatst gewijzigd door tcoppers op 03 aug 2009, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toeristenval, neem een dag extra en rij heerlijk naar de South Rim, Grand Canyon Village, met overnachting in één van de hotels in het park.
Op die manier krijg je een veel mooiere indruk van het park.
Op die manier krijg je een veel mooiere indruk van het park.
-
Gerben Steeg
- Amerikakenner
Als je al een helikotervlucht overweegt, start dan met het vliegtuigje vanuit Vegas. Scheelt je een tocht met de auto en je vliegt nog over de Hoover Dam ed. Combi-aanbieding (met Skywalk) zoeken op internet. Vond de glasplaat overigens erg tegenvallen; mooi gemaakt, maar geen wow...Vlieg/heli-tripje was veel leuker!
Gr, Gerben
-
svanriesen
- Amerika-ontdekker
ach als je vroeg vertrekt en het niet erg vind om om 2 uur snachts terug te zijn in vegas, dan is het ook goed te doen. Ben afgelopen november om een uur of half acht vertrokken van tropicana, was bij de grand canyon tegen een uur of 2, met pitstop bij Kingman op de I40, als je zo vroeg vertrekt dan heb je ook geen last van de bezoekers bij de hooverdam. van 2 tot 9 op de southrim verbleven, langs de rim gelopen, je heb hebt daar nog eetgelegenheden. na zonsondergang heb ik nog de Imax film gezien en vervolgens terug naar Vegas wat weer 5 en half uur rijden was. weer in kingman gestopt om te tanken. is daar goedkoper dan bij de grandcanyon. bij de southrim kun je ook overnachten als je dat liever hebt. moet wel zitvlees hebben, en ik was alleen, dus misschien dat ik dan iets flexibeler kan handelen dan een groep. volgende keer wil ik de grandcanyon oversteken, maar daar moet je een extra dag voor uittrekken. vooraf nog een slaapplek regelen bij de colorado rivier in het dal.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij zijn van 25 t/m 29 aug in Vegas en wilden eerst ook de Grand Canyon gaan bekijken maar zien daar waarschijnlijk toch van af. Skywalk wordt overal afgeraden, South Rim te ver voor 1 dag, vliegtuig/helikopter vind ik te duur. Wil dan liever 3 volle dagen van Vegas zelf genieten, misschien een ochtendje/middagje naar de Hooverdam om toch nog een beetje buiten de stad te kunnen rijden met de huurauto.
-
Kikkerkoningin
- Amerika-ontdekker
Wij hebben al meerdere malen (2005 en 2008) in de GC overnacht. Vorig jaar zelfs een aantal nachten aan de south rim (Xanterra cabins) en vervolgens ook nog 2 nachten aan de noordrim. Wij hebben nog niet de skywalk gezien en zijn erg benieuwd naar dit stukje van de GC. Wij hebben dus niet de behoefte om nogmaals naar de south rim te gaan, hoewel de GC zeer overweldigend is. We hadden al gezien dat een bezoek aan de skywalk redelijk wat kost, maar ja, het is ook wel iets unieks.
De meeste reacties op het forum over de skywalk zijn van vorig jaar. Ik zou graag wat nieuwe reacties willen van mensen die er onlangs nog zijn geweest. Zijn ze er nog steeds aan het bouwen en staat er ondertussen al een visitors center o.i.d.? Is er iemand die weet hoelang het rijden is vanaf Las Vegas naar de skywalk, uit ervaring?
Ook zou ik graag willen weten of er iemand is die via Pappilon een helicopter tour gemaakt heeft, zoals de Over the Edge. Hoe lang duurt de excursie en hoe is deze bevallen? Het lijkt ons een mooie belevenis om naar de bodem van de GC te gaan en dan een stuk over de rivier te varen.
Ook zijn we al 2 keer eerder in Las Vegas geweest en allebei de keren overnacht in het Circus Circus hotel, wat ons goed beviel. Wij stellen geen hoge eisen aan een hotelkamer: een goed bed, tv, een knappe badkamer en airco is al voldoende. Dit hotel voldoet voor ons. We konden nu redelijk goedkoop een week verblijven in het Circus Circus, dus daarom hebben we daar weer geboekt. Je slaapt er toch alleen maar.
Bedankt voor de reacties!
De meeste reacties op het forum over de skywalk zijn van vorig jaar. Ik zou graag wat nieuwe reacties willen van mensen die er onlangs nog zijn geweest. Zijn ze er nog steeds aan het bouwen en staat er ondertussen al een visitors center o.i.d.? Is er iemand die weet hoelang het rijden is vanaf Las Vegas naar de skywalk, uit ervaring?
Ook zou ik graag willen weten of er iemand is die via Pappilon een helicopter tour gemaakt heeft, zoals de Over the Edge. Hoe lang duurt de excursie en hoe is deze bevallen? Het lijkt ons een mooie belevenis om naar de bodem van de GC te gaan en dan een stuk over de rivier te varen.
Ook zijn we al 2 keer eerder in Las Vegas geweest en allebei de keren overnacht in het Circus Circus hotel, wat ons goed beviel. Wij stellen geen hoge eisen aan een hotelkamer: een goed bed, tv, een knappe badkamer en airco is al voldoende. Dit hotel voldoet voor ons. We konden nu redelijk goedkoop een week verblijven in het Circus Circus, dus daarom hebben we daar weer geboekt. Je slaapt er toch alleen maar.
Bedankt voor de reacties!
2007: Rocky Mountains http://www.rickenmarloes.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; 2008: NYC en het ZW http://www.rickenmarloes.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 8136 Weergaves
-
Laatste bericht door Anneke73
-