Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RobH: SF - LA (Zuidwesten Trip)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Zuidwesten Trip +- 3 Weken

Bericht door hekkie »

RobH schreef:Thx voor jullie tips vooral m.b.t. Yosemite. Dit weekend ga ik overleggen, mogelijk dat we na aankomst in SF direct door rijden naar Yosemite.
Zo zijn we s'avonds op de 1e dag al bij/in Yosemite, en kunnen we dag 2 volledig doorbrengen daar.
Hoi Rob,

Ik heb jouw schema even bekeken en lees nu dat je van plan bent zo 6 sept direct door te rijden naar Yosemite. Ik kan je alleen maar afraden dit te doen. 6 en 7 sept is nl. Labor Day weekend in Amerika en voor wat betreft Yosemite een van de drukste weekenden van het jaar. Maandag (Laborday zelf) is haast iedereen vrij. Normaal gesproken is het al erg druk in dit park en sta je in het weekend geregeld in de file, maar tijdens het door jou geplande weekend is het nog veel erger.

Yosemite is een prachtig natuurpark waar je vooral van kunt genieten als er geen mensenmassa's zijn. Ik zou je dan ook adviseren de planning van je reis iets anders in te delen en wellicht is het een idee toch eerst San Francisco te gaan bekijken. Juist in dit soort weekenden in het in de steden rustiger. De Amerikanen trekken er dan op uit nl.

Het is maar een tip..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

Zoiezo hadden we gepland al 6 september (2e dag) in Yosemite.
Het verschil zit hem in het al op 5 september richting Yosemite rijden. Zodat we dus een gehele dag hebben op 6 sept ipv dat we sochtends aan hadden gereden en pas rond de middag in Yosemite zouden arriveren.

Met Labor Day heb ik eerlijk gezegd geen rekening gehouden :oops: De overnachtingen in Death Valley, Vegas, Zion en Bryce die volgen op ons bezoek in Yosemite zijn al geboekt.

Yosemite helemaal over slaan in het begin en hier op het einde weer terug komen vanuit San Francisco is denk ik ook niet echt een optie aangezien dat 2x +-5 uur rijden is.
Dus we zullen het er mee moeten doen dat het die 6e september druk is in Yosemite....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal inderdaad wel druk zijn met Labor day, maar dat geldt eigenlijk voor de hele vakantieperiode (t/m Labor day). Ik zou in dat geval zeker een overnachting in het park nemen, het kan anders echt heel veel tijd kosten om het park 's morgens vroeg binnen te rijden, en om je auto te parkeren.
De drukte ontloop je het beste door 's morgens vroeg of tegen de avond de populaire bestemmingen te doen. De Yosemite Falls doen het in september niet meer, dus die kun je overslaan, maar de wandeling naar de Vernal Fall is een must. Of doe de Panorama Trail (tijdig de bus naar Glacier Point boeken), dan zul je ook weinig van de drukte merken en je hebt de meeste highlights rondom de vallei in 1 (lange) wandeling.

Marianne
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Als je weet wanneer je in Las Vegas bent, kan je rustig nu al op zoek gaan naar aanbiedingen. Annuleren kan meestal tot 1 dag voor aankomst.
Er zijn (nog) heel veel superaanbiedingen. Zoals op smartervegas (gaf je zelf ook al aan) of bij de hotels zelf of via priceline.
Je hebt het al druk genoeg onderweg....

Veel succes met de voorbereiding :arrow: maar laat wat over voor je volgende reis :arrow: voor je het weet heb je er weer een virus bij 8)
Groetjes, Nel
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

Haha ja, dat virus heb ik vorig jaar in New York al opgelopen. :lol:

Bij deze een update:
Afbeelding

Hotel in Vegas hebben we vastgelegd voor m.i. een goeie prijs, namelijk 180 dollar voor 3 nachten in MGM Grand. :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie bij de GC de Holiday Inn staan. Overweeg voor de GC eens om in het park te overnachten, dat is wel zo handig als je een zonsondergang mee wilt maken. Er gaat naar mijn idee niets boven een overnachting aan de rim.
Boeken voor de GC kan via www.xanterra.com en voor Yosemite (ik blijf maar even drammen) via www.yosemitepark.com .

Marianne
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

Marianne, thx voor je snelle berichten!!
Ik zie inderdaad voor Yosemite behoorlijk weinig beschikbare mogelijkheiden als ik kijk via http://www.yosemitepark.com/

Degene die nog beschikbaar is:

Wawona Hotel Room with a Shared Bath - Best Available Rate. This room rate also includes breakfast.
Room Type: Yosemite - Wawona Room W/O Bath
1st Night:
$146.00
Average:
$146.00
Total:
$292.00

Zou dit wat zijn?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, ik vind Wawona niet handig liggen, je zit dan vlak bij de zuidingang vn het park, en nog steeds ver van de vallei. Misschien wel handig als eerste nacht, als je ook de sequoia's in de Mariposa Grove wilt zien. De tweede nacht zou ik dan in de vallei iets zoeken.

Ik begrijp de site niet zo goed, als ik kijk bij 6 september en ik selecteer Curry Village, en dan bij room types unheated tent, dan geeft het scherm aan dat er beschikaarheid is, maar als ik vervolgens continue geef, dan lijkt er niets vrij te zijn. Als ik jou was zou ik eens bellen, en vragen naar de mogelijkheden in curry Village. Of geef 200 dollar uit voor een kamer in de lodge.

Marianne
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Wat betreft Los Angeles: ik merk dat veel mensen deze stad niks vinden. Zelf vond ik het een superstad; heb er ruim 5 dagen doorgebracht deze maand. Downtown, Chinatown, Venice, Universal Studios, Warner Bros, Hollywood, Mulholland Drive, Beverly Hills, wat touren door de buitenwijken...er is veel te doen en te zien! Maar goed, alles is een kwestie van smaak natuurlijk :lol: Ik ben ook meer een stadsmens dan een natuurmens
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

In Yosemite kan ik niets meer boeken, dus dat wordt toch net buiten het park iets proberen te vinden.
Ik houd Yosemite overigens wel in de gaten, zodat indien er geannuleerde kamers /cabins weer vrij komen, ik die meteen kan reserveren.
Loopt dat op niets uit dan, gaan we buiten het park wat zoeken.

Heb intussen in Mexican Hat ook nog een overnachting vastgelegd in The San Juan Inn. http://www.sanjuaninn.net/

Groeten,
Rob
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

Van mede AllesAmerika forummer Remski nog de volgende tips mbt dagindeling en todo's in LA per PM gekregen:
Hoi Rob,

Wij verbleven aan het begin van onze reis in Orange Drive Manor Hostel, vrijwel direct aan de Walk of Fame in Hollywood. Dat kostte rond de 19 euro pppn. Aan het eind van onze reis - toen we weer in LA waren - verbleven we in Motel 8, ook in Hollywood, voor 23 euro pppn. Als studenten hebben we gepoogd de overnachtingen goedkoop te houden, maar het motel is toch wel aan te raden omdat je gewoon je eigen badkamer hebt en in een leuke buurt zit. Wij hebben de volgende planning aangehouden:

Dag 1:
- Ontbijten in Hollywood en wandelen over de Walk of Fame
- Metro naar Union Station. Station bekijken.
- Straat oversteken en rondkijken bij Olvera Str (waar allerlei toeristische rommel wordt verkocht) en Chinatown
- Zuidwaarts lopen naar City Hall. Hier kan je gratis met de lift naar het observatiedek op de 27e verdieping. Daar heb je een mooi uitzicht over downtown en de rest van de stad.
- Westwaarts naar de Walt Disney Concert Hall lopen. Hier kan je een tour nemen, maar dat hebben wij niet gedaan.
- Zuidwaarts lopen, tussen de wolkenkrabbers van het zakendistrict door, op weg naar Broadway. Hier liggen de oude theaters van Los Angeles en je vindt er ook een heleboel goedkope winkeltjes. Lopen wel wat vage types rond soms, maar overdag is het zeker veilig.
- Vervolgens hebben we wat gewinkels bij Macy's en namen we vanaf 7th Str/Metro Center de metro terug naar Hollywood.
- Toen hebben we de auto gepakt en zijn we naar N Beachwood Drive gereden voor een beter zicht op de Hollywood letters, waarna we langs de huizen van de sterren zijn gereden (aan de hand vd route in Lonely Planet California).
- Aan het eind van de dag nog wat rondgekeken bij Rodeo Drive.

Dag 2:
- Hele dag Universal Studios (namen ook de Front of Line Pass en de All You Can Eat Pass). Geweldig park!

Dag 3:
- 's Ochtends een VIP Tour bij Warner Bros, zeker een aanrader. Kost $45, maar je krijgt echt veel informatie en veel te zien. Wij waren getuigen van commercial-opnames, bezochten de sets van talkshow 'Ellen' en de series 'Chuck' en 'Friends', liepen door allerlei straten waar bekende films en series worden opgenomen, zagen auto's uit 'Batman', 'Gran Torino', 'Harry Potter', 'Austin Powers' etc... De tour duurt ruim 2 uur.
- Daarna reden we naar Mulholland Drive, vanwaar je een mooi uitzicht over de stad hebt. Wel erg druk daar, lastig parkeren.
- Vervolgens reden we helemaal naar het zuiden van de stad om de Watts Towers te bezoeken, gebouwd van frisdrankflesjes, schelpen en allerlei afval. In het naastgelegen Cultureel Centrum worden projecten georganiseerd voor de plaatselijke jeugd en kan je een gratis film bekijken over de bouw van de torens. Er is niet super veel te zien, maar de wijk waarin de torens liggen is een migrantenwijk met een overwegend Latino/Afro-Am. bevolking, wat weer een aparte sfeer geeft. We hebben er een tijd rondgereden om ook die delen van de stad eens te bekijken.
- Tot slot zijn we naar Venice Beach gereden. Lekker aan het strand gezeten, pizza gegeten aan de boulevard en zonsondergang gezien. Veel vage types, maar een gezellige drukte, waardoor we ons toch veilig voelden.

Dag 4:
- 's Ochtends wat winkelen in Hollywood, daarna naar The Grove (Beverly Hills). Dit is een modern shoppingcomplex. Hier vind je de bekendere ketens, maar het heeft een wat chiquere uitstraling en een gratis tram die je van de zuidkant naar de noordkant vh complex brengt. Leuk om even rond te kijken en wat te eten. The Cheesecake Factory is een aanrader als je van zoetigheden houdt (en het gewone eten is er ook erg goed!)
- Vervolgens met de auto naar The Getty Center. Toegang is gratis, alleen parkeren kost $15. Je vindt hier een moderne kunstcollectie en tuinen met prachtige uitzichten over de stad en oceaan.
- Daarna naar Santa Monica. Rondkijken op de pier en even bijkomen van alle bezigheden.

Dag 5:
- Six Flags Magic Mountain in Valencia, net ten noorden van LA, is absoluut de moeite waard als je van achtbanen houdt. Anders misschien Disneyland, maar dat hebben wij niet gedaan, omdat we al Disneyland Parijs en Hong Kong hadden bezocht.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Wij vonden LA een fantastische stad. Er is niet echt 1 centrum en het lijkt soms ook echt een aan elkaar geplakte stad, maar er is zeker genoeg te doen! De freeways vielen ons mee na alle horrorverhalen over lange files. Het was wel bijna altijd druk, maar we hebben nooit stil gestaan en als je met 2 of meer mensen rijdt kan je ook gebruik maken van de rustigere carpoolstrook (helemaal links naast de vangrail). De overige wegen waren niet altijd van goede kwaliteit. Zeker als je helemaal rechts rijdt (aan de kant vd stoep dus), kom je vaak in kuilen terecht. We hebben enkele 'lanceringen' meegemaakt, haha. Maar vooral: veel plezier gewenst! Ik hoop dat de stad je zal bevallen!
Met dank aan Remski
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Ik zou de tip over de GC zeker opvolgen. De Grand Canyon heb je in een dag gezien, althans als je alleen de viewpoints gaat doen. Wil je daar echter gaan wandelen? Dan heb je zeker een aantal dagen nodig.

Succes!
Groetjes Susanne
JenniferYarinya
Amerika-newbie

Bericht door JenniferYarinya »

Hoi,

Misschien van toepassing (of niet) maar houd er rekening mee dat de SF Bay Brigde wegens werkzaamheden gesloten zal zijn. Dus dat de wegen rond om SF heel wat drukker zullen zijn.

meer info op 511.org. http://511.org/baybridge/detour.asp

Wij komen vrijdag uit Yosemite en moeten dus via een andere brug door SF.

Hier onder lees je meer:
Current Status

As part of the Bay Bridge Seismic Retrofit Project, the Bay Bridge will be closed in both directions over Labor Day weekend 2009 in order for Caltrans to perform seismic safety work on a section of the bridge slightly east of Yerba Buena Island. The closure will begin at 8:00 p.m. on Thursday, September 3, and the bridge will reopen by 5:00 a.m. on Tuesday, September 8.

This work will impact traffic coming into and going out of San Francisco and Oakland over the long weekend. Caltrans will provide more details about the closure and travel alternatives in the coming months, and 511 will keep you updated on this page.

Dit even ter informatie.
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

JenniferYarinya schreef:Hoi,

meer info op 511.org. http://511.org/baybridge/detour.asp

Wij komen vrijdag uit Yosemite en moeten dus via een andere brug door SF.
Thx hiervoor! Dan gaan we vanuit SFO eerst zuidwaarts over de 101 en vervolgens via de 92 het land in.
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

suusja schreef:Hoi,

Ik zou de tip over de GC zeker opvolgen. De Grand Canyon heb je in een dag gezien, althans als je alleen de viewpoints gaat doen. Wil je daar echter gaan wandelen? Dan heb je zeker een aantal dagen nodig.

Succes!
Groetjes Susanne
Na elke dag checken, heb ik toch nog voor 1 nacht de Maswik Lodge kunnen boeken! :D Dus toch een overnachting via Xantera in het park!
Of we nog een 2e dag doen, zien we dan wel na de dag dat we de viewpoints hebben gedaan, dan boeken we ter plaatse nog een 2e overnachting (eventueel) buiten het park. Alle dagen na GC houden we gewoon open, dus dat boeken we op de bonnefooi.
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

Al sinds zaterdag in the US of A, maar ons reisverslag is hier te vinden: http://sf-lv-la-sf-rh-hr.reismee.nl/
Tot nu toe = ge-wel-dig! Met als voorlopig hoogtepunt Yosemite en Las Vegas!!

Groeten Rob & Harm from Las Vegas MGM
Rudi_Isabel
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Rudi_Isabel »

Ben ook juist terug van Amerika (zie reisverslag site)

Wat zou ik doen , moest ik morgen terug rijden

eerst en vooral een keuze maken , zeer belangrijk .... Wil je wandelen , ben je wat avontuurlijk ingesteld of wil je een foto nemen en verder rijden ?

indien je wil wandelen , zoals wij dan moet je zeker voor de parken een volledige dag nemen , wil zeggen dag ervoor aankomen en verkennen. Dag erna wandelen overnachten en dan de volgende morgen pas vertrekken naar een ander bestemming.

zeker voor yosemiti, je moet je voorstellen dat je Belgie binnenrijdt, en je 6 uurtjes hebt, kan echt niet. ook een tip is via plan je hike al op voorhand via de site, dan weet je waar je moet zijn, maar dit is geen must als je bovenstaande hanteert.

groetjes,

PS SF is ook de moeite, maar ja keuzes moeten erzijn
Neem een kijkje op http://camperezel.be, reisverslagen in een leuke leesomgeving
2009 Zuidwest 3 weken
2009 Washington - New York 1 week
2012 Vancouver - Yellowstone 4 weken
2013New York - Niagarafalls 2 weken
RobH
Amerika-ontdekker

Re: Reis RobH: SF - LA (Zuidwesten Trip)

Bericht door RobH »

Wij hebben ook vooraf steeds bepaald via de NP sites en dit forum welke hikes we wilden doen en de tijd die daar voor staat dus naast onze planning gelegd.
Tot nu toe hebben we steeds gezorgd dat we de avond voor de hike in of vlak bij het NP zijn.

Dit heeft perfect gewerkt, je staat gewoon vroeg op tussen half 6 en half 8 en dan ben je als een van de eersten in het park. Je bezoekt het Visitor Centor, wat overal super duidelijk aangegeven staat, zoekt de trailhead op, loopt de hike en wanneer je tijd en zin over hebt plak je er nog een kortere hike achteraan voor je weer vertrekt. Wij hebben steeds als uitgangspunt een hike van 3-4 uur genomen, en daarna steeds bekeken of we nog een 2e en of 3e wilden lopen.
We zorgen steeds dat we rond 15:00 vertrekken naar ons volgende NP / Plaats / Hotel Motel, zodat we na een rit van 3 of 4 uurtjes rond 18:00 kunnen inchecken en het zwembad in springen :)

Groet Rob
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

RobH schreef:Al sinds zaterdag in the US of A, maar ons reisverslag is hier te vinden: http://sf-lv-la-sf-rh-hr.reismee.nl/
Tot nu toe = ge-wel-dig! Met als voorlopig hoogtepunt Yosemite en Las Vegas!!

Groeten Rob & Harm from Las Vegas MGM
Leuk verslag Rob!
Ik begrijp alleen je route van Yosemite naar DV niet; je zegt dat je in Sequoia bent geweest, en daarna nog de Sonora Pass. Bedoel je echt Sequoia NP, of ben je in Yosemite naar de Mariposa Grove geweest?

Marianne
RobH
Amerika-ontdekker

Re: Reis RobH: SF - LA (Zuidwesten Trip)

Bericht door RobH »

We zijn op dag 2 Yosemite ingegaan en daar de 4 Mile Trail en wat kortere hikes gedaan.
De volgende dag sochtends zijn we om 7u vertrokken naar Mariposa Grove, vervolgens naar het Noorden en de Sonora Pass gereden en vervolgens weer richting het zuiden naar Death Valley. We zijn dus niet naar Seqouia NP geweest maar alleen in Mariposa Grove naar onder andere de Grizzly Giant wezen kijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer