Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Opzet rondreis 18 dagen LA-LA
Opzet rondreis 18 dagen LA-LA
Hallo,
Op 11 septmeber vliegen wij naar LA om vanuit daar een rondreis met de auto te maken van 18 dagen. Ik heb een opzet gemaakt van mijn reisplan. Er zitten een aantal gaten in mijn reisplan en die moeten opgevuld worden.
Dus aan jullie de vraag of jullie nog suggesties hebben.
Datum Dag Plaats - Bestemming
11-sep vr Los Angeles (Aankomst 18:00)
12-sep za Los Angeles
13-sep zo Los Angeles - ????
14-sep ma ???? - San Fransisco
15-sep di San Fransisco
16-sep wo San Fransisco
17-sep do San Fransisco - Yosemiti
18-sep vr Yosemeti
19-sep za Yosemeti - Death Valley
20-sep zo Death Valley - Las Vegas
21-sep ma Las Vegas
22-sep di Las Vegas - Zion NP
23-sep wo Zion NP - Bruce Canyon NP
24-sep do Bruce Canyon - ???
25-sep vr ???
26-sep za ????
27-sep zo San Diego - Los Angeles
28-sep ma Los Angeles - Amsterdam
29-sep di Amsterdam
De reis van LA naar SF is te lang om in een keer te rijden omdat er volgens mij te veel mooie dingen onderweg te zien zijn. Een vriend van mij heeft een aantal punten opgeschreven die ik zou moeten zien; Hearst Castle, Carmel, Moneterey en dan de 9 naar SF (dan zie je de mooie Sequoia bomen).
Bij Bruce Canyon ben ik een beetje vast gelopen. Ik zat nog te denken aan Page of Grand Cayon?
De reden dat ik San diego er in heb staan is dat ik Sea World en Palm springs wil bezoeken.
Dus hou je niet in en geef je mening over mijn reisplan!
Op 11 septmeber vliegen wij naar LA om vanuit daar een rondreis met de auto te maken van 18 dagen. Ik heb een opzet gemaakt van mijn reisplan. Er zitten een aantal gaten in mijn reisplan en die moeten opgevuld worden.
Dus aan jullie de vraag of jullie nog suggesties hebben.
Datum Dag Plaats - Bestemming
11-sep vr Los Angeles (Aankomst 18:00)
12-sep za Los Angeles
13-sep zo Los Angeles - ????
14-sep ma ???? - San Fransisco
15-sep di San Fransisco
16-sep wo San Fransisco
17-sep do San Fransisco - Yosemiti
18-sep vr Yosemeti
19-sep za Yosemeti - Death Valley
20-sep zo Death Valley - Las Vegas
21-sep ma Las Vegas
22-sep di Las Vegas - Zion NP
23-sep wo Zion NP - Bruce Canyon NP
24-sep do Bruce Canyon - ???
25-sep vr ???
26-sep za ????
27-sep zo San Diego - Los Angeles
28-sep ma Los Angeles - Amsterdam
29-sep di Amsterdam
De reis van LA naar SF is te lang om in een keer te rijden omdat er volgens mij te veel mooie dingen onderweg te zien zijn. Een vriend van mij heeft een aantal punten opgeschreven die ik zou moeten zien; Hearst Castle, Carmel, Moneterey en dan de 9 naar SF (dan zie je de mooie Sequoia bomen).
Bij Bruce Canyon ben ik een beetje vast gelopen. Ik zat nog te denken aan Page of Grand Cayon?
De reden dat ik San diego er in heb staan is dat ik Sea World en Palm springs wil bezoeken.
Dus hou je niet in en geef je mening over mijn reisplan!
Laatst gewijzigd door Marccus op 31 jul 2009, 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Opzet rondreis 18 dagen LA-LA
De route tussen LA en SF is de kustroute, Highway 1, de 9 via grote bomen zegt mij niks?
Ik zou twee dagen daarvoor uittrkken,erg veel te zien onderweg en dat red je niet in 1 dag.
Vanuit Bryce (niet Bruce) kan je naar page rijden, en de volgende dag naar de Grand canyon,daarna verder richting San Diego.
Ik zou twee dagen daarvoor uittrkken,erg veel te zien onderweg en dat red je niet in 1 dag.
Vanuit Bryce (niet Bruce) kan je naar page rijden, en de volgende dag naar de Grand canyon,daarna verder richting San Diego.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je voorkeur is. Wil je naar de grote steden en eventueel nog Disney world o.i.d. of ga je liever naar de mooie plekken die het prachtige landschap biedt? LA vond ik niet zo bijzonder dus wat mij betreft spendeer je daar teveel dagen maar dat is mijn visie. SF is leuker imho. Verder mis ik de echte klappers (imho) zoals Page + omgeving en Grand Canyon. Persoonlijk zou ik landen in LA en dan de volgende dag vertrekken er zijn zulke mooie dingen te zien in Utah
In 2002 heb ik de "Western Classics" gedaan:
1 Los Angeles
2 Palm Springs
3 Scottsdale
4 Tusayan
5 Page
6 St. George
7 Las Vegas
8 Las Vegas
9 Beatty
10 Oakhurst
11 San Fransisco
12 San Fransisco
13 Santa Maria
14 Los Angeles
15 Amsterdam
Ik vond het goed te doen behalve van Page naar St. George in een dag omdat die rit via Bryce en Zion gaat. Neem je daar een extra dag voor dan kom je vrij aardig uit. Dag 13 naar Santa Maria is een mooie route langs Highway 1 maar Santa Maria is niet echt veel aan. Als je daar een dag extra pakt dan kun je daar ook wat moois van maken. Heb je nog een dag over
Die zou ik besteden bij Page want daar zijn erg mooie dingen te zien.
Een idee is om wat georganiseerde routes van reis organisaties naast jouw route te leggen.

In 2002 heb ik de "Western Classics" gedaan:
1 Los Angeles
2 Palm Springs
3 Scottsdale
4 Tusayan
5 Page
6 St. George
7 Las Vegas
8 Las Vegas
9 Beatty
10 Oakhurst
11 San Fransisco
12 San Fransisco
13 Santa Maria
14 Los Angeles
15 Amsterdam
Ik vond het goed te doen behalve van Page naar St. George in een dag omdat die rit via Bryce en Zion gaat. Neem je daar een extra dag voor dan kom je vrij aardig uit. Dag 13 naar Santa Maria is een mooie route langs Highway 1 maar Santa Maria is niet echt veel aan. Als je daar een dag extra pakt dan kun je daar ook wat moois van maken. Heb je nog een dag over

Een idee is om wat georganiseerde routes van reis organisaties naast jouw route te leggen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Marcus,
Je hebt het over 18 dagen, maar de eerste en laatste dag vallen af, dus je houdt eigenlijk maar 16 dagen over. Dat is heel krap om alle plaatsen die je noemt te willen zien. Vertrekken vanuit SF en eindigen in LA was achteraf gezien handiger geweest, maar daar heb je nu niets meer aan.
San Diego is zeker de moeite waard, maar ik zou dat in zo'n korte reis toch laten vallen. Het kan ook zijn dat de Nationale Parken je niet zoveel zeggen (die indruk krijg ik wel een beetje, gezien onder andere het ontbreken van de Grand Canyon in je route). Mocht je voorkeur voornamelijk uitgaan naar de steden, dan kun je overwegen om Bryce en Zion te laten vallen (wat ik zelf heel erg jammer zou vinden).
Lees je eerst eens wat meer in, bekijk wat reisverslagen, zoek informatie over de Nationale Parken en kijk waar je voorkeur naar uitgaat.
Als je de route zo houdt dan kun je de laatste dagen al volgt invullen:
24-sep Bryce - Grand Canyon
25-sep GC - Palm Springs
26-sep Palm Springs - San Diego
27-sep San Diego - LA
28-sep LA - Amsterdam
Het geeft je echter erg weinig tijd voor de Grand Canyon, en ook erg weinig tijd voor San Diego. Ook het begin van de route (de kustweg), en het stuk van Yosemite naar Death Valley) zijn niet echt ruim gepland.
Marianne
Je hebt het over 18 dagen, maar de eerste en laatste dag vallen af, dus je houdt eigenlijk maar 16 dagen over. Dat is heel krap om alle plaatsen die je noemt te willen zien. Vertrekken vanuit SF en eindigen in LA was achteraf gezien handiger geweest, maar daar heb je nu niets meer aan.
San Diego is zeker de moeite waard, maar ik zou dat in zo'n korte reis toch laten vallen. Het kan ook zijn dat de Nationale Parken je niet zoveel zeggen (die indruk krijg ik wel een beetje, gezien onder andere het ontbreken van de Grand Canyon in je route). Mocht je voorkeur voornamelijk uitgaan naar de steden, dan kun je overwegen om Bryce en Zion te laten vallen (wat ik zelf heel erg jammer zou vinden).
Lees je eerst eens wat meer in, bekijk wat reisverslagen, zoek informatie over de Nationale Parken en kijk waar je voorkeur naar uitgaat.
Als je de route zo houdt dan kun je de laatste dagen al volgt invullen:
24-sep Bryce - Grand Canyon
25-sep GC - Palm Springs
26-sep Palm Springs - San Diego
27-sep San Diego - LA
28-sep LA - Amsterdam
Het geeft je echter erg weinig tijd voor de Grand Canyon, en ook erg weinig tijd voor San Diego. Ook het begin van de route (de kustweg), en het stuk van Yosemite naar Death Valley) zijn niet echt ruim gepland.
Marianne
Bedankt allemaal voor jullie snelle reactie's.
Ik denk inderdaad dat we veel willen zien in een korte tijd (we zijn net jappaners
). Ik heb zelf een groot gedeelte van de reis al ooit gemaakt, ik was alleen toen een jaar of 15 en dan maak je het toch anders mee.
De kust route van La naar SF is naar mijn mening een geweldige route om te rijden en te genieten van alle mooie punten. SF is in mijn gedachte blijven hangen als een geweldige stad met veel bezienswaardigheden. Als ik dan verder ga kijken wat mij is bijgebleven van mijn vorige reis is het Yosemeti, dus daar wil ook wel weer wat tijd doorbrengen. Verder ben ik samen met mijn vriedin al een keer in Las Vegas geweest en dat vonden wij helemaal geweldig (vanuit daar ook al over Grand Canyon gevlogen).
Zoals jullie al wel hadden opgemerkt houden we er wel van om de natuur te bekijken (vieuwpoints etc) maar niet van erg lange wandeligen door de natuur. Daarom willen we na Las vegas zeker nog enkele NP bezoeken maar geen dagen in verblijven. Ik heb al heel veel topics gelezen en iedereen kan maar geen keuzes maken tussen al deze mooie parken (opzich wel begrijpelijk). Dus vandaar dat ik alles maar achter elkaar heb geplakt. Wellicht kan iemand mij helpen met keuzes maken?
Tweede opzet
Datum Dag Plaats Bestemming
11-sep vr Los Angeles (aankomst 18:00)
12-sep za Los Angeles -Santa Maria
13-sep zo Santa Maria -Montery
14-sep ma Montery -San Fransisco
15-sep di San Francisco
16-sep wo San Francisco -Yosemite
17-sep do Yosemite
18-sep vr Yosemite -Death Valley
19-sep za Death Valley -Las Vegas
20-sep zo Las Vegas
21-sep ma Las Vegas -Zion NP
22-sep di Zion NP -Bryce Canyon NP
23-sep wo Bryce Canyon -Page
24-sep do Page -Grand Canyon
25-sep vr Grand Canyon -(Palm springs??)
26-sep za Palm Springs -(San Diego / los Angeles??)
27-sep zo Los Angeles ( Universal Studio's)
28-sep ma Los Angeles -Amsterdam (vertrek in d eochtend)
29-sep di Amsterdam
Ik denk inderdaad dat we veel willen zien in een korte tijd (we zijn net jappaners

De kust route van La naar SF is naar mijn mening een geweldige route om te rijden en te genieten van alle mooie punten. SF is in mijn gedachte blijven hangen als een geweldige stad met veel bezienswaardigheden. Als ik dan verder ga kijken wat mij is bijgebleven van mijn vorige reis is het Yosemeti, dus daar wil ook wel weer wat tijd doorbrengen. Verder ben ik samen met mijn vriedin al een keer in Las Vegas geweest en dat vonden wij helemaal geweldig (vanuit daar ook al over Grand Canyon gevlogen).
Zoals jullie al wel hadden opgemerkt houden we er wel van om de natuur te bekijken (vieuwpoints etc) maar niet van erg lange wandeligen door de natuur. Daarom willen we na Las vegas zeker nog enkele NP bezoeken maar geen dagen in verblijven. Ik heb al heel veel topics gelezen en iedereen kan maar geen keuzes maken tussen al deze mooie parken (opzich wel begrijpelijk). Dus vandaar dat ik alles maar achter elkaar heb geplakt. Wellicht kan iemand mij helpen met keuzes maken?
Tweede opzet
Datum Dag Plaats Bestemming
11-sep vr Los Angeles (aankomst 18:00)
12-sep za Los Angeles -Santa Maria
13-sep zo Santa Maria -Montery
14-sep ma Montery -San Fransisco
15-sep di San Francisco
16-sep wo San Francisco -Yosemite
17-sep do Yosemite
18-sep vr Yosemite -Death Valley
19-sep za Death Valley -Las Vegas
20-sep zo Las Vegas
21-sep ma Las Vegas -Zion NP
22-sep di Zion NP -Bryce Canyon NP
23-sep wo Bryce Canyon -Page
24-sep do Page -Grand Canyon
25-sep vr Grand Canyon -(Palm springs??)
26-sep za Palm Springs -(San Diego / los Angeles??)
27-sep zo Los Angeles ( Universal Studio's)
28-sep ma Los Angeles -Amsterdam (vertrek in d eochtend)
29-sep di Amsterdam
Laatst gewijzigd door Marccus op 31 jul 2009, 19:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
hehe bruce canyon blijft op het programma staan 

1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Je 2e opzet is al wat beter dan de 1e.
Maar wat zijn de coordinaten van Bruce Canyon
Groet Theo
Maar wat zijn de coordinaten van Bruce Canyon

Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Ik heb het maar snel veranderd
-

-
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Deze tweede opzet is prima Marccus, alleen moet je San Diego laten vallen. Daar heb je zo weinig tot geen tijd, dat het niet de moeite loont daarheen te rijden. Voor de rest is alles heel goed te doen en heb je tijd genoeg om e.e.a. te bekijken. Het valt al niet mee keuzes als je maar ruim twee weken hebt.....
Nog even voor jouw informatie (niet om je op de vingers te tikken hoor
):
Bruce Canyon = Bryce Canyon
Yosemeti = Yosemite
San Fransisco = San Francisco
Gr. Marjan

Nog even voor jouw informatie (niet om je op de vingers te tikken hoor

Bruce Canyon = Bryce Canyon
Yosemeti = Yosemite
San Fransisco = San Francisco
Gr. Marjan
Gr. Marjan