Hoi Rob,RobH schreef:Thx voor jullie tips vooral m.b.t. Yosemite. Dit weekend ga ik overleggen, mogelijk dat we na aankomst in SF direct door rijden naar Yosemite.
Zo zijn we s'avonds op de 1e dag al bij/in Yosemite, en kunnen we dag 2 volledig doorbrengen daar.
Ik heb jouw schema even bekeken en lees nu dat je van plan bent zo 6 sept direct door te rijden naar Yosemite. Ik kan je alleen maar afraden dit te doen. 6 en 7 sept is nl. Labor Day weekend in Amerika en voor wat betreft Yosemite een van de drukste weekenden van het jaar. Maandag (Laborday zelf) is haast iedereen vrij. Normaal gesproken is het al erg druk in dit park en sta je in het weekend geregeld in de file, maar tijdens het door jou geplande weekend is het nog veel erger.
Yosemite is een prachtig natuurpark waar je vooral van kunt genieten als er geen mensenmassa's zijn. Ik zou je dan ook adviseren de planning van je reis iets anders in te delen en wellicht is het een idee toch eerst San Francisco te gaan bekijken. Juist in dit soort weekenden in het in de steden rustiger. De Amerikanen trekken er dan op uit nl.
Het is maar een tip.....

Gr. Marjan