Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotels vooraf boeken in september?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marccus
Amerika-ontdekker

Hotels vooraf boeken in september?

Bericht door Marccus »

Hallo,

Ik ga met mijn vriendin op 11 september voor 18 dagen naar de west kust. We hebben nog niet echt een planning gemaakt maar we landen op LAX en zullen dan via de kust naar San Fransisco rijden en vervolgens onze weg vervolgen richting Yosimite, Zion, Las vegas en dan weer richting Los Angelos (wellicht nog naar San Diego). Volledige programma volgt nog!

Nu is mijn vraag eigenlijk of het nodig is om van te voren de hotel/motels al vast te leggen? We willen namelijk ergens kunnen blijven als we het daar erg naar ons zin hebben en niet snel weer door moeten rijden naar ons volgende hotel.

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken.

Groet,

Marccus
1250
Amerika-expert

Re: Hotels vooraf boeken in september?

Bericht door 1250 »

San Francisco
Los Angeles 8)

Tja je zit na Labor Day dus volgens mij is het dan niet meer nodig... maar ik zelf vind het leuk om de route uit te stippelen en daarbij dan de hotels zo goedkoop mogelijk te regelen... dus ik zou wel alles uitstippelen.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Als je in Nationale Parken zelf wil overnachten, kan je best vooraf boeken (voor Yosemite zal alles nu al eens best kunnen volzitten), in de dorpen in de buurt vind je dan wel genoeg plek. In steden is het ook wel handig, en een absolute noodzaak als er die periode dat je er bent net toevallig een congress bezig is. (En die zijn spijtig genoeg niet zeldzaam, vorig jaar hadden we dat nog meegemaakt in Seattle, toen was er een koppel aan het smeken in ons hotel voor een plaatsje want ze hadden al de halve stad afgereisd om iets te vinden.)
mec
Amerika-ontdekker

Bericht door mec »

Hoi Marccus,

Wij hebben nog nooit van tevoren een hotel/motel geboekt (behalve voor de eerste nacht) en hebben altijd makkelijk iets gevonden. Hotels en motels zijn er genoeg!

Mec
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nergens voor nodig, met één uitzondering, de grote nationale parken zoals Yosemite en Grand Canyon.

Overigens boek ik daar meestal ook niet, maar gok gewoon op afzeggingen, en ga anders net buiten het park op zoek.
Marccus
Amerika-ontdekker

Bericht door Marccus »

Dank voor alle reactie's toto nu toe.

Is het "noodzakelijk" om een hotel in Yosemiti en Zion te nemen of is het goed te doen om een hotel/motel net iets er buiten te nemen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Voor Yosemite NP is een overnachting in het park aan te raden, scheelt 's ochtends reistijd. Hoewel je buiten Yosemite NP ook goed kunt slapen in bijv. Oakhurst of Mariposa. In beide plaatsen heb ik al geslapen maar ook in het park zelf (Cabin bij Curry Village).

Voor Zion NP is een overnachting in Springdale aan te raden. Dit ligt pal naast de ingang van Zion NP en vanuit het dorp rijden de gratis Shuttle bussen naar het park. Veelal kun je zelfs voor je motel opstappen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Starry
Amerika-ontdekker

Bericht door Starry »

Wij hebben ook al onze hotels geboekt vooraf. Vooral om zeker te weten, dat je al een slaapplek hebt en dus niet verschillende hotels af hoeft te rijden en dan prijzen moet vergelijken, voordat je kunt overnachten. Je hebt dus al een beetje rust voor jezelf ingebouwd, als het ware. :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Yosemite, Death Valley en de Grand canyon zijn voor mij de parken die je op hun mooist beleeft van binnenuit, dus met overnachting in het park.

Als je heel prijsbewust bent kan je inderdaad beter alles boeken, vind je het niet erg om af en toe wat meer te betalen, of wat motels langs te rijden is boeken niet nodig.
Ik vind het zelf gewoon erg lastig om je zo vast te leggen op een route en data, ik wil de vrijheid hebben om te doen en laten wat ik wil, ergens langer of korter te blijven, of mijn route compleet om te gooien als bijvoorbeeld het weer tegenvalt.

Natuurlijk kan je dan alle reserveringen weer af zegen, maar dat is ook zo'n gedoe.
(Nogmaals, puur mijn mening, en ik keur niks af van anderen,hoe je ook reist of boekt)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer