Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route door zuidwesten, graag reacties

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Route door zuidwesten, graag reacties

Bericht door Tim1980 »

Hi Akkertje,

natuurlijk is het erg mooi om wat langere wandelingen te doen, maar mijn ervaring is dat alle parken goede facliliteiten (shuttlebusjes) hebben en je veel met de auto kan zien. In alle parken hierboven beschreven heb je erg mooie wat kortere wandelingen.

Ik zou zeker de volgende site goed bekijken. http://www.ontdek-amerika.nl/ Hier staan de parken uitstekend beschreven met veel wandelingen van verschillende lengtes etc.

Mocht je graag lange wandelingen doen dan kan je natuurlijk uitstellen, maar ik zou zeker niet tot afstel overgaan.

Groeten,

Tim
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Zéker gaan ! De VS is bij uitstek geschikt als je minder goed ter been bent. Alle nationale parken hebben uitstekende voorzieningen. Er zijn goed beloopbare of rolstoeltoegankelijke paden langs de mooiste uitzichtpunten. Parkeerplaatsen altijd dicht in de buurt. En veel parken hebben goede shuttlebussen die langs de mooiste vista's rijden.
Akkertje
Amerika-ontdekker

Bericht door Akkertje »

Fijn dat jullie ons nét dat duwtje in de rug gaven dat we nodig hadden om te beslissen toch te gaan! Bedankt!

Maar nu heb ik nog een vraagje: Is Mesa Verde NP de moeite waard om een omweg voor te maken en er een dag voor uit te trekken tussen Moab en Monument Valley. Of komen we soortgelijke bezienswaardigheden ook in de andere parken tegen. In dat geval kunnen we de dag misschien beter ergens anders inpassen.
Ik ben wederom benieuwd naar jullie reacties.

Groet, Akkertje
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wat je in Mesa Verde kan zien kom je verder op je route niet tegen, probeer wel iets meer tijd uit te trekken voor deze rit.
Om de mooie dingen (cliffdwelings/rotswoningen) te zien moet je naar het einde van het park rijden en dat is vanaf de ingang een kleine twee uur en die moet je ook weer terug.
Beste is om de dag van aankomst niet te vroeg uit Moab vertrekken, dicht bij Mesa Verde een slaapplaats zoeken/boeken.
De volgende dag vroeg het park in en dan in de loop van de middag afreizen naar Monument Valley.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mesa Verde is inderdaad uniek. Maar houd er wel rekening mee dat je voor een bezoek aan de meest interessante cliff dwellings met een ranger tour mee moet. Het is misschien niet zo heel ver om te lopen, maar je moet wel flink klimmen. Een tour neemt ongeveer 2 uur in beslag, en door de hitte en het hoogteverschil kan het aardig vermoeiend zijn.

Wij hebben het vorig jaar tussen Moab en Monument Valley bezocht, met 1 overnachting in het park. Zie ook ons reisverslag.

Marianne
Akkertje
Amerika-ontdekker

Bericht door Akkertje »

Fijn dat jullie zo snel reageren. Mijn man kan maximaal 1 uur achter elkaar wandelen; is er met de auto en eventueel wat kortere wandelingen toch ook genoeg te zien?

Groet, Akkertje
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ja hoor, de meeste rotswoningen zijn vanaf de rim te zien via korte (200 meter) wandelingen, neem wel een verrekijker mee zodat je het wat dichterbij kan halen.
Er is ook een schitterend museum.
Akkertje
Amerika-ontdekker

Bericht door Akkertje »

Fijn dat te horen! Heel erg bedankt!
Groet, Akkertje
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lijkt me nog steeds dat je te veel tijd neemt voor Zion, als je maximaal een uur kan wandelen?
Misschien beter een extra dag voor de reis van/naar mesa Verde gebruiken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer