Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Red Rock Canyon of Valley of Fire?
Red Rock Canyon of Valley of Fire?
In de buurt van Las Vegas liggen zoals jullie natuurlijk bekend is de parken Red Rock Canyon en Valley of Fire. Ik weet nog niet of ik genoeg tijd heb om één van deze parken te bezoeken of misschien wel allebei. Zijn deze parken de moeite waard, of zijn het eigenlijk de zoveelste 'rooie rotsen' (sorry voor deze benaming...) in een route van Grand Canyon, Antelope Canyon via de 89 naar Zion en weer terug naar Las Vegas? Als ze wel de moeite waard zijn, welke is het mooist? Of kan ik beter, in geval van tijdgebrek, deze parken laten voor wat ze zijn en gewoon, zoals gepland, van Las Vegas doorrijden naar Death Valley?
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Red Rock Canyon of Valley of Fire?
Ik heb enkel nog maar Valley of Fire bezocht, en dat is zeker de moeite. Maar dat ligt wel niet op de weg naar Death Valley, dat is ruim 1,5u omrijden. Wij hebben een kort bezoek gebracht van 2u, maar eigenlijk is er nog heel wat meer te zien in het park.
Waar spendeer je eigenlijk de volgende nacht? In DV of al een stuk verder?
Waar spendeer je eigenlijk de volgende nacht? In DV of al een stuk verder?
Wij zijn in juni ook naar VOF geweest en vonden dat zeker de moeite. Bedoeling was om er eventjes een korte tussenstop te maken op weg naar Las Vegas, maar er is vanalles en nog wat te zien en uiteindelijk zijn we pas een viertal uur later vertrokken. Omdat het die dag erg warm was en ik vrij veel last had van de hitte hebben we niet veel gewandeld (mouse's tank en een klein stukje gewandeld bij rainbow vista), anders had ons bezoek waarschijnlijk nog langer geduurd. En de rotsen zijn er niet alleen rood, als je dat kan geruststellen, zeker bij rainbow vista zijn er de prachtigste schakeringen van geel, rood, oranje enz...te zien. Nu zijn wij wel een beetje atypische reizigers, en houden vooral van de minder bekende dingen (ancient bristlecone pine forest en alabama hills hebben we ook bezocht). Die maakten op mij meer indruk dan de 'must-sees' (Grand Canyon etc...), misschien omdat ze meer verrassen???
Red rock canyon zijn we niet geweest, maar ik heb ergens gelezen dat dat minder de moeite zou zijn. Misschien iemand anders die je daar meer info over kan geven?
Red rock canyon zijn we niet geweest, maar ik heb ergens gelezen dat dat minder de moeite zou zijn. Misschien iemand anders die je daar meer info over kan geven?
It is good to have an end to journey towards; but it is the journey that matters in the end.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ik heb beide parken bezocht en ze zijn beide echt de moeite waard.
Voor Valley of Fire moet je wat meer tijd uittrekken dan voor Red Rock Canyon is mijn mening. Hoe is je route als je naar Las Vegas gaat? Rijd je van Zion NP naar Las Vegas dan kun je dit park mooi op de route meenemen. Je geeft aan van Las Vegas naar Death Valley te rijden. Je kunt dan heel goed Red Rock Canyon in je route opnemen. Dat heb ik ook al eens gedaan, zie mijn reisverslag 2004 bij dag 21 - 1 juli. Verder is Red Rock Canyon heel goed als dagtochtje vanuit Las Vegas te bezoeken, dat heb ik vorig jaar gedaan.
Roland
Voor Valley of Fire moet je wat meer tijd uittrekken dan voor Red Rock Canyon is mijn mening. Hoe is je route als je naar Las Vegas gaat? Rijd je van Zion NP naar Las Vegas dan kun je dit park mooi op de route meenemen. Je geeft aan van Las Vegas naar Death Valley te rijden. Je kunt dan heel goed Red Rock Canyon in je route opnemen. Dat heb ik ook al eens gedaan, zie mijn reisverslag 2004 bij dag 21 - 1 juli. Verder is Red Rock Canyon heel goed als dagtochtje vanuit Las Vegas te bezoeken, dat heb ik vorig jaar gedaan.
Roland
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Beide parken heb ik twee keer bezocht. Om deze mooie State Parks (idd met rode rotsen) volledig te kunnen waarderen, moet je eigenlijk een of meerdere trails lopen. De meeste mensen rijden alleen de loop die door de parken lopen.
Red Rock Canyon heeft het voordeel dat het veel dichter bij Las Vegas ligt (er tegenaan) en heel geschikt is voor een half (of heel) dagtochtje. Bovendien heeft dit park ook wat groen met prachtige bloeiende velden in het voorjaar. Er zijn hele mooie trails te lopen.
Valley of Fire bestaat voornamelijk uit rode (en witte) rotsen. Er is een slotcanyon, te bereiken via de White Dome trail, en er zijn ook Petroglyfs te zien. Verder zijn hier ook nog meer prachtige trails met o.a. wat klauterpartijen over de rotsen.
Persoonlijk vind ik beide parken erg mooi, maar heb een lichte voorkeur voor Valley of Fire.
Marjan
Red Rock Canyon heeft het voordeel dat het veel dichter bij Las Vegas ligt (er tegenaan) en heel geschikt is voor een half (of heel) dagtochtje. Bovendien heeft dit park ook wat groen met prachtige bloeiende velden in het voorjaar. Er zijn hele mooie trails te lopen.
Valley of Fire bestaat voornamelijk uit rode (en witte) rotsen. Er is een slotcanyon, te bereiken via de White Dome trail, en er zijn ook Petroglyfs te zien. Verder zijn hier ook nog meer prachtige trails met o.a. wat klauterpartijen over de rotsen.
Persoonlijk vind ik beide parken erg mooi, maar heb een lichte voorkeur voor Valley of Fire.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik ben twee keer in Las Vegas. De eerste keer komen we vanuit LA en slapen we er een nacht om de volgende dag naar de GC te gaan. De tweede keer komen we idd vanuit Zion. Na weer een nacht slapen in LV rijden we de volgende dag naar DV, waar we dan ook weer gaan overnachten. Las Vegas wil ik natuurlijk ook bekijken. Ik ben een beetje bang, dat ik voor deze twee parken tijd te kort ga komen. Als het echte 'must sees' zijn, dan zal ik tijd moeten maken, maar als je niet zo heel veel mist als je ze niet bezoekt (ook vooral, omdat we al naar de GC, Zion, Antelope Canyon en Yosemite gaan.), dan breng ik liever het beetje extra tijd door in LV.Coyote schreef:Hoe is je route als je naar Las Vegas gaat? Rijd je van Zion NP naar Las Vegas dan kun je dit park mooi op de route meenemen. Je geeft aan van Las Vegas naar Death Valley te rijden. Je kunt dan heel goed Red Rock Canyon in je route opnemen.
Dus ik hink een beetje op die twee gedachtes.
-
Gerben Steeg
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Paar maanden geleden geweest en dezelde overweging gehad. Moeilijk objectief te beantwoorden, maar zelf had bij ons LV een pre. Doordat we langs de VoF kwamen (richting Moab), er wel heen gegaan en was zeker de moeite waard. De Red Rock ben ik nog niet geweest, maar lees hier al dat de VoF waarschijnlijk licht de voorkeur heeft en vanaf Zion makkelijk in te plannen. Zoals ook aangegeven: als je gaat wel minimaal 1 trail lopen, anders kan je net zo goed foto's googelen
!!
Gr, Gerben
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Wij zaten vorig jaar overigens voor hetzelfde dilemma. Kwamen ook vanuit Zion en hadden Valley of Fire op het programma staan. Ook wij wilden toen graag naar Las Vegas en hebben op weg richting Valley of Fire (we reden nog op de I-15) besloten het park over te slaan en rechtstreeks naar Las Vegas te rijden. Voor ons was Las Vegas op dat moment belangrijker. We hadden een aantal parken achter de rug en hebben er daarom vanaf gezien. Geen spijt van gehad trouwens. Ook al wisten we toen nog niet dat we er dit jaar wel zouden komen.Starry schreef:De tweede keer komen we idd vanuit Zion. Na weer een nacht slapen in LV rijden we de volgende dag naar DV, waar we dan ook weer gaan overnachten. Las Vegas wil ik natuurlijk ook bekijken. Ik ben een beetje bang, dat ik voor deze twee parken tijd te kort ga komen. Als het echte 'must sees' zijn, dan zal ik tijd moeten maken, maar als je niet zo heel veel mist als je ze niet bezoekt (ook vooral, omdat we al naar de GC, Zion, Antelope Canyon en Yosemite gaan.), dan breng ik liever het beetje extra tijd door in LV.
Soms moet je keuzes maken, ook tijdens je vakantie. In mijn ogen is de keuze die je dan maakt nooit verkeerd, er is altijd wel een goede reden voor.
Roland
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ook wij hebben beide parken bezocht, als ik echt moet kiezen zou mijn voorkeur naar VoF gaan.
Als je van Zion komt en geen tijd hebt om te wandelen, zou ik er toch op z'n minst door heen rijden. Dat scheelt wat tijd en toch zie je dan al mooie rotsformaties. Wij hadden vorige keer ook niet veel tijd om te wandelen en hebben alleen een paar stops gemaakt. Daar heb ik zeker geen spijt van en was echt de extra km's waard. Dit jaar willen we echter terug naar VoF en zullen dan zeker wel een wandeling maken.
Als je van Zion komt en geen tijd hebt om te wandelen, zou ik er toch op z'n minst door heen rijden. Dat scheelt wat tijd en toch zie je dan al mooie rotsformaties. Wij hadden vorige keer ook niet veel tijd om te wandelen en hebben alleen een paar stops gemaakt. Daar heb ik zeker geen spijt van en was echt de extra km's waard. Dit jaar willen we echter terug naar VoF en zullen dan zeker wel een wandeling maken.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben beide parken in onze route opgenomen. Zijn beide parken eigenlijk ook goed te doen met een camper?
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oké, dank je wel
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat Red Rock Canyon NCA niet veel parkeerplaats heeft, als het druk is in het park kan het zijn dat je op verschillende pakeerterreinen geen plek kan vinden voor je camper.
Het Weekend is meestal erg druk omdat het park dan door veel locals (uit LV) bezocht word.
VoF SP is geen probleem en heeft zelfs een schitterende campground waar we al verschillende keren gestaan hebben, zelf met een 34 ft hadden we daar volop ruimte.
Het Weekend is meestal erg druk omdat het park dan door veel locals (uit LV) bezocht word.
VoF SP is geen probleem en heeft zelfs een schitterende campground waar we al verschillende keren gestaan hebben, zelf met een 34 ft hadden we daar volop ruimte.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij gaan in oktober en zullen dan op een woensdag Red rock canyon bezoeken. Dan zal het toch wel lukken met de camper?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Contacteer:
Dat zal best lukken denk ik.
Ga als het in het schema past 's morgens dan is het zeker nog niet druk.
Ga als het in het schema past 's morgens dan is het zeker nog niet druk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 9673 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 2 Reacties