Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rondreis Zuidwesten september 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marievdb
Amerika-newbie

rondreis Zuidwesten september 2009

Bericht door Marievdb »

Dag iedereen!

Ik ben hier al een tijdje aan het meelezen op het forum en ik heb een aantal vraagjes aan jullie.

Wij zouden de volgende route volgen (we hebben zeer voordelige vluchten kunnen boeken dus enkel de vluchten en de auto staan al vast). Omdat het tijd wordt dat we voor enkele hotels kijken, zou ik jullie willen vragen eens jullie mening te zeggen over onze route / hotels en eventueel tips te geven over waar deze best te boeken. We zijn immers nog nooit in Amerika geweest en de planning is moeilijker dan gedacht. We hebben maar beperkte reistijd dus...

28/08 aankomst San Francisco
29/08: San Francisco --> we zouden oa Alcatraz willen bezoeken. Waar moeten we dit reserveren?
30/08 San Francisco - Yosemite
31/08 Yosemite - Death Valley
01/09 Death Valley - Las Vegas
02/09 Las Vegas (Planet Hollywood hotel?)
03/09 Las Vegas - Zion
04/09 Zion -Bryce
05/09 Bryce - Page (Lake Powell, ...)
06/09 Page - Monument Valley
07/09 Monument Valley - Grand Canyon (helikoptertour)
08/09 Grand Canyon - Needles (Joshua Tree)
09/09 Needles - Los Angeles
10/09
11/09 Los Angeles
12/09 Los Angeles- Brussel

We zouden graag ergens een paardrijtocht doen, waar kunnen we dit best doen?
Zijn er bepaalde attracties, dingen die echt de moeite zijn en die we zeker niet mogen missen, leuke wandelroutes,...?
Het schema is nogal strak, wat zouden we best laten vallen en waar kunnen we best wat langer blijven?

Zoals gezegd hebben we heel wat vragen!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Marie.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: rondreis Zuidwesten september 2009

Bericht door dimple »

Marie, ik probeer morgen wat uitgebreider te reageren, maar om eerlijk te zeggen..............denk ik dat je voor sommige plaatsen al rijkelijk laat bent met boeken van hotels.
Deze zitten op de populaire plaatsen en zéker de NP"s al vol.........ik zou dus snel actie ondernemen!
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Gezien jullie beperkte tijd om iets van de parken te zien, zou ik er zoveel mogelijk voor gaan iets in de parken zelf te boeken. Indien er nog vrij is.

Yosemite
Lodging in de buurt van Yosemite
Lodging in Yosemite NP

Death Valley
Furnace Creek
Stovepipe Wells

Page
Veel tips zijn al te vinden op 't forum. Aan de ene kant heb je daar de mom en pop-achtige en/of private motels: Debbie's Hide a Way, LuLu's Sleep Ezze Motel, Bashful Bob's Motel, etc. Aan de andere kant de moderne ketens: Days Inn & Suites Page / Lake Powell (zelf goede ervaringen mee) en b.v. Courtyard by Marriott Page at Lake Powell.

San Fran
zoek eens op 't forum. Of probeer wat te 'winnen'.

Las Vegas
Probeer b.v. eens Smartervegas. Planet Hollywood is een 'goed' hotel. Sfeervol ingericht voor zover dat gaat in Vegas (films) en redelijk centraal op de strip.

Zion
Een hotel in Springdale.

Bryce
In het park en 'rustic': Bryce Canyon Lodge
Vlakbij: Ruby's Inn
Ook vlakbij maar nieuw(er): Bryce Canyon Grand Hotel

Monument Valley
Goedkoper maar geen uitzicht op de Mittens: Gouldings Lodge
Duurder, maar wel uitzicht op de Mittens: The View

Grand Canyon
In het Park/Aan de Rim
Of anders in Tuyasan
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

over het algemeen vind ik dat je net wat tijd te kort hebt, het gaat allemaal redelijk snel moeten gaan denk ik.

trip voor alcatraz vind je hier: http://www.alcatrazcruises.com wij hadden een avondtrip wat een mooi uitzicht gaf op de stad en je kreeg nog wat extra verhalen te horen. ik vond dit de paar dollar meer wel waard :)

probeer anders om vanaf de grand canyon rechtstreeks naar LA te rijden. het is wel een lange rit maar je wint er een extra dag mee. wij waren smorgens om 6u uit LA vertrekken en waren rond 3u smiddags in de buurt van williams en we waren zelfs nog omgereden via een stuk route 66 :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Arno, bedankt!! :dance:
Dankzij jou heb ik nu 1 nacht (2 kamers) in het nieuwe Canyon Grand Hotel in Bryce.
We hadden gereserveerd in Ruby's Inn, maar waren daar in 2005 niet echt laaiend enthousiast over.
Ik heb nu voor dezelfde prijs 2 luxe kamers in Canyon Grand. Ben er helemaal blij mee (wist niet van het bestaan van dit hotel dus mijn dank is erg groot!!)
Marievdb
Amerika-newbie

Bericht door Marievdb »

Dank u voor al de snelle en leuke reacties!! Ik heb toch nog een aantal leuke hotels gevonden door jullie reacties. We weten heel goed dat we nogal laat zijn maar we hebben op een promotie gesprongen van vluchten en pas vorige week geboekt dus...

We hebben nu beslist om toch direct van de Grand Canyon door te rijden naar Los Angeles. Weet iemand leuke stopplaatsen om toch nog iets op deze lange route te zien?
Nu zitten we een beetje te denken over de verdeling. We zouden naar Grand Canyon, Bryce, Zion, Yosemite, Page en Monument Valley willen gaan. Wat lijkt jullie de beste verdeling en route?

Marie.
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

tgoh erg veel is er niet te zien eigenlijk van LA naar de grand canyon. wij hebben een stuk door de mojave gereden en daar even gestopt op een kaarsrechte weg, eens gestopt daar bij wat joshua trees en verder zijn we langs laughlin gepasseerd (klein las vegas) en hebben we vanaf kingman een rondje route 66 gedaan.

onze route was LA - Grand Canyon - Monument Valley - Page (je moet dan wel een 60tal km over dezelfde baan terug rijden, kayenta - tuba city en dan rechts richting Page) - Bryce Canyon (via de cottonwood canyon road gereden toen) - Zion - Yosemite via las vegas en death valley. jullie moeten niet perse door de DV vermits je via de tioga pass Yosemite binnen kan.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Marievdb
Amerika-newbie

Bericht door Marievdb »

Dag iedereen!

Dankzij jullie aandringen om snel de hotels te reserveren, hebben we nu bijna alle hotels vastgelegd en de route een beetje aangepast.
Via de vele tips die we op het forum en in dit topic kregen, hebben we volgens mij toffe hotels kunnen boeken voor een goede prijs

28/29 augustus: San Francisco (Sheraton Fisherman Wharf, 70 dollar/nacht via Priceline)
30/08: San Francisco - Yosemite (Curry Village)
31/08: Yosemite (Curry Village)
01/08: Yosemite - Death Valley (Stovepipe Wells)
02/08: Death Valley - Las Vegas (Planet Hollywood, 60 dollar/nacht via promotie internet)
03/08: Las Vegas (Planet Hollywood, 60 dollar/nacht via promotie internet)
04/08: Las Vegas - Zion (Zion Lodge)
05/08: Zion - Bryce
06/08: Bryce - Page
07/08: Page (-Monument Valley)
08/08: Monument Valley of Page - Grand Canyon (Maswik)
09/08: Grand Canyon (Maswik)
10/08: Grand Canyon - Los Angeles (Sheraton via punten vh werk)
11/08: Los Angeles (Sheraton via punten vh werk)
12/08: Los Angeles - Brussel

Dus enkel in Bryce en Page (en Monument Valley) moeten we nog een hotel zien te vinden.
We zijn druk aan het verderlezen op het forum!

Allemaal bedankt!
Marie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer