Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
teveel keuze en maar twee weken
Re: teveel keuze en maar twee weken
Hi.
Luister goed naar wat Pete heeft voorgesteld. In 2 weken kan je het allemaal niet zien en it's your honeymoon!! Gefeliciteerd vast. Maar probeer was meer rust te vinden. Er is een eindeloos aantal mogelijkheden en het zal vast niet je laatste reis zijn. Na de heenvlucht zal je last van jetlag hebben en vroeg op zijn. Dan is een kortere rit de volgende morgen aan te bevelen. Daarbij komt nog dat op een eerste reis geen mooiere stad bestaat om te eindigen dan San Francisco. Met die stad nog op je netvlies wil je meteen weer terug. Dat is minder als je van Phoenix terug vliegt.....en je hoeft ook niet, jetlagged and all door SF te banjeren na aankomst. Al die andere parken zijn fantastisch (Bryce, Zion , de omgeving van Page etc etc.) maar kunnen altijd later weer bezocht worden eventueel in combinatie met parken als Capitol Reef, Arches en Canyonlands. Dan zou Las Vegas perfekt zijn om aan te vliegen. Of Salt Lake City.
Overweeg dit eens:
Dag 1: Aankomst Phoenix. Hot hot hot. Overnachting Phoenix.
Dag 2: Naar Sedona. Pink Jeep Tour, Chapel of the Holy Cross en de Red Rocks. Stay Sedona
Dag 3: Naar Grand Canyon via de oost ingang. Onderweg Oak Creek Canyon, Sunset Crater Volcano NM, Painted Desert overlooks, Wupatki NM en een stop in die gemene tourist trap aka Cameron Trading Post (toch even stoppen). Dan via de oost ingang van GCNP naar Desert View voor de eerste uitzichten. Houd je vast. Dan naar GC Village (als er nog plaats is)
Dag 4: Gehele dag GCNP south rim. Daar is echt genoeg te doen. Neem de shuttles en loop een klein stukje naar beneden. Klein stukje maar...
Dag 5: Neem deze dag voor GCNP naar Las Vegas. Verlaat I40 bij Seligman en rijd old R66. Stop in Hackberry, naar Kingman, naar Hoover Dam voor een kort bezoek en dan naar Las Vegas.
Dag 6: Las vegas, love it or hate it but don't miss.
Day 7: Je kan natuurlijk in Death Valley overnachten (een van mijn favorite parken) maar in augustus is het erg heet. Heel heet. 120+F. IK zou overwegen korte stops in DV te maken en dan doorrijden naar Lone Pine aan de voet van Mount Whitney. Minder heet en in een prachtige omgeving.
Dag 8: Lone Pine naar Yosemite NP via June Lake, Lee Vining en Mono Lake, misschien een bezoek aan Bodie ghosttown (neemt wel ingeveer 3 uur extra) en dan Tioga Pass naar Yosemite. Reseveringen zijn hier essentieel.
Dag 9: Yosemite NP
Dag 10: Van Yosemite NP naar Cambria aan de kust. Moonstone Beach is romantisch.
Dag 11: Bezoek aan Hearst Castle en rijd dan via hw1 langs Big Sur en en Point Lobos SR naar Monterey.
Dag 12: Monterey Aquarium, dan naar Santa Cruz voor de boardwalk en naar San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: Naar huis
Yeehaw
Luister goed naar wat Pete heeft voorgesteld. In 2 weken kan je het allemaal niet zien en it's your honeymoon!! Gefeliciteerd vast. Maar probeer was meer rust te vinden. Er is een eindeloos aantal mogelijkheden en het zal vast niet je laatste reis zijn. Na de heenvlucht zal je last van jetlag hebben en vroeg op zijn. Dan is een kortere rit de volgende morgen aan te bevelen. Daarbij komt nog dat op een eerste reis geen mooiere stad bestaat om te eindigen dan San Francisco. Met die stad nog op je netvlies wil je meteen weer terug. Dat is minder als je van Phoenix terug vliegt.....en je hoeft ook niet, jetlagged and all door SF te banjeren na aankomst. Al die andere parken zijn fantastisch (Bryce, Zion , de omgeving van Page etc etc.) maar kunnen altijd later weer bezocht worden eventueel in combinatie met parken als Capitol Reef, Arches en Canyonlands. Dan zou Las Vegas perfekt zijn om aan te vliegen. Of Salt Lake City.
Overweeg dit eens:
Dag 1: Aankomst Phoenix. Hot hot hot. Overnachting Phoenix.
Dag 2: Naar Sedona. Pink Jeep Tour, Chapel of the Holy Cross en de Red Rocks. Stay Sedona
Dag 3: Naar Grand Canyon via de oost ingang. Onderweg Oak Creek Canyon, Sunset Crater Volcano NM, Painted Desert overlooks, Wupatki NM en een stop in die gemene tourist trap aka Cameron Trading Post (toch even stoppen). Dan via de oost ingang van GCNP naar Desert View voor de eerste uitzichten. Houd je vast. Dan naar GC Village (als er nog plaats is)
Dag 4: Gehele dag GCNP south rim. Daar is echt genoeg te doen. Neem de shuttles en loop een klein stukje naar beneden. Klein stukje maar...
Dag 5: Neem deze dag voor GCNP naar Las Vegas. Verlaat I40 bij Seligman en rijd old R66. Stop in Hackberry, naar Kingman, naar Hoover Dam voor een kort bezoek en dan naar Las Vegas.
Dag 6: Las vegas, love it or hate it but don't miss.
Day 7: Je kan natuurlijk in Death Valley overnachten (een van mijn favorite parken) maar in augustus is het erg heet. Heel heet. 120+F. IK zou overwegen korte stops in DV te maken en dan doorrijden naar Lone Pine aan de voet van Mount Whitney. Minder heet en in een prachtige omgeving.
Dag 8: Lone Pine naar Yosemite NP via June Lake, Lee Vining en Mono Lake, misschien een bezoek aan Bodie ghosttown (neemt wel ingeveer 3 uur extra) en dan Tioga Pass naar Yosemite. Reseveringen zijn hier essentieel.
Dag 9: Yosemite NP
Dag 10: Van Yosemite NP naar Cambria aan de kust. Moonstone Beach is romantisch.
Dag 11: Bezoek aan Hearst Castle en rijd dan via hw1 langs Big Sur en en Point Lobos SR naar Monterey.
Dag 12: Monterey Aquarium, dan naar Santa Cruz voor de boardwalk en naar San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: Naar huis
Yeehaw
Laatst gewijzigd door Yeehaw op 27 jun 2009, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo zou ik het absoluut zelf doen, de perfecte route als je voor de eerste keer in die hoek bent, en op je gemak een mooie indruk wilt krijgen.
- TopCatsBRO
- Amerika-ontdekker
Dit ziet er inderdaad uit als een goede route die te doen is, en zoals je al aangeeft willen wij ook kunnen genieten, de kans is zeker aanwezig dat we nog eens terug gaan, dus idd niet alles in een keer willen zien en doen.
@ Yehaaw : Een aantal namen die je noemt zeggen me niks, maar die zal ik eens in de zoekmachine gooien.
Ik had er idd niet bij nagedacht dat we de eerste dagen niet zo van Frisco zouden kunnen genieten door de jetlag, daarom is deze op het einde idd wel een goed plan. Nu vind ik het alleen jammer dat ik Zion niet erbij kan pakken, maar dan wordt het me te druk en kunnen we nergens rustig genieten.
@ Yehaaw : Een aantal namen die je noemt zeggen me niks, maar die zal ik eens in de zoekmachine gooien.
Ik had er idd niet bij nagedacht dat we de eerste dagen niet zo van Frisco zouden kunnen genieten door de jetlag, daarom is deze op het einde idd wel een goed plan. Nu vind ik het alleen jammer dat ik Zion niet erbij kan pakken, maar dan wordt het me te druk en kunnen we nergens rustig genieten.

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou eventueel ter plaatse kunnen kijken hoe het in Death Valley is, rond die tijd zal je niet te hoeven reserveren, en kan je op de dag dat je er bent besluiten om er te overnachten of niet.
Het is heel erg de moeite om het wel te doen namelijk.
Het is heel erg de moeite om het wel te doen namelijk.
Zeg nooit "Frisco" tegen San Francisco, of "San Fran", dan word je meteen als een boerje van buiten beschouwd haha. "The City" mag wel maar daar moeten ze in Los Angeles dan weer hard om lachen...
- TopCatsBRO
- Amerika-ontdekker
Ja ik ben dan natuurlijk ook van buiten. Maar om de hele naam San Fransisco te typen, dat is ook elke keer zoveel werk, makkelijker vind ik de airportaanduidingen SFO ed, maar niet iedereen weet wat die betekenen.

Gewoon SF, doen ze zelf ook. Begrijpt iedereen wat je bedoelt behalve als iemand naar Santa Fe wil.
-
- Amerikakenner
LOL Yeehaw, ik dacht ook al, zeggen of niet zeggen...
... vrienden van ons wonen in 'SFO" en niets ergert ze meer (ok, bij wijze van spreken nauurlijk..) dan de uitdrukking "Frisco". Geen enkele 'echte' bewoner van "SFO" zal dit ooit zeggen. 

Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- TopCatsBRO
- Amerika-ontdekker
Haha, ja je moet wat he, maaruh " SFO" moge duidelijk zijn toch, of is dit ook weer hilarisch? 
Ondertussen heb ik de voorgestelde route van Yeehaw eens onder de loep genomen in in Google maps gezet. Dit lijkt me een hele leuke route waarin wij veel gaan zien, maar inderdaad toch ook de rust bewaren. Ik heb nog geprobeerd om Zion erin te passen, maar dat is eigenlijk meteen wat teveel. Wel erg jammer, want het lijkt me een mooi park.
Daarentegen heb ik met sedona, Grand Canyon, Death Valley en Yosemite ook een leuke en diverse combi van parken lijkt me.

Ondertussen heb ik de voorgestelde route van Yeehaw eens onder de loep genomen in in Google maps gezet. Dit lijkt me een hele leuke route waarin wij veel gaan zien, maar inderdaad toch ook de rust bewaren. Ik heb nog geprobeerd om Zion erin te passen, maar dat is eigenlijk meteen wat teveel. Wel erg jammer, want het lijkt me een mooi park.
Daarentegen heb ik met sedona, Grand Canyon, Death Valley en Yosemite ook een leuke en diverse combi van parken lijkt me.

- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
SFO is de code voor San Francisco International Airport.pushirubiano schreef:Geen enkele 'echte' bewoner van "SFO" zal dit ooit zeggen.
Zoals Yeehaw ook al aangeeft, SF is de afkorting van San Francisco.
-
- Amerikakenner
Whatever... het was maar een grapje hoor. 

Groetjes, Ilona
- TopCatsBRO
- Amerika-ontdekker
Na veel wikken en wegen en lezen, hebben we besloten om de voorgestelde plannnig van yeehaw aan te houden.
7/8 home / PHX
8/8 PHX / Sedona
9/8 Sedona / GC Hier nog geen overnachtingslokatie kunnen vinden , nog tips iemand anders wordt het doorrijden naar Las Vegas, of is dat eeuwig zonde om te doen?
10/8 (GC)? / Las vegas
11/8 Las Vegas
12/8 Las Vegas DV
13/8 DV Lone Pine
14/8 Lone pine / Yosemite
15/8 Yosemite ( curry village)
16/8 Yosemite / Cambria
17/8 Cambria / Monterey
18/8 Monterey / SF
19/8 SF
20/8 SF
21/8 SF/ home
Curry village heb ik al geboekt en staat vast, de rest nog niet.
Wel valt me op dat het bij GC moeilijk is om iets te vinden, sterker nog ik kan niks vinden. Heeft iemand hier nog tips voor, wij komen uit Sedona, na de GC willen wij via hooverdam naar Las vegas.
De rest van de overnachtingen moet niet zo'n probleem zijn.
Ja alleen DV natuurlijk nog, maar wij weten nog niet of we dat wel of niet gaan doen. Wat zijn in DV goede opties voor ons, of als we beslissen om door te rijden door DV dan meteen naar Lone Pine of is dat te ver?
Bvd
7/8 home / PHX
8/8 PHX / Sedona
9/8 Sedona / GC Hier nog geen overnachtingslokatie kunnen vinden , nog tips iemand anders wordt het doorrijden naar Las Vegas, of is dat eeuwig zonde om te doen?
10/8 (GC)? / Las vegas
11/8 Las Vegas
12/8 Las Vegas DV
13/8 DV Lone Pine
14/8 Lone pine / Yosemite
15/8 Yosemite ( curry village)
16/8 Yosemite / Cambria
17/8 Cambria / Monterey
18/8 Monterey / SF
19/8 SF
20/8 SF
21/8 SF/ home
Curry village heb ik al geboekt en staat vast, de rest nog niet.
Wel valt me op dat het bij GC moeilijk is om iets te vinden, sterker nog ik kan niks vinden. Heeft iemand hier nog tips voor, wij komen uit Sedona, na de GC willen wij via hooverdam naar Las vegas.
De rest van de overnachtingen moet niet zo'n probleem zijn.
Ja alleen DV natuurlijk nog, maar wij weten nog niet of we dat wel of niet gaan doen. Wat zijn in DV goede opties voor ons, of als we beslissen om door te rijden door DV dan meteen naar Lone Pine of is dat te ver?
Bvd

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Death Valley heeft drie opties, Furnace Creek, Stovepipe Wells en bijna aan de westelijke uitgang Panamint Springs Resort.
In principe passeer je ze alledrie, en zijn ze alldrie op hun manier de moeite.
De eerste twee liggen echt midden in DV, dus dat zou mijn eerste keuze zijn, gewoon vragen aan de balie of er plek is ergens, gelijk bij Furnace creek.
Grand Canyon is inderdaad vol op die datum, probeer even net er buiten iets te vinden, Tusayan is vaak wel iets open.
Is er echt niks, gewoon op de dag dat je er bent direct naar een motel in het park, die kunnen gelijk zien of er plek is die nacht, lukt vaak wel, hoewel ik er nooit in het hoogseizoen ben geweest.
Lukt dat niet, gewoon bij het verlaten proberen in Tusayan, zit dat ook vol is er verderop langs de weg echt binnen een uurtje wel wat te vinden.
In principe passeer je ze alledrie, en zijn ze alldrie op hun manier de moeite.
De eerste twee liggen echt midden in DV, dus dat zou mijn eerste keuze zijn, gewoon vragen aan de balie of er plek is ergens, gelijk bij Furnace creek.
Grand Canyon is inderdaad vol op die datum, probeer even net er buiten iets te vinden, Tusayan is vaak wel iets open.
Is er echt niks, gewoon op de dag dat je er bent direct naar een motel in het park, die kunnen gelijk zien of er plek is die nacht, lukt vaak wel, hoewel ik er nooit in het hoogseizoen ben geweest.
Lukt dat niet, gewoon bij het verlaten proberen in Tusayan, zit dat ook vol is er verderop langs de weg echt binnen een uurtje wel wat te vinden.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Als ik jullie datum invoer bij www.hotelscombined.com komt daar de Red Feather Lodge uit.
Zij hebben nog plek.
Check het zelf even!
Zij hebben nog plek.
Check het zelf even!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dus wel buiten het park, voor de volledigheid.
Niks mis mee trouwens, je zit dichtbij genoeg om de zonsondergang mee te pakken, is denk ik 15 minuten met de auto.
Niks mis mee trouwens, je zit dichtbij genoeg om de zonsondergang mee te pakken, is denk ik 15 minuten met de auto.
Even nog een aanbeveling voor SFO, wij zijn nu net terug van een rondtrip van 30 dagen in het westen.
In SFO zaten wij in het Best Western Tomo hotel, dit is een hotel dat buiten het centrum ligt, maar een geweldige aansluiting heeft met het openbaarvervoer,. Met de bus ben je binnen 10 minuten in het centrum. Je hebt de auto dan helemaal niet nodig en dus geen kosten inzake autohuur en parkeren. wij hebben voor $ 18 per persoon een pas gekocht waarmee je 3 dagen onbeperkt mag reizen met het openbaar vervoer in SFO waaronder ook de Cable car.
Voor onze ervaringen in SFO of de gehele rondreis kijk eens op http://the-nimkons.reismee.nl/.
In SFO zaten wij in het Best Western Tomo hotel, dit is een hotel dat buiten het centrum ligt, maar een geweldige aansluiting heeft met het openbaarvervoer,. Met de bus ben je binnen 10 minuten in het centrum. Je hebt de auto dan helemaal niet nodig en dus geen kosten inzake autohuur en parkeren. wij hebben voor $ 18 per persoon een pas gekocht waarmee je 3 dagen onbeperkt mag reizen met het openbaar vervoer in SFO waaronder ook de Cable car.
Voor onze ervaringen in SFO of de gehele rondreis kijk eens op http://the-nimkons.reismee.nl/.

- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Pete, klopt. Is buiten het park.
Wij zaten in 2002 ook in Tusayan en vonden dat eigenlijk geen groot probleem. Je zit inderdaad nog redelijk dichtbij.
Wij zaten in 2002 ook in Tusayan en vonden dat eigenlijk geen groot probleem. Je zit inderdaad nog redelijk dichtbij.
- TopCatsBRO
- Amerika-ontdekker
Dat is een goede tip voor SFO, heb mijn auto al vastgelegd voor de gehele periode, maar ik zal me eens erin verdiepen.
Ik heb er geen moeiete mee om net buiten GC te zitten, ik ga snel ff kijken of er nog wat vrij is en snel boeken.
Bedankt voor zover weer.
Ik heb er geen moeiete mee om net buiten GC te zitten, ik ga snel ff kijken of er nog wat vrij is en snel boeken.
Bedankt voor zover weer.

- TopCatsBRO
- Amerika-ontdekker
Hmm, ik kan bij Dv geen overnachting vinden, dus zal hoogstwaarschijnlijk mijn route moeten verleggen.
Nieuwe route wordt dan :
7/8 aankomst PHX
8/8 PHX - Sedona
9/8 Sedona - GC ( of is een dag Sedona slimmer?) vanuit PHX naar Sedona, daar overnachten en dan nog een dag doorbrengen of door naar GC?
10/8 GC via Hoover Dam naar Las Vegas
11/8 Las Vegas Reden voor twee hele dagen Las Vegas, is dat we denken dat we die wel omkrijgen daar, geeft tevens wat rust in de reis.
12/8 las Vegas
13/8 Las Vegas- via DV ( helaas geen plek in hotels) Lone Pine
14/8 Lone Pine??? Waarheen te gaan, Curry village heb ik pas de 15e
Wat hier te doen, vanuit Lone pine naar Lee vining of Mammoth lakes, daar overnachten en erna naar Yosemite?
15/8 Yosemite Curry Village reeds geboekt
16/8 Yosemite / Cambria
17/8 Cambria / Monterey
18/8 Monterey / SF
19/8 SF
20/8 SF
21/8 SF/ home
Op of aanmerkingen, met name voor het volgeboekte death valley. en wat te doen na Lone pine, is het de moeite om nog een tussenstop te hebben voor Yosemite of die dag dan maar voor gc en/of sedona gebruiken
Nieuwe route wordt dan :
7/8 aankomst PHX
8/8 PHX - Sedona
9/8 Sedona - GC ( of is een dag Sedona slimmer?) vanuit PHX naar Sedona, daar overnachten en dan nog een dag doorbrengen of door naar GC?
10/8 GC via Hoover Dam naar Las Vegas
11/8 Las Vegas Reden voor twee hele dagen Las Vegas, is dat we denken dat we die wel omkrijgen daar, geeft tevens wat rust in de reis.
12/8 las Vegas
13/8 Las Vegas- via DV ( helaas geen plek in hotels) Lone Pine
14/8 Lone Pine??? Waarheen te gaan, Curry village heb ik pas de 15e
Wat hier te doen, vanuit Lone pine naar Lee vining of Mammoth lakes, daar overnachten en erna naar Yosemite?
15/8 Yosemite Curry Village reeds geboekt
16/8 Yosemite / Cambria
17/8 Cambria / Monterey
18/8 Monterey / SF
19/8 SF
20/8 SF
21/8 SF/ home
Op of aanmerkingen, met name voor het volgeboekte death valley. en wat te doen na Lone pine, is het de moeite om nog een tussenstop te hebben voor Yosemite of die dag dan maar voor gc en/of sedona gebruiken

- TopCatsBRO
- Amerika-ontdekker
Re: keuzes in twee weken hulp nodig bij route keuze
Ik zit een beetj met het dillema, of ik nou het beste in Sedona nog een nacht kan blijven, of in Grand Canyon.
Optie 1 is dan:
7/8 aankomst PHX
8/8 PHX - Sedona
9/8 Sedona
10/8 Sedona - GC
11/8 GC - Hooverdam - Las Vegas
Optie 2 is dan:
7/8 aankomst PHX
8/8 PHX - Sedona
9/8 Sedona - GC
10/8 GC
11/8 GC- Hooverdam - Las Vegas
Voor min gevoel heb je het in GC wel gezien als je einde van dag 1 aankomt en dan dag twee vertrekt naar LV, daarentegen weet ik ook niet hoe Sedona me gaat ebvallen, ben ik zelf niet bekend mee, anders dan wat ik google of in reisboeken lees natuurlijk.
Reden waarom ik hoogtswaarschijnlijk deze tijd heb is, omdat ik later in de reis zie post hierboven geen plek heb in Death valey, dus ik waarschijnlijk door zal rijden naar Lone Pine.
Optie 1 is dan:
7/8 aankomst PHX
8/8 PHX - Sedona
9/8 Sedona
10/8 Sedona - GC
11/8 GC - Hooverdam - Las Vegas
Optie 2 is dan:
7/8 aankomst PHX
8/8 PHX - Sedona
9/8 Sedona - GC
10/8 GC
11/8 GC- Hooverdam - Las Vegas
Voor min gevoel heb je het in GC wel gezien als je einde van dag 1 aankomt en dan dag twee vertrekt naar LV, daarentegen weet ik ook niet hoe Sedona me gaat ebvallen, ben ik zelf niet bekend mee, anders dan wat ik google of in reisboeken lees natuurlijk.
Reden waarom ik hoogtswaarschijnlijk deze tijd heb is, omdat ik later in de reis zie post hierboven geen plek heb in Death valey, dus ik waarschijnlijk door zal rijden naar Lone Pine.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1653 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 57 Reacties