Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hoogtevrees helicopter?
hoogtevrees helicopter?
Vliegen in een vliegtuig vind ik geen enkel probleem.
Maar: een kabelbaan in de bergen of zelfs heuvels doe ik nooit meer, en ook met een dichte gondel doe je mij geen plezier. In de laatste achtbaan van mijn leven (Orlando) heb ik mijn ogen dicht gedaan. Ook die ene metrolijn in NYC die over het water gaat vond ik absoluut geen feest. Ben een paar keer in mijn leven met een lift de Eiffeltoren op gegaan, maar ben de laatste keer liever alleen beneden gebleven en heb mijn kaartje weer teruggegeven. Merk dus helaas dat het erger wordt, met die hoogtevrees. (en dat terwijl mijn spinnenangst steeds minder wordt, maar dat terzijde)
Zou toch graag die Grand Canyon vanuit een helicopter willen zien, maar twijfel enorm. Iemand met ervaring met dezelfde angsten?
Maar: een kabelbaan in de bergen of zelfs heuvels doe ik nooit meer, en ook met een dichte gondel doe je mij geen plezier. In de laatste achtbaan van mijn leven (Orlando) heb ik mijn ogen dicht gedaan. Ook die ene metrolijn in NYC die over het water gaat vond ik absoluut geen feest. Ben een paar keer in mijn leven met een lift de Eiffeltoren op gegaan, maar ben de laatste keer liever alleen beneden gebleven en heb mijn kaartje weer teruggegeven. Merk dus helaas dat het erger wordt, met die hoogtevrees. (en dat terwijl mijn spinnenangst steeds minder wordt, maar dat terzijde)
Zou toch graag die Grand Canyon vanuit een helicopter willen zien, maar twijfel enorm. Iemand met ervaring met dezelfde angsten?
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: hoogtevrees helicopter?
Ik heb hoogtevrees bij dezelfde activiteiten als jou, behalve achtbanen. Die geven geen probleem.
En ook met een helicopter vliegen gaf geen probleem. Ik zou het zeker doen!
Gondels; kabelbanen, de eifeltoren : ik doe ze ook niet
Carine
En ook met een helicopter vliegen gaf geen probleem. Ik zou het zeker doen!
Gondels; kabelbanen, de eifeltoren : ik doe ze ook niet

Carine
Groetjes,
Carine
Carine
Mijn partner heeft hoogtevrees, kabelbanen en eifeltoren herkent hij als probleem, al wordt dit minder in de loop van de jaren door dingen gewoon, nou ja, te doen.
De helicoptervlucht is totaal geen probleem geweest, hij concentreerde zich op het maken van de video in het begin, maar na verloop van tijd keek hij gewoon naar buiten. Het is net zoiets, maar dan sneller als het opstijgen van een vliegtuig.
Het behoort tot een van onze hoogtepunten van de betreffende reis.
Doen dus.
De helicoptervlucht is totaal geen probleem geweest, hij concentreerde zich op het maken van de video in het begin, maar na verloop van tijd keek hij gewoon naar buiten. Het is net zoiets, maar dan sneller als het opstijgen van een vliegtuig.
Het behoort tot een van onze hoogtepunten van de betreffende reis.
Doen dus.
Als ervaren skydiver met een flinkaantal sprongen en mét hoogtevrees kan ik je verzekeren dat je geen enkele hinder zult ervaren van je hoogtevrees aan boord van een helicopter..of vliegtuig! De meeste mensen hebben namelijk zgn. "Relatieve hoogtevrees". Dat wil zeggen; met een relatie tot de grond. (ladder, dak, flatgebouw, toren, enz.) In een vliegtuig, dan wel helicopter, heb je daar geen last van!
The USA...what else?
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Klopt volledig Truckman, ik herken het maar al te goed... 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Lang geleden, in dienst, moest ik regelmatig met zo'n open helicoptertje met zo'n glazen koepel mee. Had wel degelijk last van hoogtevrees. Liters en liters zweet heeft het me gekost. Op zich was het prachtig om zo over de Veluwe te vliegen, maar heb er nooit echt van kunnen genieten.Truckman schreef:Dat wil zeggen; met een relatie tot de grond. (ladder, dak, flatgebouw, toren, enz.) In een vliegtuig, dan wel helicopter, heb je daar geen last van!
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Ik heb ook hoogtevrees op torens, in kabelbanen, op hoge bruggen, in treinen die hoog boven de grond rijden.
In vliegtuigen heb ik gelukkig nergens last van. Heb ooit 2x tijdens een vakantie een helicoptertocht gemaakt en ook daar helemaal geen hoogtevrees gehad.
In vliegtuigen heb ik gelukkig nergens last van. Heb ooit 2x tijdens een vakantie een helicoptertocht gemaakt en ook daar helemaal geen hoogtevrees gehad.
Dan ben jij hoogstwaarschijnelijk iemand met "volledige" hoogtevrees...ik benijd je niet...Matrox schreef:Lang geleden, in dienst, moest ik regelmatig met zo'n open helicoptertje met zo'n glazen koepel mee. Had wel degelijk last van hoogtevrees. Liters en liters zweet heeft het me gekost. Op zich was het prachtig om zo over de Veluwe te vliegen, maar heb er nooit echt van kunnen genieten.Truckman schreef:Dat wil zeggen; met een relatie tot de grond. (ladder, dak, flatgebouw, toren, enz.) In een vliegtuig, dan wel helicopter, heb je daar geen last van!
The USA...what else?
Bedankt voor alle reacties. Helemaal zeker weet ik het pas als ik het gedaan heb, maar op grond van jullie antwoorden ga ik het wel proberen. Hopelijk heb ik geen 'volledige' hoogtevrees!
Hoera, heb vanmorgen een prachtige tour gemaakt met Papillon, en geen centje pijn gehad, sterker nog, enorm genoten van de helicopter vlucht!
Dacht als je op een of andere manier je nog contact hebt met de aarde je een soort valvrees hebt, als contact weg is, dus bijvoorbeeld in een vliegtuig is het weg.
Fijn dat je zo genoten hebt, zo zie je maar weer dat een oude tekst weer opgaat
:
Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.

Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.
Zie je wel! Ik zei het toch? :beerchug:Texas Boy schreef:Dacht als je op een of andere manier je nog contact hebt met de aarde je een soort valvrees hebt, als contact weg is, dus bijvoorbeeld in een vliegtuig is het weg.
The USA...what else?